GRILLAT FLÄSK

Idag är vi fööör sega. Sverige känns så avlägset. Min hjärna likaså.

Hotellet bjöd på nån sorts mingel. Fransoserna trängdes girigt vid utskänkningen för att roffa åt sig så mycket vin och drinkar som möjligt mitt på blanka dan. En gammal farbror stod för livemusiken. Han såg ut som om han satt vid en skrivmaskin. Vi blev fotograferade av en ditsänd kameraman. Och kände oss yra efteråt. Notty oroar sig för att hon inte lyckats sveda sidfläsket. Jag känner mig rostad. I morgon är sista dan, sen åker vi hem. Färdiggrillade.

Då ska det bli andra bullar.

image33

Fet underhållning poolside.

Kommentarer
Postat av: Solis

Fet? Dubbeltydlig ut. Han ser trevlig ut. Nu ska jag kolla på SVT´s första Bollywood film i Indiska veckan:) Noterat att jag försökt delge skällsordsfrasen i ett tidigare inlägg?

2007-08-13 @ 22:32:24
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Ancha

Kom heeeeem!!!! Vi börjar om igeeeen!!!!

2007-08-13 @ 22:48:19
Postat av: Johanna

Hej gumman, hoppas du har det super där nere, och blir grillad som attan. Här är visserligen sol, men efter Greklandshettan orkar jag inte steka mig. Vill bara säga att jag gjort premiär som debattör idag på SvD. Känns läskigt. Kolla in min blogg om du vill eller läs här: http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_16678699.asp
Antar att du också fått många skitkommentarer för en del debattinlägg du gjort. Skulle behöva ditt "mentorskap" just nu. Men du kommer ju hem snart. Kramar från Johanna

Postat av: Gabriel

Lagman Andersson var en man av fasta rutiner. En bra avslutning på kvällen började alltid med ett stort glas Explorer Vodka, sockerfri Apelsinfanta och en näve med isbitar. Sen följde TV-tittande. Allra sist läste han Unni Drougges blogg.
Kvällen började bra. Apelsinfantan var nyöppnad och kall redan före isbitarna. På TV visades ännu ett avsnitt ur den gamla TV-serien Mash. Huvudpersonen i Mash, Falköga, hade en likhet med Unni Drougge.
Falköga sprutade ständigt ur sig sanningar, som var riktiga sanningar. Fast Unni Drougge var dystrare. Det verkade som om det krävdes lite extra för att hon skulle bli glad. Men hon verkade mycket glad under Pride Festivalen.
Även fortsättningen på kvällen blev bra. I Mash hade man gjort svartaffärer och hela fältsjukhuset gick och väntade på leverans av färska ägg. Sjukhuspersonalen var värre uppspelta än julaftonsbarn. Man diskuterade fördelningsprinciper och hur de tilldelade äggen skulle tillredas. Det ryktades om att alla skulle kunna få minst tre färska ägg. Längtan efter färska ägg gjorde att man kände sig förflyttad till de bristsituationer som sannolikt var vardag för dem som deltog i Koreakriget.
Unni Drougges blogg var, som ofta, strålande. Mot den etikett som hon har klistrat på sig själv - "Banal-Genial" - kan inga invändningar resas! I tråden "Hett med Hatt" hade hon använt urusla slanguttryck med både nutidsanpassad precision och sedvanlig humor. Ingen Internetberoende kvinna av yngre årgång skulle förmodligen klara av att väga av texten lika exakt.
Lagman Andersson tänkte att Unni Drougge verkar ha allt. Om nått saknas henne så kanske det är färska ägg...

2007-08-14 @ 14:04:03
Postat av: Louise

Men alltså vilken helkväll! Det behövs inga matematiska nötter och nakendans för att roa på det där plejset. En liten farbror med huvet på sne "vilt" klinkande kan uppenbarligen skapa yrsel nog.
Å, grillade nyckelben - än mer delikatess :)

2007-08-14 @ 14:14:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: unni

Uj, jag har varit tvungen att gå tillbaka och snappa upp det förfärliga skällsordet, men när jag hävde ur mig det blev vi utkastade från anläggningen ? NOT. Jag kan inte skälla på folk här, det blir alldeles förskräckta av en hederlig svensk bitch.
Men tack allihop för att ni varit "med" på min semester. Nu jävlar...

2007-08-14 @ 20:55:59
Postat av: Torkel

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2009-04-20 @ 11:21:59
URL: http://torkel.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0