DINGELIDONG FÖR EN BRA DAG!

Så bidde det en toppendag ändå, igår. Tränade först, cyklade sen hem till min äldsta väninna i Gamla Stan och drack kaffe med lussebullar. Träffade därefter G, med ett visst vemod över att moderna författare inte skriver som Marguerite Duras för att det inte går att skriva som Marguerite Duras om man vill få en läsekrets idag, men vemodet sjönk undan till förmån för en bitterljuv stämning med vin på skatteskrapans nya sky bar med lila belysning. och vi satt tätt ihop medan hela stan rullade ut sig under oss åt alla håll

Efter det gick vi på bio, Babs följde också med, och såg "Eastern Promises", en supergrym David Cronenberg-film. Där satt vi med den Arn-besudlade popcornhinken och fick en sån där brutal biokick man bara kan få när ett snille som Cronenberg är inblandad. Filmen innehöll den porrigaste våldsscen jag nånsin sett: Tänk er Viggo Mortensen helnäck med dingelidong och allt som slåss med machetekniv mot två ryska maffiasnubbar ? sagolikt! En absolut must-see. Och allt det ryska, håll med om att ryskt är sexigt!

Och håll med om att det finns inga dåliga dagar!

image160

Kommentarer
Postat av: Magda

JÄJ! En dag med Viggo Mortensen är en ljuvlig dag!
(Och det är faktiskt många andra dagar också...)

2007-12-26 @ 16:19:49
URL: http://welldyermaker.blogspot.com/
Postat av: albatrossen

Låter supernice! Den där filmen måste jag se pronto!
Och snart ses vi igen och diggar som värsta MILFsarna på fredag...!

2007-12-26 @ 16:45:30
URL: http://albatrossen.blogspot.com
Postat av: Lillasysteryster

Viggo är bra läcker... *dreggel*

2007-12-27 @ 10:28:46
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Mia

Viggo är hur läcker som helst!
Måste se filmen NU :)
Puss till dig Unni. Tack för en bra blogg.
Främst Tack för alla dina böcker! Du är en stor författare, glöm ej det.

2007-12-27 @ 13:47:03
Postat av: johanne

wee! där var den! en polare tipsade mej om en het rysk film med viggo. och så är det till och med cronenberg som gjort den, min favvo. tack för påminnelsen! ska genast ta och se den. puss och god jul i efterskott!

2007-12-27 @ 21:05:56
Postat av: unni

Ja! Kolla in filmen, ni blir inte besvikna över detta utmärkta alternativ till maskeradspektaklet Arn.

2007-12-28 @ 11:34:28
Postat av: En Mölnbobos Liv

Fast han har varit snyggare i andra filmer tycker jag :-)

2007-12-30 @ 19:13:06
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Prettoghettot

jag kan verkligen, verkligen inte begripa storheten i 'eastern promises'. känns som en sådan film som man redan på förhand bestämt sig för att dyrka, "a history of violence var ju häftig, cronenberg är typ jesus så inte en chans i världen att hans nya film är dålig".

men jag tycker den var rent utsagt dålig, åtminstone mindre bra. allt händer på ett ögonblick, man får inte saker och ting förklarat för sig, istället kastas man in i ett virrevarr av "självklara självklarheter". visst, snyggt filmad, grym casting - men manuset? nej jag förstår inte, jag gör verkligen inte det.

2007-12-30 @ 23:41:42
URL: http://www.effin.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0