STOLTHET & FÖRDOM

Det börjar bli dagens höjdpunkt det här. Sätta mig i kvällningen med ett glas torr Chablis eller en öl och anträda bloggosfären. Sköta om mitt lilla husdjur.
Jag tränade i morse, och då stod plötsligt den där gymsnubben och glodde in i gruppsalen. Han ser faktiskt trevlig ut. Ungefär som Robert de Niro. Han är fransman. Och bor i Sumpan. Har varit i krognäringen. Och jobbar nu med olika hantverksuppdrag. Varningsflaggen viftar ilsket rött. Eller så är jag fördomsfull. Men sen jag kastade ut mitt ex har jag hyst en gigantisk misstänksamhet mot alla som flörtar med mig (och alla som jag flörtar med också för den delen). Den första jag dejtade var en svart snygging som jag mötte på väg ut från gymmet. Han fick mitt nummer och ringde upp. Vi sågs på en fika. Det visade sig att han kommit hit från Barbados för att han träffat en svensk tjej där. Sen hade han bott hos henne i ett par år - varning, varning. Han påstod sig också vara poet och halade upp en bok han skrivit och låtit trycka upp på nån sån där gördetsjälv-verkstad. Varning igen. Därefter fiskade han upp ett manus han skrivit som skulle bli en roman och lät mig läsa. Hjälp, tänkte jag. Det var skrivet på tafflig engelska och så urbota dumt att jag var tvungen att gå ut och ta en rökpaus fast det var smällkallt. Skälet till att jag rökte var inte bara att få pusta ut - han hade nämligen skrivit att han ville anmäla alla rökande mammor för misshandel. Och då berättade jag att jag hade fem ungar medan jag demonstrativt placerade mina rökverk på bordet. Det kröp fram att han tyckte det var bra att ha sex på första dejten och att man inte skulle bekymra sig om ett förhållande gick åt helvete, det var bara att hitta en annan. Ja, så där gick han på. Av soss hade han fått en lägenhet i Hässelby. Men hatade Sverige. Vi skildes åt och han ringde väl ett tjugotal gånger utan att jag svarade. Sen gav han upp.
Därpå har jag haft några andra dejter, men det lyser så många röda lampor runt dem att jag börjar undra om jag utvecklat nån sorts allergi. Så när den här fransosen uppgav att han bodde i Sumpan och längtade tillbaks till Frankrike tänkte jag bara: jamen vad fan gör du här då? Letar du efter nån aningslös kärlekskrank kärring som du kan parasitera på för att komma ifrån din stinkande unkiskvart i suburben? Nån som borstar dammet av dig, föder dig och göder dig tills du kommit på fötter igen. I så fall har du gått till rätt adress fast med för sen ankomst. För exakt sån har jag varit. Jag har rest gubbar. Men nu är det mig själv jag tänker resa. För det ger en förbannat bra utdelning för omväxlings skull. Och dessutom är det sååå skönt att vara singel. Så att jag kan flörta helt ogenerat med massor av idioter. Ha ha ha ha!

Kommentarer
Postat av: Pojkfröken

Dejter alltså, fifan så mycket overklig dumhet de kläker ur sig. "Det var skrivet på tafflig engelska och så urbota dumt att jag var tvungen att gå ut och ta en rökpaus". HA! Like your style. Din
Pojkfröken

2007-07-25 @ 20:34:37
URL: http://pojkfroken.blogspot.com
Postat av: Solis

...och lite av en höjdpunkt att se nya blogginlägg från damen också:)
Din blogg kan också funkar som "dejter för dummies, så ska du inte göra..."
Jag lovar att inte hala fram en egen tryckt diktsamling om vi möts hahaha.

2007-07-25 @ 20:47:24
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com/
Postat av: Cat

Jisses va du är duktig på att träna stup i kvarten, själv orkar jag bara tänka tanken och knappt det. Unni, ge fan i att resa spillror! Titta åt ett annat håll. Du har gjort ditt på den avdelningen!

2007-07-25 @ 21:48:25
Postat av: Anna

Helt nyktert kan jag konstatera att på din blogg byts vissa skiljetecken man skriver ut mot frågetecken. Eller är det bara min webläsare som inte funkar??

2007-07-25 @ 22:36:25
Postat av: Ola

OK, frukostsmulor i hrm... 11dagars-stubbet & kaffet är på sin höjd ljummet. Börjar äntligen komma in i semesterlunken. Önskar alla mor'nar började såhär. Vakna innan klockan, ge fingret åt strumplådan & bara hasa omkring i lägenheten medan kaffet bryggs & smöret hinner bli så mjukt att det faktiskt går att bre utan specialtrix. & hinna okynnessurfa. SHIT vilken lyx!
Annars är det alltid håret på ända, frukost i taxin & tandborstning i studion. Men nu var det inte jag som skulle blogga utan till saken:
Skulle dejtat igår & såg faktiskt fram emot det eftersom honan i fråga är skärpt, intressant på riktigt, orättvist vacker & social. Dessutom var det på hennes initiativ så egots tuppkamm har ju stått på högkant några dagar. Men igår insåg jag plötsligt att dejten innebar skillsmässa från semesterskägg & bara fötter. Något slags strykjärn hade behövt värmas upp & lgh städas. Jag hade inte hjärta att avbryta Rockys (han är min metalic-blå dammsugare) semester så jag ställde in!
Den här morgonen har vi filosoferat lite - Rocky & jag - & kommit fram till att det jag kom fram till igår var ren bullshit. Jag ser faktiskt inte klok ut i skägg & Rocky hade gärna stoppat svansen i vägguttaget & nosat över mina 85 ynka kvadrat för hennes skull. Jag ville helt enkelt inte! Jag har tydligen blivit så jävla bekväm i singellivet att ingen kvinna kommer över tröskeln om hon har planer på att stanna. När FAN hände det här?!?
Så nu är danspremiären tidigarelagd (se tidigare inlägg). Det är antingen dansdöden eller kapitulation & kanske ta upp ngn obskyr hobby - typ sammla på hemlösa katter & börja äta direkt ur kastrullen för att spara disk.
Sensmoral:
Dejta den där franske kyparen fort som fan om så bara för att hålla ångan uppe annars är det kanske för sent! Sedan står man där med dina 60 katter & ett skrumpet fortplantningsorgan.
Ola & Rocky

2007-07-26 @ 09:49:04
Postat av: Solis

Ola tänk på de sikhiska männen som inte får raka sitt skägg!!!
...skrumpet fortplantningsorgan? Sånt händer aldrig med vattenmeloner i hemmet...

2007-07-26 @ 10:03:43
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com/
Postat av: Kenta

Exaktemundu Solis. Efter ett par kärleksnätter med en vattenmelon eller två, så glänser den som en hundballe i månsken. Det är så vackert att man blir tårögd. Det gäller att hålla sig i form, för rätt vad det är, så står hon där, och man blir kär. Tänk om hon är en konstnär, en konstnär som svär, eller jobbar i en järnaffär och har ryggbesvär...
En idiot jag är, som sitter här, och rimmar illa, man kanske skulle ta en kopp kaffe.
Unni, det är najs att vara singel, njut av det så länge det varar. :)

2007-07-26 @ 14:25:45
Postat av: Maggie

Hej! Jag hittade hit nyss och försöker läsa ikapp lite men märker hur svårt det är att läsa dina blogginlägg som var och ett är skrivet i ett enda stycke. Lite luft mellan ämnena eller styckena skulle inte skada. Det gör texten lite mer lättläst. Tack för att du skriver och jag ska återkomma och läsa mer.

2007-07-26 @ 15:59:24
Postat av: Tylle

Va kul att hitta hit och se att det finns andra som ser samma som jag. På mitt gym virvlar dom runt och blinkar rött mest hela tiden.

2007-07-26 @ 18:42:23
URL: http://tylles-tankar.spaces.live.com
Postat av: Amanda

Hej Unni, fy fasen så skönt att du bloggar! Du behövs. Du är så bra att om Sverige inte hade dig skulle dom få ta och uppfinna dig helt enkelt. Du är min lillasysters favvo-författare och min kompis Tutts farsas erotiska dröm. Han hade nämligen sett en gång i Gresa-bla't (skövdetidningen) att du skulle besöka bibblan där. På natten drömde han att du gled in i vardagsrummet där han satt och löste korsord. Du var naken men täckt av kroppsglitter och frågade honom om han ville ha hjälp med korsordet.
"Gärna det Unni," sa han "men det är nog inte värt förstår du för min fru skulle bli ledsen då." Hur sött är inte det att
1) Ha en sån dröm
och att
2) Berätta det för sin 30-nånting-dotter och hennes polare?!
Puss,
Amanda

Postat av: unni

Men ni är ju bara så otroligt sköna. Jag njuter av era
fräsiga kommentarer. Och Amanda - självklart blir jag helt uppblåst av dina nära släktingars beundran. Kram & puss

2007-07-27 @ 14:58:13
Postat av: unni

Förresten Ola - är det du som är Martin Kellerman? Vad häftigt!
Kram ;)

2007-07-27 @ 22:27:06
Postat av: Rocky

Husse har somnat ensam i ett sött Jack&Coke-rus så j passar på att låna datorn. vill bara klargöra att j inte på ngt vis känner samhörighet med huse, Kellerman eller hans trötta figurer. J vet att husse gillar serien & flinar igenkännande när han tror att ingen ser men jag som renrasig Elektrolux i övre prisklassen förstår inte humorn alls. Mitt namn stod på kartongen j levererades i, antar att det appellerar till tragiska köpare som min ägare, men det e inget j rår för. Vet att husse föll för axelbandet som ngn smart j-la japan slängt med i kartongen så j kan bäras runt som ryggsäck men han har fortfarande inte packat upp det. Mellan dej & mej har han inte ens bytt påse på mej än & då har han ändå ägt undertecknad i 2 år! Städerskan som kommer hit en gng i veckan ägnar mej inte ens en blick utan fjäskar bara med sin medtagna "nilfisk" som gör repor i parketten & låter som Arlanda.
J bär mitt öde i klädsam tystnad men ber en liten bön varje kväll i min skrubb att bli trade-ad på blocket till ett bättre liv. MITT LIV SUGER!!!
mvh: Rocky

2007-07-28 @ 02:29:54
Postat av: unni

Kan du inte rymma? Och bli adopterad av nån omtänksam individ? Eller är du inte rumsren? Lol.
/U

2007-07-28 @ 12:42:41
Postat av: Rocky

Sladden räcker inte :(...
R

2007-07-28 @ 15:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0