WATERMELONMEN

Okej, gott folk. Idag har jag inte så särdeles mycket att förtälja. Jag har läst en bok som heter "Stalking the Soul". Och den var så läskig att jag inte vill plåga er med innehållet. Men när ni läser min kommande självbiografi (vilket jag utgår från att ni tänker göra), då får ni veta hur det känns att bli stalkad till kropp & själ.
Jag har cyklat i ösregnet till gymmet där jag deltog i en funkklass och kände mig extremt klumpig. På hemvägen köpte jag en gigantisk vattenmelon, och nu vet jag att en av mina killkompisar, om han läser det här, blir mycket svettigare än jag blev av mitt misslyckade funkpass. Jag ska inte nämna hans namn, för då blir han rödare än melonens innanmäte. Det är nämligen så att min väninna Dominika en gång berättade att hon hört en arabisk man yttra följande: "Women are for children, boys are for pleasure, but watermelon is ... exstacy." Och jag har aldrig fattat det där med vattenmelonen förrän jag såg filmen "Me, myself and Irene", ni vet den där Jim Carrey lider av personlighetsklyvning. I en av scenerna, när han uppenbarligen har onanerat en hel natt, ligger en vattenmelon under sängen med ett hål i. Då fattade jag. Men jag bad min killkompis att testa det där en gång och sen rapportera vad som är så grymt med melonsex. Och han lovade i ett svagt ögonblick att göra det, fast då var det inte säsong. Nu är han nervös varje gång jag träffar honom för att jag ska hala fram en vattenmelon ur handväskan, men han kan vara lugn. Den melon jag skeppade hem idag vägde tolv kilo, och jag fick en muskelsträckning av att langa upp den på bordet. Så min nyfikenhet lär inte stillas. Om inte nån av mina manliga bloggläsare kan delge mig svaret på gåtan förstås. De är billiga nu, vattenmelonerna, he he.

Kommentarer
Postat av: Solis

Haha klockrent inlägg!
Empiriska studier- älskar såna! (Men jag brukar förstås välja vilka jag deltar i...)
Men om man genomför den lilla undersökning och stillar författarens nyfikenhet, finns det något "pris" att hämta? Eller ersättning, kanske kan skicka kvittot på en vattenmelon till förlaget och lämna kontonummer?
Frågan är hur man tänder på en vattenmelon... Är dom i själva verket sexiga - därför kvinnobröst kallas för meloner?!

2007-07-24 @ 19:54:55
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Cat

Jag googlade på "Stalking the Soul". Får mer och mer en känsla av vad din kommande bok kommer att handla om. Ser verkligen fram emot att få läsa den, samtidigt som jag blir förbannad som en rabbasubba innan jag ens vet vad den handlar om. Men jag har mina aningar... Nävål, framtiden får utvisa om jag har rätt i mina farhågor. Under tiden så ligger jag och sover under brevinkastet! : ) Det här med vattenmeloner vill jag inte ens kommentera, för då kan jag inte äta det längre. *urk* Ser tydliga bilder framför mig när jag är på något medelhavsplejs och sörplar i mig en nyknullad melonskiva. Nä, fy...

2007-07-24 @ 20:54:21
Postat av: Sandra C

Ha ha, du får mig att se bilder i mitt huvud som jag inte vill se...
Undrar hur många killar som verkligen knullar vattenmeloner ;)

2007-07-24 @ 21:32:37
URL: http://kaffemedmjoelk.blogspot.com
Postat av: Andreas

Låter som ett uppdrag jag skulle kunna kvalificera mig till, finns det några restriktioner gällande hur jag får besudla gurkväxten? :-)

2007-07-24 @ 23:06:05
Postat av: Kenta

Hehehe? Ja, faan, lite fredagsmys med en vattenmelon kanske man skulle satsa på eller i eller hur. Det känns som om ?ett stänkarknull? helt plötsligt fick en ny betydelse. :P

2007-07-24 @ 23:30:51
Postat av: Cat

Kenta, ge fan i melonerna! Om inte, måtte en eller flera kärnor krypa upp i röret och fastna för all framtid och ställa till ett djävulskt skavsår!

2007-07-24 @ 23:49:16
Postat av: Solis

Men Cat, har du inte fått lära dej att man ska skydda sej med kondom ;)
Frågan är om inte den hederliga lumprunkaren (termos fylld med pasta alterntivt gröt i lagom temperatur...) är att föredrar framför melonen...

2007-07-25 @ 00:01:50
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Cat

Solis, nu är det ju så att jag tycker om att äta vattenmelon! Tanken på kondomer och diverse obskyra handlingar med min matvara eller vad man nu ska kalla det är inte alls att tänka på... Lumprunka på, men ge fan i vattenmelonerna! ; )

2007-07-25 @ 00:46:31
Postat av: Solis

SÅ du gillar inte besudla mat? Fniss, ovanligt och otippat ;)
För egen del så har jag aldrig i hela mitt liv köpt en vattenmelon och inget jag brukar äta heller - så för egen del skulle jag inte besudla något "ätbart"... När jag tänker vidare har jag bara köpt potatis 1gång i mitt liv, men ätit det fler gånger förstås...
PS, ett klargörande: jag har aldrig gjort lumpen; man är väl inte pervers mohahaha DS

2007-07-25 @ 11:43:51
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Kenta

Cat, det finns faktiskt kvinnor (har jag läst någonstans) som när de köper glass vill ha fyra kulor (osb fyra, 4) att slicka i sig. Du skriver att du såg tydliga bilder framför dig på när du sörplar i dig en nyknullad vattenmelon. Ha! Lite bilder. När kulorna kom på tapeten så öppnades en hel jävla filmindustri i kolan på mig och där kördes samma rulle om och om igen "Slickade kulor". Så om jag nu ska kunna avnjuta en kulglass till fullo då är det bara att x-dressa samt plocka fram kvinnan i mig. Jag skulle ju i och för sig kunna blunda och fantisera om mogen vattenmelon under tiden som tungan slickar i sig ett par kulor eller fyra. ;)

2007-07-25 @ 11:57:44
Postat av: mana

Åh, vad underbart att du har en blogg!

2007-07-25 @ 14:56:42
URL: http://tsampika.blogg.se
Postat av: Lärarinnan

Hmmm detta med termosar som "runkverkty" alltså... hade aldrig hört talas om det förrän jag läste om det i en kompis blogg häromdagen men då var det termos med pölsa i?? Gröt...pasta, pölsa...man undrar om någon testat alla dessa olika och vet vilket som är att föredra ;)?

2007-07-25 @ 18:19:17
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/
Postat av: Kenta

Lärarinnan, jag testade termossex sent på kvällskvisten igår. Jag satsade först på makaroner, snabbmakaroner, men fasiken vad ont det gjorde. Så jag testade spagetti istället och jag måste säga att det gjorde än mer ont och det fastnade spagetti in the pipeline så att säga. Ikväll ska jag testa igen, tror jag, men undrar om jag inte ska koka makisarna och spagettin först den här gången.
Känner mig som en kanin, försökskanin.
Hare bra, men göra som kanin, bättre. :P

2007-07-25 @ 19:03:55
Postat av: unni

Moahahahaha... fy fan vad ni får mig att flabba! Ni har sån skön humor hela bunten. Men ni hankönade får ju gärna do the melon och redovisa resultatet. Och för säkerhets skull för alla honkönade är det väl bäst att köpa oknullade meloner med skalet/mödisen obrutet. Fast då riskerar man ju att köpa grisen i säcken. Melonen kan nämligen vara rutten om man inte fått syna
insidan. Ungefär som med killar, ho ho.

2007-07-25 @ 20:14:48
Postat av: Soffan

Och vad kan VI tjejer göra då? Fan vad jag är avis på snoppen som verktyg ibland.

2007-07-27 @ 21:43:38
URL: http://nr72.blogg.se
Postat av: unni

Vi slipper! Se det som en ren bonus.
/Bunni

2007-07-28 @ 09:26:09
Postat av: Studiomannen

Utan att ha pratat med alla Sveriges män vill jag bestämt avfärda lumprunkaren som en 100%-ig myt. Fullt i klass med att runka bulle, dvs mycket snack och ingen verklighetsförankring.
Själv är jag oerhört fascinerad av tanken på att stoppa in den i en uppblåsbar docka. Men chansen att man får någon att verkligen berätta om hur det känns lär inte vara så stor! :-)
Ett tillfälle när ni ska vara jävligt avis på våra apparater är när man ska skriva sitt namn i snön...

2007-07-31 @ 07:14:21
URL: http://studiomannen.blogspot.com
Postat av: X

För att ge er svar så gick jag och köpte ett antal vattenmeloner och provade. Jag kände att någon måste ju ta tag i det här och ge er svar på denna viktiga fråga. Jag kom fram till följande:
1. Melonen bör vara rumstempererad, eller ännu bättre värmd till kroppstemperatur.
2. Hålet man skär måste gå rätt igenom melonen, annars har luften ingenstans att ta vägen när man stoppar in den. Diametern bör dessutom vara något mindre än diametern på snoppen, annars känns det ju ingenting.
Slutsats & betyg: Tro det eller ej, men det kändes faktiskt riktigt skönt. Det beror nog på att en vattenmelon är mjuk, len och fuktig på insidan. Den mjuka fruktvävnaden smeker lätt hela ollonet, utan att skava. Det kändes nästan (men bara nästan) som att vara tillsammans med flickvännen.
Ända nackdelarna var att hålet tenderar att bli för stort efter ett tag, det blir en massa kladd med melonsaft och en hel del sopor. Dessutom så riskerar man att bli påkommen av flickvännen och det vore inte alls bra :)
Nu har ni fått svaret och jag hoppas ni är nöjda, eller det här kanske är en sådan här fråga man inte vill veta svaret på trots allt.
Hur som helst så kommer det att bli svårt att gå förbi fruktdisken på ICA Maxi utan att tänka på sex...

2007-10-07 @ 12:21:32
Postat av: Bloggredaktör Silja Sjödin

Ja Gudarsskymning...

grejen är den att jag är storkonsument av vattenmelon under den varmare årstiden. Varje dag äter jag vattenmelon, förutom ibland då jag swappar till nån annan sort som får gästspela i vårt kylskåp och samtidigt så dyker ju tvångstanken upp att testköra en liten behändig, naggande god Galia tex som är betydligt mindre och mer lätthanterlig och avsevärt lenare i köttet--

men suck, jag har ju ingen snopp, tyvärr...

Mr X hallå var är du? Lyss till ditt kall...

Vaknade i morse efter att ha läst detta blogginlägg igårkväll och insåg att mitt nya förhållningssätt kommer from nu följa mig ända in i evigheten, det kommer alltid att vara makabert på något underligt vis till denna oskyldiga frukt, frukternas frukt-frukt-- och då skall ni veta att jag dessutom tror på själavandring...så det är väl lika bra att gilla läget...

2008-04-10 @ 05:14:41
URL: http://silja.blogg.se/
Postat av: J.B

Jag har ju varit tillsammans med ett antal vattenmeloner under åren. De flesta har varit underbara om något tråkiga i längden då de inte ger så mycket intellektuell stimulans, men det kan ju vara mitt eget fel som är en rätt tystlåten man och kanske inte ger så mycket av mig själv som man borde.

Just nu är jag ljuvligt, om än en smula olyckligt förälskad i en stor, mogen vattenmelon som ligger i grönsaksdisken på ICA Maxi i Trelleborg. Jag går dit varje dag, lika rädd varenda gång att någon ska ha köpt henne innan jag sparat ihop tillräckligt mod för att ta kontakt.

Vad gäller din fråga Unni, så kan jag säga att det är inte endast beroende på mannen hur skönt det kan bli. Det är ett ömsesidigt givande och tagande och det är olika för olika meloner. Man kan inte generalisera och säga att det är på det ena eller andra viset, det vore orättvist mot dessa underbara gurkväxter. Och bara för att man har en snopp så blir det inte någon automatik i lustupplevelsen. Jag har träffat vattenmeloner som bara har lämnat mig tom invärtes, otillfredsställd och ensam.

2008-04-11 @ 08:42:38
Postat av: Vidarmia

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2009-05-21 @ 14:11:18
URL: http://vidarmia.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0