BURLESK MED FLÄSK

image115

Var på burleskfest i helgen och det kändes väldigt ... präktigt. Urringade rumpor och bröst, nitar, läder, remmar, piskor, spetsar, hattar, tyll, nät, fjädrar, kedjor, klackar, korsetter, strumpeband ? ni vet. Och mycket väluppfostrat. Lydigt hade alla spökat ut sig till Army of Lovers. Sällan har sexuella fetischer känts så könlösa. Festen höjdpunkt var när en av artisterna gjorde ett fjäderprytt dansnummer för att som final svänga runt med en blek dallrig cellulitrumpa som långtifrån motsvarade de retuschade bilder av naket kvinnohull som vi är vana vid att se. Då blev det burleskt. Och då blev det också sexigt.

Men som vanligt var det bättre förr, detvillsäga på den härliga förfesten hemma hos de goda vännerna.

image116

Vore inte det bästa partyreceptet att träffas för att värma upp inför en större grej och sen bestämma att man sitter kvar i stugvärmen och fortsätter festen där man är? År inte det den verkliga innebörden av att gräva där man står? Eller kanske skörda där man sår.

Kommentarer
Postat av: Solis

Det ligger nog oftast mycket i det du säger.
Förfesten borde även bli FESTEN. Allt för många gånger har man varit med om väl kommer ut/in till stan/stället man ska till, så är det inte så jäkla roligt. Ursprunliga gänget splittras upp då man vill gå till olika ställen... Man hinner nyktra till (gud bevara oss från detta otyg haha), musiken och människorna man möter ute är trista,(dessutom blir man ofta fattig
pga svindyra inträden, garderober och dyra drycker i baren...)
Men bränt barn skyr inte elden...

2007-11-04 @ 15:24:31
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: albatrossen

Det är alltid fest där de goda vännerna är...
Kram vännen!

2007-11-04 @ 16:30:03
URL: http://albatrossen.blogspot.com
Postat av: glad i hatten

Jo, så är det ofta. Det är bara så att om man forsätter festen hemma så finns det en tendens att bli lite väl överförfriskad. Man känner ju inte alltid när enough is enough. Men kul är det! I min kära umgängeskrets så brukar vi även ha efterfest för de som inte har fått nog. Det är jättebra, för då brukar det även trilla med nån okänd förmåga från stället man var på.. Nattamat lagas i storkok och alla samlar ihop vad alkohol man har hemma. Sen ses man igen och har oftast ännu roligare än på förfesten, de knäppaste saker kan och brukar hända.

2007-11-04 @ 17:58:20
Postat av: unni

Ha ha, jag funderar på en sån lösning, så att man kan vara riktigt glad i hatten hela natten

2007-11-04 @ 18:24:25
Postat av: Patrik 27

Varför måste man överhuvudtaget visa sin kåthet inför allt o alla. Jag skiter väl i celluliter eller hur det stavas. Det märkliga är att samhället är så sexfixerat. Har folk för lite sex hemma i stugorna så att dom måste gå på kinkyfest och dallra med sina rumpor? Ett tips till alla som går på kinkysexföreställningar är att prova på att älska hemma till toner av Enigma. Där har ni ett recept på sex. Varför måste sex vara så kinky och latex och strapon och fjädertoffsar och mög och ditten o datten. Jag blir så upprörd. Och jag blir upprörd över att jag blir upprörd.

2007-11-04 @ 21:40:22
Postat av: Monkeyworld

Valkyrian längst till höger på den undre bilden verkar kul med fyllenyllet på sne och glimten i... hrmm... ögat... ge henne min mailadress så jag får rigga möte o titta lite närmare på´na.

2007-11-04 @ 21:40:45
Postat av: Patrik 27

Men du är ändå bäst Unni. Lätt.

2007-11-04 @ 21:41:24
Postat av: Monkeyworld

Fjäska inte så jävligt nu Pata. Kolla in Vampyrella för fan! Brrr... får ju fjäder bara av att se det där sneda smilet. Hela hennes väsen säger w-h-a-t t-h-e f-u-c-k..

2007-11-04 @ 22:15:54
Postat av: Kattis

Tacka vet jag en gammal hederlig tjejfest med manliga strippor. Alltid en klockren hit.

2007-11-04 @ 23:47:56
Postat av: Richard Hell

Tacka vet jag en gammal hederlig grabbfest med kvinnliga strippor. Alltid en klockren hit. ;-)

2007-11-05 @ 00:35:58
Postat av: Monkeyworld

Tacka vet JAG steamy riktigt jävla skön sex mellan vuxna människor. Yummy..!!

2007-11-05 @ 00:38:37
Postat av: unni

Monkey, om du ger sexistiska kommentarer om kvinnor på mina bilder får du gå nån annanstans. Sluta upp med det!

Gun-ni

2007-11-05 @ 10:14:16
Postat av: Monkeyworld

> Unni - sure honey. Ska aldrig göra så igen. Förlåt. Dumma jag.

2007-11-05 @ 11:46:56
Postat av: Monkeyworld

Just som jag tänkte göra en helt annan grej kom en superbra idé upp i aphjärnan; du ska skriva en barnbok! Alltså en bok för barn som föräldrarna kan läsa när de små ska sova du vet... väl?

2007-11-05 @ 17:31:03
Postat av: Louise

Hähähä, är verkligen kära Unni den bästa till att skriva något barntillåtet? :)

2007-11-06 @ 00:27:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: Terese

Men Patrik 27. :)
Vaniljsex till Enigma i all ära men släpper du aldrig loss till något annat? Det är inte bra att samhället är så himla sexfixerat men det är samtidigt jävligt bra att det inte längre är lika tabu att stå för sin sexualitet. Oavsett om den är "avvikande" och "mögig"

Det klart att sex inte ALLTID behöver vara så. Men det är för många onekligen en krydda. :)

2007-11-06 @ 07:40:46
URL: http://tackytess.blogspot.com
Postat av: Michael Bäckman

Hej igen.
Det var kanske inte avsiktligt, men kombinationen av knallrött, lila och svart var otroligt smakfull, och gör att bilden fångar ögat med sina kontraster.
Mycket tilltalande.
Mvh
Michelangelo

Postat av: Monkeyworld

> Louise, jag tror att U även kan skriva "snällt". Det kanske är länge sedan och skulle vara bra för själen... om du förstår.

2007-11-06 @ 20:24:45
URL: http://blogg.expressen.se/satanigatan/
Postat av: Louise

> Monkey, ja det är klart hon kan, jag var bara tvungen att kärvänligt retas lite!

2007-11-06 @ 23:24:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: Anonymous

http://hd.se/kultur/boken/2007/09/19/haemnd-eller-exorcism/

2007-11-07 @ 11:03:16
Postat av: Mia

Hej Unni!
Har nyligen sträckläst boven...(den fjärde boken jag läst av dig) är väldigt förtjust i ditt sätt att skriva kommer nog läsa alla dina böcker. Är själv en psykopatmagnet så det var inte svårt att identifiera sig. Tycker mkt om den kraft vi kvinnor kan ge varann och jag tycker det är viktigt att vi lär våra döttrar och yngre medsystrar att sätta gränser och att lära dem läsa av psykopaterna tidigt, för dem går ju inte att utrota men vi kan lära oss undvika dem.
Tycker du verkar va en skön tjej!

2007-11-07 @ 12:08:16
Postat av: Linda

Hej Unni!
Läste just "Nu åker ni ut" och jag tycker verkligen synd om dessa tragiska människor som känner att de måste gå till personangrepp för att få utlopp för sitt missnöje. Jag kan bara tala för mig själv, men jag älskar dina böcker och jag tycker att du är vacker! Det vi behöver är fler intelligenta kvinnor som vågar öppna munnen, inte färre!

Många kramar från Linda i Skåneland

2007-11-07 @ 13:07:57
Postat av: Lars Anders Johansson

Som någon tidigare påpekat är förfesten oftast den bästa delen av kvällen och de bästa festerna är helt enkelt förfester där man tagit det visa beslutet att helt enkelt inte gå vidare.

2007-11-07 @ 13:52:14
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Michael Bäckman

Hej igen.
Blev så inspirerad att jag lade ut en inspirerande bild på min blogg. Välkomna att klicka på länken och titta. Garanterat smärtsamt....
Michelangelo

Postat av: Monkeyworld

Jag vill ha ett nytt inlägg. NU! Vad gör du Unni...??

2007-11-07 @ 18:56:35
URL: http://blogg.expressen.se/satanigatan/
Postat av: lisa

men burlesk? nitar och läder kan ju sällan vara burlesk...

2007-11-07 @ 21:14:21
URL: http://www.schmut.net
Postat av: Linda

Hej!

Ngn som kan tipsa om nån bra sida där man kan beställa Hella Hell? Hittar den bara på danska.... :(

/Linda

2007-11-14 @ 09:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0