NU ÅKER NI UT!

image114

Vänner (och fiender)!

Nu har detta hänt som jag hoppades få slippa. Men dessvärre är det oundvikligt pågrundav att det finns ett tragiskt thrashdrägg som envisas med att fälla de mest ovederhäftiga, kränkande och elaka kommentarer de kan komma på i sin torftiga föreställningsvärld. Personangreppen blir bara allt plumpare och har nu börjat gälla även mitt yttre. Jag är alltså inte bara allmänt korkad, sjuk i huvudet, desperat etc. Jag är också en rynkig skönhetsopererad överspacklad GAMMAL (ett mycket frekvent invektiv) fitta (lägg till det jag har glömt).

Upprepade gånger har jag bett belackarna att hålla sig till en anständig nivå, men när jag sen skriver om en eller annan man som jag anser har betett sig svinigt (obs: inte om hans yttre kännetecken), så blir hänsynslösheten bara värre. Flera av mina trogna bloggläsare misstänker att mitt ex har blandat sig in i leken. Jag vet inte det. Däremot påminner de grövsta påhoppen om hans gränslösa brutalitet. Å andra sidan är ondskan sig väldigt lik, den är stapelbar i sin opersonlighet och substanslöshet. Oavsett om det är mitt ex eller kopior av honom som förgiftat denna blogg är det högst olyckligt.

De personerna har nämligen med sina sjuka och fega angrepp gjort bort sig så till den omilda gräns att jag inte längre kan låta bloggen vara fri och ocensurerad. Mina barn ska inte behöva få se dessa vedervärdiga attacker på deras mamma. Dessutom vill jag inte ha genuina äckel på mitt revir. Det är lika dumt som att stanna kvar i ett misshandelsförhållande. Det äcklen ägnar sig åt är inget annat än verbalt våld. Jag har inte gjort mig skyldig till de handlingar som jag beskyller vissa män för att ha begått. Då ska jag inte heller behöva bli skändad som om jag vore en av dem.

Jag är en sk offentlig person som har fått ta fett med skit i medierna. Men då har det alltid funnits en avsändare. Det är trots allt fair play. Jag är med andra ord skapligt garvad i grenen offentlig smutskastning. Från och med nu tänker jag emellertid använda mig av deleteverktyget och radera de kommentarer som inte är värda att få förekomma här, såvida de inte framförs med verkliga namn och blogg- eller e-postadresser.

Ni fick chansen, ni missbrukade den och nu åker ni ut.
Så kan ni ju försöka hitta nån annan kvinna att ösa ert perversa hat över.

Kommentarer
Postat av: Anette

BRA BESLUT! Äntligen!
Jag är 41, är ensamstående med två tonårsgrabbar och jag blir bara SÅ avundsjuk på att du är så oförskämt jävla snygg! Var inte i närheten av dig ens när jag var 20!
Ser mycket fram emot att få vara (lite) delaktig i ditt liv och att få läsa dina fantastiska texter här på bloggen nu när asen är härifrån! Ge mig en ny bok fort! Abstinens! Snälla!
Puss i rumpan och trevlig helg hjärtat!
Tusen miljoner varma höstkramar Anette!

2007-11-02 @ 17:28:49
Postat av: Sandra

Puh! Jag trodde först du skulle sluta blogga helt.
Men det känns som ett bra beslut att radera de som inte hör hemma här. Min enkla åsikt är att de absolut inte tillför något till bloggen.

2007-11-02 @ 17:38:41
URL: http://auntiebrown.blogsome.com
Postat av: Monkeyworld

Hehe, säg nu inte att du tänker göra en Linda Skugge? Det är faktiskt DU som lagt ribban och varit kränkande mot personer Unni. Och dessutom var det du som la upp en mongobild på din son, bjöd in till råa - men dock - skämt. Var inte en kärring...

2007-11-02 @ 17:40:52
Postat av: Anette

Delita apvärlden Unni. Låter som din exman... tycker jag.
A

2007-11-02 @ 17:44:00
Postat av: Monkeyworld

Nej, jag är INTE någon ex. Bara en vanlig apa... och dessutom en snäll en. Och nu har Unni en mailadress som funkar. Så hon kan verifiera min ID, så det så... jobbigt med alla spekulationer om Niclas hit och Mats dit tycker jag. Fatta att det finns vanliga monkeys också.

2007-11-02 @ 17:48:16
Postat av: Anette

Jag skrev inte att du var Unnis ex. Bara att du "låter" som honom. Och det räcker.
Ta d lugnt.
A

2007-11-02 @ 18:41:28
Postat av: Johan

Bra jobbat, man måste statuera exempel när det kommer till "svin"

Kör hårt men kör inte över.

Mvh

Johan Linköping

2007-11-02 @ 18:43:23
Postat av: Louise

BRA beslut! Fick hicka och trodde att du skulle sluta blogga. Tack och lov att du inte gör det på grund av några illvilliga snubbar.

2007-11-02 @ 18:50:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: Jan E

Får jag vara med i fortsättningen, eller är jag för vidrig och äcklig? Kan vara bra att veta var gränsen går..

2007-11-02 @ 19:00:36
Postat av: Jan E

P.S. Problemet är att vem som helst kan utge sig för att vara Jan E på denna blogg eftersom Unni inte har epostadress som obligatorium.

2007-11-02 @ 19:02:53
Postat av: Pia

Unni, var får du tag i dina baskrar? Jag letar efter en sådär stor, men alla är så små! Får väl sticka en själv....

2007-11-02 @ 19:43:44
Postat av: Patrik 27

Kan icke förstå hur man kan tycka att du är ful. Haha..kan garantera dig att den som skrev att du var ful i själva verket har en stoooor crush on you eller så är han bara bitter. Du är faktiskt fruktansvärt vacker för din ålder. Ja asså man behöver inte ens blanda in åldern. Du är fräsch även bland 20 åriga tjejer. Det kan jag lova. Sen skiter jag i om du tycker det var mansgrisigt av mig att överhuvudtaget prata om skönhet.

2007-11-02 @ 20:06:50
Postat av: Sandra C

Det är ett vettigt beslut, och jag kan inte förstå varför du inte deletat tidigare... ;) Själv har jag knappt några kommentarer alls på min blogg :( men när det dyker upp något opassande så raderar jag utan dåligt samvete. Min blogg är mitt universum, och jag får göra vad jag vill. :)
Hoppas att det lugnar ner sig och att du slipper radera kommentarer alls.

2007-11-02 @ 20:09:54
URL: http://kaffemedmjoelk.blogspot.com
Postat av: BM

Äntligen! Har följt din blogg senaste tiden men till slut funnit den rätt trist med alla tråkiga inlägg.
Tack för att du satte stopp.

2007-11-02 @ 20:28:08
Postat av: Jessan

Tyvärr är det nog så att det finns människor som inte har bättre saker för sig än att skriva massa urtaskiga och elaka saker på folks bloggar..
Enkelt att gömma sig bakom anonymiteten, vilket är så jävla fegt!
Blev först livrädd att du skulle lägga av med bloggandet vilket gjorte mig lite ledsen, vilken tur att jag hade fel;)

2007-11-02 @ 21:53:10
URL: http://jessan.filosoferar.se
Postat av: Ullis

Åh vad bra att du inte slutar blogga och/men deletar kränkande påhopp! Jag uppskattar din blogg och din person (fast jag inte känner dej men som jag uppfattar dej genom dina böcker) så otroligt mycket att det skulle kännas tråkigt om du slutar blogga p gr av män - alltid dessa karlar... Nu vill jag ha rapporter från absinthfesten alternativt en inbjudan :-) Fridens liljor

2007-11-02 @ 22:13:58
Postat av: unni

Raringar!

Nu känns det lugnt och skönt igen.

Pyzz

2007-11-02 @ 22:25:55
Postat av: My

Det finns tvättäkta psykon och det finns vanliga kvinnohatare.
Vad som är vad på din blogg vete fan men de älskar att hata dig och alla de som tycker som du.
Bra att du tar bort skiten!

2007-11-02 @ 23:20:32
Postat av: André

Unni, det finns sägner om vampyrer och annat skit som kryper ut ur sina hålor innan Alla Helgons Dag, vilket bevisligen har skett.
Du ÄR i LJUSET och trampar på äcklets svans med din högra fot. Han slingrar sig i sin förbittrade vanmakt. Ondskan har många namn men dess onda väsen förmår inte lura dig med varken alias eller andra knep. Den genomskådas och det kommer att stå äcklet dyrt.

2007-11-03 @ 06:30:04
Postat av: Lena

Unni, du är nog bara en som man antingen älskar eller hatar. Bra att du sätter ned foten, ditt revir dina regler. PUNKT.

2007-11-03 @ 07:27:37
Postat av: katarina

Skönt! Jag har inte känt så stort sug efter att komma hit för alla
bittra patetiska figurer som söker efter bekräftelese...

2007-11-03 @ 10:20:09
Postat av: deeped

Självklart. Det är din blogg, dina regler. Kör hårt.

2007-11-03 @ 11:33:42
URL: http://deepedition.com
Postat av: Monkeyworld

Hur gick det med mitt festtips? Blir det någon action eller...? Ett sorts knytkalas är coolt - tycker jag iaf... "ta vad du har o kom ba" ... vad säger ni??

2007-11-03 @ 11:35:14
URL: http://www.monkeyworld.org/
Postat av: Cat

Du gör helt rätt i att använda dig av deleteknappen! Det har varit lite väl mycket tråkigheter här på sista tiden. Snygg bild!

2007-11-03 @ 12:32:51
Postat av: Mr x

Alla kan inte bli älskade speciellt inte om man hatar själv...

2007-11-03 @ 13:55:14
Postat av: Anette

Gjorde ett litet test tidigare på bloggen när svinen härjade som värst. Kanske fel av mig, hur som helst, nu är det gjort och jag var verkligen nyfiken. När jag skrev mina kommentarer under en kvinnlig nick fick jag oerhört kränkande och otäcka svar. Jag jämnades med marken totalt. Även av kvinnor. När jag senare ändrade till manlig nick blev svaren fullständigt annorlunda trots att jag skrev nästan exakt samma sak. Då fick jag medhåll. Även från kvinnor. Läskigt.

2007-11-03 @ 14:08:20
Postat av: Monkeyworld

Well, Anette du är ju värsta dektektiven goddammit! Men nu vetefan om du är tjej eller gubbslajm... hmmm. Nu ska jag i varje fall på trevligheter hos min ex. How about that...

2007-11-03 @ 15:19:41
Postat av: Anette

Jag är helt igenom kvinna. Tack o lov! Och ingen vidare detektiv och jag var mest nyfiken... Ha en askul kväll med exet, det hade jag igår (men inte med mitt ex...) och jag betalar för det idag... Att man aldrig lär sig..

2007-11-03 @ 15:27:27
Postat av: Lärarinnan

Åh vad skönt. Då kan man fortsätta läsa och kommentera här, utan att behöva plöja igenom en massa dravel! :)

2007-11-03 @ 15:54:36
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/
Postat av: Isa

Suck! Det finns idioter till allt. Det man ständigt förundras av är deras energi att smutskasta och förnedra andra. Har de så lite annat av värde i sina liv att de har tid över för så mycket hat. Hela internet-världen har på sina ställen utvecklats till en riktigt småakttig och barnslig (även läskig) portal. Väldigt synd. Tycker att nätmobbing, för det är det väl tal om även för din del, är förkastligt på alla sätt och vis. Fortsätt som du gör, jag tycker du är cool! =) Kram

2007-11-03 @ 16:13:01
URL: http://wisegirl.blogg.se
Postat av: Tess

Unni I hope we slipper även Stefan. :P Han är hemsk! Kram

2007-11-03 @ 16:22:25
URL: http://tackytess.blogspot.com
Postat av: Anette

Tess, håller med. Och det var han som gjorde bort sig mest när jag lekte karl tidigare. A

2007-11-03 @ 16:31:03
Postat av: Susie Kate Mela

Bra gjort. De där som håller på så är bara avundsjuka! Keep up the good work, Kramis!

2007-11-03 @ 17:35:01
URL: http://candykate.blogg.se
Postat av: Yggdrasil

Ålder rår man inte för, det är något som inträffar om man råkar överleva länge nog.
Måste bara tillägga att det finns väldigt få kvinnor som har ditt fina leende eller vackra ögon, alldeles oavsett ålder!

2007-11-04 @ 04:01:28
Postat av: Michael Bäckman

Hej igen.
Det var på tiden, faktiskt. Åldersargument och utseendekommentarer brukar ju vara något man tar till när argumenten tryter. Tyckte mig även ana, att det fanns folk som satt och kommenterade sina egna kommentarer. Har alltid hävdat att det finns för många människor med alldeles för mycket tid över, för sitt eget bästa. Tycker även att det är otroligt patetiskt att inte ha stake nog att kunna sätta ut namn efter sina kommentarer. Är det överhuvudtaget någon mening att ha några åsikter om man inte vågar stå för dom?
Jag kommer givetvis att fortsättningsvis följa din blogg med stort intresse, och tror att den defenitivt kommer att vinna på ditt utnyttjande av delete-knappen. Hoppas bara den inte används på mina kommentarer....hehe
Ha en fantastisk söndag och en fortsatt njutningsfylld vecka.
Michelangelo

Postat av: ajja

Puh.. Jag trodde du skulle sluta blogga. Det brukar vara så folk gör när de blir påhoppade. Men inte du, du är starkare än så och tar dessutom kontrollen. Du är lika bra som vanligt! Vore däremot trevligare om du kunde blogga lite mera.

2007-11-04 @ 11:52:36
URL: http://www.runthornet.blogspot.com
Postat av: Sus

Tidigare text av Unni som kanske är så poppis nu?

En helreko kille gängar sig inte med en helkörd brud

Unni Drougge, Aftonbladet (2001)

Om jag tar mig friheten att utmåla en klick bedrövliga karlar som puckon händer det ganska ofta att jag blir uppringd av pratsugna snubbar som bevisligen tagit åt sig. De tycker att jag bortser från att det finns rikstokiga fruntimmer,

företrädesvis deras ex som bland annat ställer till ett helvete för dem när det gäller umgänget med gemensamma barn. Jag börjar surna på alla dessa gnälliga ex, såväl män som kvinnor, och jag har skrivit om detta förut.

Låt mig därför uttrycka mig så klart jag kan: Man är inte friskare än sin relation. En helreko kille gängar sig inte med en helkörd brud. Tacka tusan för att jag exempelvis snubblat över stekta karlar, så kokt som jag själv varit. Krake söker make, så enkelt är det. Killen som skyller sin risiga livssituation på sin före detta har inte alla hemma. Är han så hyvens som han låter tar han på sig sin del av ansvaret för att det gick som det gick och försöker handla annorlunda än han gjort tidigare. Men förvånansvärt ofta brukar männen jag varit i kontakt med betrakta separationen som en ruskig orättvisa som bara ?hände? dem. Numera drar jag öronen åt mig varenda gång jag hör en bränd lirare omnämna sina barns mor som en huggtandad drake eller när en singelmorsa utgjuter sig över det där jävla aset hon lät sig befruktas av. Du då? tänker jag. Var var du när ungarna avlades? Varför kan vi inte bara erkännaatt vi var snurriga i boetten när vi gav oss i lag med en annan snurrgök? Och att priset vi fick betala för att vi var så pantade var en feting från verkligheten.

Mitt råd till alla damer och herrar som i förgrämda ordalag ojar sig över minan de trampat på är: Se er i spegeln. För där ser ni åtminstone halva problemet. Och den som ser sitt problem kan också skymta lösningen. Sen tycker jag att det är hur sexigt som helst att höra en kille tala väl om sitt ex och ta på sig skulden för att det gick snett. Disco!

2007-11-04 @ 14:32:05
Postat av: unni

Disco va!

Här skrev jag om separationer. Om vårdnadsutredningar.
Om att ta sitt ansvar för att man skaffat barn med stolpskott.
Just då, när jag skrev detta, hade jag fått så fett med stryk av min dåvarande snubbe att jag knappt visste vad jag hette. Intressant att jag var så villig att ta på mig skulden. But I was so much older then , I'm younger than that now...
Sen dess har jag lärt mig att i en misshandelsrelation som bara stänker av verbala, sexuella, psykologiska och fysiska övergrepp har man definitivt slutat ta sitt ansvar för länge sen. Det är nämligen för sent pågrundav alla de orsaker som finns väl dokumenterade i litteraturen om kvinnomisshandel. Man lierar sig med bödeln av ren självbevarelsedrift. Givetvis skrev jag utifrån det perspektivet.
"Man är inte friskare än sin relation." Det fick jag höra på AA. Och det stämmer. Lever man i en giftig relation blir man förgiftad. Och sjuk.
Jag hoppas att alla som läser min senaste bok fattar hur det går till och att de som lever i en farlig relation lämnar den innan den sjuke partnern psykat ner dem tills de inte längre orkar lämna.

Du, Sus, är säkert ihop med en partner som talar väl om sitt ex, inte sant?

2007-11-04 @ 18:22:18
Postat av: Michael Bäckman

Hej igen.
"Man är inte friskare än sin relation". Ytterligare ett av de många guldkorn av vishet, som finns att lära inom AA. Om fler människor, inte bara alkisar, levde enligt de tolv stegen, när det gäller tolerans, tålamod och självinsikt, hade vi haft ett bättre och varmare samhälle.
Michelangelo

Postat av: Louise-Lollo

go, Unni, go! ingen ska få trycka ner dig! har bara epilogen kvar nu av "boven". tack för att du delar med dig.
jag önskar dig minst 50 njutbara år till av livet. de som attackerar är bara avundsjuka på ditt mod! (och ditt utseende ;=)

2007-11-04 @ 22:24:38
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Chris

Way to go Unni!

Jag älskar dig!

2007-11-05 @ 07:42:38
Postat av: unni

Tack alla ni som stöttar, känns hur skönt som helst.
Ang "visdomsorden" i AA fick jag ett som kanske var det viktigaste: "Alla som går på AA-möten är sjuka. Och de som inte är sjuka, de är sjukare."

Hoppla!

2007-11-05 @ 10:09:11
Postat av: Michael Bäckman

Hej igen.
Självklart är alla som går på AA möten sjuka, sjukare och sjukast. Frisk blir man ju aldrig heller, bara en smula bättre. Sjukdomen är ju dessvärre kronisk. Men det går ju att leva ett fullvärdigt liv ändå, som dock är betydligt bättre än det man levde innan.
MVH
Michelangelo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0