TEATERAPOR

image113


OBSERVERA ATT MANNEN PÅ BILDEN INTE NÖDVÄNDIGTVIS MÅSTE VARA EN AV DEM SOM OLLADE PÅ FÖNSTRET TILL FRIPPES!

Så, nu till saken. Vaffan är det med dessa manliga "Dramatenstjärnor" egentligen? De misshandlar kvinnor (Röjan), de förnedrar kvinnor å det grövsta genom att bedra dem öppet mitt under pågående uppsättning (Ichmael), de knarkar och svinar (Throsten) und so weiter. Och de drar fulla hus. Ja, kanske inte Throsten längre, men länge nog. För de är ju så begåååvade.

Jaså? Är de verkligen det? Eller har de bara skapat en myt kring sina plufsiga egon? Tycker tanterna i teatersalongen att det är spännande att se dessa skandalkukar live bara för att de väcker sån uppståndelse genom sina sjuka privatliv? Själv tycker jag att Röjan är en överteatralisk kalkontupp, att Ichmael har ett enda ansiktsuttryck och tom blick och att Throsten känns ungefär lika trovärdig i sin skådespelarroll som knarkaren på tunnelbanan när han ber om pengar till natthärbärge (= sil).

Säkert slog dessa herrar igenom med hjälp av sin talang, men vad är det vi ser nu? Vrak! Medelålders män som gjort moralisk bankrutt. Och kom inte och säg till mig att man måste skilja konst från personlig vandel. Det där hänger ihop. Inte så att en artist eller konstnär behöver leva som en vanlig svenne, det tror jag för övrigt är omöjligt. Men när de förlorar all känsla för folkvett och hyfs, när de överträder anständiga gränser systematiskt, då förlorar de också kontakten med de mänskliga uttryck de skall åskådliggöra. De blir skal. Förpackningar. Omslag runt skit.

Och teaternoch filmindustrin fortsätter locka med dem som affischnamn. Varför? Varför inte sätta dem på biroller istället och hitta nya oförstörda stjärnämnen?

Jo, därför att idioterna som en gång började dra folk gör det än. Av bara farten. Ändå fattar jag inte varför teaterbesökare i synnerhet och folk i allmänhet har överseende med vandaler och ligister på scenen när de skulle ringa störningsjouren eller snuten om de hade såna personer som grannar.

Sluta gynna kräk bara för att de råkar vara Dramaaatenstjärnor! Skit är skit om än på stora scener.

Kommentarer
Postat av: Karin

Du
har

förbannat rätt! Hade vi haft med lönnfeta, medelålders kvinnor med drogproblem att göra hade vi nog inte tyckt att de var så jävla begåvade utan patetiska, äckliga osv.
Jag tycker att man kan lägga till Uffe Lundell och Plura i samma hög. Gubbslem. Men det kanske är för att jag är 25?

2007-10-31 @ 00:46:24
Postat av: J

Genialiskt, Unni! Så träffande beskrivet om det vidriga patrask som får härja hur de vill för att vi låter dem göra det.

2007-10-31 @ 01:27:07
Postat av: Patrik 27 på morgonkvisten

Det där var lysande. Riktigt bra. Jag kan jag undra varför man VILL vara skådis. Det verkar vara sjukt...alltså SJUUUUKT tråkigt. Jag har sett såna där inslag från teatrar(de gånger man faktiskt råkar titta 30 sekunder på nån slags kulturnyheter). Där står dom med pudrade kinder, ofta en skjorta med lossade hängsel. Sen har dom en överteatralisk min och pratar med sig själv. Då tänker jag "Fy fan vad tråkigt det där är". Varför plågar man sig med sånt?! Och varför går man och ser det? Och tänk på gubben som sitter i publiken på alla repetitioner. Fan vad tråkigt han MÅSTE HA !

tack

Patrik

2007-10-31 @ 06:41:50
Postat av: pontus

Fast kvinnorna fullkomligt älskar dem! Trofan dramaten vill ha dem kvar. Finns det bättre dragplåster än Persbrandt et al.?

2007-10-31 @ 10:00:52
Postat av: Lena

Bra rutet Unni!!
De flesta bara fjäskar för dessa män som tror de står över alla vanliga människor. In med nytt blod som har respekt för kvinnor och medmänniskor.
Skithögar och gubbslem finns det nog av!
Jag älskar din blogg Unni - ge järnet - och njut sen i din nya soffa. Visst fan är hantverkare sexiga som tryggt slipar, spacklar och hänger upp en tapet snyggt och prydligt.
Må väl alla!
Lena

2007-10-31 @ 10:25:29
Postat av: André

Ja... Varför den vilseledda allmänheten och hjärntvättade teater- och biobesökarna har överseende med kräken?
Därför att den urholkade kulturen inte förmår skapa något vettigt.
Psykopaterna är bra på att spela känslor, älskar att synas i rampljuset, älskar att vara älskade av publiken. Och publiken... Ja, både de och publiken älskar spelet, följer spelets regler och får spelets beskydd.

2007-10-31 @ 12:10:08
Postat av: Jan E

Det här inlägget illustrerar tyvärr att Unni inte är riktigt klok. Inga nyanser utan storsläggan direkt. Pang på. Invektiven haglar; ?idioter?, ?skit?, ?vandaler? och ?ligister?. Och den devota beundrarskaran applåderar förstås. Det är tröttsamt. Du glömde väl säga att föremålen för ditt förakt borda skjutas på fläcken!
Men nu är det så att det går faktiskt alldeles utmärkt att skilja mellan privatliv och yrkesliv. Kritisera gärna Ramberg och Persbrandt för ett omoraliskt leverne, men det är urdumt att ta ifrån dem deras talang som skådisar. Både Ramberg och Persbrandt har den position de har för att de ÄR lysande skådisar. Exempelvis såg jag nyligen Ramberg i Dödsdansen på Dramaten och han var helt enkelt bländande.

2007-10-31 @ 12:13:25
Postat av: André

Jan E: Så du är så rädd för Unnis storslägga och invektiven att du blir alldeles knäsvag?
Du verkar i alla fall ingå i den skara som är överförtjust i det lysande psykopatspelet på Dramaten.
Och du verkar också klara av att skilja mellan ditt privatliv och ditt yrkesliv...

2007-10-31 @ 12:59:50
Postat av: Pian

Och så detta med att snubbarna får jätteunga tjejer! Hur kan en ung tjej tända på Lundell? Persbrandt? Rickfors? Herregud, kan inte vara annat än plånböckerna som tänder dom. Och möjligtvis lite kändisskap. Vill vomera när jag tänker mig en bakfull Lundell nyvaken i sängen bredvid... YÄK!

2007-10-31 @ 13:39:38
Postat av: Louise

Ett problem på många bloggar är att det letar sig dit folk som tycks älska att hata. Att skriva idiotiska inlägg som gör att man undrar varför dom inte söker sig till en annan blogg. Eller gör något annat av sina liv än att läsa bloggar de inte är beundrare till. Kanske skulle såna personer låta "beundrarskaran", som antagligen uppskattar Unnis blogginlägg och inte ser dem i svart eller vitt, få applådera en person som de i vissa fall kanske delar sina värderingar med.
Såvida Unni som person inte är riktigt klok eller inte borde vara omöjligt att utröna på grund av en text hon skriver, möjligen kan man säga att det hon skriver inte är riktigt klokt, men inte så mycket mer. Anonyma personliga påhopp är lågt. Läs nåt annat, gör nåt annat, låt aggressionerna flöda åt annat håll än att göra påhopp på en offentlig person. Det är ändå löjligt fegt.

2007-10-31 @ 13:46:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: Stefan

--> Jan E: Jag instämmer, även om jag inte kan uttala mig om deras professionella kvaliteter. Bloggen går ut tendentiöst degraderande av valda delar av manssläktet. Utan urskillning.

Det som är lite kul med det här blogginlägget, el iaf så intressant att AB opch Expressen borde intessera sig med en blänkare (kanske det som är avsikten; exponeringsbehovet finns på många håll), det är att det ånyo är "kulturelit" som angriper "kulturelit".

2007-10-31 @ 13:56:14
Postat av: Pian

stefan, vik hädan! Snälla, leave us!

2007-10-31 @ 14:05:37
Postat av: Rosie

Skådespelare så väl som andra människor borde ha rätt till ett privatliv.Vad angår det oss hur dom är som privatpersoner?Men som yrkesmänniskor tycker jag att i alla fall Persbrandt gör ett mycket bra jobb.Det går inte att bedömma en person utifrån kvällstidningarnas löpsedlar.Man bör inte vara allt för snabb med att dömma andra,om man nu anser sig ha rätten att dömma någon man inte känner överhuvudtaget.Det gäller även dom som har en massa åsikter om Unni.

2007-10-31 @ 14:06:06
Postat av: André

Unni bejakar de gränser och skillnader som utgör tillvarons fundament. Hon kallar det goda för gott och det onda för ont. Om alla skillnaderna upphävs och allting blir utbytbart då hamnar vi i världens skithål.

2007-10-31 @ 14:39:07
Postat av: Stefan

--> Pian:
Du skrev "Och så detta med att snubbarna får jätteunga tjejer!"

Tja, det är väl inte konstigare än att en sådan skrynklig gamling som Unni fick en skitsnygg snubbe som var 20 år yngre. What's the difference?

Varför suktade både Persbrandt OCH Unni efter sånt lammkött? Och hur kan det komma sig att någon sådan ungdom ens vill ha dem? Skitäckligt tycker jag. Fy fan va' slemmigt äckligt! Unni e nästan som den där Hefner, eller hur.

2007-10-31 @ 15:00:29
Postat av: Pian

Skillnaden mellan ovan nämnda gubbs och Unni kräver inte ens en kommentar eftersom den är så otroligt uppenbar. Och din kommentar så
enfaldigt dum. Läs stycke tre i hennes text så förstår nog de flesta vad jag syftar på.

2007-10-31 @ 15:13:36
Postat av: Anonymous

Man ska inte gå på teater om man vet med sig att man tycker att skådespelarna är dåliga och moraliska förebilder privat.

2007-10-31 @ 15:21:06
Postat av: Anonymous

Karin: Du hade alltså tyckt lika illa om lönnfeta, medelålders kvinnor med drogproblem ?

2007-10-31 @ 15:26:30
Postat av: Anonymous

Pian: "Och så detta med att snubbarna får jätteunga tjejer!" Och vem har Lundell FÅTT sin flickvän av ? Vad har du för kvinnobild egentyligen ?

2007-10-31 @ 15:37:58
Postat av: Jan E

Menar Louise att man inte bör kommentera om man inte instämmer med ursprungsinlägget?!
Undrar om inte Unni själv tycker att det kan bli lite för mycket halleluja över många kommentarar? Lite mothugg är nog nyttigt för Unni. Jag hatar definitivt inte Unni, hon skriver mycket klokt, men hon har en tendens att kränka folk , särskilt män, genom av oklar anledning ta heder och ära av dem genom att stapla invektiv på varandra lite för ofta. Antar att det beror på taskiga personliga erfarenheter.
En liten anmärkning vad gäller män med faiblesse för yngre kvinnor: Persbrandt har barn ihop med en 15 år yngre kvinna. Är det detta som gör honom till en ?skandalkuk? med ett ?sjukt privatliv?? Unni levde ihop med en 20 år yngre man. Är då Unni en ?skandalfitta??

2007-10-31 @ 15:38:26
Postat av: Rosie

Det är väl ändå en människa man blir kär i,inte en ålder.Eller är det någon som frågar efter id-kort innan de bestämmer sig för om de ska bli förälskade?Unni är varken gammal eller skrynklig!Du verkar mest bitter,Stefan.Är det möjligen så att Unni och hennes medelålders systrar får mer och bättre sex än du??

2007-10-31 @ 15:44:45
Postat av: André

Stefan, har du dyslexi? Det står ju i Pians inlägg att det "inte kan vara annat än plånböckerna som tänder dem (tjejerna) och möjligtvis lite kändisskap". Den "skitsnygga snubben som var 20 år yngre" var i och för sig en fattiglapp men det var varken plånbok eller kändisskap som tände honom. Han gick däremot igång på kvinnans vitalitet, ty han saknade egen. Och Persbrandt gör det också förmodligen. Det är väl inte så konstigt. Du går ju också igång på andras vitalitet!

2007-10-31 @ 15:47:27
Postat av: Louise

Jan E, om det är det du utläser som summa sumarum av mitt inlägg så är det ingen större idé att försöka kommunicera med dig över huvudtaget.
Men hur du kan utse dig till uttolkare av vad som är nyttigt för Unni skulle jag jävligt gärna vilja veta. Eftersom du uppenbarlig fortfarande hänger kvar på den här bloggen för att kunna irritera dig på när Unni kränker folk. Precis som du gör med Unni. Med det är naturligtvis en helt annan femma när du gör det anonymt?? Så mycket noblare då kanske...

2007-10-31 @ 15:51:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: unni

Stefan och Jan E, egentligen borde jag ignorera era vidriga påhopp eftersom de är medvetet elaka och förhoppningsvis ogenomtänka. I ena stunden "lillagummar" ni mig, i nästa använder ni min anständiga ålder för att förnedra mig.
Stefan skriver att jag degraderar valda delar av manssläktet. Utan urskillning(!?) Jag skiljer ut svinen från pärlorna, det är allt.
Och så blir jag jämförd med dessa svin pga min ålder! Har jag misshandlat och grovt utnyttjat män? Knarkat bort allt jag haft, inklusive min talang? Jag levde med en nitton år yngre sådär snygg kille som jämnade mig med marken, en ung man som jag hjälpte fram medan jag själv gick i sank. Att ni bara har mage att försöka trampa på mig ytterligare! Har ni ingen uppfostran? Att ni så envetet försvarar de män som förstör för andra människor går helt i linje med hur ni behandlar mig. Jag är så jävla glad att jag slipper ha såna som ni i mitt liv. Varje gång ni kommer in här med era spyor känner jag stor lättnad över att jag inte behöver torka upp dem. De får ligga där och stinka som bevis över ert svineri.
Skäms på er!

2007-10-31 @ 16:36:54
Postat av: Mr x

Finns det inga duktiga manliga skådespelare i medelåldern?

2007-10-31 @ 17:09:27
Postat av: Jan E

Någon som kan förklara Unnis utbrott? Har jag skrivit något vidrigt i mina två tidigare inlägg?

Jag har kritiserat dig Unni för att du är så fruktansvärt onyanserad när du försöker ?skilja ut svinen från pärlorna?. Skriver du på detta sätt så får du räkna med att inte alla gör vågen! Jag vet vad du har drabbats av i ditt liv, men det ger dig inte rätt att på så lösa grunder ta heder och ära av de namngivna hårt arbetande manliga skådespelarna. Ramberg har dömts för kvinnomisshandel, det vet vi. Vi vet också att det var länge sedan. När antas han ha sonat sitt brott? Aldrig, eller? Persbrandt har haft missbruksproblem och lämnat en kvinna till förmån för en yngre kvinna. Är det detta som gör honom till allt det du kallar honom? Ett gott råd Unni: sansa ner dig.

2007-10-31 @ 17:12:05
Postat av: André

Mr x: Gå och se Roy Anderssons senaste film så ser du att det finns. I alla åldrar!

2007-10-31 @ 17:14:57
Postat av: August

Jag kan hålla med om att flera av dramatenfjollorna beter sig som småbarn. Deras uberfläskiga egon verkar påverka deras privata leverne å det grövsta.

Självklart skall man inte ta ifrån dem att de har en genuin talang. Det är ju inte direkt så att de hamnat på de stora scenerna och får vara med i succefilmer för att de är fyllon och pundare som beter sig illa, eller för att de kränker andra.

"Tycker tanterna i teatersalongen att det är spännande att se dessa skandalkukar live bara för att de väcker sån uppståndelse genom sina sjuka privatliv"

Såklart det är så: massor med korkade tjejer/tanter/damer går igång på "Bad Boys" som lever som svin och skulle behandla dem som en påse illaluktande sopor. Inget nytt under solen där inte..

Jag tror några retar sig lite på att Unni själv definitivt inte alltid varit guds bästa barn, men ändå dömer andra på ett oerhört hårt sätt. Det blir lite sten-i-glashusvarning. Unni är en kvinnlig Persbrant/Ramberg/flinck, tror jag en del tycker.

2007-10-31 @ 17:27:37
Postat av: Louise

Heja Unni. Sansa dig aldrig!!

2007-10-31 @ 17:32:45
Postat av: A

Unni. Hur kan du överhuvudtaget bry dig om vad någon du inte känner, aldrig träffat och aldrig kommer träffa, säger till dig över nätet?

Olika åsikter om ovan nämnda herrar är väl helt okej?

2007-10-31 @ 17:34:52
Postat av: André

Stefan+Jan E har genom sina inlägg bevisat hur omanliga och degenererade de är. Den ene har mage att utifrån sin förkrympta bitterhet säga till en kvinna "en skrynklig gamling", den andre leker översittare: "sansa ner dig". Enfaldiga dårar! Misslyckade gentlemän!

2007-10-31 @ 17:40:28
Postat av: Rose

August,jag tror inte det är korkade kvinnor som "går igång" på Persbrandt och hans kolleger,utan kvinnor som kan lukta sig till höga testosteron-halter hos dessa män!Och som är beredda att det kan bli lite "fyr och flamma".Kvinnor som vill ha Män,som kan vara Män,med både för-och nackdelar.

2007-10-31 @ 17:45:29
Postat av: Pian

Tar mig friheten att citera "Kenta" i tidigare inlägg
till Stefan (hoppas ok!!) "Likt en ettrig terrier biter du dig fast vid Unnis byxben och vägrar släppa taget. Ge dig nu. Loss" osv.. Så träffsäkert så jag fan blir tårögd.
Till Anonymous är citatet taget från mina tonåringar; Orka.....

2007-10-31 @ 17:56:58
Postat av: G

1. Stefan, ju mer du skriver här ju mer framstår du som en bitter, kvinnohatande, gubbsjuk psykopat

2. Så fort Unni skriver något kritiskt om en man i medelåldern så är det vissa som genast måste hävda att hon själv minsann inte är bättre bara för att hon är 51. Det är väl för fan inte åldern som diskuteras utan det dessa män har gjort; oftast på ett eller annat sätt kränkt eller utnyttjat kvinnor. Alltså blir alla liknelser med Unni absurda då hon inte har gjort sig skyldig till något av ovanstående.

3. Niclas är faktiskt inte alls snygg, utan har ett kallt och opersonligt utseende

2007-10-31 @ 19:19:35
Postat av: unni

Snälla Stefan & co, än en gång: varför startar ni inte en Hata Unni-blogg istället. Så kan ni ju excellera i ert fega näthat ifred. Jag kommer inte att störa er, ingen annan av de vettiga på den här bloggen heller.

Palla...

2007-10-31 @ 19:27:17
Postat av: Monkeyworld

Ju mer det hettar till i bloggeriet desto fler som läser. Och då tjänar man bra på banners o reklam.

Ti hi...

2007-10-31 @ 20:02:03
Postat av: Hanna

Gud vad patetiskt löjligt! återigen har dessa jävla korkade män ( dom som nu yppat sina åsikter i denna blogg) bevisat att dom är såååååååååå oerhörd jävla dumma. Är det er vi unga ska se upp till?
Jag kan ju säga att det är minst sagt skrattretande att ni inte blir stämda... men varför ödsla tid på er?? eller jo kanske för Unnis skull så hon någon gång kan se att det finns goda män också.
Jag skulle vilja ha era ip adresser, och sedan ska jag gå hur långt som helst.

2007-10-31 @ 20:04:17
Postat av: Lizzie

Till Jan E: Get a life. Du borde lata Unni och andra manniskor fa ha sina egna asikter om folk/svin utan att behova analysera dem for dig i minsta detalj. Jag syftar pa: "Ramberg har dömts för kvinnomisshandel, det vet vi. Vi vet också att det var länge sedan. När antas han ha sonat sitt brott? Aldrig, eller? Persbrandt har haft missbruksproblem och lämnat en kvinna till förmån för en yngre kvinna. Är det detta som gör honom till allt det du kallar honom?" Jan du later som en journalist, om du ar sa nyfiken och vill veta svaren till dina fragor, varfor inte borja ett litet detektiv arbete ute pa stan och fraga folk, kanske Persbrandt & Rambergs grannar eller till och med dem sjalva sa kanske du kan fa reda pa om det mojligen stammer det som Unni har skrivit, for det verkar ju verkligen viktigt for dig att veta om dina teater idoler verkligen inte har uppfort sig hyfsat pa sin fritid. Du kanner val inte Persbrandt och Ramberg speciellt bra sa sanningen kanske "svider" for dig nar den uppenbarar sig framover om du bestammer dig for att borja forska djupare i det har amnet.

2007-10-31 @ 20:15:16
Postat av: Monkeyworld

Nä - nu ska vi faktiskt vara snälla mot varandra. vad sägs om ett partaj hos bloggägaren med gruppsex o lite bra röka..??

2007-10-31 @ 20:37:25
Postat av: World of Monkeys

Nehej du tack så pass liberala ska vi verkligen inte vara. Där går gränsen!

2007-10-31 @ 21:16:13
Postat av: Monkey of world

Ah, kom igen nu. Var inte så pretto... lite maffigt sex har inget dött av - väl?? Skit i joppen om det är den du hänger opp dig på...

2007-10-31 @ 21:52:14
Postat av: Monkeybusiness

En sak innan jag nyktrar till; pengar! Alltså för gruffandet här på bloggen som ju bevisligen drar en helvetes massa tittare. Jag vill ha min del. Var skickar man fakturan..?? Unni?

2007-10-31 @ 21:54:40
Postat av: J

Gällande Herr Persbrandt kan jag också tillägga att vänner i min närhet samt vänners vänner med egna ögon sett hans vidriga beteende på nära håll. En utav min mors vänner blev ex.vis mycket hårt sliten i armen en kväll på krogen då han var full och kåt. En annan gång erbjöd han en tonårsflickas två killkompisar om lov att få bli avsugen om han gav dem en femhundring (observera att flickan själv aldrig ens blev tillfrågad, som om det nu skulle gjort saken bättre).

2007-10-31 @ 23:48:43
Postat av: André

"De ettriga gubbterrierna" på denna blogg är varken män eller gentlemän utan parasiterande hannar med kastrationsångest. Är detta ett nationellt drag hos dekadenta gubbar att kränka kvinnor? Manligheten sitter inte i testosteronhalterna utan
i relaterandet till kvinnor. Även en våldtäktsman kan ju ha skyhöga testosteronhalter. Det hjälper inte att klamra sig fast vid gubbvärderingar. Ni är förlorade för alltid och kommer att vissna på er egen rot.

2007-11-01 @ 08:24:55
Postat av: Rose

Världen är inte perfekt,och alla kvinnor vill inte ha mjukismän med perfekta relationer till kvinnor.Dessutom så är väl många av dessa män bögar och inte ute efter en kvinna i sitt liv.Kvinnor är olika och en del vill ha män av lite hetsigare typ!Så skönt det måste vara för dig som vet att DU inte kommer att "vissna på din rot".Vi andra får väl blomma så länge vi kan,medan du sitter och håller i din rot i dtt eget lilla töntland!

2007-11-01 @ 10:10:33
Postat av: Sandra C

Tänk vad känsligt det kan vara, att man inte får kritisera män som beter sig illa utan att bli stämplad som manshatare. Var är alla nyanser?
Måste man vara mansgris eller feminist? Måste man hata eller älska? Varför inte slå sönder grupperingarna? Måste män alltid försvara män? Varför inte bara inse att det finns svin överallt? :)

2007-11-01 @ 10:17:29
URL: http://kaffemedmjoelk.blogspot.com
Postat av: André

Rose, luktar du dig också till Persbrandts testosteronhalter och är beredd på att det kan bli "lite fyr och flamma"?

2007-11-01 @ 10:25:06
Postat av: Rose

Inte för att det angår dig,men jag har inget behov av att "ta" andra kvinnors män!Dessutom har jag en man redan,som jag har ett bra liv med.

2007-11-01 @ 10:39:30
Postat av: Anonymous

till J: "Gällande Herr Persbrandt kan jag också tillägga att vänner i min närhet samt vänners vänner med egna ögon sett hans vidriga beteende på nära håll."
hahaha Tack stasi för mycket trovärdig information.

...den här märkliga tröttsamma tudelningen av det manliga släktet i "good guys" och "bad guys". Tänk vad lätt det är att döma och navigera sina liv med en så förenklad mansbild.

2007-11-01 @ 10:46:05
Postat av: André

"ROSE", kalla dig vid ditt rätta namn för du är ju ingen kvinna!

2007-11-01 @ 10:53:16
Postat av: A

Jag Håller helt med Rose här. Vissa vill ha alphahannarna, andra vill ha myspapporna. Samma sak med snubbar egentligen; vissa går inte igång på blyga små violer utan vill ha raka motsatsen.

Ta bara en sån grej att kåkfararna överöses med beundrarbrev fast de inte varit annat än patrask hela livet och aldrig brytt sig ett piss om någon annan en sig själv.

Själv gillar jag vampyrer som sover i en kista på nätterna och suger blooood..

Alla är vi olika, thats 4 sure.

2007-11-01 @ 11:04:59
Postat av: August

till J: "Gällande Herr Persbrandt kan jag också tillägga att vänner i min närhet samt vänners vänner med egna ögon sett hans vidriga beteende på nära håll."
hahaha Tack stasi för mycket trovärdig information."

Jag kan lova dig att det finns hur mycket skvaller som helst om både flinck, perssan och ramis. Sen är säkert inte allt sant men ärligt talat tror jag stor del av det är sant. Har för mig att Paolo Roberto sa att Ramberg var den gästen han fick slänga ut oftast när han jobbade som dörrvakt på cafet. Han betedde sig som ett svin.

Lustigt att de inte åkt på spö oftare? Att de kan bete sig som drägg i sin egen lilla fjolliga sfär kanske man kan förstå, men ute i riktiga livet? Fan, skulle någon av herrarna ovan öppna käften mot min tjej på ett kräkaktigt sätt så skulle jag dra ner deras byxor och smiska dem ordentligt.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=228718&highlight=flinck

http://www.flashback.info/showthread.php?t=193494&highlight=persbrant

2007-11-01 @ 11:31:19
Postat av: unni

Jaha du, Anonymous. Jag tycker man gör det väldigt enkelt för sig med din inställning. Det finns alltså inga goodguys eller badguys? Vad skönt. Då behöver man ju aldrig ta ställning heller. En skitstövel är kanske
snäll ibland, likaså en diktator. Hitler var väldigt rar mot sina hundar. En kille som slår sin tjej kanske kan hjälpa en gammal tant över gatan. Hur många procent mindre badguy blir han då?
Nonsens!
Det finns seriösa rötägg bland oss människor, kvinnor som män, men dessvärre om man får tro statistiken betydligt fler bland männen. En överväldigande majoritet av alla våldsbrott begås av män, likaså ekobrott. Vi lever i ett samhällssystem där män har mer makt än kvinnor, och där män ofta utnyttjar den makten till att förtrycka kvinnor. Håller man inte med om det går det inte att diskutera.
Jag är så hjärtinnerligt trött på det (o)manliga gnället om att "alla män är inte svin, jag är inget svin, kvinnor kan minsann också vara svin", yada yada.
Läs på! Och gör nåt åt att så oroväckande många karlar beter sig som svin!

2007-11-01 @ 11:36:59
Postat av: Rose

André,hur fan kan du veta vad jag är eller inte är! Kan jag inte vara kvinna bara för att jag inte delar dina åsikter?Du är patetisk.Hur mycket man är du själv när det kommer till kritan?Jag kan försäkra dig att jag är Kvinna,gift med en Man.Vad är du själv?

2007-11-01 @ 11:53:00
Postat av: Michael Bäckman

Hej igen.
persbrandt verkar vara en förvirrad stackare, som inte förstått att han är alkis.
Alla dom klassiska symtomen finns ju där. Hybris, högmod, självömkan samt total avsaknad av sjukdomsinsikt. Tanterna i teatersalongerna älskar ju dessa "farliga män" och tycker att dom är spännade. Deras högsta vilja är väl att lyckas vara den som omvänder personen i fråga. Håller fullständigt med om att det är ett gäng rätt viljelösa och patetiska slashasar som drar omkring på Dramatens skyddade verkstad. Inte alla, men många. Min morfar brukade faktiskt säga precis samma sak som du, men han lade till "skit är skit även om man steker det i smör", för övrigt den första kommentaren han gav angående min far, när min mor presenterade honom för familjen för första gången. Ingen anade då hur rätt han hade....men det är en annan historia.
Trevlig kväll
Michelangelo

Postat av: Patrik 27

Anledningen till att Persbrandt kan få unga tjejer är dels för att han enligt väldigt många tjejer och kvinnor faktiskt är snygg och dels för att han är känd.

Kvinnor tänder ofta på snygga och kända samt rika människor. Jag är kanske ute å hal is, men via mina upplevelser i livet så tror jag att det är vanligare att tjejer väljer kille utefter plånboken. Det är VÄLDIGT många gånger jag har sett unga tjejer som är fruktansvärt snygga komma gående med sin fula nördiga pojkvän. Som är rik. Jag träffar på dessa tjejer rätt ofta. Syrran är ihop med en rik tjock kille som ALDRIG hade fått henne om han hade jobbat på lager. Never. Det har hon också sagt. Killar däremot letar efter skönhet. Åtminstone tror jag det.

Det är därför du ska bli feminist. Låt tjejerna tjäna cashen så slipper vi snygga killar bli brädade av fula tjocka gamla män som är rika.

/Patrik

2007-11-01 @ 12:18:58
Postat av: André

"Rose", EN KVINNA resonerar inte på det sättet som du gör trots mångfalden. Jag har aldrig träffat en kvinna som med näbbar och klor försvarar gubbpatraskets attityder, så det är svårt att föreställa dig som en kvinna.

2007-11-01 @ 12:20:51
Postat av: Patrik 27

Unni det är sant det du säger att män är överrepresenterade i våldsstatistiken. Men kom ihåg att offrena för dessa män vanligvis är andra män. Det är således inte bara tjejerna som blir slagna.

2007-11-01 @ 12:23:23
Postat av: Håkan

"André,hur fan kan du veta vad jag är eller inte är! Kan jag inte vara kvinna bara för att jag inte delar dina åsikter?Du är patetisk.Hur mycket man är du själv när det kommer till kritan?Jag kan försäkra dig att jag är Kvinna,gift med en Man.Vad är du själv?"

André tar i så han spricker när det gäller att hålla med Unni i hennes "antngen är du med oss eller emot oss"-attityd. Om du är kvinna men ÄNDÅ inte håller med betyder det att du helt enkelt inte är kvinna, annars går inte ekvationen ihop.

2007-11-01 @ 12:35:38
Postat av: Rose

Det finns visst en del som har svårt att fatta,jag försvarar INTE "gubbpatraskets attityder" .Jag säger bara att det finns lika många smaker som det finns människor.Hur är det annars möjligt att så många "bad guys" faktiskt kan få inte bara en kvinna utan många?Vad du sen föreställer dig mig som bryr jag mig inte om!

2007-11-01 @ 12:51:01
Postat av: Anonymous

Unni: Jag tror att den hårda polariseringen "good guys" och "bad guys" gör att din kritik inte riktigt fäster, helt enkelt. Det blir för mycket sterotypiseringar, speciellt i inläggen här på bloggen. Det saknas fördjupning helt enkelt. Jag anser att man inte gör det lätt för sig om man FÖRSÖKER beskriva/förstå/undersöka komplexiteten i manligheten. Som författare borde det vara något eftersträvansvärt. I alla fall om man vill göra den berättade historien trovärdig/levande/intressant. Jag anser vidare att man kan och bör ta moralisk ställning även om man beskriver ett komplext människoöde.

2007-11-01 @ 12:53:41
Postat av: Pian

Anonymous, om inte tycker att Unnis kritik inte fäster, speciellt inläggen här på bloggen, varför är du här? Lägg din energi på annat i stället. Du gör dig bara löjlig.

2007-11-01 @ 13:21:28
Postat av: André

"Rose", det handlar om intelligens och medvetenhet eller avsaknad av dessa och inte om "många smaker".
Håkan, var det inte du som ville göra revolution?

2007-11-01 @ 13:26:07
Postat av: Rose

"André",om det nu är det de handlar om ,varför får då "männen på dramaten" så många kvinnor och de snälla intelligenta männen förblir ibland singlar hela livet?Och kom inte och säg att det är för att kvinnor är korkade!

2007-11-01 @ 13:42:46
Postat av: J

August: Stasi? Haha. Du får givetvis tro vad du vill, men denna information är långt ifrån osann.

2007-11-01 @ 13:46:48
Postat av: André

"Rose": Svaret är enkelt: dessa mäns duperingsförmåga i kombination med deras förmåga att spela teater.

2007-11-01 @ 14:00:38
Postat av: Monkeyworld

Lägg ner. Jävla trams o hat blogg nu. Snart skriver väl nån att E.L hade rätt i att män äter spädbarn också - hahaha....

2007-11-01 @ 14:06:07
Postat av: Rose

"André":Menar du att dom är bra skådespelare eller tycker du faktiskt att kvinnor är korkade som inte se vad det är för sorts män de har att göra med?

2007-11-01 @ 14:07:08
Postat av: Håkan

André:.Lite läbbigt dettta...jag Håkan vill fortfarande göra revolution och är inte med i denna debatt..Min namne här har ett trevligt namn i övrigt vet jag inte om vi har någonting gemensamt...

2007-11-01 @ 14:43:13
Postat av: Thomas

Jag tycker i alla fall att Niklas är både snygg & trevlig, och inte alls har ett kallt och opersonligt utseende.

2007-11-01 @ 15:03:45
Postat av: André

"Rose", jag undrar - varför det ligger dig så varmt om hjärtat att försvara dekadenta gubbar? Om du tror att kvinnor trånar efter de dekadenta gubbarna då har du fått saken om bakfoten.

2007-11-01 @ 15:08:04
Postat av: Rose

"André",gissa vem som har fått saken om bakfoten!!!För sista gången :jag försvarar dom inte!!!I övrigt så är det bevisat att det inte är lönt att försöka förklara något för någon som inte förstår.Därmed är det ett avslutat kapitel för min del.

2007-11-01 @ 15:34:19
Postat av: Lurk

"Anonymous, om inte tycker att Unnis kritik inte fäster, speciellt inläggen här på bloggen, varför är du här? Lägg din energi på annat i stället. Du gör dig bara löjlig."

Om en liberal diskuterar med en nynazist på en naziblogg betyder det att han oxå har fel och gör sig löjlig?

2007-11-01 @ 15:36:52
Postat av: André

Ja Håkan... Du "vill fortfarande göra revolution och är inte med i denna debatt..." Du verkar vara lite för slätstruken för det ändamålet, tycker inte du det?

2007-11-01 @ 15:39:40
Postat av: Stefan

à Pian:
Du skrev ?Skillnaden mellan ovan nämnda gubbs och Unni kräver inte ens en kommentar eftersom den är så otroligt uppenbar. Och din kommentar så enfaldigt dum. Läs stycke tre i hennes text så förstår nog de flesta vad jag syftar på.?

Vad är det för argument? Det är inte något argument öbt. Jag har dessutom läst stycke tre och vet inte vad du menar.
Om du hade läst mitt så hade du fattat att det var inte polemik mot Unni utan mot dig. Därför att ditt uttalande ?Och så detta med att snubbarna får jätteunga tjejer!? var så apart och fungerade inte för tillfället.

Min kommentar om Unni som gammal och skrynklig trodde jag ALLA tog med den ironi som inrymdes i den. Ironin att det uppenbarligen är comme il faut för tjejer (läs: Unni) att göka med 20 år yngre snubbar men inte för snubbar att göka med 20 år yngre tjejer. För då är de gubbslem. Det är väl en jävligt relevant kommentar från min sida, ssk som Unni själv ojat sig över att Hefner uppenbarligen lyckas med konststycket att få göka med yngre tjejer. Det inlägget inrymde emellertid mycket om äldre snubbar i allmänhet som fick till det med yngre kvinnor.

Jag tycker inte att Unni är gammal och skrynklig. Hon är ju bara lika gammal som jag är. Hon är en stilig kvinna. Dessutom cool. Men enkelspårig i sin argumentation. Att jag skrev så¨var för att illustrera. De flesta av oss i begynnande 50-årsåldern börjar få rynkor. Det är vackert. Ger karaktär till utseendet.

à Unni:
Varför vill du få det till att jag hatar dig, skulle ha intresse av att starta en hata-blogg? Jag försäkrar dig att om jag hatade dig så skulle jag absolut inte besöka din blogg och debattera dina åsikter på den.

Jag påstår inte att du är korkad. Jag påstår inte ens att du bara har korkade åsikter. Mycket ställer jag upp 100 % på i sak. Men jag säger att du har en korka argumentation för dina åsikter. Å jag vet ännu inte om du spetsar till det så mycket mest för att provocera och locka läsare likt mig till bloggen. Ser du verkligen inte att jag försöker argumentera sakligt?

2007-11-01 @ 15:48:29
Postat av: G

Thomas. Vad kul för dig att du tycker att Niclas är både snygg och trevlig. Kan inte du ragga upp honom då och sen ha ett monogamt förhållande med honom tills den dagen han dör(vilket förhoppningsvis inte dröjer allt för länge)? På så sätt riskerar inte fler kvinnor att bli utsatta för hans vidriga hemska misshandel och nedbrytning.

2007-11-01 @ 16:10:24
Postat av: Håkan

André:...tror inte på att du är intresserad av någon som helst förändring av någonting...tycks mest vara intresserad av verbalt våld och tasksparkar.Tro inte ens på att du har något som helst engagemang i de ämnen du "leker" med . Allt handlar bara om ytlig och pladdrig formuleringskonst. Du filar på dina stundtals eleganta ordbyggen och coola oneliners gärna med elak knorr.En sorts retorisk huligan..utan själ och hjärta..Vad ska man ha dig till egentligen ?. Det bövs riktiga,levande och tänkande människor till kampen. Om du ärligt vill kämpa mot patriarkat och andra diskriminerade strukturer i samhället så får du lägga av attityden,sluta låtsas..T.ex varför ska du kalla mig "slätstruken" apropå ingenting.Bara för att du tycker det är kul att säga någonting småtaskigt ?.....

2007-11-01 @ 17:07:39
Postat av: Pian

Jag är inne på den här bloggen ibland för att läsa Unnis oftast briljanta inlägg. Jag har också en känsla av att Unni är en bra människa. Ni vet "en av de goda". Såna som det finns alltför få av. Och som gärna delar med sig av sina egna misstag, lär sig av dom, tar sig i kragen, spottar i nävarna och försöker gå vidare vad som än händer. En inspirerande kvinna kort och gott.Tycker också att människors kommentarer här kan vara väldigt intressanta och tänkvärda. Men alltför ofta dyker Stefan och hans gelikar upp och drar ner hela bloggen fullständigt. Det är så jävla trist. Dessutom får jag (och många med mig har jag läst mig till här) en otäck känsla av grav störning. Nåt luktar ruttet. Stefan är så upphängd på Unni att jag tycker det är rent otäckt. Samtidigt blir han och resten så fåniga, löjliga och små när dom kör igång sitt race. Jag blir generad och det kryper i kroppen av olust. Då går jag härifrån, jagmenar varför plåga sig med sånt? Och som sagt, det är så oerhört tråkigt för vi är många som känner varmt för Unni. Vad är det som gör att Stefan måste slå sig för bröstet, viktigpettra sig, tala om att han minsann är farsa, köper fil och kokar soppa på en spik och är sensibel? Vem fan bryr sig? Inte jag. Är det sunt? Nej. Därmed punkt. Orka kommentera Stefans och Anonymous hopplösa dravel.

2007-11-01 @ 17:17:08
Postat av: Patrik 27

Stefan har en del poänger faktiskt. Jag läser hans inlägg med vördnad.

2007-11-01 @ 17:51:15
Postat av: Stefan

--> Pian:
Va' trevligt att du återkom - med relevanta "argument". ;-|

2007-11-01 @ 17:55:17
Postat av: Stefan

--> Rosie:
Du skrev "Du verkar mest bitter,Stefan.Är det möjligen så att Unni och hennes medelålders systrar får mer och bättre sex än du??"

Nej, jag är inte ett spår bitter. Visst, allt är inte perfekt. Somt kunde vara lite bättre, men jag är helt nöjd ändå.

Är Unni medelålders så är jag också det. Får hon mer sex än jag? Eller bättre sex? Hur fan skall jag veta det? Jag vet bara att i min särbo-tillvaro så får jag mer och bättre sex än jag någonsin fick i mitt äktenskap. Och faktiskt oftare numera än jag själv suktar efter det eftersom "min" lady varit mer ensam än jag har varit under de senaste åren. Så hud, sex och mänsklig värme är det jag saknar minst av allt. Jag har det bra.

Förvånad, Rosie?

2007-11-01 @ 18:27:05
Postat av: Monkeyworld

Usch fy fan. Det skulle vara förbud att ha sex efter fyllda femti. Urk, nu kom jag att tänka på G.P. o Anitra - måste spy nu - på riktigt ... YÄK!!

2007-11-01 @ 19:01:26
Postat av: Peter

Gäller f ö även medelålders författarinnor...

2007-11-01 @ 19:53:12
Postat av: Monkeytruth

35 - 40 är medelålders. 50 är äldre. Liz Hurley skulle jag iofs vilja slicka upp i brygga - hon är väl typ 45..?

2007-11-01 @ 20:20:33
Postat av: Linnea

Även fast jag älskar Unni måste jag ge Stefan och även Rosie en poäng här. Förstår inte hur folk kan bli så provocerade över bara lite allmänt bullshit.

2007-11-01 @ 22:04:42
Postat av: eivor

I denna blogg jagar vi demoner. Med demoner menar jag att vi slår mot mål som inte finns. Något inom oss gör ont, men det är kanske till del på grund av att vi feltolkar något som vi inte förstår, eller orkar förstå.

Vi slår för att vi inte blir älskade, för att vi har behov som inte blir respekterade, men där finns ingen att slå. Världen är likgiltig och människorna onda.

Genom att sända ut hat drabbar vi oss själva. Våra inre världar degenererar. Världen blir kall och opersonlig. Tilliten dör, och mellan människor finns bara bödel offer relationer.

Ondskan har ingen avsändare, men mottagare verkar det som. De onda avlockar de goda kärlek och lämnar förödelse efter sig.

Tröttsamt repetitivt.

Läste en tidnings löpsedel här i Malmö. Två kvinnor våldtagna. Varför förekommer dessa äckliga ord överallt omkring oss? Varje dag.

Ett passande straff för en tidningsredaktör i efterlivet vore kanske att han/hon tvingades att begrunda sina egna löpsedlar.

Mycket och fåfängt har jag hatat.

2007-11-01 @ 22:11:10
Postat av: lisa

när män i kultursfären kommer i en viss ålder är det nästan som om lite svineri i form av otrohet, alkoholism och våldsamma tendenser ger deras karriär en skjuts. varför? tyvärr tror jag att det är kvinnor som köper skiten - att lusta efter en bad boy får dem att känna sig unga igen. att lusta efter en (halv)gammal bad boy är bättre än att lusta efter en ung bad boy för då är man inte gammal i jämförelse. Ulf Lundells kvinnor kommer altid vara fräscha som nyponrosor i jämförelse.

gubbar lustar efter unga brudar och halvgamla brudar lustar efter galna gubbar på glid.

2007-11-01 @ 23:52:36
URL: http://www.schmut.net
Postat av: André

Håkan, om jag ger någon "tasksparkar" så har vederbörande förtjänat dem. Jag slår i alla fall inte kvinnor varken verbalt eller fysiskt. Däremot sparkar jag gärna av den kuk som gör anspråk på maktutövandet i sina desperata försök att överleva feministtsunamin. Patriarkat-psykopatiska kulturen kommer att gå under, tro mig.
Varför jag kallade dig "slätstruken"? Tja, det är väl inte så farligt. Kanske för att jag hade upplevt dig så utifrån dina inlägg.

2007-11-02 @ 05:14:06
Postat av: Lisa O

Bra att Unni fortsätter blogga. Med de helt korkade påhoppen på Persbrant så inser man att Niclas med stor säkerhet är en bra och hygglig kille. Unni unerminerar
sin trovärdighet genom direkt löjliga anklagelser. Att man lämnar sin fru? Är det inte tillåtet? Att man dessutom samtidigt tar ansvar för det barn som väntas är väl höjden av moral och mognad. Om någon är tjock, har det med saken att göra? Det är direkt vidrigt när en skönhetsopererad och botox behandlad Unni med tjocka lager med smink för att dölja dålig hy går runt och klagar på andras dåliga utseende. Och åldern Unni, jag skulle vilja säga väx upp, men du är ju redan gammal så det är något annat som är fel.

2007-11-02 @ 11:39:35
Postat av: Mr x

Tycker att Lisas kommentar är tänkvärd.

2007-11-02 @ 11:44:30
Postat av: Stefan

-->> Lisa O:
Instämmer i det mesta utom den där kommentaren om N. Herregud, han är väl i alla fall dokumenterat dömd för misshandel, så det måste han i alla fall stå till svars för. Det tar helt bort det där om "bra och hygglig" ur mitt perspektiv i alla fall. Sen så betvivlar jag inte alls det som skrivits om honom, även om jag naturligtvis 1) inte vet utan får förlita mig till vad som skrivits (vilket understöds av domen) och 2) det för det mesta betraktas olika beroende på vem av de involverade som uttalar sig.

2007-11-02 @ 11:55:53
Postat av: Louise

Hahaha, verkar som om Mr Niclas himself är här och kallar sig allt möjligt och larvar sig.

Unni, hoppas du fortsätter orka blogga trots alla högst otrevliga inlägg som duggar in här.

2007-11-02 @ 12:02:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: Dina

Hjälp vad är detta för kommentarsgäng här inne? Använda ålder som något nedlåtande??? Hur går det tycker ni? Verkar som ett helt gäng sitter med ålderskriser här! Typiskt svenskar att tro att man kan klanka ner på någon som är över trettio, trettiofem, medelålders osv. Så misslyckat! Suck...

2007-11-02 @ 12:45:57
Postat av: Stefan

--> Dina:
Den som oftast använd ålder som slagträ i debatten är faktiskt Unni. Å det är bland annat det som jag reagerat emot och debatterat. Till mångas ilska och förfäran. Men jag tycker ålderskriteriet är jävligt inskränkt. Fördomsfullt. Faktiskt illa passande för en modern och fördomsfri människa i en modern tidsålder. Å det står jag för.

Vill du ha exempel på åldersdiskriminering från den här bloggen?

2007-11-02 @ 12:58:54
Postat av: G

Precis Louise, det är uppenbart att Niclas inte kan hålla sig härifrån utan är inne under diverse alias. Men med "Lisa O"- kommentaren är väl gränsen ändå nådd, så jävla lågt och vidrigt påhopp. Till och med Stefan, som annars mest står för dynga, har ju fattat att Niclas Salomonsson är ett svin av värsta sorten, så vi kan väl alla föreställa oss hur fruktansvärt hemskt det måste ha varit att leva med honom.

2007-11-02 @ 13:13:06
Postat av: Stefan

--> G:
"/.../ Stefan, som annars mest står för dynga /.../"

Vad är det för skitsnack? En av de få som åtminstone försöker föra en sakligt grundad diskussion är jag.

2007-11-02 @ 13:24:26
Postat av: Lisa O

Det krävs ofta två för att träta. Jag har mött ett antal tjackpundare eller föredetta tjackpundare med attityden kvar (av båda könen) som som jag gärna skulle gett en fet smäll. Vad som avhållit mig är att jag inte kan slåss och att jag tar totalt avstånd från våld. Men lusten har funnits när tjackiga individer går loss och är totaljobbiga och oftast väldigt aggressiva.

2007-11-02 @ 15:06:34
Postat av: Monkeyworld

Jäkligt många personangrepp på bloggen nu. I och för sig var det Unni som la ribban med sitt inlägg... Fula Fittfronten hänger på oavsett rätt eller fel. Det är synd om människorna...

2007-11-02 @ 15:16:39
Postat av: Lotta

Innehållet och synpunkterna i dina "diskussioner" är dynga, Stefan. Hur sakligt grundade dom än må vara. Om dom nu är det...
Lisa O verkar ju verkligen vara en snubbe vid sina sunda vätskor... jösses...
Vad du Unni ska bli besviken när du läser de senaste inläggen. När en man är huvudämnet i dina inlägg kryper det ena sjukhuvudet efter det andra upp ur sina hålor och blottar sina rätta jag. Dom känner sig verkligen hotade av dig, dessa svagsinta typer. Annars skulle dom inte reagera så starkt på som dom gör på ditt utseende, din ålder, din intelligens och knivskarpa hjärna o penna! Puss på dig, stå på dig, och ha en jävla skön helg!!

2007-11-02 @ 15:25:17
Postat av: Lotta

Hmmm. Monkeyworld låter som Mats D på fyllan...

2007-11-02 @ 15:44:36
Postat av: Lotta Logik

--> Lotta: Hur vore det med argument. Du skämmer ut oss kvinnor genom att bara komma med fula ord. Du avfärdar tydligen sakligt grundade åsikter. Kan man intellektuellt sjunka lägre? Citat: "sunda vätskor... jösses.../det ena sjukhuvudet efter det andra upp ur sina hålor/dessa svagsinta typer."

2007-11-02 @ 15:48:35
Postat av: Stefan

--> Lotta m fl:
Fan, man blir "imponerad" över den "intellektuella kapaciteten" här.

Sakargumenten är lika sällsynta som (levande) elefanter i Arktis.

2007-11-02 @ 15:52:57
Postat av: Knut Larsson

Unni kallar Persbrant för:

"Skit/idiot/kräk/vrak/tjock/gammal/gubbslem".

På vilka grunder, vad är hennes fakta? Vad har han gjort?

2007-11-02 @ 15:53:17
Postat av: Lotta

Oj, Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag inte uttrycker mig till din belåtenhet, Stefan! det var inte heller min avsikt.

2007-11-02 @ 15:55:01
Postat av: Monkeyworld

Lotta, lilla gumman. Kalla gärna Unnis rader för dess rätta namn; ett veritabelt raseriutbrott! Hahaha... kan ju tro att hon är i klimakteriet - minst! Inlägg..? My ass...

2007-11-02 @ 15:55:50
Postat av: Stefan

--> Knut Larsson:
Precis! Å vem fan är äldst? Unni eller Persbrant? Jag bara frågar ... *himlar med ögonen*

2007-11-02 @ 15:57:39
Postat av: Allan

Och Lotta Logik samt Knut Larsson = Stefan. Det blir ju bara mer och mer skruvat här! Riktigt skoj fredagsunderhållning... Måste läsa den här bloggen oftare.

2007-11-02 @ 16:09:45
Postat av: Monkeyworld

Nje, Allan - syftet med bloggen är nog att du ska köpa böcker. Glöm inte det. Gammalt trick det här faktiskt...

2007-11-02 @ 16:21:54
Postat av: Allan

Må så vara, inget fel i det kan jag tycka! Unni verkar för övrigt vara en skön dam, även om man inte nödvändigtvis måste hålla med i allt hon skriver. För skriva kan hon, det är helt klart! Har läst henne sedan Magazin April och hon har inte blivit sämre direkt! Önskar henne allt gott.

2007-11-02 @ 16:36:33
Postat av: Knut Larsson

--> Allan: Knut Larsson är förvisso en pseudonym men jag är inte Stefan. Vad får dig att tro detta? Att jag påpekar att hatandet och bristen på argument på denna sida startades av Unni? Det finns fler som kan läsa och tänka än Stefan. Länge leve Mats D. En sann levnadskonstnär och bra gitarrist!

2007-11-02 @ 16:40:22
Postat av: Stefan

--> Allan:
Tror du att jag är samma fysiska person som Knut och Lotta Logik? I så fall är det fel! Jag har aldrig använt något annat nick på den här bloggen än Stefan.

--> Monkeyworld:
Jo, finessen är ju att locka så många läsare som möjligt. Ger sponsorspengar också. Det var därför som jag tidigare skrev att jag inte vet i vilken utsträckning Unni skriver så provocerande blogginlägg för att det skall reta och locka hit Aftonbladet och Expressen m fl och i vilken grad det verkligen är hennes ärliga åsikter.

2007-11-02 @ 16:42:47
Postat av: Allan

Stefan, må så vara (igen) men språket på de andra 2 var identiskt med ditt tyckte jag. Har väl ingen större sexuell betydelse, ber om ursäkt om jag hade fel!
Unni vill ha reaktioner, tror jag. Om det sen sker på AB, Expressen eller här - skit samma. Vi reagerar, tänker till och vaknar upp när hon yttrar sig. Där är hennes syfte får jag för mig. Bland andra. Och att hon är duktig på detta visar ju denna blogg. Heder åt henne. Provocerande människor behövs. Vi är alltför många som sitter och nickar till i soffan framför tv'n med en bärs i näven och Lasse Kronér bräkandes på bästa sändningstid.

2007-11-02 @ 16:56:20
Postat av: Stefan

--> Allan:
De e OK. Å du har rätt, det spelar inte någon större roll. Man vill bara inte bli pådyvlad andras "skriv" om man inte öppet har accepterat det.

Unni skriver att hon vill bli av med mig, men jag vet inte om hon verkligen menar det. Jag tror att hon innerst inne älskar mig. :)

Ja, lite provokation behövs för att man inte skall somna. Själv skulle jag dock föredra provokation i skrift baserat på analys av fakta, men det lär jag aldrig få på den här bloggen. Det är inte så många som har den förmågan. Guillou är en, fast det finns fläckar på den solen också. Och så verkar han lida av samma självgodhet, som kan vara otroligt irriterande.

På den här bloggen är det iaf alldelse för många okritiska ja-sägare i kölvattnet på U, även om jag villigt skall erkänna att U också förtjänar hyllning. Men det blir lite löjligt, lite infantilt, som en omogen tonåring som har en idol och inte kan se annat än det hon vill se.

2007-11-02 @ 17:15:06
Postat av: Eniro

Ni som tycker att Niclas är trevlig, snygg, hygglig osv kan väl besöka honom antingen hemma på Götgatan 29 eller på kontoret på Stora Nygatan 20 och berätta det för honom öga mot öga, då blir han säkert glad!

2007-11-02 @ 17:41:14
Postat av: Håkan

Bloggen här tenderar att blir mer och mer kontraproduktiv där fler och fler drunknar i sina egna ordmassor och persoliga vendettor..och ingenting förändras någonstans och svinmarknaden applåderar...

2007-11-03 @ 11:14:36
Postat av: Jenna

"Skulle det gå att skriva en snaskig skvallerbok om svenska rockjournalister?

Andres (Lokko): Det gjordes ett försök att skriva den engelskspråkiga musikjournalistikens The dirt ? Paul Gormans In their own write ? men den var rätt trist. Fast vi har ju Unni Drougges Andra sidan Alex?

Mats (Olsson): Jag var med i den. Inget var sant. Det stod att jag brukade skicka en kompis på konsert i stället för mig och sen satt hemma och skrev. Det hände faktiskt bara en enda gång. Det var nåt skitband som spelade i Köpenhamn som jag inte orkade se.
Andres: Jag var också med. Det antyddes att jag hade sex med Jonas Inde, och att Unni hade analsex med Fredrik Virtanen på Aftonbladet. Det stämde ju inte riktigt. Att jag hade sex med Jonas, alltså."

2007-11-04 @ 14:34:00
Postat av: Lars

Du har rätt i mycket av det du skriver. Här berör du en intressant fråga. Varför vissa män som beter sig som sluskar attraherar vissa kvinnor. Jag har inget svar. Men jag har också undrat. Juha Valjakala (som mördade en familj på en kyrkogård i Väserbotten för många år sedan) fick drösvis med beundrarbrev. Jag är övertygad av att de flesta av dom som skrev inte skulle ha skrivit om dom bara sett honom på t-banan på väg från en konsert på hovet. Det som fick dom att skriva var det faktum att han avrättat en familj och därmed var en mördare. Man kan ju inte annat än an undra varför. Vissa betendevetare säger då att dom vill ändra på mannen. Men jag kan inte låta bli att få intrycket att dom inte var intresserade av honom
trots att han var som han var utan på grund av att han var som han var.
När det tex gäller Röjan så innehöll ju rättegångdprotokollet från målet mellan honom och en Gotländsk sångerska i tingsrätten en del vidriga detaljer. Detta hindrade inte en känd kvinnlig kulturskribent att utbrista att Röjan minsann var Svensk teaters enda "riktiga man". Förklara gärna det för mig om du kan. För övrigt så vill jag bara tacka för en intressant blogg som är kul att läsa även om man inte delar alla åsikter som framförs

2007-11-15 @ 20:03:00
Postat av: Etermannen

Fan, vad roligt skrivet!

2007-11-25 @ 21:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0