BUTT & BAJMAN

image76
Skulle nån vilja knulla sig till en karriär med den här mannen?


image77Okej, han här då, till höger, han har  visserligen pökat färdigt nu, men oj så många karriärknull han har hunnit med. Och än har han inte kallnat, än talas det om honom med tungan på tå. Madeleine Grive berättade nyligen på radio om vilket ramaskri det blivit när hon, medan han ännu levde, haft fräckheten att dissa honom. Så gör man inte med Det store geniet. Allt han rörde vid blev heligt, även kvinnorna. Och även det faktum att de lät sig röras av honom för att det gynnade deras karriär blev heligt. Bergman & kvinnorna var ett begrepp, en företeelse att beundra. Han krokade vant upp dem för att en tid därefter släppa dem längs dikeskanten på den kungsväg han själv beträdde.

Vad är då skillnaden mellan häradsbetäckaren Bajman och den dömde våldtäckaren Butt? Butt lovade ett gäng damer ett lyckat yrkesliv och ansåg sig därmed ha rätt till deras underliv. Bajman gjorde typ detsamma. Men det finns en viktig skillnad mellan dessa två fula gubbar. Butt var aldrig geniförklarad. Han var bara en sketen "nöjesprofil" i en tacky skivbizniz. Bajman däremot var en superhissad demonregissör. Han kunde ge sina ligg finfina roller vid filmen eller teatern. Men annars? Egentligen?
Bägge utnyttjade sin ställning, bägge bar sig åt som svin mot kvinnorna. Ändå impades folk av Bajmans fruntimmershistorier medan de äcklades av Butts.

Sens moral: var gärna ett svin, bara du är "fin".

Kommentarer
Postat av: Louise

Det finns en hel del Butts och Bajmans. De flesta som har vissa positioner i samhället utnyttjar väl sin makt. För att dom kan, antar jag. Och till synes finner det moraliskt försvarsbart. Och kvinnorna lockas ju uppenbarligen av dessa troféer eller "belöningar". Skulle tex en 23åring bli ihop med en 57åring om han inte hette Uffe Lundell? I doubt it. Jag kan ofta undra hur det känns egentligen. Dom måste väl ändå förstå att det är deras position som lockar först och främst. Borde inte det kännas lite kasst..? Eller är det skit samma kanske, bara dom får det dom vill ha..

2007-09-12 @ 17:53:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: Anonym

... eller, "Man är inte hora, om pengarna är stora"

2007-09-12 @ 17:56:01
Postat av: Isa

Du har en poäng! Det är aldrig okej att bli utnyttjad för sitt kön eller bli tagen för givet bara för att man råkar vara kvinna. Är det dock inte lite onödigt att smutskasta Bergman, som trots allt är en av väldigt, väldigt få som gjort något utav fenomenet svenskfilm. Men visst, jag kan hålla med dig till en viss gräns. Kan man inte ibland bortse från allt dåligt människor gjort och se till vad de faktiskt ådstakommit?! Bara en liten tanke från en trogen läsare av din blogg.

2007-09-12 @ 18:40:37
URL: http://wisegirl.blogg.se
Postat av: Jebediah

Trams. Bergman kan för i helvete inte jämföras med Billy Butt. Att han har haft många fruar och har många ungar som han varit en dålig farsa till, och varit tillsammans med töser som varit yngre än honom själv och säkerligen knullat runt en del... Ptja, skall du Unni kasta första stenen där eller? Vakna för fan, eller ta och klistra in en bild på dig själv mellan Billy och Ingemar. Man kan säkert se en hel del likheter där.. Och vad vet du om varför de varit tillsammans eller gifta med honom, är det baaara för karriären? Kände du honom eller?

2007-09-12 @ 19:35:49
Postat av: Venus

Håller med utav bara fan.

2007-09-12 @ 19:49:17
Postat av: Sami of Finland

Ingenting är heligt. Kom ihåg det. Svenska killar har ingen stolthet. Svenska brudar kan inte städa. Bergman var en upphöjd slakkuk (ja, jag hatar etablissemanget) och jag ska ha en överläggning med Butts bak när han kommer ut. Puss och kram allihop. Unni är snygg. Och jag är rädd som fan.

2007-09-13 @ 08:08:58
Postat av: Stefan

Jag blir mer och mer förfärad, Unni. Du är ju jävligt fördomsfull. Lite von oben, eller ...
Stefan

2007-09-13 @ 08:51:50
Postat av: Märkligt

Kasta sten i glashuset! Förvånad!

2007-09-13 @ 09:24:48
Postat av: unni

Först och främst vill jag bemöta er odågor som hävdar att jag och Baj/Buttman har likheter. Vardå, hurdå?
Har jag med stöd av min blygsamma position snärjt unga gossar med löftet om att göra dem rika och berömda för att kort därpå dumpa dem? Har jag sådan makt? När hände detta? Sov jag då? Om jag får rådfråga mitt minne har jag visserligen hjälpt män i deras karriärer samtidigt som jag fått hugg och slag av dem, men det har skett till priset av min egen karriär och hälsa och ekonomi och annat smått och gott som gör en människa till den hon är. Jag har tamejfan aldrig utnyttjat en enda snubbe, däremot har jag själv låtit mig utnyttjas intill sista droppen och efteråt fått börja om från scratch, inte för att jag, som Butt begått brott, utan för att killen ifråga jämnat mig med marken. Fick Baj/Buttman åka till akuten för att de blivit sönderslagna av de unga vackra damerna? Skulle iofs inte vara mer än rätt.
Sen tycker jag generellt att man föralldel kan tycka om nåns verk fastän de levt som svin, men jag måste säga att ju mer man får reda på om svineriet, desto svårare blir det att totalbejaka deras prestationer eftersom dessa sker på bekostnad av kvinnorna som bara förbrukas. Jag unnar verkligen Bajmans kvinnor den skådespelarkarriär de fick efter att han fick dem dit han ville. Då slapp de iaf gå helt lottlösa ur leken. Annat är det för kvinnliga konstnärer. De har det i regel myyyyycket tuffare. Trust me on that.

2007-09-13 @ 09:52:11
Postat av: Venus

Jag vill bara förtydliga att det är dig, Unni, som jag håller med utav bara fan.

2007-09-13 @ 12:51:56
Postat av: unni

O ja, Venus, jag fattade direkt var du står. Tack! Min kommentar syftade på idiotin i liknelsen mellan mig och gubbsen.

2007-09-13 @ 13:12:11
Postat av: Jenny W

Ibland känns det som att det vi har och välja på bland män är fina eller fula svin.
För att inte verka alltför man hatisk har ni tänkt på att det finns fina och fula svin bland kvinnor också?
Dvs de som blir kallade hora
för att de står för vad dem gör och dem som spelar fina men beter sig som den så kallade horan i smyg.
Och som sagt man blir ju inte så imponerad utav en baj/buttman hur bra film han än gör.

2007-09-13 @ 16:10:30
Postat av: Jebediah

Jaså du tyckte det kändes orättvist att bli sorterad i samma fack som Billy Butt? Det tror jag säkert Ingemar Bergman också skulle tyckt..
Det finns ju en viss skillnad på en person som har många tjejer och en sjuk serievåldtäktsman.
Skulle Ingemar hetat "Inga" Bergman och levt exakt samma liv som Ingemar skulle det låtit såhär:
"Stackars offret Inga Bergman som blev utnyttjad av alla karlar/svin som bara ville klättra i karriären och kapa åt sig prestigefyllda roller. Ensam, bitter och övergiven dog hon på fårö pga alla avskum till mäns svinerier, fy fan vilka svin alla män är. Vi dödar dem. Pisk skall de ha, fy fan."
Jag antar att du känner Bergmans alla fruar och att de berättat för dig om hur de blivit utnyttjade , förnedrade och sedan bortkastade av detta odjur? Fan, Ingemar Bergman är ju rena rama Hagamannen, nu när jag tänker efter. Kill em all i say..

2007-09-13 @ 17:23:45
Postat av: Gabbsan

Jebediah. Vi kanske inte behöver döda ALLA män, men såna som dig kan man ju lugnt klara sig utan!
Heja Unni!!!

2007-09-13 @ 18:09:59
Postat av: Stefan

Tror du det var av det skäl du anger i bloggen som Liv Ullman besökte IB bara några dagar före det att han dog? Själv sa hon att hon bara måste få träffa honom en sista gång.
Från Expressen:
"Liv Ullmann chartrade plan till Fårö: Jag kände på mig att Ingmar skulle gå"
och
"På Fårö kunde de ta farväl.
Liv Ullmann berättar för TV4 att hon fick krama om Ingmar Bergman 'tacka honom för det rika liv vi hade tillsammans'."
Hela artikeln på
http://www.expressen.se/1.779703
Fan va skit du skriver ibland Unni.

2007-09-13 @ 18:28:37
Postat av: G igen

Det e ju bara så himla typiskt! Så fort en kvinna kritiserar en man så blir en massa andra män helt tokiga och känner sig personligt påhoppade verkar det som. Kanske för att dom själva har utnyttjat eller förgripit sig på kvinnor. Jävligt tröttsamt är det i alla fall. Suck.

2007-09-13 @ 18:35:28
Postat av: Stefan

-->> G: Nu reagerar jag med kraft.
Jag kan försäkra dig, med handen på bibeln om det förbättrar saken, att jag aldrig någonsin burit hand på någon kvinna. Har inte den läggningen. Har aldrig haft den. Har inte varit i närheten av den ens. Nånsin! Jag är nämligen verbal, intelligent och diskuterande.
Mitt liv ser ut som följande: Jag har mitt kontor hemma. Har tre tonåringar. Idag har jag bakat två frallor och tre lantbröd åt ungarna och mig, mest för att de tycker det doftar så gott när de kommer fr högstadiet och gymnasiet. Jag har kokat färska rödbetor som vi skall smaska i oss med smör, salt och lite knaprig bacon som förrätt, lagat en basilika- och persiljepesto till varmrättspastan. Allt under pauser i jobbet.
Men bloggar man fördomsfull skit utan underbyggd substans så får man tåla syrliga kommentarer.
Nu skall jag ut och laga bilen och därefter olja altandäcket. (Så du inte tror att jag bara bakar och lagar mat.)

2007-09-13 @ 19:20:37
Postat av: G

Tack för din ytterst intressanta livshistoria Stefan

2007-09-13 @ 19:29:45
Postat av: Loafer

Nejdu, det var en förbannat korkat jämförelse, men det ruggigaste är nog att Unni D.inte själv fattar hur urbota dum den är. Unni har fyllt femtio men inte fattat mer än så här - stackars tant! Du har PROBLEM.

2007-09-13 @ 19:44:15
Postat av: Jebediah

Gabbsan - poängen är ju att jag tycker det är fel att bunta ihop människor på det sätter Unni gjorde. Jag har stor respekt för Unni och tycker hon är bright med en störtskön personlighet. En del av hennes böcker har jag verkligen uppskattat. Flera Unnis skulle verkligen pigga upp hela landet. Och jag känner mig uppriktigt ledsen för vad hon gått igenom de senaste åren. Men jag kan ju tänka själv, och för mig kvittar det lika hur många bra böcker hon skrivit eller hur skön, cool och smart hon är - jag tycker ändå inlägget ovan var urdåligt. Den ena har haft många fruar och kvinnoaffärer - den andra är dömd för flera våldtäkter.
G - Jag kan försäkra dig om att jag av hela mitt hjärta hatar våldtäktsmän och kvinnomisshandlare och skulle glageligen bränna alla dem asen på bål, men tycker ändå Unnis inlägg var dåligt. Om jag känner mig påhoppad och kränkt för att nån kritiserar nån gubbe? Inte ens för en tiondels hundradel.
Orkar inte tjafsa mer...

2007-09-13 @ 20:27:54
Postat av: G=Gabbsan

Då e vi överens om en sak i alla fall Jeddan, nämligen att Unni e skön, cool och smart( å söt å snygg å sexig såklart hehe). Synd att inte alla som skriver här e det. Godnatt

2007-09-13 @ 20:44:08
Postat av: Stefan

-->> G: Varsågod och väl bekomme. Men jag blir så jävla förbannad över sämsta sortens Roks-feminism. Korkat, ingen logik, ingen röd tråd. Bara en jävla massa förutfattade, förbestämda åsikter av lägsta kvalitet. Vad jag ville säga var att jag är fanimej mer ärlig och uppriktig feminist än de flesta. Men jag kan se skillnaderna på ett mer insiktsfullt sätt. Som varannanveckasfarsa så måste man med nädvändighet ha både en stor portion morsa i sig och en stor portion farsa. Yin och Yang. Fan!
Tänk om du förstod att majoriteten av alla karlar faktiskt är helt normala, om än konservativa till sitt sätt. Det finns emellertid en massa tjejer som nästan som en naturlag ALLTID väljer fel karlar, testosteronstinna ointelligenta machos. Är det det som du drabbats av? De är övercoola, överunga och hur kortsynta som helst. Med ett självförtroende somn de egentligen aldrig gjort sig förtjänta av. De där tvättbrädorna är ganska sällan så mycket att ha efter första, andra natten, dvs när det kommer till vardagen. (Själv är jag testosteronstinn, intelligent halvmachofeminist som aldrig bär hand på en kvinna. Jag snackar ner kvinnorna istället). Fan!

2007-09-13 @ 21:06:51
Postat av: Flinck Persbrandt, Ramberg o.s.v.

Det...är lite märkligt, att män, som så konsekvent missbrukar-knullar sig igenom kändisskapet, aldrig dras ned av media på riktigt. I Flincks fall är det extra sorgligt, eftersom han ibland är i kissa-ner-sig-inte-kunna-sköta-det-mest-basala-stadiet. D.v.s. som vilken uteliggar-junkie som helst med STORA vårdbehov. Gör genialiteten att han inte behöver uppfattas som missbrukare?
Kvinnors felprogrammering speglas i dessa män, varje gång de får knulla.
Persbrandt, då 42, tar med sig en 17-årig debutantskådis hem och sätter på och tidningarnas nöjessidor skriver i tonen; "åhåhå, minsann, lite naughty",medan de på nästa sida skriver om en annan "42-årig pedofil från Växjö som lurat 17-åriga flickor till sin lägenhet." Vad är skillnaden?
Things are weird sister. In this age.
Alla var de alkisar, Cornelis, Åkerström, Taube, de stora skalderna drösvis av dem. Givetvis.
Sen om någon av de stora konstärerna fick vårdas av sin fru i spyorna efter att en helg legat på någon av sina döttrar och guppat, det liksom bryr sig inte den stora Svenskheten om. Geniet ursäktar allt. All tragedi renas genom konsten. Vad säger det? Jag vet inte. Jag har inte analyserat det särskilt djupt, jag blir bara, som alkisbarn, så förbannad, varje gång någon, som har fallit längst ner på missbrukartrappan och är en av dessa stora "untouchable men", vårdas och hyllas i vår kulturella nationalskatt utan frågor.
Att vara barn till dessa stora män, måste vara som att bli sopad till marken varje gång dubbelheten, lögnerna och tystnaden hånar dem, om och om igen.. och de är tysta.. tysta...för att behålla den kollektiva illusionen uppe. För att inte midsomrarnas sjungande av Sjösala Vals ska missfärgas, för att vår kollektiva oskuldslögn ska kunna upprätthållas.
/S

2007-09-13 @ 21:23:35
Postat av: Jebediah

Damn straight Stefan. Vi måste hålla ihop mot dessa rabiata vilddjur till karlhatare, yippie kai yeah.
obs: skämt, bara skämt..

2007-09-13 @ 21:26:12
Postat av: Cat

Herrejisses vilket liv i rutan det va här då! Vad är det ni hetsar upp er över? Inlägget läste jag som att det är skillnad på svin och finsvin, nada mer. Ser Jebediah och Stefan något annat som inte jag ser? Skumt värre.

2007-09-13 @ 23:07:04
Postat av: pia Brooks

Ha-ha! Men Unni, har du last losern pa Sourze? Jag har ingenting emot manniskor med olikakmasikter, men flask-butten svarar all kritik likadant: "Om du inte LASER min text ordentligt,sa ar du inte vard ett svar!". For att han ar for ointelligent och irrationell for att nagonsin svara.Han svarar akldrig,han forklarar aldrig. Och "alla"somm kritiserar hans banaa kommentarer far hora att de klever i en "ankdamm" eller i ett "lilleputt-samhalle'. Men las ordentligt, skriver denna sorgliga idiot.Sure, dude. Han svarar ALDRIG pa fragor, han bara sager att man inte har last hans tunna kommentarer tillrackligt noga. Ful och fet ar han ocksa! Billy Stjart kknullade ingen, han var glad att media trodde det. Acklo.

2007-09-14 @ 05:35:22
Postat av: Lee

Var det någon som såg programmet med Ulrika Jonsson i hmmm...onsdags. Det handlade om sexmissbruk och vilken form det kan ta sig. Måste säga att det var länge sedan jag blev så berörd för hennes liv kunde varit mitt i förhållande till sex. Jag dras till till synes starka män men som det sedan visar sig är sköra som glas....men söker egentligen en man som Stefan:)
I korthet var Ulrikas barndom först att som barn bli övergiven av sin mamma som lämnade sin missbrukande make för en annan och drog. Kvar blev Ulrika med en sexmissbrukande pappa med nya fruntimmer var och varannan dag och med porrblaskor i hela huset. En av de personer som pratade med Ulrika i onsdags sa att hon blivit sexuellt ofredad av detta och jag håller med. Man påverkas för livet. Förhållandet man/kvinna blir snevridet och man tror att man skall vara till lags med sex eller börjar manipulera med hjälp av sex.
Älskar dina inlägg Unni...men gåtan män i förhållande till kvinnor kommer vi aldrig lösa och få bukt med. Många förhållanden är beroendeförhållande i någon form...ekonomi, sex, socialt..osv.

2007-09-14 @ 08:11:26
Postat av: Anette

Det var fan vilken duttig ponke Stefan är då.. Det du gjort denna dag gör jag varje dag och mer därtill och det har resten av den kvinnliga befolkningen gjort i alla tider. Dock har inte många av oss den otroliga fördelen att kunna jobba hemma under självvalda pauser, utan vi gör detta efter kl 18, då vi slutat jobba, hämtat på dagis och handlat.
Varför ens berätta om vad du lyckats åstadkomma denna dag, det är väl en jävla självklarhet att du o alla andra män gör er del av jobbet. Tragiskt är att vi är ljusår därifrån. Patetiskt.
Anette

2007-09-14 @ 10:15:52
Postat av: Stefan

-->> Anette:
Vadå min del? Jag är ju ensam m tre tonåringar. Jag gör allt. Jo, jag vet att jag är en duktig ponke. Har alltid vetat det.
Mitt svar måste du dock sätta in i sin rätta kontext, ett svar som antydde:
"Kanske för att dom själva har utnyttjat eller förgripit sig på kvinnor. Jävligt tröttsamt är det i alla fall. Suck."
Så jag tyckte det var på sin plats att markera att jag är en högst normal, tänkande, omtänksam farsa, vars huvudsakliga dagsbestyr består i att sköta jobb och ungar. Kontoret hemma? Ja, jag har precis flyttat hem det för jag hade inte råd att fortsätta betala hyran i city. Så det var ju inte precis vad jag önskade. Men det betyder inte att det inte är bra. Jättebra! Just för att jag kan sköta småsaker under pauser i arbetet.
Min reaktion är egentligen mot den typen av inställningar som du anger. Ni tjejer är de enda som gör något värdefullt här i världen. Karlarna flyter fram på en räkmacka, drickandes champagne när vi inte gruppvåldtar någon artonåring eller spöar vår hustru/sambo/särbo. Fan vad jag blir less på den typen av medeltidstänk.
De flesta karlar är snälla, omtänksamma, plikttrogna och kanske lite för tråkiga. Och som jag sa, alla har vi ett mått av konservatism i oss. Men ingen jävel skall ens antyda att varje karl som invänder, säger emot, därför förgriper sig på kvinnor.
Sen så snackar du ju i nattmössan rent faktamässigt. Om du inte har bageri så skulle du bada i matbröd om du gjorde det varje dag. Om jag orkar så skall jag lägga in en länk till en text om det där med vad kvinnor och män gör.
Stefan

2007-09-14 @ 10:36:49
Postat av: Anette

Det finns ju en anledning till att vi kvinnor har medeltidstänk vad gäller mäns insats i hus och hem. Nämligen den att otroligt många av er fortfarande befinner er där. Att just du är duttig betyder inte det att alla är det.
Klart jag inte bakar varje dag. Trodde du fattade att det var ditt behov av att tala om hur duktig du är som jag syftade på, inte att du bakar just frallor.
De (få) män jag känner som gör det du gör, slår sig knappast för bröstet för det.
Lägg inte ner mödan att lägga in en länk om vad kvinnor/män gör.
Anette

2007-09-14 @ 11:34:51
Postat av: Stefan

-->> Anette:
Du argumenterar slaskigt, precis som jag förväntade mig.
I min värld är det nödvändigt att vara korrekt med fakta. Säger man 1.000 så är det inte 1.005 eller 1.001.. Är man inte säker på 1.000 så säger man "ungefär 1.000". Det är inte att vara petimeter. Det är att vara korrekt faktabaserad.
Jag hävdar att de flesta karlar är bra, duktiga. Jag kommer att lägga ut länken i alla fall, bara jag får tid.

2007-09-14 @ 12:06:17
Postat av: Anonym

Ok, inget sinne för nyanser här inte... Observerar att du skriver "i din värld". Tur det. Så enkelspårigt och fyrkantigt. Förstår bättre då varför du behöver en manual på vad män o kvinnor gör. Petimeter eller inte, outsägligt trist är det, och inte så lite drygt.
Karlar är bra och duktiga det håller jag absolut med om, dessvärre inte de flesta.
Anette

2007-09-14 @ 12:53:31
Postat av: Jebediah

Jag har också bakat bröd, så jag är minsan inget svin... Fast iofs var det bara en färdig brödmix så jag kanske är ett svin trots allt. snyft,,

2007-09-14 @ 14:35:15
Postat av: Isa

Problemet är ju i grund och botten här att man utgår från att män är svin. Det finns de som är det, men långt ifrån alla är det. Som tjej är jag JÄVLIGT trött på att alla feminister hela tiden ska klanka ner på män. I viss mån är det berättigat i andra fall inte alls. Att alltid påpeka att en kvinnlig konstnärhar det svårare är ju att kasta in handduken direkt. Det spelar ju fan ingen roll om man är kvinna eller man om man är en framgångsrik konstnär som ex Bergman, så länge man gör bra grejer. Gillade Unni förut men nu känns det som att allt mynnat ut i...ja jag vet inte vad. Att erkännas som etablerad författare och trots det skriva så illa som hon gör, ex "Bajsmannen" ger ett extremt oseriöst intryck. Kanske därför kvinnor tycks ha svårt att lyckas med att skriva annat än banala deckare?!

2007-09-14 @ 14:56:41
Postat av: unni

Ho ho ho ho, Anette, du får alla mina poäng! Håller med - varför ska en man få medalj när han bara sköter lite simpelt hushållsgöra? Och varför, varför dessa brinnande försvarstal varje gång svinen är uppe på tapeten? Öööh, alla män är minsann inte såna, särskilt inte jag. Nä men vad bra då. Varför är ni så aggro när jag påpekar det omoraliska i att utnyttja kvinnor sexuellt? Och du Stefan, som bjäbbar på om huruvida jag känner Bajmans kvinnor. Bortsett från om jag gör eller inte gör det har faktiskt Bajman själv skrivit om sitt mansgriseri även om han inte benämner det just så. Att Ullman enligt Expressen ville träffa karln säger väl inte sanningen om hans upprepade svek. Många kvinnor söker sig tillbaks till män som nästan slagit ihjäl dem också. Var männen sjyssta för det?
Persbrandt mfl mfl: Glimrande! Ursnyggt skrivet! Heja!
Och Gabbsan: På dem bara!
Ni andra: Håll fanan högt!

2007-09-14 @ 15:00:49
Postat av: Anonym

Unni, ha en kanonhelg, det ska jag. En väninna kommer över, vars ex kräver ungarna varannan vecka, men under dessa veckor skiter han helhjärtat i dom. Övriga veckor ägnar han däremot åt till att förpesta tillvaron för min väninna. Känns cenariot igen?
Hon ska få god mat, minst en dunk vin och en helvetes massa pepp. Sen drar jag hem till min särbo (varför bo ihop?) som befinner sig eoner från herr Stefan,för att ägna mig åt andra godsaker...
Puss i rumpan o skål! Anette

2007-09-14 @ 15:35:47
Postat av: Anna Å

Isa: Vadå "Kanske därför kvinnor tycks ha svårt att lyckas med att skriva annat än banala deckare?!"??? Har du missat att det finns hur många bra författare som helst både i Sverige och i utlandet som lyckats inom alla möjliga genrer? Och vad är det som säger att man måste finslipa sitt språk i en blogg bara för att man är författare? Själv menar jag att det är mer än okej att välja stil efter forum, så fortsätt som förut Unni, du äger!

2007-09-14 @ 17:25:15
Postat av: Stefan

Skygglappar!

2007-09-14 @ 17:32:37
Postat av: Jebediah

Nu tycker jag det nästan verkar som om ni håller på att bli osams. Jag kanske kan muntra upp med en rolig historia?:
A young man with no arms and no legs lie on a beach. A cute girl (Unni) walks by and he calls out to her.
- Hey there, please help me. Since I have no arms or legs I have never been fucked!
Unni walks over, looks at him with a warm smile, picks him up into her strong arms and with all her power she throws him into the water.
- Now, you're fucked.
:o)

2007-09-14 @ 18:50:46
Postat av: Ancha

*frustar*, Jebediah: den där var rolig!
Annars, det är ju ingen direkt skillnad på skit eller bajs...
*funderar*
Däremot, diarré och skit är det större skillnad på. Ju lättare skit, desto fortare utgång!
Unni, fick du serien?

2007-09-14 @ 19:08:26
Postat av: Lee

Please Unni!
Kolla in reprisen på Am I a sex addict på 3:an idag (Lördag) med Ulrika Jonsson.
Jag skulle väldigt gärna vilja höra vad du säger om detta ämne.
Missa det inte.
Kram

2007-09-15 @ 11:18:30
Postat av: Annette

Unni, idag träffade jag en bekant,som har en dotter på 30 år, hon har träffat en kille som hon är upp över öronen kär i, men men till problemet, den här typen är väldigt kontrollerande, han har satt upp en lista på skåpet, där dottern 9 år måste skriva om hon tar nåt att äta, den nya killen vill att mamman o han när de ska röka t.ex ska låsa in sig! och dottern Nova får inte vara med. Jag sa till
henne, ge henne Unnis nya bok.Mamman var mkt orolig för dottern och för barnbarnet,han ger dem bara dåliga vibbar!!!
ha det kram Annette

2007-09-15 @ 17:59:09
Postat av: Stina

Jävligt bra, Unni..om B&B

2007-09-15 @ 19:00:33
Postat av: Åsa

Jag skrattar så jag grinar :D
Ja, vad är skillnaden?
Jo, klassen...
Dom här stureplans våldtäktsmännen, hur kan dom gå fria? Ja, säg det...

2007-09-16 @ 00:47:10
Postat av: v

Hej Unni,
jag har just läst en intervju med Dig och jag fick riktigt ont i magen.
Jag känner igen "torktumlaren" de snabba växlingarna, som gör att man till slut inte vet längre... Efter ett tag är allt bara en total förvirring. Kanske är det så jag har det? Inget fysisktvåld men alltjämt det andra, med allt vad det innebär. Är så jävla trött på att finna ursäkter för ngn annan. Jag klarar mig själv. Det gör jag redan nu. Alla barn och en vuxen bebis.
Kram
V

2007-09-16 @ 16:53:24
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Pidda


Är det inte samma lätt rasistiska uppfattning som domstolen visade: Varför skulle en tjugoåring vilja knulla med en fet indier?
Vad jag förstår är BB ganska talför och charmerande, och sex tenderar at vara njutbart med de flesta.
Fula grabbar lär sig förstås att lyssna på och tillfredställa flickorna, de måste ju jobba för att få dem.
Jag skulle egentligen tvivla mer på att IB var omtänksam och lyssnande...

2007-09-16 @ 21:06:59
Postat av: unni

Ancha, tack för serien, jag läste den på min knaggliga franskaförståelse men fattade allt. Gripande och vältecknad. Förstår precis varför du skickade den. Tack igen och hoppas att du har det bra!
Annette, säg åt väninnan att det bara blir värre!
V: Det blir bara värre!
Och tack alla för synpunkterna, det är härligt när det blir debatt.
Kramar mm

2007-09-17 @ 10:35:53
Postat av: Karma

Det finns många av den sorten du beskriver. Mr Douglas och Zeta Jones är ett bra ex. Var går gränsen mellan prostitution och ett karriärsknull egentligen? Och vem uttnytjar vem? Det kan ju inte ha kommit som en överraskning att Bergman drog vidare med nya kvinnoprojekt. Det var ett kalkylerande från båda parter. Gör det som behagar personen som ska ta hand om dig, det är så i allt från TV folk till gisslandraman.
Överlevarinstinkt. Grottmänniskoinstinkt.

2007-09-19 @ 11:47:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16305
Postat av: Anonym

Hänger inte riktigt med - är kanske lite trög. Bergman gifte sig, skilde sig gifte om sig, var om jag förstått saken rätt otrogen någon gång. Jag trodde inte det var samma sak som att vara våldtäksman.
Jag tänker fortsätt
älska Bergmans filmer som FAN och ingen jävel ska hindra mig.

2007-09-19 @ 17:19:42
Postat av: linda

Tack för att du skriver det här. Jag gillade aldrig Bergman för han var den typiska upphöjda mansgrisen - ändå var han så accepterad. "Men han är ju ett geni", "honom kan du ju inte tycka illa om, så mycket bra som han har gjort", osv osv. Ibland vill man ju nästan tro att han bara gjorde alla de där skitfilmerna och skitserierna för att han skulle komma undan med att knulla sidledes och gör en massa stackars kvinns på smällen.

2007-09-19 @ 18:15:44
Postat av: unni

Män med makt utnyttjar kvinnor. Ett fåtal kvinnor med makt kan göra detsamma med unga män (jag skrev om just detta i Hella Hells Bekännelser). Den som inte har makt har alltid minst att säga till om och kanske vill komma nära makten för att hålla sig väl med den och få fördelar av den. Men den utan makt är alltid i underläge. Hur svårt kan det vara?

2007-09-20 @ 08:31:46
Postat av: Emma K

Unni! Du är bäst. Det är så oerhört sant. Det är fantastiskt att alla kvinnor i kulturvärldens inre krets, och yttre också, godtar detta och ler och fortsätter boosta Kungen av Vresighet och Frånvarande Faderskap. Hans egna barn och exfruar tiger eller hyllar. Att håna Bergman är att jämställa med att rondellhunda Mohammed, fast för intellektuella istället för muslimer.

2007-09-22 @ 22:59:28
Postat av: K

Det här inlägget har jag omedvetet väntat på så länge. Det finns en radda med "finsvin" därute, även uppe på de höga pidestalerna.
Våra legendariska som:
Picasso, H, Miller, Riviera, Modigliani, Keruac för att nämna några och naturligtvis även våra inhemska, folkkära rondellhundar.
Dags att ta och ventilera detta lite va?
För bortom den kulturella prestationen, vad är egentligen skillnaden?

2007-09-27 @ 23:34:05
Postat av: Anonym

"Män med makt utnyttjar kvinnor." Hugg in dem orden i sten som den absoluta sanning dem är.
När män får någon form utav chefsposition, eller annan stälning som bringar dem makt, så blir dem automatsikt empatistörda, känslokalla och börjar
utnyttja och förnedra kvinnor på löpande band. Jo tjena..

2007-10-02 @ 19:43:13
Postat av: Den sene

Kvinnor attraheras av män med makt.
"Män med makt utnyttjar kvinnor"
De män som inte njuter av att demonstrera sin eventuella makt blir ofta misstagna för mesar.
Några förblir mesar, andra gör vad de kan för att attrahera kvinnor. Lär sig att bli hårda.
Så jävla trasigt!

2007-10-05 @ 23:14:06
Postat av: God självkänsla men dåligt självförtroende

Män med god självkänsla slår inte kvinnor. De slår heller ej män eller barn. De slår helt enkelt ingen. Män med god självkänsla trycker inte ner kvinnor mentalt. De trycker ej heller ner män eller barn mentalt.
Kvinnor med god självkänsla slår inte...etc

Kvinna skaffa dig en man med god självkänsla.
Man skaffa dig en kvinna med god självkänsla.
Annars lev ensam...

2007-10-30 @ 02:10:26
Postat av: Pär Larsson

Är det bättre vara en kvinnlig golddigger? Än ett manligt svin? I grunden? Frågan bör ställas. Riktig kärlek bör utgöra grunden för alla förhållanden.

2007-11-27 @ 17:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0