NORÉN GOES LUNDGREN - AND THEN WHAT?

image231

Nu när Norén ger ut en bok där han begår sitt fadersmord på den svenska kulturmaffian, eller delar därav, är jag mest nyfiken på en sak:

Kommer kulturskribenterna att omnämna honom som psyksjuk, bitter, hämndlysten, övergiven eller slut som konstnär?
För det var typ de kommentarerna som haglade över kollegan Maja Lundgren när hon släppte "Myggor och tigrar".

Jag tycker det är bra att Norén talar ut, det är inte det. Och jag förstår att han är förbannad över att ha åkt ut i kylan när han ännu hade sin barnatro kvar och begått misstaget att lita på psykopaterna som begick Malexandermorden. Han hyste en genuin vilja att förstå samhällets bottenskrap och ge dem en chans.

Men, som nämnts, jag väntar med spänning på reaktionerna.

Återkommer!

Kommentarer
Postat av: Albatrossen

Ja, det ska verkligen bli intressant. Och får man gissa lär vi bli besvikna, för jag har svårt att tro att adjektiven och omdömena blir desamma som Maja Lundgren fick höra. Hoppas jag har fel. (Inte för att jag önskar honom några dåliga utlåtanden, mest bara för jämställdhetens skull...)

2008-04-18 @ 11:37:45
URL: http://albatrossen.blogspot.com
Postat av: Widén

Norén är ju hur tung som helst... Nästan lika tung som du Unni. ;-)

2008-04-20 @ 00:05:41
URL: http://wajden.sprayblog.se
Postat av: Anonymous

Låt oss hoppas att det inte blir så stereotypa och förenklade tankegångar och frågeställningar i diskussionen av boken som du ägnar dig åt här ochnu.

2008-04-22 @ 12:49:02
Postat av: unni

Anonymous, låt oss hoppas att inga meningsbyggnader i nån framtida diskussion blir så klumpiga som din.

2008-04-22 @ 14:33:29
Postat av: Anthonysine

You will be hearing from me soon. Thanks

2009-01-30 @ 13:09:28
URL: http://anthonysine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0