LUV YA!


Prinsen beblandar sig hängivet, in i svenska hjärtan


Sin sisters


"Folkets stöd"


Den som på minsta lilla vis retar sig på Pridefestivalen eller kanske skrattar åt allt uppseende den väcker ska genast få veta var han har mig. – Jag ÄLSKAR Pride, fan!

Ingenstans har jag befunnit mig i ett folkhav på uppemot 15 000 och bara mötts av leenden, trots att jag behövt tränga mig. Aldrig upplever jag en så helhjärtat god stämning som på Pride.
Sällan knyter jag så intressanta band som i dessa sammanhang.
I hela mitt liv har gayrörelsen funnits där som en stor famn att sjunka in i när heterosexuella skitstövlar slagit mig till marken.
Det är den ena aspekten.

Den andra är samhällelig.
Under de år som Gud glömde var det inte tal om att delta, eftersom hela grejen utlöste svordomar och förakt från min dåvarande sambo. I ett par år har jag därefter gått i paraden, men den här gången valde jag att titta på den. Och fylldes av värme, inte bara av själva tåget utan av den översvallande supporten runt om.

Jag blir grymt stolt över den öppna glädje och tolerans som hbt-rörelsen kämpat sig fram till i det här landet. Det räcker att tala med folk från nåt grannland österut för att förstå att sånt inte är självklarheter.

Skulle jag då kunna få be om att slippa höra töntiga skämt om Prideparaden?

För såna förekommer, och förekom även på åskådarbänken där jag stod. En karl bakom mig försökte ideligen göra sig lustig över deltagarna i tåget. Jag bad honom knipa käft. Gör det ni också när ni hör dumheter. Alla sorters dumheter. Det är också där kampen förs. Varje dag.

Däremot går Prideparaden endast en gång om året, och på sätt och vis är det tur. För den där champagnebakfyllan jag brukar få då, den grejar jag bara en gång om året. Hick!

Kommentarer
Postat av: linda

ja verkligen.

jag är så trött på folk som nervöst ska skämta om pride och homosexuella.

de säger nåt fånigt sen tittar på mig för att se min reaktion, om jag är med på skämtet eller inte.

reagerar jag surt och oförstående så är jag väl bara trist verkar det som i skämtarens ögon.

de är osäkra själva och det är så trist.

jo, jag säger ifrån så mycket jag kan mot intollerans.

2008-08-03 @ 21:23:23
URL: http://wwwgrodar.blogspot.com/
Postat av: Åsa

En sak som jag och min ex-flickvän träffade på flera gånger och reagerade starkt över det var när vi kysste varandra eller höll handen när vi var inne stan, så kunde folk titta med avsmak på oss och tillochmed säga saker till oss som tex: "det där är inte okej", eller "fy, vag gör ni sluta" eller "jävla lebbor"



vad fan spelar det för roll om man är kär i en av samma kön? kärlek är väl kärlek?

Eller?



Att det ska vara så svårt att kunna respektera andra människors val och lust.. När det gäller vanlig jävla hederligt underbar kärlek!!



Så gör som Unni, be idioterna som inte förstår bättre att knipa (hålla) käft!!

2008-08-04 @ 22:06:42
Postat av: Lou

Är det Mian på den ena bilden? I så fall blir hon bara snyggare o snyggare....hur lyckas hon :-)



Kram

2008-08-05 @ 13:29:29
Postat av: Leo

jag tycker mig skymta en växande trend av bildspel i bloggar!

2008-08-05 @ 13:42:12
URL: http://www.effin.se/blogg/
Postat av: JennyÅ

Ja vad trist att vissa ska försöka hamra in sina ståndpunkter MOT hbt. Det tycker väl vissa att "det ska de ha" för de får ju en hel parad och fest i flera dagar. För inte finns det något motsvarande för heterosexuella kanske de tänker istället för att ta chansen att träffa glada, spralliga människor.



Prinsen är ju verkligen ett levande bevis på kamp för sin sexualitet. Att först ha gift sig med en kvinna, inte klarat av att ha samlag med henne någon endaste gång. Sedan tog han ut skilsmässa och blev totalt bortstött av sina föräldrar. I Indien är ju homosexualitet förbjudet. Hans mamma tittar inte ens på honom om de möts i en lång korridor. Gud så trist!



Jag hade så gärna velat kolla in Pridefestivalen men ingen jag känner har någon vidare lust att gå. Buhu!

2008-08-05 @ 17:37:42
Postat av: Anonym

Och i de mörka skånska Göingeskogarna där ja råkar ha mitt bo- där det knappt finns någon kunskap om att alls Pride äger rum finns förstås inte ens skämt om festivalen så klart! Här finns så klart heller inga bögar...(eller jo, kanske någon-som inte vågar ge sig till känna förstås) kvar- de har flyttat så fort betygen gavs i nian. Om deinte skulle gjortdethade de förmodligen inte befunnit sig oskadda vare sig fysiskt eller psykiskt tyvärr. Större homofobi än här i den östra delen av Skåne det finns knappt, så man kan nästan tro att vi bor andra sidan Östersjön vad gäller det:( /Mia

2008-09-07 @ 00:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0