MER ÄN BARA BINGO

image203

Han var så söt i sitt vitkrulliga barr och de stora gaddarna. Ungarna var sålda på honom. De hade sett honom i nåt av Fyrans barnprogram och nu jobbade han som fotograf på deras pappas tidning. Sen träffade jag honom ute i svängen. Och föll pladask för hans bländande charm. Det gick så enkelt att snacka med honom. I debattsammanhang kunde man skälla ut honom, men även det var enkelt. Efteråt var alla glada ändå, särskilt han.

Finns det nån som kommer undan flickfotografen Bingos vinnande sätt? Jag ville t o m inleda ett samarbete med honom (nej, inte vika ut mig). Men sen kom Svarte Fan och sög ner mig i sitt bottenlösa träsk. Åren gick och jag satt i kärleksarrest. Efteråt mötte jag Bingo igen. Lika översvallande, lika positiv och karismatisk. Fast han hade blivit stor nu. Stadsjeep. Skilsmässa. Dotter. Han var boss. Han stod egentligen för allt jag ogillar.

Men tänk om han är ironisk! Tänk om all hans sexistshit är ett kitschigt skämt?

För en intelligent kille kan väl inte vara så glad om han:

1. gör en tidning med sillebrudar på omslaget, som heter Moore?
2. låter sig filmas hemma och var han än går för ett superpinsamt program som heter Being Bingo?
3. säger att han vill bli en ny upplaga av Hugh Hefner?
4. filmar sig själv med sin mobil när han bangar på en blondin och sen ser till att filmen går att få tag i?
5. säger att han själv skulle kunna fota sin dotter avklädd när hon har åldern inne?

Nä, det kan inte handla om att skratta hela vägen till banken. Bingo Rimér är i själva verket en konstinstallation. Det måste vara därför han ser så glad ut. För att han äger sin publik. Ernst Billgren kunde inte gjort det bättre.

Ändå ligger en annan tanke nära till hands: Var tar alla söta pojkar vägen och var kommer alla fula gubbar ifrån?

Kommentarer
Postat av: Miss Lyckad

Här! Här har du mig! Kvinnan som sa Nej till Bingo och hade en spya i halsen av att ens ha honom i sin närheten. Honom och allt han står för. Ta bort hans publicitet. Låt inte äckelgubbarna få något utrymme. Låt dom krympa till det inte finns något eller någon av dem kvar!

BokRean började idag!

Jag har bästa Boktipset;)

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - En Tuff Brud I BokFörpackning =)

2008-02-26 @ 17:26:23
URL: http://miss-lyckad.blogspot.com/
Postat av: Terese

Hmm, jag har faktiskt aldrig sett Bingo på det där sättet. :)Det kanske är ett stort skämt. Om det ändå var det så det kunde ta slut någon gång. Som att vakna upp ur en ond dröm...

Jag har nog mest tänkt att han är ett lysande exempel på vad som händer när man är sliskigt förtjust i småtjejer och tycker att alla tjejer ska vara magra med plast inuti sig och då naturligtvis är man och anser sig ha rätt att profitera på kvinnokroppen. (eller jag har svårt att se det han gör som kvinnokroppar öht..)Det är bara jävligt obehagligt.
Som om allt han gör är så jäävla RÄTT och SJÄLVKLART! Otroligt provocerande. :P

Jag tycker 'ven att det är ett skämt att han heter Bingo....har han hittat på det själv?
:)

Kram

2008-02-26 @ 18:05:31
Postat av: Cicci

Stadsjeep. Skilsmässa. Dotter. Boss. Allt du ogillar?

Undrar hur ditt samarbete med honom skulle ha sett ut? Han skulle ha stått för bilderna. Och du för texten?

Märkligt hur en sann feminist vill samarbeta med en flickfotograf.. men å andra sidan har du ju tidigare samarbetat med Mats ? som också tycks försörja sig på den här branschen..

Fast borde du inte ha lärt dig någonting av det förhållandet?

Kanske något att fundera över när du funderar på varför du och likasinnade ALLTID råkar illa ut?

2008-02-26 @ 18:25:45
Postat av: Marika

Han är en äkta SKITSTÖVEL! Inget annat! I rest my case!

2008-02-26 @ 18:42:59
Postat av: August

Jag tycker Bingo är en rätt skön snubbe. Kan inte riktigt förstå vad som är så provocerande med det han pysslar med? Att fotografera lättklädda damer/killar är väl inget nytt under solen direkt. Tycker hans Hugh Hefner-komplex är mer festligt än störande. Unni skrev väl för Playboy Sverige förut om jag inte missminner mig?

2008-02-26 @ 20:54:27
Postat av: Terese

Cicci, DU börjar onekligen låta som en skitstövel. Varför den här taskiga tonen?

2008-02-26 @ 21:42:11
Postat av: unni

Klart att Bingo är en skitstövel i det han gör. Jag undrar bara hur medveten han är. Killen är ju inte dum. Och det är f ö inte Mats Drougge heller. Men den sociala kompetens som Bingo besitter är enastående. Ibland känns det som om han bara leker. Därav min undran om han själv ser allt han gör som ett enda stort garv.

Cicci, fuck off är du snäll.

2008-02-26 @ 22:05:12
Postat av: Patrik 27

Ja den killen e det många machosvin som behöver lära sig av. Han e skön.

2008-02-26 @ 22:20:44
Postat av: Monkeyworld

Steve McCurry är en fotograf i min smak. Kolla själva; www.stevemccurry.com

Bingo är btw inte särskilt smart. Visst, han har en speedad stil som kan förväxlas med karisma men jag tror att det rätta begreppet är någon bokstavskombination...

2008-02-27 @ 06:52:18
Postat av: Miss Lyckad

Nää, nu spritter det i kroppen Unni!

Vi måste göra Något!

Jag tycker att Det är PÅ TIDEN att Vi startar En Revolution!

Starta Nu. Starta Här!

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - En Självlysande Författare -

2008-02-27 @ 10:47:35
URL: http://miss-lyckad.blogspot.com/
Postat av: Gittan

Den sista meningen säger allt. Du kan uttrycka dig du!

2008-02-27 @ 10:52:33
URL: http://gittangoding.blogg.se
Postat av: Terese

Är inte Victoria Silvstedt en sjujäkel till affärskvinna?
Jag kommer nog aldrig förstå varför kompetenta, drivande människor väljer att syssla med vissa saker.
Men om Bingo bara får kolla på tuttar hela dagarna och eftersom det genererar en hel del deg så kanske det räcker för att vara glad.

Han står ju för det där som är så jävla läskigt. Att unga grabbar FÖRVÄNTAR sig att tjejer ska vara små med stora tuttar. Hjälper till att bibehålla förtrycket.

Jajaja, nog om det självklara.
Bingo, torka bort ditt flin och använd fotograferandet till något vettigt. :)

2008-02-27 @ 10:54:08
Postat av: Elin

När mr Rimér skulle berätta om den bästa bok han läst i tv valde han "Det ska bli ett sant nöje att döda dig".

2008-02-27 @ 11:01:20
Postat av: Wera

karismatisk? jag tycker att bingo är skitäcklig

2008-02-27 @ 13:31:54
URL: http://signalsubstans.blogspot.com
Postat av: Feminist

Bingo är en äcklig mansgris. Ok att du som feminist har silikontuttar. Ok att du glorifierar kukar i alla dina böcker. Men ett samarbete med Bingo? Det var väl ändå droppen.

2008-02-27 @ 14:14:00
Postat av: Hanna

Att verka trevlig utåt men vara ett äckelsvin under ytan, är det inte det som kallas för psykopat?

2008-02-27 @ 15:00:05
Postat av: unni

Till "Feminist": OK att du är feminist. Men vet du att det finns kända "feminister" som samarbetar med Jan Guillou och med mitt ex? Jag avstod från att samarbeta med Bingo pga hans kvinnosyn och det faktum att jag är feminist. Men så tydliga är dessvärre inte alla feminister. Gräv i det istället.

2008-02-27 @ 16:33:48
Postat av: August

Något som iallafall jag är intresserad av är hur det låter när du och din gamle vapendragare Dominika Peczynski diskuterar? Hon är väl oerhört liberal när det gäller prostitution, porr, bordeller, stripklubbar, osv osv.

Det skulle vara intressant att höra vad alternativet skulle vara? Alla ni som tycker Bingo är ett svin för det han pysslar med hur skulle ni föredra att det såg ut? Skulle vi lagstifta fram ett fett förbud mot nakenbilder?

2008-02-27 @ 22:36:54
Postat av: A

Fan, måste säga att här gjorde Bingo ett bra jobb. Dominika är verkligen en favorit. Smart, liberal, verkar lite smågalen, snygg, driftig.

http://mothervirgin.com/life/playboy/index.shtml

2008-02-27 @ 22:45:02
Postat av: Le

Bingo é läskig. Har alltid varit och kommer så förbli. Tror stenhårt på analysen av bokstavskombination för de är oftast otroligt karismatiska. Till en början...innan man inser att det är tomt där inne:).....på empati alltså.

2008-02-28 @ 09:08:07
Postat av: enioreh

Som jag skrev i bloggen en gång: Bingo är en av dem jag verkligen skulle vilja ge en fet pungspark.

2008-02-28 @ 17:33:22
URL: http://blog.enioreh.com
Postat av: Thomas Engström

Bingo,som att spela bongo-lotto utan lott.Silvstedts IQ skrämmer mig.

Terese: klockrent i övrigt...

2008-02-28 @ 22:33:57
Postat av: En röst från ditt förflutna

Hej Unni

Hej Unni.
Jag började läsa din blogg efter tips från min sambo. Vi tycker båda att det du skriver klingar skönt av ärlighet, vett och insikt.
(Ungefär som förr. Minns du Moses som glitchade all over? Och grannen som gladdes över att ha sitt namn i hissen?!)

2008-02-28 @ 22:46:24
Postat av: Eric

Man åtalas för sex med damcykel
36-åringen blev upphetsad av damcyklar. Efter ett års jakt blev han avslöjad när en kvinna såg mannen jucka mot sadeln.

Nu åtalas mannen för ett tiotal fall av sexuellt ofredande.

Först nekade mannen till alla anklagelser, men efter att polisen tog ett dna-prov och jämförde med spåren på cykelsadlarna, föll mannen till föga och erkände.
Aftonbladet text-tv
Publicerad: 2008-02-29

Vad säger man om det?

2008-02-29 @ 06:38:45
Postat av: John Reed

Slimebollen Bingo!
Ett fenomen som alltid vållar debatt.
Sommaren 2001 var Bingo med två vänner i Borgholm och förlustade sig. Bingo tillsammans med en av vännerna bjöd upp två tjejer till sitt hotellrum på Strand. Den ena tjejen springer ner till nattklubben och letar upp den andra tjejens kompisar och säger: -Hon blir våldtagen! Kompisarna tillkallar vakterna som går upp till hotellrummet. Det dom finner i rummet när Kalle öppnar dörren är Bingo på rygg försöker tvinga ner en gråtande tjej på sin äckliga kuk.
Detta polisanmäldes aldrig då tjejen inte ville.
Den glada spralliga Bingo fortsatte sin Sverigeturné dagen efter till Visby som om ingenting hade hänt.
Hur vet jag då detta? Jo jag arbetade den natten på Strand Hotell i Borgholm. Kompisarna som var med Bingo var Karl Larsson och Svante Tegèr.

2008-02-29 @ 10:26:07
Postat av: Lars J

Hej!
Jag tycker nog att du är hyggligare mot Rimbo än han förtjänar. Att vara hygglig är väl i och för sig en positiv egenskap men kanske inte just mot Rimbo. Har du läst artikeln i AB om Jenny Matsson från Jokkmokk. Hon verkar inte
(av lätt insdda skäl om man läser artikeln) vara lika positivt inställd. Då kan man alltid avfärda en sån som henne, vilka många redan gjort, och säga att hon är dum i huvudet och får skylla sig själv osv. Men det gör ju inte dom som utnyttjat henne till några bättre människor.

2008-02-29 @ 15:47:09
Postat av: Terese

Thomas: Jag kan ändå känna att Silvstedt om någon spelar jäävligt mycket mera korkad än vad hon är. För att det går hem. Sen att hon säkerligen kan vara en självgod bitch är ju en annan sak.
Men det känns ändå lite som att för att kunna hålla sig flytande bland alla kloner så krävs det även styrka och intelligens. Och stora tuttar. Ha. Ha.
Då känns hon klyftigare än tillexempel Pamela. Som mest känns knarkad och trasig.
Jämföra bimbodebatt. Intressant. :)

2008-02-29 @ 17:09:57
URL: http://kamlinskabinett.blogspot.com
Postat av: KW

Ja du John det låter ju vidrigt det du har att berätta. Övergrepp på alla sätt är inte ok, det är ett brott.Meeeeeen varför följer tjejer med en grabb dom inte känner upp på hotellrummet?????
Är hon så impad över att en "kändis" vill ägna en stund åt dennes lekamen. Fan tjejer sträck på er å se er som mera värda än ett skjut på ett rum. Hoppas tjejen kom över det å kan ha ett vettigt förhållande efter det. Jag kan tro att många tjejer blir impade å ser en ev karriär som nakenmodell, när Bingo kommer blixtrande med sin kamera. Så länge tjejer ställer upp på detta förnedrande sätt, så finns det en marknad för nakenfotografer. Det är en svår nöt att knäcka med femenismen så länge det finns tjejer som väljer, väte till håret, för att det ska bli helt vitt å silikon till bröst å läppar för att de ska få en annan form än det naturliga.
Ingen människa i världen kan få mej att tro att man gör det för sin egen del, för att man vill vara vacker för sej själv, som många uttrycker det.
Nej det hela är en svinaktig komers, där kvinnan står för varan( alla ser ungefär likadana ut) i alla fall om man ser Bingos eller playboys brudar.Trist att så många gör sej till ett objekt. Tjejer visa andra sidor av er å få respekt, då den dan behövs inte Bingo.
En människa har ju såklart många bottnar, så varför skulle inte Bingo kunna vara karismatisk.Har hört en del uttalande av honom, å ja kan hålla med att han låter glad. Tycker även att han gjort en del genomtänkta drag, speciellt när han pratat om föräldrarrollen å kärleken till sin dotter.
Sedan tror jag att han älskar å provocera, han är ju inte dum.
Tur för Vickan att hon har såpass många rådgivare runt sej, det verkar inte riktigt som hon har alla indianer i kanoten. Men ja känner henne inte så ja ska inte säga för mycket om henne. Men ja kan inte låta bli att tänka på att en daggmask har ett minne på ca 1 sek. Det tog inte speciellt mycket längre tid än så innan hon blev tvåspråkig i sina intervjuer. Vem vet, svenskan kanske är svår att minnas.
Till något trevligare. Idag såg jag dom första snödropparna i min gräsmatta. Jag blev så varm inom mej, för nu måste vintern ge vika

2008-02-29 @ 17:20:41
Postat av: Tommy

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1956188.ab

Detta är ett av dom resultat som apan Bingo skapar, det är pinsamt att jag trott att Unni är en förespråkare för att kvinnor (därmed unga tjejer) ska kunna vara sig själva och inte behöva tänka på utseende, utseende, utseende. Men det är mitt fel, dock inte längre.
Bye, bye Unni. Inte längre förebild.

2008-03-01 @ 08:37:27
Postat av: unni

John Reed, jag är alldeles förstummad. Det var det jävligaste. Jag hoppas att det du skrivit är sant, för jag kommer inte att hälsa på Bingo efter det här.

2008-03-01 @ 10:26:10
Postat av: Terese

John Reed.

Ja det var fan det jävligaste. Och det är så sorgligt men jag känner mig inte ett dugg jävla förvånad....det är väl klart att en sån man anser sig ha äganderätt. Åh.

Jag efterlyser en riktigt BRA man omskriven i bloggen, Unni! Så jag inte förlorar hoppet fullständigt.

Tommy: Den länken du skickade gjorde mig vansinnigt upprörd. Shit, helt extremt. Men till Unnis försvar måste jag iallafall säga att hon har slagits mer för kvinnan än en helvetes massa andra! Läs hennes inlägg en gång till. Det är ingen Bingo-hyllning.

2008-03-01 @ 12:37:26
Postat av: unni

Men Tommy! Hur kan du göra mig ansvarig för den där vidriga företeelsen? Tjejer som klär sig i bunnydräkt och blir fotade på en klubb - jag hatar sånt! Boken jag håller på att skriva heter "Kroppens befrielsefront" och handlar om just sånt äckelskit som Bingo står för och om en grupp som ledsnar på det och protesterar. Problemet är: hur protesterar man när hela medieapparaten är sexistisk?
Jag tycker det är bra att ventilera fenomen som Bingo här på bloggen, för då kryper ju obehagliga sanningar fram. Och jag är ironisk i mitt inlägg, trodde att alla fattade det.

2008-03-01 @ 13:24:21
Postat av: Thomas Engström

Terese: Poäng tagen!

Ironi tycks ta en del på pottkanten ja...

2008-03-01 @ 23:36:05
Postat av: unni

EN RÖST FRÅN DITT FÖRFLUTNA:

Ha ha ha! Jag minns allt om Moses och grannen och vårt galna kollektiv. Hör av dig igen!

2008-03-02 @ 21:31:58
Postat av: anonyma jag

Till er alla: Jag har bloggat mkt litet och dessutom är mitt svar alldeles för långt. Jag bara fastnade här, kom in på via min premiärbloggväninna!

August: Dina ord om lagstiftning om förbud mot nakenbilder anser jag att du bör tänka igenom, samt det andra du skrev om lättklädda damer.

Cicci: Varför skriver du så? Varför är du så arg? Jag går in här och gillar denna blogg, och undrar, om du är så bitter/sur/irriterad eller vad det nu är, varför är du kvar då?

Eric: Ja, det mest intressanta är väl att det saknas respekt för de människor som denne bingo hanterar, och att han tydligen, enligt er och media (är inte så insatt) försöker bli någon slags kung, och vilken kung dessutom!

Egna tankar: Vem kan inte bli kung och missbruka yngre människor med sprit, medialöften, droger osv?

Och det är det nästan mest intressanta, hur kan en person, som uppenbarligen mår så dåligt, vara så karismatisk? Kan det vara någon som hela tiden överför sig själv? Apropå denne bingo, så satsar jag stort på att dels att han har blivit utsatt som liten, dels att han har ågren över vissa saker, dels att han (om han har normala pappa-känslor) inte vill att hans dotter ska knulla runt och göra bort sig som sin pappa)).

2008-03-05 @ 00:31:10
Postat av: Jenny Åsander

Jag såg Bingo av en slump i Malou von Sivers förmiddagsprogram och blev inte så imponerad. Min mamma var nere en vecka och tittade på det när jag kom in i vardagsrummet så jag vet inte vad programmet egentligen hade för ämne. Men alla i pubilken hade bebisar med sig och det verkade handla en del om huruvida det är okej att ha med sig barn i på caféer och andra offentliga ställen där bebisar kan skrika och "föra oväsen". Jag tycker att det är självklart att man ska få ha med sig sin bebis på alla ställen (utom som en äldre man påpekade att om man går på ställen som t ex en konsert med klassisk musik där man ska njuta av musiken och där det är viktigt att höra bra. Bingo som själv har barn verkade tycka att barn mest var störande i allmänhet och att man nästan ska isolera sig hemma med skrikande bebisar. Det gjorde mig inte så imponerad direkt. Men han kanske var helt frånvarande när hans dotter var bebis. Kan då förstå att han inte är gift med barnets mor längre och istället nu är gift med en tjej som verkar totalblåst och bara ser upp till honom. En silikonbrud som viker ut sig och säkert gör som han säger. Men, jag vet ju naturligtvis inte hur deras förhållande ser ut. Men med tanke på hur han uttryckte sig i programmet så hoppas jag att han inte tänker sig ha fler barn.

2008-03-07 @ 15:29:27
Postat av: Nova

Årets Pappa..

http://www.youtube.com/watch?v=il5tAUfIgOU

2008-03-09 @ 09:45:45
URL: http://www.youtube.com/watch?v=il5tAUfIgOU
Postat av: Emrenatalia

I visited your web so many times and I do not know why I keep going back. I guess your drawing and writing are so good, they make me think about life and God. Your work is inspiring

2008-09-19 @ 08:11:28
URL: http://emrenatalia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0