PRASSEL UTAN TISSELTASSEL


Klart han förlåter mig för att jag är otrogen. Man är ju bara människa FCS!


Veckorevyn dimper ner på vår hallmatta varje vecka. Min yngsta brukar då spetsa denna tilldragelse med en eller annan ironisk kommentar. Den här gången gällde det en glättig rubrik om otrohet som lyder: "Kan du förlåta hans otrohet? Svar: Ja, det går (och vi vet hur!)"

Så bra, sa hon. I Slitz får killarna läsa om konststycket i att bedra sin tjej utan att hon får nys om det. Och i Vecket lär tjejerna sig att acceptera snedsteget när det väl exploderat i deras ansikte.

Det är som med det mesta inom könsrollsproblematiken. Vänd på steken och tänk hur det skulle uppfattas.
VR: "Så här döljer du din otrohet för pojkvännen!"
Och Slitz: "Kan du förlåta hennes otrohet? Svar: Ja, det går (och vi vet hur!)"

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul att du tog upp det! Liknande saker har jag funderat på flera gånger, varför är det alltid så?



Hallå eller som att inte "vi" kvinnor skulle vara otrogna? Och varför är det alltid vi som ska lära oss att vara förlåtande och snälla söta rara flickor?

2008-06-09 @ 21:20:36
Postat av: Ida

Det har väl alltid varit så att kvinnan ska vara den förlåtande.



Dina böcker är troligen de enda jag orkat läsa om två-tre gånger utan att det blivit tjatigt. Så jag vill tacka för det!

2008-06-11 @ 14:22:46
URL: http://metrobloggen.se/ida
Postat av: Anonym

Fan vad kvinnor ska gnälla hela tiden. Ge fan i att köpa skiten, skriv insändare till tidningarna, gör uppror. Det gick ju bra på bh-bränningen. Jävla kvinnor alltså. Alltid utsätter sig själva till offer.



Sen kan man ju ta upp hur kvinnor beter sig i grupp, och framför allt när en kvinna i gruppen jobbar lite bättre än de andra, och kommer längre i livet.



Fan vad jag hatar kvinnor.



M.v.h.



En kvinna.

2008-06-27 @ 22:02:33
Postat av: sjuksyrran

:) Någon borde ju för fasen starta en sådan tidning eller annan mediaportal. Skulle bli succe tror jag, så många kvinnor som ilsket längtar efter att få vända på dessa förbannade mönster. Kanske en blogg, www.bedradinman.com.



Fem värmländska tallar av fem till dig!



2008-09-05 @ 10:38:48
URL: http://miljonresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0