HEM TILL BYN

image210

Att göra ett gig i hålan där barn man lekt är förenat med vissa våndor. Men när jag åkte till Hässleholm för att tala i lördags var jag faktiskt glad. Inte minst för att yngsta dottern följde med.
Och jag blev mycket varmt mottagen av sköna diftonger och vänliga ansikten.
Mamma och syskonen med sina respektive i publiken.

Efteråt var det signering och då kommer det fram kompisar från förr. De står där och byter fot ett tag. Tills jag känner igen dem. Jo, men det fattar ni väl: Trettio bast har gått och mycket skit har runnit i kloakerna. Det är ju inte på lika villkor heller. De har sett mitt tryne i medierna då och då, men jag har ett glapp på tre decennier. Men gammal kärlek rostar aldrig och jag var rörd till tårar av alla återseenden.

Sen hade min kära moder typ slaktat gödkalven och det var fröjd och gamman med de nära och kära. Ibland tänkte jag att mina föräldrar kanske undrade vilket monster de skapat - mig alltså. Men det lät de inte påskina. Det var min familj, och det är en bra familj, en familj som haft sina prövningar och som läkt ihop i kärlek.

Värmen från vår samvaro sitter ännu i. Jag misstänker att jag blivit vuxen.

Kommentarer
Postat av: Miss Lyckad

Jag Skickar över En Bunt Med Kramar, från Nu och från Förr!

Bara För att.

KRAM. (skicka vidare)

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - För Livet Går Inte i Repris -

2008-03-11 @ 10:30:48
URL: http://miss-lyckad.blogspot.com/
Postat av: Ingela

Men vad f-n! (Ursäkta!) Nu har jag än en gång missat att du var i Skånebygden! Jag får nog banne mig bjuda hem dig till mig för att jag inte ska missa dig. När kommer du? =)

Skönt att det kändes bra att vara på hemmaplan! Unnar dig allt gott!

2008-03-11 @ 15:57:46
URL: http://litteraturum.blogg.se
Postat av: Thomas Engström

Diggar rubriken & tv-serien!

//klyktattare 4ever

2008-03-11 @ 19:37:07
Postat av: Nikki

Hej!
Va synd att jag missade dej i lördags!!! När det väl händer något kul så missar man det,,,,, Jaja jag hoppas du kommer fler gånger! Hade varit kul att lyssna på dej.
Ha de gott.
Nikki

2008-03-12 @ 15:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0