HALLOWEENHÄXAN

Min oömma moder är som vanligt ute på nya upptåg, vilka jag helst vill veta så lite som möjligt om. Det räckte med att bevista hennes fest i lördags. En av mina systrar drack av bålen, med mammas goda minne och blandad med ansenliga mängder hobbydricka. Därefter kallade syrran vår mor för en o-mamma, jag vet inte om spriten gav henne den klarsynen eller om den bara lossade tungans band.

De övriga gästerna rörde inte bålen, vilket kanske var tur för mamma, för då hade de ju kunnat kalla henne för o-vän. Däremot rörde de allehanda sorters förfriskningar, inte minst den flaska importerad absint som högtidligen skulle öppnas och inmundigas i köket. Brinnande.

Så här såg modern ut innan absinten tömts:



Och så här tog hon sig ut efteråt:



Ändå klagade hon på absintens utlovade men uteblivna hallucinogena effekter.
Inte ens svampgrytan hon lagat skapade den sortens sinnesförvrängning som hon uppenbarligen hoppades på. Hon hade kanske glömt ha i den vita flugsvampen.

Men nog passade halloweenhögtiden henne som det anstår en häxa.

Tack för mig!

Er stackars Gogge

Kommentarer
Postat av: Kurator Pia

HAHAHAHHAHAH...en såå sköön son du har, Unni!! Hoppas du hade trevligt på festen och att absinten var god!? Du också, Son of Halloweenwitch!!

2008-11-03 @ 19:56:29
URL: http://counselerpia.blogspot.com/
Postat av: Gabriel

Det här är ju ingen "vanlig" blogg, men den liknar sådana. Bloggen startades förmodligen för att Unni inte ville lämna något åt slumpen när hon skulle lansera boken "Boven i mitt drama kallas kärlek". Hon ville nå ut med buller och bång - helst i kvadrat. Och som hon lyckades! Jag hade i min vildaste fantasi aldrig kunnat drömma om att ett litet enmans/kvinns-företag kunde nå ut så brett och överallt.



Men jag tycker inte att vi, bloggläsare, har blivit utnyttjade - tvärtom. Unni har bjudit på sig själv i en utsträckning som få gör. Ibland har hon bloggat först och tänkt sen, vilket har gjort bloggen personlig. Till och från tror jag faktiskt att hon har prioriterat oss, bloggläsare.



Men konkurrensen om hennes uppmärksamhet är hård. Och det vore väl konstigt om inte irl, åtminstone ibland, gav henne mer stimulans än en ett och ett halvt år gammal blogg.



Vi får hoppas att hon bara är ute på research och inte har blivit kär eller något annat bloggkontraproduktivt. I sammanhanget är det lätt att associera till de många goda bloggar som har dött, när bloggarinnorna har brutit upp från långa äktenskap och som singlar glupskt börjat bekanta sig med irl. Då brukar bloggandet väga lätt.

2008-11-03 @ 22:53:25
Postat av: Christopher

Unni.



Gogges klarsyn både berör och roar.



Care for some grötmyndiga kommentaren?



Efter att som du ha varit to hell and back, bevistat AA åtminstone några år, skrivit krönikor (träffsäkra sådana) om sprit och spritmissbruk så har du friskförklarat dig och uppenbarligen anser dig redig nog att sponka. 180 grader igen?



Det som förbryllar mig en smula är inte att du har klivit av vagnen, det finns det otalet andra som har gjort före dig.

Inget ovanligt.



Om turerna stannat privata så hade jag nog inte känt behov av att yttra dessa tankar.



När någon som du, då, som ”kändis” proklamerar nyfunnen nykterhet kan med lite god vilja tillskrivas nyhetens behag och sedvanlig halleluja upplevelse.

Men jag upplever att det är ett oskick som jag generas av varje gång nån skådis eller författare har åkt dit på sprit och som inte kan hejda sig, som till varje pris (!) skall löpsedla ut sitt nya leverne. Och varna allmänhet och pleti att det här med alkoholism det är ju en folksjukdom som ALLA kan drabbas av.

- Titta b(a)ra på mig!



För att senare, via media naturligtvis, en tonart lägre yttra;

- Vad fan, ett årgångsvin skall man väl kunna dricka till en bättre måltid?

- Fan, släpp loss lite!

- Man måste få blåsa rent skallen mellan varven, det fattaru väl?

Eller the silverbullet;

- Kan du inte bara låta mig vara ifred?



En gång är ingen gång. Men att göra det två gånger har jag svårt att se förbi.



Nåväl, det som förbryllar mig är med den frekvens som du skyltar med ditt spritande i blogg och övrig media.



Är det en signal till omvärlden att du är spritmyndig återigen?



Om så är fallet så tror jag att bollen är hemma nu, loud and clear.



Btw. Om du kan dricka som en gentlewoman så lyfter jag uppriktigt på hatten för dig.

2008-11-04 @ 08:59:57
Postat av: Howling Bertil

Unni:



Hur gör man med Absinten?



Fick en flaska och en sked i femtioårspresent, men gillar inte söta drycker.



Går Absint att dricka utan en massa socker?



Jag tycker att procedurerna verkar så komplicerade, varför inte bara blanda med sockerlag istället för att låta vatten rinna ner i absinten över en sockertopp?



Finns dina böcker i talversion förresten?



Du kan väl läsa in dom själv?



2008-11-04 @ 12:47:16
Postat av: Yandeh

Hahhaah!Fyfan vilken....skön son du har!!

2008-11-04 @ 14:28:07
Postat av: Howling Bertil

Ps.

Unni



En idiotassociation bara dök upp, Din Halloweenfest och att du skall till New York.



Vi är nästan jämngamla, jag är uppväxt på det här, känner du igen vilken "poet" som skrivit följande?



"The Halloween Jack is a real cool cat

And he lives on top of Manhattan Chase"



Verket börjar med

"This ain't rock'n'roll. This is genocide!"



Om du skall släppas in i Amerikat, måste du skriftligt intyga att du inte deltagit i just Folkmord.





2008-11-04 @ 14:41:44
Postat av: JennyM

Christopher, lägg av, vad har du för problem i ditt liv? Ta hand om din egna spritproblematik istället eftersom du ju hela tiden oaterkommer till detta ämne, applicerar det poa andra och använder detta som förklaring till olika företeelser i helt andra kontexter... Kan du dessutom fatta dig lite kortare i nästa inlägg soa man orkar läsa. Ps. Har ej tillgüng till ü (dvs. oa) Unni, hoppas du hade kul. Ta hand om dig. Det gör jag!

2008-11-04 @ 15:07:09
Postat av: Magnus

Cool morsa Du har Gogge!,tydligen livsnjutare å alldeles för söt för att kallas häxa.



god ide`Bertil!....med unni som läsare av sina egna böcker skulle t o m jag lockas till till "lyssning".



Absint: drickes bäst i små klunkar direkt ur flaskan!

2008-11-04 @ 16:00:56
Postat av: Mikaela

Bunni, du är så himla fin. Jag är så glad att jag fått en sådan stark och vacker människa i min bekantskapskrets. Tack! Du vet för vad.



Kram Mikaela.

2008-11-06 @ 10:17:10
URL: http://maffiamickis.blogspot.com/
Postat av: Larz Gustafsson

Du kommer alltid att vara vacker, Unni.

2008-11-07 @ 09:48:54
URL: http://myspace.com/zluggo_pop
Postat av: Den Grötmyndiges f.d. Brännvinsadvokat

Det är skönt att få slippa dricka alkohol. Faktiskt.



Fortsättningsvis...

...kommer jag att reagera likadant när jag kommer i kontakt med alkohol som jag skulle ha reagerat om det hade varit en handgranat etcetera; alltså kasta skiten åt helvete.

2008-11-07 @ 11:40:55
Postat av: Christopher

JennyM.

Du gav mig fyra rader, du får ett ord av mig. Idiot.

2008-11-10 @ 15:21:51
Postat av: Tone

Tack för att du är den "galna" människa du är - bara underbart att se...

Absinthen blir man inte galen av ska tilläggas =D inte heller giftig. Du får mer gift i dig om du äter för mycket salvia (samma "gift" i bägge). Inte är det speciellt sött, trots sockret (tidigare inlägg).

2008-11-16 @ 22:40:55
Postat av: katta

Haha! Jag blir alldeles glad av dessa partybilder :) Nice!

2008-11-18 @ 18:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0