MITT I LIVET



Såg en skitfin film igår. Fishy av Maria Blom. Den gjordes för åtta år sen men visas först nu. Vissa saker står sig.

Nu dras jag med ett angenämt i-landsproblem. Är bortbjuden varje kväll, har massor av vänner jag vill träffa, får mejl varje dag från folk som läst Boven och som jag måste svara på, åker ut och "talar till folket", har flera projekt på gång, bjuder ungarna på middag så ofta jag kan, har flera bra böcker jag vill läsa osv. Min tidsram håller på att sprängas av allt jag vill och kan.

För tre år sen hade jag ingenting av allt detta. För tio år sen hade jag dock det livet, och jag är så oändligt tacksam att ha återerövrat det.

Se upp för psykopater alla ni därute!

Nu åker jag till Landskrona, men är tillbaka i morgon igen. Håll grytan kokande.

Puzz!

Kommentarer
Postat av: Ingela i Helsingborg

Landskrona??? Varför känns det alltid som jag ligger ett steg efter hela tiden... =)

2008-09-30 @ 11:57:58
URL: http://litteraturum.blogg.se/
Postat av: helena

Ja det är underbart att du tagit dig tillbaka från åren med boven.Men frågan är,hur gör man det? Hur släpper man taget? det där med nollkontakt verkar vara svårt,men nödvändigt tydligen. Jag fasar för ett avslut.. Hur orkar man kämpa efter att ha avslutat med en psykopat? Jag beundrar dig så för jag vet hur det känns med att vilja ta hand om,att man tar på sig en mammaroll i princip.Man vill att han ska behöva en.Jag kände igen mig i så himla mkt att det var sjukt. Jag hatar att vara så insiktsfull i hur jag har det och ändå inte kunna ta mig ur det.. man mår ju skit. Många kramar snyggve!

2008-09-30 @ 12:35:59
Postat av: Jessica

Såg dig på tv och kände igen mig som en "kuksugare" Jag är så arg, besviken och har dåligt samvete för jag har två småbarn och jobbar sköter allt i hemmet. Gud, vad jag vill ändra på mitt liv.

Har tyvärr ej så många vänner och dom flesta är "kuksugare" som ska ha gulligt liv, gulliga barn och allt är på topp för dom är supermammor och fixar allt för deras män. Gillar dig och din stil

Go girl, kram Jessica

2008-09-30 @ 15:59:28
Postat av: Anonym

Trevlig liten film. Både My Bodell och Daniel Gustavsson spelar utmärkt. Tyckte att Masjävlar var rätt så överskattad, och den här var defenitivt bättre.

Michelangelo

Postat av: Susanne

det är underbart att ha en tidsram som håller på att sprängas av allt man vill och kan. ha flow. en skön känsla av att fylla sitt liv med det man vill; att följa sitt hjärta och sina livsvärderingar. det känns rikt.



härligt jobbat unni.

2008-09-30 @ 17:39:45
Postat av: helena

Tänkte bara skriva en sak till angående Liza Marklund debatten. I en artikel sa Leif GW Persson att detta var ett påhopp mot Liza och att man ska få en chans när man sonat sitt brott. Ja,andra kan ge sådana män en andra chans,men INTE Liza.Hon ska tvärt ta avstånd.Så är det bara.. kram på dig Unni och hoppas du har det bra i Landskrona

2008-09-30 @ 20:13:50
Postat av: Irene Kunosson

Tack Unni för ditt besök i Landskrona! Trevligt att lyssna på Dig.Jag fann svaren eller rättare sagt motfrågorna till en del frågor jag ställt mig själv angående beteende i förhållande till en psykopat. Så skönt att komma på "rätt tankar". När man ser och hör Dig vill man gärna tro att det finns hopp för framtiden och medmänskligheten. Starkt jobbat, kämpa på, Kram Irene

2008-09-30 @ 23:27:09
Postat av: unni

Tack! Hade det själv supertrevligt i L-krona. Och en fråga till kuksugarna: vad får man ut av det? jag fick iaf bara en stark äckelkänsla, och den sitter kvar länge.

2008-10-01 @ 13:58:21
Postat av: Jessica

Hej,

Som sagt som kuksugare har jag ingen bra ekonomi jobbar natt bla ett barn som jag ej har ihop med denna man och hans biologiska pappa finns ej med i bilden som tagit hårt på pojken. Har en son till med min nuvarande man som är 1år. Men jag har en plan hur jag ska ta mig ur detta men jag kommer att bli idiotförklarad men det skiter jag i! Jag kommer få många emot mig, men det skiter jag oxå i! Där har du svaret fortfarande äcklad?

2008-10-01 @ 21:26:39
Postat av: Journalistsambon

Skönt att livets ådra rinner tillbaka i Dig! Det kan ta tid. Mig tog det år att komma tillbaka hel efter åren av ständig misshandel, med mera.



Läste i Metro, en insändare igår, om en kvinna som nu 20 år efter misshandel i ett polisförhållande fortfarande levde i sviterna. Hon satte ändå ut sitt namn! "Strongt!"

2008-10-02 @ 12:11:43
Postat av: Bertil O'Bertil

En undran bara.



Ni beundrar kvinnor som klarar sig utan män och som inte är vad ni kalla "Kuksugerskor".



Men varför har kvinnor så svårt för FRIA/STARKA/SJÄLVSTÄNDIGA män, som inte behöver kvinnor?



Själv har jag respekt för kvinnor som klarar sig själva, det finns för många som skall ha hjälp med det ena eller det andra.

2008-10-02 @ 14:29:45
Postat av: Syster

Bengt, att klara sig utan man betyder inte att man inte behöver hjälp ibland. Alla människor behöver hjälp på olika sätt, mentalt stöd eller handgriplig hjälp.

Då hjälper vi varandra oavsett kön. Har du problem med det?

2008-10-02 @ 17:56:05
Postat av: Bertil O'Bertil

Bengt?



Menar du mig?



Om man hjälper varandra på lika villkor oavsett kön är det naturligtvis helt optimalt.



Men om man som man skulle be en kvinna om hjälp får man höra "Det kan du lära dig att göra själv" och att man utnyttjar kvinnor.



Samma kvinnor kan vid andra tillfället be om hjälp med att byta till vinterhjul, laga något som gått sönder eller tom om att renovera köket åt dom. Med hänvisning till att ."jag kan inte sådant"



Jag brukade att hjälpa till förr, men nu hänvisar jag till att det inte är förenligt med jämställdheten.

2008-10-03 @ 12:36:39
Postat av: Syster

Bengt eller Bertil, vad spelar det för roll.

Det är väl samma innehåll i olika förpacknngar.



Det somm kvinnor är bra på, som kvinnor gör och kan brukar man prata om i nedvärderande ordalag. medan det är tvärtom när det gäller det omvända.



Vad är det som krävs för att byta däck på en biljävel? Vad är det som du tycker är så märkvärdigt med det?

Det är väl för fan bara att köra iväg till macken och pröjsa för att de gör det. Det klarar alla som har körkort. Det klarade t o m mitt ex trots att han var sällsynt oteknisk!

2008-10-03 @ 15:19:06
Postat av: Urban

Unni!



Jag tycker det är så synd och så tragiskt att en så vacker och vass kvinna som du blivit så illa behandlad som du har blivit och att du aldrig hittat kärleken som du själv ofta sagt.

Jag menar att det för mig som tycker du är så speciell är så hemskt att de som haft äran att ha dig i sina liv bara kastat bort det som vore det skit och att dessa män inte förstått hur lyckligt lottade de faktiskt var med dig i sina liv.

Jag skulle göra vad som helst för att ha dig i mitt liv trots dina fel och brister som andra är så snabba med att lyfta fram. Jag skulle i alla fall avguda dig!

2008-10-05 @ 02:35:11
Postat av: Lisa

Unni. Fy fasen vad du är grym. Sån jämrans mesig kommentar, men vadådå? Du ÄR ju det. Du inspirerar. Tack för det. Bara så.

2008-10-05 @ 13:54:27
URL: http://tinyfeist.wordpress.com
Postat av: Bertil O'Bertil

Syster Dyster:



Det är just detta jag menar, det är ingenting märkvärdigt med "våra" sysslor.



Innan jag renoverade köket hade jag inte ens sett någon kakla, hade ingen som helst aning om hur man gjorde.



Likaså vad gäller ådringsmålning och stöppling.



Ändå satte jag upp 10 kvadratmeter kakel och målade alla köksluckor (och stommar mm) med ypperligt resultat.



Jag kan inte se varför inte kvinnor skulle kunna klara av det lika bra eller kanske bättre.



Jag kan inte förstå varför vissa sysslor skall vara manliga och andra kvinnliga.



Om man klarar allt är man fri.

2008-10-06 @ 09:09:45
Postat av: Syster

Bengt O'Bertil, ibland har du nog lite otur när du tänker iaf.



Skriver du dina egna böcker också?

2008-10-06 @ 11:31:11
Postat av: Penny Lane

Grattis Unni! Har själv några mörka år med dåliga män, noll professionell uppskattning och usel ekonomi bakom mig och var helt utblottad när jag fick min nuvarande tjänst för några veckor sen. Dåligt betalt visserligen, men ett jobb som ger mig tid och möjlighet att skriva klart min bok som legat och skräpat i snart fyra år. Så det finns hopp. Och du är en urkraft!

2008-10-06 @ 12:53:06
URL: http://utsiktfrannedrebotten.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Hej du

Jag har precis läst klart din bok Boven i dramt kallas Kärlek, jag var så fruktansvärt arg på dig att du inte såg utvägarna att han kunna styra dig hela tiden, det bara växte ilska... Men du det är mig jag läser om i stora delar. Jag håller på att ta mig ur detta nu, har även jag rättsliga efterspel, han anser att han har rätt till halva värdet av min lägehten trots att jag köpte den efter seperationen men dock ej efter skilsmässo datum. Så jag säger som min psykiatier sa, en förälskad kvinna ska man låsa in tills det rationella tänkte kommer åter. Tveksam om jag skulle ha utsatt mig för det som jag utsatte mig för om jag hade kunnat tänka klart.

2008-10-06 @ 17:33:53
Postat av: unni

Tur att jag har er, det tänker jag ofta.

Förälskade kvinnor kanske inte behöver låsas in om psykona som ljuger och fintar och utnyttjar dem blir det först. Bara min femkrona ... Kram!

2008-10-06 @ 17:46:53
Postat av: Bertil O'Bertil

Klart jag har otur, jag är född under en trasig skylt (I'm born under a bad sign. If it wasn't for bad lucka, I wouldn't have any luck at all. Eddie Floyd - Memphis ca 1967).



Jag försökte att skriva mina aegan böcker, men när jag läste dom var det som om jag redan läst dom.



Numera köper jag mina böcker via nätet, dom kommer hem i brevlådan och jag betalar via nätet.



Men jag köper mest manliga författare så att jag slipper att utnyttja kvinnor.

2008-10-07 @ 12:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0