SIDA FÖR SKADADE



Fick kontakt med en kvinna som har en viktig sida. Den vänder sig till alla som blivit utsatta för psykisk/fysisk misshandel och är mycket näringsrik. Det finns många sidor och debattforum på engelska, men denna är mig veterligen den mest uttömmande vi har här.

Det är f ö tröttsamt, eller ledsamt, att så många damer i ett påstått jämställt land lever i sjuka relationer där de tillåter sig att bli nertryckta av den man som står dem närmast. Usch. Passa er för maligna narcissister!

Kommentarer
Postat av: Carina

Hm vänder den sej även till män som blir misshandlade eller är det enbart kvinnor? Fick nog uppfattningen att den var för kvinnor, men min snabbtitt kanske gav mej fel intryck.

2009-04-07 @ 01:24:23
Postat av: helena

Hejsan Unni! ja den sidan är mycket informativ. Visst är det som du säger sjukt att kvinnor är i förhållanden där de tillåter sig att bli nedtryckta. Därför är det skitbra att sidan du länkade till finns ,så att man kan få stöd och råd att lämna dessa jäkla narcissister samt förstå att felet verkligen är hos dem. Man har så lätt att känna skuld och det är ju givetvis narcissist jävlarnas fel att man gör. Jag säger det igen Unni, du är så stark som tagit dig ifrån Boven och byggt upp din självkänsla igen -en stor bonus förutom ditt eget välmående är ju att du fortsätter belysa kvinnomisshandel och gör att många okunniga människor kanske får upp ögonen för vad som händer bakom stängda dörrar i hemmet. du får dagens guldstjärna utav mig! Massor av lav till dig! kräm

2009-04-07 @ 07:11:35
Postat av: Malla

Det värsta är ju att man inte förrän man är mitt i skiten upptäcker...



Pok



MallaVDNmärkbrakarlarbralla ;-)

2009-04-07 @ 08:38:15
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: xxx

Har ni varit och kollat in en av Carolina Gynnings favoritbloggar?



Bloggen som skrivs av en psykopat?

Han skriver vackert och skrämmande.

Bloggar trosorna av varenda tjej.

Det går inte att låta bli att älska honom.

Läs hans tidigare inlägg och häpna.



Sveriges kändaste okända bloggare?



http://nimrodofobi.blogspot.com/

2009-04-07 @ 08:54:42
Postat av: Syster

Malla, det finns även de som aldrig upptäcker vilken skit de står i. De får en diagnos och knaprar antidepressiva för sina besvär.

2009-04-07 @ 09:21:07
Postat av: Mia



Det finns maligna narcissister (och borderlineare) av båda könen.



http://vuxnabarn.narcissism.nu/board/



http://www.narcissism.se/

2009-04-07 @ 12:17:24
Postat av: Lars Einar

Hur många män är det som blir misshandlade av kvinnor eller av pojkvänner? Finns det någon som har någon statistik?

2009-04-07 @ 14:30:13
Postat av: unni

Givetvis, Mia, finns det kvinnor med personlighetsstörningar. Har nån påstått annorledes?

2009-04-07 @ 14:52:25
Postat av: Malla

Syster..



Been there done that! Är ändå, förhållandevis befriad..



Sen undrar jag bara.. Men varför kan aldrig ett diskussionsämne vara befriat från "sandlåda"..



Gå för fan och anmäl om ni blir slagna.. Skit i könet.. Då kanske, det så småningom kommer statistik också..Även i det ämnet..



Jag tänker inte ta ansvar för män som tycker det är pinsamt att vara den pådängda.. Om ni tror att det är något unikt att känna sig skyldig, pådrivande, mesig, rädd och skamfylld.. För att man fått stryk så har ni mycket att lära..



Alla.. Skulle jag vilja påstå.. Känner sig just som jag beskrev ovan..



Blabla inte om vad ni tror.. Gå och anmäl, känn er inte förfördelade för situationer ni själva åstadkommer..



Pok



Mallajagblirsåtröttbralla



2009-04-07 @ 16:43:39
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mia

Nej och har jag påstått att nån påstått det? :) Ville bara presentera helt könsneutrala sidor för ALLA. Både Tuva Forum, Det angår oss alla och psykiskmisshandel.se skriver att även kvinnor kan ha störningen/misshandla men att de använder "han" genomgående i sina texter iaf. Som exempelvis här:



personlighetsdrag.htm" rel="nofollow">http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/20personlighetsdrag.htm



Ser fram emot den dag man slutar dela in i kön i dessa sammanhang.



2009-04-07 @ 20:50:46
Postat av: GLennon

Mr SIFO - Lars Einar - är Du en statistikfantast?

Fråga Dig istället hur många människor, barn/kvinnor/män, som inte mår bra, så får Du statistik som heter duga.

2009-04-07 @ 21:53:35
URL: http://glennon-on.blogspot.com/
Postat av: Mia

hej! Det jobbigaste med de här männen är att de inte förstår vad dom gör, eller hur de beter sig. Det är där deras styrka kommer in....deras egen värld där de är Kung. Det går inte att prata, analysera eller ha ett vettigt samtal därför de är så övertygade om att de har rätt. Dom har inget minne utan förtränger historien, dom har alltid haft rätt och agerat som en gentleman och flippar bara när någon utanför boxen misstycker. Man blir manipulerad att göra desamma. Tanke -- "Han tror verkligen att han är guds gåva och vad jag än säger så vrider han det till att vara mitt problem" Det finns inget sunt förnuft. Det finns inget snack. Det blir alltid jag som haft fel, alltid jag som får skulden... omständigheter upp i rök.



Vad gör man ... när man som kvinna lever för sina barn, och samtidigt har en man som vakar över nagelklippning....skoputsning och frisyrer...som inte betalar ett öre i underhåll men som ger alla snydekläder som finns...skämmer bort som en jultomte när han dyker upp...?



Ibland tänker jag att jag agerar borderline... och då alltid i samband med mitt ex.



XXX --- Ditt blogg förslag. Jo det är intressant. En 20-någonting man som är snygg och föraktar tjejer för de vill ha honom. Ska tänka på sånt när mina söner blir äldre...att inte bli så förvirrade.



Unni....Jag blir mer och mer däven och uppgiven, tänker ens lilla liv är kort. Vill leva champagne liv på ölpengar och älska ungarna så de kommer till mig när barnbarnen kommer senare. En kvinnas liv. Födas - få barn - ta hand om - njuta - ta hand om igen - bli gammal - hoppas de tar hand om mig...



Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a big fucking television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed - interest mortgage repayments.Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sundaymorning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing-spirit-crusching game shows, stuffing fucking junkfoods into your mouth. Choose rotting away of it end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose Life.



NOTE ---- A MAN SKREV DETTA. lIVELY UP YOURSELF XXX tjejer ta våren som kommmer och njut av solen och ölen och bryt lös! Unni visa hur vi ska möta livet ! med kärlek och focus på lycka inom människan vi små grejer......



kräm going! xxx

2009-04-08 @ 01:18:43
Postat av: HOWLING WOMAN

Nu kommar "Lars Einar" med ett försök om att våldet är jämnt fördelat. Bäst att ta fram SCB:s senaste statistik (fast då är väl den 'källan' inte trovärdig):



Studien heter "Och gärningsmannen är en MAN"



publikationer/LE00012009K01TI02A05TI0901.pdf" rel="nofollow">http://www.scb.se/statistik/publikationer/LE00012009K01TI02A05TI0901.pdf

2009-04-08 @ 02:07:33
Postat av: Lars Einar

Carina, har du någon uppfattning om hur många män som blir misshandlade av kvinnor?

2009-04-08 @ 05:41:43
Postat av: Mia1

HOWLING WOMAN sa,



"Nu kommar "Lars Einar" med ett försök om att våldet är jämnt fördelat."



Kan det vara så att den psykiska misshandeln är relativt jämnt fördelad och att det finns fler barn än de till misshandlade kvinnor som lider?? Spelar det nån roll om den störde är man (pappa) eller kvinna (mamma)och om den utsatta är man (pojke) eller kvinna (flicka).



Vem har det värst?



En kvinna som blir knäckt av en kvinnlig kollega/chef (narc/borderl) eller en manliga kollega som råkar ut för samma sak. Hade det varit värre för någon eller båda om den mobbande kollegan/chefen hade varit man?



En lesbisk kvinna som terroriseras/misshandlas av sin tjej (narc/borderl) eller en bög som terroriseras/misshandlas av sin pojkvän?



Är det djävligare för en mamma att tvingas lämna sitt barn hos en narc/borderlpappa varannan helg/vecka (om man nu inte lyckats få enskild vårdnad) än det är för en pappa att ha varannan helg/vecka (eller mindre umgänge med sitt barn) och resten av tiden tvingas lämna barnet hos narc/borderlmamman?



Jag tror inte att jämställdhet kan bota dessa störningar. Men möjligen kan det lindra de negativa effekterna.



2009-04-08 @ 10:37:32
Postat av: Johanna

Jag är helt såld på din bok, Unni.. boven i mitt drama kallas kärlek. Det känns som att du skriver om mitt förra förhållande, och det skär rakt in i hjärtat. Emellanåt strömmar tårarna och ibland måste jag lägga ifrån mig boken för att inte få andnöd. Under dem åren det tog för mig att komma bort från Honom mådde jag så sjukt dåligt o såg ingen utväg. Efter att ha läst din bok känner jag mig inte lika ensam längre.. Tack för att du vågade skriva den!

2009-04-08 @ 11:04:02
URL: http://totallymoi.blogg.se/
Postat av: Carina

Till Lars Einar: Nej jag har ingen aning om hur det är fördelat, jag vet bara av egen erfarenhet i min omgivning att det förekommer. Både psykisk och fysisk misshandel. Och det räcker för mej och säkert för de män som är drabbade av ett rent helvete också.



Jag ser också fram emot ett könsneutralt tänkande i dessa frågor, trots att jag själv råkat illa ut mer än en gång då jag råkat träffa "fel" män.



Så Mia jag håller helt med dej i det du skriver om mammor resp pappor som tvingas lämna sina barn hos den störda föräldern oavsett könet. Störningen är lika allvarlig för det barnet som råkar illa ut.



2009-04-08 @ 11:06:01
Postat av: Lars Einar

vadan detta? Våldet jämt fördelat? Har jag inte påstått. Och det tror jag inte en sekund på jag bara undrade om det fanns några siffror när det gällde män som blev misshandlade av kvinnor.

2009-04-08 @ 11:15:32
Postat av: Elina

Tack för Tuva Forum !

2009-04-08 @ 12:19:10
Postat av: Malla

Lars Einar..



Jag uppfattade nog inte vad du menar!?! Skulle du hitta svaret på din fråga här?



Spännande... Hur kom du fram till den slutsatsen?



Pok



Mallafattarnadabralla

2009-04-08 @ 12:39:30
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Carina

Lars Einar: Det är nog så att det reageras eftersom vissa kvinnor framförallt, tycker att män har ett överläge redan från start och att de inte behöver ha någon hjälp. Om statistiken finns är den nog inte så lätt att finna. Skulle tro också att mörkertalet är väldigt stort.

2009-04-08 @ 13:32:20
Postat av: HOWLING WOMAN

Nu är det helt plötsligt irrelevant med statistik nu är det egna 'känningar' som gäller.



När ska folk fatta att det manliga våldet är utbrett över hela världen - internationellt som krig, nationellt som gatuvåld, gängvåld, gärningsmannavåld, i hemmen våld mot kvinnor och barn. Emanerar från våldsmonopolet som kungar /ledare, stater, polismakt/ haft mot befolkningen ner till själva 'familjeöverhuvudets' våldsmonopol mot kvinnor och barn. Kvinnor får inte ens försvara sig med pepparspray. Trots att mannens våld i familjen mot frun och barnen numera är åtalbart så LEVER DEN GAMLA SYNEN FORTFARANDE KVAR, vilket inte minst blir tydligt i det här högervridna kommentarsfältet.



Det handlar om att förändra könsroller.



Det började man tjata om nån gång under antikens grekland i en pjäs som hette LYSISTRATE.



Har något förändrats sen dess?



NEJ.



Och nu kommer alla Lars Einars och säger igen och igen och igen att det i själva verket mannen det är synd om. Spela roll statistik spela roll verklighet - pär ströms unkna fascistoida antifeministiska agenda ska trumfas igenom till varje pris, oavsett vad.



Sluta blunda för problemen.



Fritzlarna förökar sig - det hittas nya fall hela tiden, i Italien, I England, I Danmark i Sverige och det är kopplerihärvor med våldsinslag och det ena med det fjärde.



Vi måste få stopp på det nån gång.



Första steget - erkänn problemen.

2009-04-08 @ 22:52:18
Postat av: Lars Einar

Howling Woman, jag håller med dig till 100%, Per Ström? Jösses jag är inte i närheten av hans värld. Det var faktiskt bara en fråga. Dessutom finns det bara en Lars Einar.

2009-04-09 @ 15:48:42
Postat av: Mia 2, 3, 1 En liten människocell iaf.

"Du har knullat nån på väg hem från jobbet, eller hur din hora!"

"Nej, jag gick bara hem..."

"Jag vet att du gjort det!" En smäll över munnen, (gick läppen sönder...ja det smakar blod)

Han tar tag i mitt hår och drar ner mig på golvet, sliter av mig strumpbyxor och kör upp ett finger mellan mina ben för att kontrollera status.

"Du knullar någon ditt jävla äckel" skriker han.



Jag kom bara hem från jobbet. Jag vill inte att han ska vara arg. Jag börjar övertyga honom om att jag bara gick den 20 minuters promenaden. "Snälla tro på mig! Jag skulle aldrig...!"

"Varför känns det så bra när jag ser att du blöder?" säger han. Sen går han ut och lämnar mig där med skuldkänslor över saker jag aldrig gjort.



Hur många kvinnor gör sådant mot män?



Hur många kvinnor känner igen sig?



Det är en sorglig värld. Glad Påsk. Jag är fri men så många systrar sitter i fångeskap. God Bless them snälla snälla. /// =(

2009-04-10 @ 00:24:07
Postat av: Mia 1



Riktigt störda individer kommer inte att ändra sig, inte ens med mångårig terapi vad jag förstått.



Intressantare är därför att koncentrera resurserna och energin på att få loss den misshandlade och därefter få denne/a att förstå varför i helvete den fann sig!?



2009-04-10 @ 12:39:16
Postat av: marie ch

hej

Alla kan vi trilla dit därför har vi tillsammans stöttar vi de kvinnor tjejer för att komma tillbaka.Vi har hållt på i tio års tid nu.

mvh mch

http://futura.has.it/

2009-04-13 @ 16:40:48
URL: http://metrobloggen.futura

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0