VIT SOM ETT ÄKTENSKAP


Ännu en vit afton

Helgfluffet tar aldrig slut, det känns lördag hela veckan lång. Livet är en fest m a o. Men nu börjar det bli vitt och kallt.

Annat som tycks vara vitt och kallt är det äktenskapliga sänglinnet. Från spridda håll hörs klagomålen. Hon släpper inte till. Eller han säckar i soffan och ids inte.

En gång kallade jag samboförhållandet för "det garanterade knullet". Fast nu vet jag inte. Och jag vet heller inte vad som är kolera och vad som är pest i att antingen pliktpöka eller bli pökvägrad.

När karln alltid vill tycker många att han fan kan göra nån nytta också, och vill han aldrig tänker man, att vad fan ska man då ha för nytta av honom.

Inte jag förstås. Jag tänker aldrig på sånt. Jag är vit som ett äktenskap ;)

Kommentarer
Postat av: Lee

Har funderar lite "mycket" över det här med sexualiteten eftersom den ser så olika ut genom åren, med vem man har levt med, hur man har haft det under singelperioderna.

Vad är det hos vissa män som får en att bli helt bananas när det gäller sex och ställa upp på saker som man normalt sett inte hade gett en tanke att göra. Ofta är dessa män dirty men trycker på alla sexknappar så man tappar sans och balans.



Senaste gången jag hade sex så var det med en sådan man. Vi har känt varandra i 10 år men nu har jag satt stopp. Han utarmar mig och tog min bästa tid som gick till att tänka på honom. Totalt waistes men crazy sex hade vi. Men till vilken nytta. Han var ingen investering eftersom vi levde olika liv i olika länder. Jag ville ha trygghet men han ville ha äventyr och då blev det så.



Idag lever jag ensam med mina barn och släpper inte in någon även om det knackas på dörren. Orkar inte med drama. Det enda jag vill ha är en trygg man som tänder mig sexuellt utan baktankar. "Observera ironin Unni".

Har inte lust med sex längre utan känner mig helt avkönad. Varför skall det i grunden enkla vara så svårt?

2009-01-03 @ 09:48:05
Postat av: helena

jag tål inte frasen "släpper till". låter så nedlåtande när man hör killar ( speciellt killar) som säger att deras tjej eller ex inte släpper/släppte till.Fast visst,att jag inte tål den frasen är väl för att min bov uttryckt sig på det viset när jag mot förmodan skulle vara negativt inställd till att vilja ha sex med honom. Då var det bara att "släppa till" så att man ej fick höra att man var som en gammal tant som aldrig vill knulla.

Jag tror i allmänhet att folk blir skrämda av att vara singlar då de ej orkar gå igenom det dära med vem man nu ska ha sex med.



Visst-det "garanterade knullet" som innebär kärlek ,respekt och en oändlig kåthet bara på varandra-det vill jag ochså ha. jag vet att det existerar. kramar

2009-01-03 @ 15:50:15
Postat av: Robin

Pliktpökad och Pökvägrad, två bra efternamn. Tack. /Efternamnsbytare

2009-01-03 @ 22:08:17
URL: http://naughtycopycat.blogg.se/
Postat av: Howling Bertil

Att inte behöva "Släppa till" verkar vara ett kvinnligt privilegium. Om man som man inte vill ha sex blir det ett djävla liv. Vi måste väl ha samma rätt att få vara ifred som ni har.



Det går mycket bra att lära sig leva utan sex, är inne på sjunde året nu. Om man undviker kvinnor undviker man problem. (måste väl vara samma för er)



Och vad är det för fel på baktankar?



Ni säger att ni vill ha jämställdhet och så klagar ni på att vi bakar.



Om man ändå är hemma på fredagkvällen, varför passa på att baka?



Ta vara på årstiden riv skalen av ett par apelsiner, och blanda det i brödet.



Låt bröden ligga invirade i handdukar till frukost, pressa då apelsinerna till juice.



Det blir gott även med citron och lime i brödet, inte dumt att rosta med marmelad på, eller med kaviar.



Har gett bröd till mamma, systrar och svägerskor den här julledigheten, men det är väl oförenligt med jämställdheten att fjäska för kvinnor.



2009-01-07 @ 12:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0