GETTING WHAT WE WANT



Vänner, det verkar som om en del är vunnet ändå i striden om internet.

Ljudboksförlagen har också mjuknat något. Jag menar, tongångarna är mildare än förut då alla bara skrek efter förbud.
Jag har försiktigt hört mig för i olika kretsar av min bransch, och där finns små surdegar som jäser lovande.

I morse hörde jag ett bra uttryck på ett BBC-radioprogram:

Success is getting what you want. Happiness is wanting what you get.
Jag föreslår att vi börjar med att försöka få det vi vill ha. Sedan kan vi vara lyckliga över det vi fått.

Nu ska jag på Star Trek. Gratis. De stora filmbolagen tror nämligen på att gratisvisa filmer för vissa utvalda så att de kan sprida ut vad de sett. Bara inte gratistitten sker på det okontrollerbara nätet ;)

Kräm, alla!

Kommentarer
Postat av: Kimmi

Vill än en gång tacka för att du lade ut boken. Jag känner igen mig i en hel del av det du läser upp och det känns lite skrämmande. Skulle gärna vilja sätta in en slant men mitt paypal vill inte med mig. Har du ngt annat konto?

2009-05-07 @ 15:33:55
URL: http://www.asiktskanonen.se
Postat av: Anna

Hej Unni,

Har du någon ny bok på gång?

Jag går ju här och längtar och väntar! :)

Ynk ynk! Och kram förstås.



/ Anna

2009-05-07 @ 22:34:45
URL: http://slackerprosaist.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag håller på med en roman och hoppas kunna skriva klart den i sommar.



@Kimmi: Jag har Payson också, eftersom en del hellre använder det. Men annars kan du köpa en pocket. Eller inte. Jag är inte inne i det här för pengarna.



Stor kram!

2009-05-07 @ 22:59:14
Postat av: Emma

Men Unni. Ärligt talat. Är du inte lite tonårig? Eller: härmar du inte tonårssnack? Det är nåt som inte stämmer, kan jag tycka. Men men.

2009-05-08 @ 04:37:33
Postat av: Lars Einar

Är inte alla människor tonåringar?

2009-05-08 @ 14:42:33
Postat av: Glennn

Hej Unni! brukar se dej på vimmelbilder med Linus. Är ni tillsammans? ett par alltså....

2009-05-08 @ 17:42:45
Postat av: Fokalpunkt

Hej! Jag hade tänkt börja med ett moment i min blogg med det catchiga namnet "En bloggare bloggintervjuar en annan bloggare om bloggar och bloggning". I egenskap av att vara författare av en välbesökt blogg (got to grease the wheels), skulle du vara intresserad av att svara på sex korta frågor? Svaren publiceras som sagt på min blogg, tillsammans med länk hit till din. Tack på förhand!

2009-05-10 @ 03:18:31
URL: http://fokalpunkt.blogspot.com/
Postat av: Danne

Hur var Star Trek? Keep up the good work!

2009-05-10 @ 11:44:50
URL: http://666procent.blogspot.com/
Postat av: unni

@fokalpunkt: det går bra!



@Danne: Star Trek var inte fullt så dålig som jag väntat mig.



@Glennn: Mitt kärleksliv är numera bara mitt, om du förstår ;)

2009-05-10 @ 12:22:50
Postat av: Montahue

Baserar du din startrekuplevelse på Statrek eller som en film du sett gratis? Det är en viktig distinktion där. Det vore ju fantastiskt om du gick på startrekfilmen för att det är just en sån. Men jag hoppas väl för mycket?



Jag har sen i miten av 90talet haft en beef" med dig eftersom du i nått tv-program påstod att killar förlorar potensen redan vid 25 (vilket jag var nästan vid tillfället) o jag tyckte du hade helt fel. Vilken "impotent" 50 årig man som helst kan kulla livet ur sig om föremålet är riktigt ungt.

Det är vad jag tror men jag kanske har fel.



Ja nu när jag ventilerat mig så ska du veta att jag gillar dig numera. För din piratebay-gest och för att du är en vacker kärring.

2009-05-15 @ 00:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0