HAN SOM VERKAR SÅ GULLIG ...

I natt misstänktes Papa Dee för att nästan ha slagit ihjäl sin kvinna, åtminstone är det honom det gäller i nyhetsartikeln enligt Flashback.

Det är intressant att läsa kommentarerna. "Han som verkade så gullig! Så tragiskt, så otippat!" lyder reaktionerna.

Och jag vill bara skrika: JA, MEN DET ÄR JU DEN FRAMTONINGEN SOM MASSOR AV KVINNOMISSHANDLARE HAR!
De verkar så rara, så charmerande, så softa etc. Kan det verkligen stämma - han har alltid varit sjysst mot mig.

Mot dig ja! Men du som anser en tjejboxare vara en reko kille är lurad. De är experter på att luras, de lever på det!

Sen när de ställs mot väggen slingrar de sig och ljuger: Det var bara några örfilar. Hon var hysterisk. Jag var full. Hon var full. Vi slogs. Hon provocerade mig. Yada yada.

Går inte det hem, kommer den falska avbönen: Jag ångrar mig. Det var en engångsföreteelse. Jag har sökt hjälp. Yada yada.

Och folk tror honom!

Om vi inte slutar att se mellan fingrarna på det här fruktansvärt allvarliga problemet och bestämmer oss för att den sortens människor inte är välkomna i vår gemenskap kommer ingenting att förändras. För så länge vi inlåter oss med kvinnoboxare, oavsett om de avtjänat ett straff eller ej, är vi medskyldiga. Mig veterligen har ingen man som åkt dit för att ha spöat sin partner blivit en bättre människa. De har bara blivit ännu bättre på att luras.

Kommentarer
Postat av: Strindberg

Fy fan, hoppas hon verkligen inte går tillbaks till honom samt att han får ett rejält kännbart straff. 2-3 års fängelse skulle vara på sin plats, minst.

2008-09-14 @ 18:04:40
Postat av: anna

...Du är underbar Unni!

Hoppas du vet detta!



Du har så rätt i att det alltid blir förövarens behov och liv som fallit offer istället för det verkliga offret som "fallit offer för förövaren".

Jag önskar det kunde bli annorlunda denna gång...

Önskar att fler än oss kunde se och göra lite skillnad.



Kram

2008-09-14 @ 18:11:53
URL: http://blaoga.blogspot.com
Postat av: Suzanne

Unni , vad ska jag säga? Du har så otroligt rätt för dej men så är det väl man själv har upplevt eländet.

Jag önskar att fler oförståndiga kvinnor hittar dina blogginlägg.

Tyvärr finns det alltid en kvinna som skyddar någon krake till lus.

2008-09-14 @ 19:14:46
Postat av: Elin

Frun är bara 19-20 år... Stackars henne.

2008-09-14 @ 19:49:29
Postat av: TheHowlingWolf

Visst blir alla kvinnomisshandlare bättre till slut.



Eller tror du att de lever för evigt?



Någon gång kanske vi charlösa troll som aldrig någonsin bär hand på kvinnor (inte på någon alls) åtminståne lite cred.

2008-09-14 @ 20:23:05
Postat av: Lottis

Unni, du är bäst!

Fortsätt fajtas och utrycka dig som du gör.

2008-09-14 @ 20:56:13
Postat av: Åsa

Du är fantastisk Unni som vet precis hur allt gått till trots att du inte var på plats! Din mediala förmåga måste vara alldeles speciell och jag hoppas vi kan få se mer av den kanske i TV...?

Grattis!



Ps. Att kvinnor kan misshandla och hota män det tror du nog inte existerar. Ds.

2008-09-14 @ 21:00:39
Postat av: unni

Åsa(-Nisse): En kvinna hittas blodig i en trappuppgång och har svårt att andas. Polis tillkallas och en man blir anhållen, misstänkt för grov misshandel. Vad är det som är så svårt att begripa i detta?

Det finns kvinnor som misshandlar män, ungefär två procent av alla som misshandlar sin partner. De resterande 98 procenten är män.



Ni andra, vettiga: Tack för att ni tänker!

2008-09-14 @ 21:07:18
Postat av: JennyM

Åsagåsaklinga! Vad trött jag blir på sådana som du. Läs statistiken, läs forskningsrapporterna, och du: ta inte alltid upp detta dåliga argument/försvar "det finns män som också..." Skulle detta vara ett sorts rättfärdigande av det faktum att 98 procent är av manligt kön. Inse fakta. Unni. Kampen har bara börjat. Att du tar upp det här i bloggen kommer att spridas vidare och det kommer bli större och större. TYSTNADEN ÄR BRUTEN!

Kram

2008-09-14 @ 21:24:52
Postat av: G

Usch, jag skrev just om äcklet på min blogg, sen kollade jag in här och såg att du hade tänkt samma. Skrev även om Ken Ring, som gripits för våldtäkt av femtonårig flicka, du kanske kan hänga ut honom här också, vore ju bra eftersom att du har många läsare och svinen ska fanimej outas!!!!!

Hoppas allt bra, kanske ses vi imorn. Kram och keep up the good work här på bloggen!

2008-09-14 @ 21:51:46
URL: http://gaborella.blogspot.com
Postat av: Roberth Ström

Jävlar ord och inga visor. Bra rutet

2008-09-14 @ 22:15:28
Postat av: Syster

Åsa:

När du köper morötter i affären, måste du då samtidigt köpa potatis för att inte vara orättvis?



Menar du att man inte får ta upp problemet med mäns våld mot kvinnor utan att samtidigt nämna motsatsen för att det inte ska bli orättvist?

Men snälla...

2008-09-14 @ 22:15:51
Postat av: Jenny

Jag har en vän jag försöker stötta då hon lever med en misshandlande pojkvän som säger förlåt efter varje slag och han är ju så snäll annars hon säger tom världens snällaste kille har ni hört!

.. .Och världens snällaste kille är också alkholist och det är han pga sin barndom osv.



Hon är galen som är med honom tänker jag men hon har levt med honom i en tio år el mer idag och det galna har väl blivit det normala.



Och jag har varit lika inne i det själv då jag för några år sedan gick till en rättegång tillsammans med en man jag hade ett förhållande med angående att han misshandlat mig och jag kan säga det idag jag gick dit förgäves det fanns aldrig något hopp att den markeringen skulle ha hjälpt han tog strypgrepp igen kvällen efter rättegången och sa att "Jag vet att du tycker om det"...



2008-09-14 @ 22:58:22
Postat av: förbannadbrud

Man måste nagla dessa monster, om frun(20 bast) i fråga inte vill döma honom så måste vi göra det.

Hon är i antagligen i hans våld och vägrar inse sin situation. För dom svagare kvinnorna behövs back-up!

Rada upp er!

2008-09-15 @ 00:09:15
Postat av: diana

Shit vad bra du skriver. Har kollat lite inlägg här.

DU HAR SÅ HIMLA RÄTT.

2008-09-15 @ 00:30:12
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: me-x

fantastiskt stort att du redan dömt honom. Trodde vi hade domstolar till sådant.

ÄR han skyldig har du rätt i allt du skriver, men tills han är dömd är han enligt svensk lag oskyldig. Tänk på det. Detta blogginlägg är annars grovt förtal.



2008-09-15 @ 00:31:56
Postat av: Micke Goulos

Jag känner Papa Dee. Väl. Jag har mått skitdåligt av alla rykten idag. Jag var och tittade till hans fru för en stund sen och hon har ett jack i huvudet men verkar ok i övrigt. Papa och hans fru var på fest igår. Dom drack väl för mycket. Papas fru vill absolut inte anklaga sin man för någonting. Hon säger att han inte spöat henne. Jag tror på henne. Jag är övertygad om att hon inte försöker hålla honom om ryggen. Trapphuset är nedblodat, ja. Man blöder som satan av ett jack i skallen. Jag vill inte uttala mig om hur hon blivit skadad, men om inte ens Papa Dees fru tror att Papa gjort det, vilka är då andra att döma?

Sansa er.



Micke Goulos

2008-09-15 @ 00:33:05
Postat av: Lasse

Tikkanen skrev en gång för flera decennier sedan i DN följande tänkvärda tankar:



Kvinnor blir misshandlade av män, män blir misshandlade av kvinnor och män...

2008-09-15 @ 00:47:37
Postat av: Nisse

Hoppas det inte är Unni Drougge själv som skrivit kommentaren under namnet "unni" ovan, för i så fall är du inte bara mer än lovligt okunnig om sakernas tillstånd i den verkliga världen, utan också sexist.



Enligt alla trovärdiga studier över fördelningen av partnervåld mellan könen misshandlar nämligen kvinnor sina män lika mycket i relationer - minst. (Statistiken över anmälningar visar något annat, nämligen att ca. 85% av de som uppsöker sjukhus för vård efter partnervåld är kvinnor. Kul att "unni" inte ens har koll på det.) Inte ens våra feministiska experter i landet kan visa upp en enda studie som visar att män ens skulle misshandla sin partner mer.

http://www.dn.se/DNet/road/Classic/article/0/jsp/print.jsp?&a=370807



Enligt BRÅ dödas 4 män och 16 kvinnor varje år av sin partner - det är en bra bit från 98% det!

http://www.gt.se/nyheter/1.1217019/straff-kvarstar-for-segelmord



Det skulle vara oerhört intressant att veta vilken denna (imaginära) källa är som säger att 98% av partnervåldet utövas av män, men det blir nog tillräckligt svårt för dig att ens få fram en som pekar på att män skulle stå för över 50% av det. Medan du letar så kan du väl läsa den här rapporten hos Irlands hälsodepartement, som har granskat alla relevanta studier i ämnet:

domesticviolence.html" rel="nofollow">http://www.dohc.ie/publications/mendomesticviolence.html



"The results of the studies show that, over the last year, women are either more likely than men to inflict physical violence (as shown by 8 out of 12 studies) or equally likely (as shown by 3 of the 12 studies); only one study showed a different pattern to this."



Tänk om man skulle säga att invandrarna stod för 98% av brottsligheten i Sverige! Vad skulle man kallas då?



Men eftersom allt partnervåld är hemsk - oavsett förövarens kön - så är förstås Papas angrepp avskyvärt. Lika avskyvärt som det här:

http://www.expressen.se/1.222275

Postat av: sven

men herre gud. du vet ingenting än och du skriver som att allt är klart...



och ditt resonemang om 98 procent, du menar att dom 2 procenten aldrig faller in? plus hur många kvinnomisshandlar som anmälts i procent är felaktiga? räkna ut det med din procenträknare....



kvinnomisshandel är fucked up. men att dra dessa slutsatser och döma så här snabbt är inget annat än idioti

2008-09-15 @ 01:04:13
Postat av: Mandrake

Använda Flashback som källhänvisning när man hänger ut någon i en blogg som skyldig till ett allvarligt brott. Moget.. verkligen. Visst kan det vara misshandel och visst kan det vara han, men om du hänger ut PD som skyldig får du gärna ha något mer på fötterna. Just nu är du på samma låga nivå som "jaghatarallaneger iq-noll-are" på Flashback.

2008-09-15 @ 01:08:04
Postat av: Martin

Och att göra en sån här anklagelse offentligt innan alla korten är lagda på bordet borde vara själ nog till en fällande dom mot "ryktesspridaren". T ex så säger Papas fru själv att hon inte blivit misshandlad. Vet vet, en drog trip som gick snett, hon ramla o slog sig, snubblade ut i trappuppgången där något ropar "misshandel". Skulle gärna vilja ha ett svar privat av dig Unni, hur du kan med något sånt här.

2008-09-15 @ 01:11:30
Postat av: Anonym



Vad går du på för drog?

2008-09-15 @ 01:11:59
Postat av: robert

hejsan!

Kalas att nagan uttalar sig om detta. det ar rent ut sagt helt at javla helvete, 2008 ar det och vi har fan inte annu gjort ett skit at skitstovlarna.

Det ar fortfarande ballt med "bad boys" men inte med aventyrliga vanliga hederliga grabbar. Det ar sa synd.



Nej, mer respekt at kvinnor och mer hederlighet for far killar, det ar fan dags nu!

2008-09-15 @ 01:17:11
URL: http://blog.asystemapart.com
Postat av: High Stake Mama

men va fan unni, du kan ju för fan inte lita på några anonyma lirare inne på flashback och rakt ut outa honom så här.



vad gör du om det visar sig att det INTE var papa d? det snackas redan om att hans tjej bloggat om att folk har fel.

Postat av: Tomas



Hur rimmar ditt inlägg och uthängning av person med rättssäkerheten och tryckfriheten? Dina källor verkar ju vara "sådär..", eller hur?



Du kanske bör tänka dig för så du inte hamnar i trubbel med rättsväsendet?



2008-09-15 @ 01:44:26
Postat av: Erik

Det du skriver till Åsa-(Nisse)..Unni... det håller inte i en rättsstat.



Så om en kvinna hittas blodig i en trappuppgång och har svårt att andas, polisen blir tillkallad och en man blir anhållen och misstänkt, då behövs ingen rättegång? Då har du all rätt att hänga ut honom som kvinnomisshandlare i din blogg?



Jag säger inte att han är oskyldig eller att han inte hade något med händelsen att göra, jag var ju inte där och vet inte vad som hände, men med ditt och tyvärr tydligen en hel del andras sätt och resonera verkar det ju som om det fanns en hel armada av vittnen bla av kommentarerna här att dömma, så i så fall är han väl rökt.. bra, kvinnomisshandlare ska sitta inne!

2008-09-15 @ 01:51:52
Postat av: Randy

Du kanske ska ta det lite lugnt och vänta tills han är dömd,

om han nu är skyldig. Det här kan stå dig dyrt.

2008-09-15 @ 02:09:06
Postat av: Not impressed

Ja det är ju "fantastiskt" att kunna uttrycka sig så enormt onyanserat och generaliserande med Flashback som källhänvisning...

2008-09-15 @ 02:18:21
Postat av: Stäppis

Det finns svin som spelar dubbelroller som är charmerande men i det privata uppträder som svin, hustru- och barnmisshandlare. Uppmuntra offren att outa dem under nätets anonymitet. De kan övertyga oss genom överväldigande fakta. Kända personer är särskilt sårbara för detta slags outningar. Detta vet jag som offer till en despotisk, barn- och hustrumisshandlande far som spelade dubbelspel. Han uppträddde alltid mycket charmerande och var oerhört omtyckt och populär i hela bekantskapskretsen. Det var bara kärnfamiljen som fick se de mörka sidorna. Hade internet funnits i min barndom och min far varit lite mer känd hade jag outat honom.

2008-09-15 @ 03:32:47
Postat av: christina



Var tog uttrycket " hellre fria än fälla " vägen?

En kvinna hittas blodig utanför sin lägenhet. Berusad.Det betyder att hennes man misshandlat henne. Wow!

En man hittas blodig utanför sin lägenhet. Berusad.

Det betyder att han supit sej full och ramlat och slagit sej i huvudet. Är verkligheten alltid så enkel?

2008-09-15 @ 07:23:29
Postat av: sara

Bra skrivet. Reagerade dock på att du i inledning använder uttrycket "sin kvinna", vilket möjligen är ok med citationstecken runt. Sin fru, ja. Sin tjej, ja. Kvinnan han bor med, ja. Men sin kvinna, nä.

2008-09-15 @ 08:03:21
Postat av: Sara

Intressant utveckling här på morgonen... frun säger att det inte var Papa Dee utan att hon troligen åsakat sig själv skadorna... Frågan är hur det tillhygge som polisen anser användes ska bortförklaras. Eller det faktum att alla grannarna, men inte hennes man, hörde henne skrika och sprang ut i trappuppgången...



2008-09-15 @ 08:07:57
Postat av: Happy Trigger Finger?

Eller hur var det nu...?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3317239.ab

2008-09-15 @ 08:36:08
Postat av: Mia

Hörde om detta också igår...klart han är skyldig...vilket svin! Hoppas hon får hjälp och stöd att lämna honom och att hon har kraft till det, stackarn...så ung också. Det är fördjävligt!

2008-09-15 @ 10:10:50
Postat av: Yeni

Fast Mats Drougge har ju aldrig verkat gullig, charmerande, schysst eller liknande. Man behöver ju bara träffa honom som allra hastigast för att märka hur det är ställt i det huvudet. Så är det inte med Papa Dee!

2008-09-15 @ 11:11:24
Postat av: unni

Nä, Yeni, kanske inte. Men Mats vet man var man har.

2008-09-15 @ 11:34:44
Postat av: SurTant

Det tråkiga är att väldigt få fall av kvinnofridsbrott blir rättsfall, endast en av tre anmälningar går vidare till domstol och sen finns det ingen statistik på hur många fällande domar det finns på dom fallen. Så vårt rättssystem är inte uppbyggt för misshandlade kvinnor, för det tycks som om det fortfarande är något som man inte ser så allvarligt på.

2008-09-15 @ 13:45:44
URL: http://surtant.blogspot.com
Postat av: hey!

ÄLSKA FLASHBACK!

2008-09-15 @ 14:07:38
Postat av: Lisa

Riktigt fult gjort att skriva ut hans identitet på det här viset. Ingenting är bevisat och saken kan ha flera förklaringar. Lågt. Riktigt lågt av dig Unni.



Lisa

2008-09-15 @ 17:08:05
Postat av: achilles

att ta nagot for sant for att det star i tidningarna och pa flashback ar tamligen naivt, att doma nagon pa samma grunder ar omoget, farligt och ganska korkat.

2008-09-15 @ 18:17:06
Postat av: Tessan

Ops..vilka reaktioner...

Martin el.vad det nu var:

Klart hon har snortat för mkt (som maken bjöd på) och ramlade så illa så hon tappa andan..för han är en offentlig person och är självklart helt oskyldig yada yada...tomten kommer 24 dec.

Snarare skulle jag vilja påstå: på de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna...och pengar kan lösa väldigt mkt ibland.

Åter igen vill jag tacka dig Unni för den rättvisa bild du lyfter fram.

2008-09-15 @ 19:30:01
URL: http://guapo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Oh my.. vad hett det blev här då!!

Unni, stå på dej.. Du är den bästa!

Ser fram i mot att träffa dej. ;)

2008-09-15 @ 21:27:12
Postat av: Dr Cesar-utbrytarkungen

jag måste bara få veta:



Får du inte minsta skamkänsla av att dra fram dessa spekulationer???



Jag skäms inför mej själv att jag läser om detta.

2008-09-15 @ 21:33:38
Postat av: Mia

Man ska inte skriva och skvallra förrän bevis finns. Det är min åsikt. Fan, vad folk verkar veta mycket i den här soppan...

2008-09-15 @ 22:12:50
Postat av: Time Out



På samma sätt som jag hoppas att alla som misshandlar en annan människa döms för sitt brott, hoppas jag att även alla som hänger ut oskyldiga döms för sitt.



Vad är det för barnsligt trams om kvinnor gör si och män gör så! Respektera varandra istället oavsett kön, är ni helt efterblivna eller?



Hoppa ut ur bubblan, där inne berör ni bara såna som redan är som ni och då blir det väl ingen skillnad heller.



Hänga ut människor sådär, jag skulle skämmas faktiskt.



Helt ärligt.









2008-09-15 @ 23:34:37
Postat av: Tezz

Gud vad jag stör mig på er som hela tiden poängterar hon är 20 han är 40 ja där är skillnad i ålder so what?

Min sambo är 7 år äldre än mig visst mindre skillnad men ändå vad tusan säger att det perfekta paret är i samma ålder har varit i ett sådant förhållande mitt absolut värsta.

Sedan tycker jag att man ska inte döma en person på lösa fakta ingen av oss som läser vet vad som hänt men Andrea och Daniel vet vad som hänt.

Jag tror absolut mer på Andrea än alla ni som tror hon är en misshandlad kvinna som försvarar sin man.

Jag vet både hur ångest och ätstörningar är och vad man faktiskt kan göra mot sig själv.

2008-09-16 @ 01:03:45
Postat av: Annie

High Stake Mama: Flashback är speciellt ja...har en hatkärlek till sidan men vill man veta något skvaller så går man dit och i 98% av fallen får man ett svar!



DET handlar om Papa Dee och Andrea men vad som hänt kan det ju spekuleras i.

2008-09-16 @ 03:19:08
Postat av: Pepz

Man får aldrig slå en flicka det fick man ju lära sig i lekskolan. Men han kanske missade den dagen

2008-09-16 @ 03:48:18
Postat av: Nicole Snitchy.blogg.se

Du har så rätt. Jag föll i fällan jag med när jag läste Whalgrens blogg att det nog inte hänt speciellt när dom ser så kära ut på bild osv. Sen inser jag vad jag håller på med. Har själv varit i ett förhållande där killen var såå cahrmig o gullig o värsta typ drömkillen i början, gav mig allt jag ville, gjorde allt man vill att killar ska göra, köpa blommor, ge en komplimanger mm. När jag var gravid i 4mån började han ändra sig. När vår dotter var 1år gammal gav jag äntligen upp och insåg att vad jag än gör så kommer han inte ändra sig. Han slog mig aldrig men den psykiska misshandeln är lika illa. Jag kom ut som en trasig person men byggde upp mig själv och gick aldrig tillbaka igen.Jag är glad att du finns att väcka alla människor som nu läser Whalgrens blogg och förförs av hennes bilder på deras vackra yttre och inser att det kan finnas en annan sida.

2008-09-16 @ 10:56:49
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: flooorence

Jag träffade Papa Dee för många år sedan uppe i Östersund. Gick fram till honom för att tacka för en bra spelning o han var så GRYMT snäsig o otrevlig så jag bara backade. Efter det har jag haft svårt för honom.... Han verkar tycka han e bättre än alla andra.

2008-09-16 @ 12:57:06
URL: http://flooorences.blogg.se/
Postat av: Natalie

vem är Papa De?

2008-09-16 @ 15:41:01
URL: http://ringbomm.blogg.se - privat
Postat av: Marre

Bra skrivet! Är liksom dig lika trött på dessa blinda offer som aldrig vågar öppna ögonen och se sanningen i vitögat. Världen är hemsk, det är bara att inse, och alla människor är inte goda även om vi så önskar!

2008-09-16 @ 16:57:16
URL: http://maaarree.blogg.se/
Postat av: Johan

Mitt första och sista inlägg på en Blogg:



Varför bloggar ni så mycket, älskar ni att synas och höras?



Ni lever i en väldigt liten ankdamm...



Gör något på riktigt istället.



Hej då bloggare!

2008-09-16 @ 18:01:58
Postat av: Cam

Äsch vilka tramkommentarer en del hmf Hans fru skrive rju själv om saken i sin blogg - so what's the big deal?

2008-09-17 @ 00:43:56
URL: http://camscorner.se
Postat av: Andreas V

Och så undrar så många killar som verkligen är genomsnälla på riktigt och som aldrig skulle slå en tjej, varför tjejer ändå väljer de "farliga" och "tuffa" grabbarna i första hand...



Varje gång det sätts likhetstecken mellan snäll kille och våldsbrukare (oavsett sammanhang, män som misshandlar andra män gör precis lika mycket fel som män som misshandlar kvinnor) så blir de snälla killarna lite mindre intressanta och de "farliga" killarna lite mer spännande. Det är något jag aldrig kommer att kunna förstå fullt ut.



Alla snälla killar slår dock inte sina partners. Det gör ont i själen att knappt våga vara snäll och vardaglig, för om man är det så är det ju "DEN FRAMTONINGEN MASSOR AV KVINNOMISSHANDLARE HAR!". När killar börjar göra sig till och spela farliga för att inte bli misstänkliggjorda, då går utvecklingen åt fel håll...

2008-09-17 @ 01:10:55
Postat av: Torkel

Vad är länken till Fru Dees blogg då ? Och vad heter hon ?

2008-09-17 @ 17:29:11
Postat av: Michael Zand

Pinsam du e!

Gör allt för att du ska få besökare på din blogg!



Han borde stämma skiten ur dig för förtal och kränkning.

2008-09-18 @ 06:11:30
Postat av: Tamara

Hej,



Som en kvinna som sjalv blivit misshandlad av en man sa kan jag verkligen forsta ilskan och maktlosheten som kanns gentemot den som kommer undan, fast man vet han ar skyldig...

Kanske ar det sa att jag aven har formagan att satta mig in i hur det skulle kannas att bli anklagad fast man ar oskyldig?



Man kanske kan tanka tva ganger innan man yttrar sig sa starkt om nagot man inte har mojlighet att veta sakert. OM dessa man ar skyldiga.. Ja da ar de verkligen svin!

MEN. Tank om de INTE ar skyldiga? Vad ska de som domer dem utan att veta, kallas for da?



2008-09-19 @ 04:24:33
Postat av: WildBill

Så att vara "kvinnoboxare" är ett problem som det inte går att komma till rätta med och lägga bakom sig? Dömd och fördömd för evigt, typ?...

2008-09-19 @ 23:51:22
Postat av: unni

De flesta kvinnoboxare upprepar sitt våld. Det krävs ett hårt och långvarigt terapiarbete för att ändra det beteendet och den kvinnosyn som ligger bakom. Eftersom många män som misshandlar kvinnor anser att de är felfria söker de dessutom ingen hjälp.



Jag anser att män som slår kvinnor inte är lämpliga inom vissa yrken. Och i min bekantskapskrets är de inte välkomna.

2008-09-20 @ 08:50:03
Postat av: imm

Jag tycker att fler borde ta ställning mot män som slår. De flesta skulle nog rent spontat säga att de tar ställning emot MEN jag vet av egen erfarenhet att så inte är fallet.

2008-09-21 @ 16:44:36
URL: http://metrobloggen.se/imm
Postat av: vv

tack unni för att du vågar belysa det här. mitt liv försvann tack vare en "sån där himla trevlig gullig fantastisk man", min son lever idag utan att veta om jag ens lever. 10 poäng till dagens lagar.NOT!!

2008-09-26 @ 13:25:30
URL: http://vickeviking.sprayblog.se
Postat av: Flower





Håller med dig Unni! En misshandlare i min närhet har lurat folk, bland annat genom att han sagt att han har " ett riktigt" jobb som ingen annan. Han gick runt och mobbade andra och hävdade att han har en utbildning och jobbar det han är utbildad folk.



Folk som har utbildning men har ett annat jobb, kände sig misslyckade. Det är ju svårt i dagens läge att få ett kvalificerat jobb som man är utbildad för och därför jobbar många med någonting helt annat som det inte behövs ngn utbildning för.



Efter lite detektiv-arbete, fick vi reda på att ÄVEN han jobbar det jobbet som alla andra.



Jag känner honom sedan innan och vet att han är våldsam och tjejer lämnar honom en efter en, bor själv, gör han.



Det vill säga, som Unni säger, sådan man vill visa sig själv bättre än andra. Han skryter om sitt liv och vill framstå alla andra som misslyckade.



Det som gör mig ledsen är att jag trodde honom om jobbet och alla andra men för en månad sedan fick vi reda på sanningen, var egentligen han jobbar och med vad.

2008-09-27 @ 16:46:46
Postat av: Flower





Det är viktigt att leva i verkligheten och säga vad som egentligen händer i verkligheten.



Det finns inga sagor.



Bra att du Unni driver den här bloggen så att folk kan säga sina erfarenheter ur verkligheten.



2008-09-27 @ 16:48:37
Postat av: Abre los ojos

Förhållanden är komplexa, och känslor likaså. Varje förhållande är unikt. Många personer ska inte vara tillsammans.

Tänk om bara papporna hade bekräftat sina döttrar mer när de var barn. Då hade de haft bättre självkänsla och sluppit jaga negativ bekräftelse från alla skitstövlar i samhället, som inte annat vill än trycka ner er för att må bättre själv och för att han kan.



Suck, jag hoppas att människor börjar kommunicera mera med varandra, att föräldrar börjar ta mer ansvar för barnuppfostran, och att svensken börjar må bättre så att vi inte behöver alkohol och droger för att fly vardagen.



Aldrig macho, ändå man. Ingen anhängare av "men lille vän" för den delen heller.

2008-10-08 @ 23:37:48
Postat av: Alex

Är det inte barnarov från början?

42år tar en 20åring?

2008-10-10 @ 13:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0