SJUK KUKHUMOR

Gogge här.

Än en gång hunsad, än en gång satt i arbete. Tillåt mig sucka så här dan före dopparedan. Litet julbord och nu detta enfaldiga underhållande av en meningslös blogg. Min yngsta lillasyster klagade på att hon inte kom ut på "Fejan". Jag förklarade lugnt för henne att när jag var liten klarade vi oss utmärkt både utan mobiltelefoni och Facebook. Då kallade min mor mig för "Kapten Stofil". Jag förbehåller mig dock rätten att vara något konservativ i galet sällskap.

Modern kunde inte vänta med att packa upp julklapparna vi barn skänkte henne. Av min äldste lillebror fick hon ett kuddvar som han ansåg klockrent matcha hennes humor:



Han var henne naturligtvis exakt på spåren. Hon skrattade högt. Särskilt åt "Pökarängen" och "Danderyds kukhus". Men sedan tyckte hon att "Pinkeby" borde hetat "Runkeby" istället. Hädanefter kommer hon aldrig att kunna säga annat än Skansknull om sin förra tunnelbanestation. Tur att hon flyttat.

Av mig fick hon en humorbox som överstiger hennes nivå, men som kanske kan bilda henne i den högre humorskolan:



Hon blev i alla fall glad åt även den presenten.

Efter kaffet följde hon mig en bit till "Knunnelbanan", som hon sa (lol), men vek in på närmsta dvd-butik där hon fick tag i det sista exemplaret av "Dark Knight" i Blu-ray-version. Det gjorde henne glad på nytt, ja riktigt upprymd eftersom både hon och butiksbiträdet korade denna skräpfilm till ett mästerverk.

Ni kanske förstår att mor är obildbar. Men hon bad mig hälsa er God jul, så nu gör jag det.

– God Kuk!

(Nej, mamma, det där var inte roligt: God jul skulle det stå.)

Suck / Gogge

Kommentarer
Postat av: mia

Gooooood kuk!! Unni Bunni, Gogge och resten av er!

Hoppas ni alla får en skön holiday !



Tack för en inte alls meningslös blogg!!



Puzz å kräm xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2008-12-23 @ 21:30:47
Postat av: helena

Jo det var skitkul- god kuk till alla!! kramar

2008-12-25 @ 14:47:15
Postat av: Anette

Snälla, avslöja var man hittar detta underbara örngott!!???

Puss och god fortsättning!

2008-12-25 @ 15:44:13
Postat av: A

Designtorget

2008-12-25 @ 23:41:13
Postat av: Anonym

Alvarligt talalat Googe I love you. kAN DU SKRIVA EN EGEN BOK ELLER HA EN EGEN BLOGG. Bor i London sen massa ar och hade inte last Unni sen andra sidan men plockade upp en bok nar jag kom till GBG city airport for det ar underbart att lasa pa mitt modersmal jag strakt laste den till mina stackars vanners fortret som vill ha full uppmarksamhet nar jag antligen var har och halsade pa. Jag alskar Unni ocksa jag ar ar sjalv lika flippad. passar inte riktigt in i de konservativa ramarna och kan inte vanta tills jag sitter pa planet till London imorgon.



Det som var bast med boken var att nar man tappar ttron pa man sa aterfar man den genom Googe komentarena och om det finns 1 % Googe man i varlden sa finns det en tro pa en battre framtid. Well i am to old anyway ...........nej nu gick jag in i det fyrkantiga Sverige



LOVE LOVE LOVE Anna XXX

2008-12-27 @ 09:25:13
Postat av: InreRum

Gogge: Du måste ju ha världens skönaste humor! Håller på att läsa "Boven i mitt hjärta..." nu, med dina invikningar och nu detta inlägg. Sanslöst! Skrattar så tårarna rinner åt dina syrliga, varma, ironiska kommentarer. Förstår att du får utrymme också här :o)

2008-12-27 @ 12:53:41
URL: http://inrerum.blogg.se/
Postat av: unni

Fan, tack. Försöker ju få den där late Gogge att skriva en egen bok, men han har inga såna ambitioner. Men ni kanske kan göda hans ego lite.



Pözz

2008-12-27 @ 20:57:29
Postat av: TC

Jo, nog verkar han begåvad allt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0