WE ARE ALL THE WINNERS!



Alla vänner! Detta är så grymt. Det rasar in pengar från de fildelare som av industrin och upphovsrättsetablissemanget beskyllts för att vara tjuvar. Från er. Och jag har t o m gjort det svårt att betala genom att exempelvis inte ha en Paypalknapp här på bloggen. Jag hade dessutom inte tänkt ha en betalningsfunktion från början. Det var på inrådan från TPB.

Vad vi ser nu tänker jag redovisa längre fram. Detta måste ut ordentligt!

Ni är så sjyssta allihop, jag har aldrig varit med om nåt liknande. När jag släpper en bok på det vanliga sättet får jag inte tillnärmelsevis så många omedelbara reaktioner.

Nu är ju detta ett politiskt statement, och givetvis blir stödet därför också mer massivt. Men ändå. Det visar hur brett internet är. Och vilket genuint engagemang som finns. När människor startar ideella verksamheter och försöker få in en hundring är det skitsvårt att få sympatisörer att öppna plånboken, fastän de tycker att syftet är gott.

Ni bevisar det ni har hävdat, ni sätter handling bakom era ord, och det är så slipstenen ska dras.

Jag hinner inte skriva mer nu, ska på ett Grönanjippo, men jag är rörd ända in i märgen. Och som jag redan berättat, ska pengarna som kommit in investeras i fler kulturella internetsatsningar. Vi ska bli spjutspetsen in i framtidens kulturutbyte.

Halleluja ;) Och tack & smack!

Kommentarer
Postat av: J.Daniel

Wow! färdig med boken. Otroligt bra bok, utelämnade och rak. Ett tidsdokument för framtiden som rå och naket ,ja som Punk. (Längtar nästan tillbaka till mina dr Martins och tupp-kammen jag hade i början på 80-talet, i punkens andra era.)



Bra att du släpper boken på TPB. Skit i Jan Guillou, han är en gammal bitter gubbe som är på väg ut. Vem f..n läser hans patetiska försök att skriva ett Hollywoodmanus?



Tack för att du väckt en gammal Punkare till livet ,igen. "Stay true to yourself".

2009-04-25 @ 10:14:13
Postat av: Marit

Håller med! Sjukt underbart att vara med i denna rörelse som på en front anklagas för att vara "finniga tonårspojkar" på en annan för att vara "tjuvar och drägg" och på en tredje "för lata för att engagera sig ordentligt". Det visar bara hur fördomsfulla och rädda de är för oss!

2009-04-25 @ 11:43:25
Postat av: fula edith

Hejja hejja hejja fina du!!!!!

2009-04-25 @ 12:18:14
URL: http://fulaedith.blogspot.com/
Postat av: Kristoffer

Unni,



Det Du gör är fantastiskt bra och nyttigt. Jag ber att å mina egna vägnar, samt varenda fildelare i världen, att få tacka Dig. Självklart skall du belönas (väntar bara på aktieutdelning).



Lev väl, och fortsätt föregå med gott exempel för alla "intellektuella" personer.



P.S. Tycker väldigt mycket om Din 'ingress' på torrentens sida! D.S.



Med vänlig hälsning,



Kristoffer

2009-04-25 @ 12:48:39
Postat av: Erik

Tack själv! Det du gör är strålande!

2009-04-25 @ 13:54:40
Postat av: Magnus

Fantastiskt initiativ Unni. Skrev om en liknande idé härom dagen men inte kunde jag tro att det skulle gå så fort. Grattis!!!



http://dynamiskaspiralen.blogspot.com/2009/04/unni-drougge-visar-vagen.html

2009-04-25 @ 14:49:55
URL: http://dynamiskaspiralen.blogspot.com/
Postat av: Erik

Du gör helt rätt! Fler borde inse skillnaden på rätt och fel. Pengarna du får är välförtjänta :)

2009-04-25 @ 15:08:05
Postat av: Kimmi

En fantastisk bok dessutom. Har i ärlighetens namn inte trott att du var en författare för mig. Nu vet jag annorlunda.

Tack!

2009-04-25 @ 16:28:33
URL: http://www.asiktskanonen.se
Postat av: Bellaklarra

Tack!!

Har satt 1n pengar för din bok.

Nedladdad från Pirate Bay.

2009-04-25 @ 17:16:01
Postat av: erik

wohoo!!

2009-04-25 @ 17:18:51
Postat av: Andreas

Eder skola tillhandahålla 50 riksdaler för kämpehjärta, och ytterligare riksdaler baserat på hur bra boken var. Du har nu officiellt gått från att vara vanlig författare till en symbol för frihet. (Släng dig i väggen Martin Luther King).

Jag önskar dig all lycka, men om boken är bra, återstår att se :)

2009-04-25 @ 17:38:24
Postat av: Mister 81

Unni du är en bra mäktig kvinna, kämpa på mot dom stora.

2009-04-25 @ 18:25:15
Postat av: Anders

Hej Unni. Vill bara säga att jag är en av många som är tacksam för vad du gör, och är glad att du visar att pp inte handlar om att tanka ned skit gratis och leva livet.



Ha en fin tillvaro!

Anders

2009-04-25 @ 18:40:02
Postat av: :

Du är jäkligt snygg och det var en bra idé att lansera ljudboken gratis!

2009-04-25 @ 18:43:36
Postat av: Johanna

Tack så jättemycket för att du lagt ut ljudboken på TPB! Sitter och laddar ner den nu och väntar med spänning att få lyssna på den. Älskar att lyssna på ljudböcker eftersom jag annars läser för långsamt för att komma igenom en vanlig bok men som fattig student som för tillfället försörjer hela familjen på studiemedel (vilket inte ger något plus över i budgeten precis) så har jag ju inte råd att köpa ljudböcker själv tyvärr.

2009-04-25 @ 19:42:38
Postat av: Calandrella

Bra! Bara en fråga: hur mycket har du fått in på boken hittills?

2009-04-25 @ 20:20:28
URL: http://calandrella.wordpress.com/
Postat av: evilfever

Helt underbart att det fortfarande finns människor

som vill/Vågar/ testa nya lösningar ;-D

Du är helt enkelt underbar, tack för att du finns.

Du är en förebild för många............Tack

2009-04-25 @ 20:22:52
Postat av: Martin

Fan ja va ju på grönan nyss, min tjej kände igen dej trodde hon men ja tyckte inte det såg ut som naken bild ja sett av dej, dum kille. Hur som helst nu känner ja mej bara dum för ja hade så gärna velat komma hälsa å berätta vilken underbar människa du é! Kram från nån sunkig söderkrog

2009-04-25 @ 20:58:51
Postat av: David Wedebrant

Här är fröken Drougge's tPB-brev, översatt till Eng - komplett med voiceover.



Spread the word liksom!



http://www.youtube.com/watch?v=z-dDY9atH8U

2009-04-25 @ 21:33:31
Postat av: ms

Har också donerat en liten slant och är väldigt glad för alla kommentarer här ovan.



Precis som någon annan skrev, det skulle vara kul att få se lite siffror och helst i jämförelse till att ge ut en bok traditionellt. Både som lite författare och stor.

2009-04-25 @ 21:34:28
Postat av: Martin

Hmmmm ordet "naken" skulle vara "någon". Ber så mycket om ursäkt å skyller på mobilens autostavning

2009-04-25 @ 21:45:41
Postat av: Jonas

Om 100 år så kommer det finnas en tavla över 2000-talets piratkrig. På den kommer du vara fanbärare och stå i fronten med knuten näve.. redo för en jävla resa!



Helt underbart initiativ!

2009-04-25 @ 22:10:29
Postat av: Anders Forsman

ett faktum som vi alltid sagt - internet=reklam. Nyttja det istället för att förbjuda. Är ett bra mycket klokare sätt likt vad du själv upplever just nu



Tänk om nötterna i "Vilda västern" fattade nån gång också ;)



Love,Love,Love

2009-04-25 @ 22:35:46
Postat av: Christer

Kul att du just bevisat att det funkar med direkt marknadsföring kreatör-konsument.

Det är det här som upphovsrättsindustrin försöker förhindra. Jag tror att de vet att dagens fildelningen inte skadar dem speciellt mycket, men att kreatörer marknadsför sig direkt mot konsumenter gör dem överflödiga, och därför kämpar de med näbbar och klor för att stoppa detta.

Tack !

2009-04-25 @ 23:12:18
Postat av: mmgg

Underbar "statement" du är en förebild för 2000 talet. Hoppas vi får se mer av dig i media skulle behövas en debatt där personer som du får göra sig hörd.



PS. hoppas du får in mer pengar genom detta än genom "vanlig" försäljning ds.



<3 många kramar



2009-04-25 @ 23:24:32
Postat av: Ken

Du gör det gång på gång. Nu ror vi båten i land.

2009-04-26 @ 00:15:01
URL: http://49mail.wordpress.com
Postat av: Leroy

Kan du inte prata lit med E Hermon och Blue om möjlighet att hjälpa henne att sprida hennes bok eller ge tipps om hur man ger ut en ljudbok:



25.html" rel="nofollow">http://elisabethhermon.blogspot.com/2009/04/unni-drougge-lagger-ut-sin-bok-pa25.html



Så att minst två sidor får möjlighet.



Leroy

2009-04-26 @ 00:16:07
Postat av: Andreas

Hej Unni, bra och roligt initiativ! En tanke som genast slår mig, det fina här är ju att boken lanseras gratis, ändå har en del folk betalat. Här behövdes ju ingen mellanhand för att tjäna pengar på sitt verk (genast där har vi ju ett av recepten på framtiden)



Det var det lilla jag ville säga. Keep up the good work!

2009-04-26 @ 00:57:29
Postat av: unni

Igen: tackor i massor!



@martin: Next time! (Började fundera på om jag näckat på bild nån gång ;)

2009-04-26 @ 01:05:42
Postat av: Leroy

Om inte gör det. Men sprid det inte gratis. Ha ensamrätt, upphovsrätt, konsnärskydd mm. för det finns säker fler som vill betala för det...



Leroy

2009-04-26 @ 01:21:02
Postat av: Robin

Det är mycket som jag skulle vilja säga, men mina vänner har redan sagt det åt mig. Tack Unni, jag skall nu ta del av ett stycke historia.

2009-04-26 @ 02:01:14
Postat av: Micke

Hejsan jag älskar dig <3

2009-04-26 @ 02:15:55
Postat av: Jonas

Hejsan, ville bara säga att det du har gjort, ditt ställningstagande är så fint. Verkligen fint. Det fria ordet och informationsspridning är några av grundstenarna i hela samhället, något du verkar ha insett.

2009-04-26 @ 02:18:32
Postat av: Jonas

Jag har aldrig varit värst intresserad av böcker, men ditt lysande initiativ har fått mig att ge det ett försök. Även om boken kanske inte tilltalar mig (återstår att se) så är du värd den donation jag tänker ge. Jag är glad över ditt engagemang i fildelningsfrågan och hoppet är ännu inte över.

2009-04-26 @ 02:34:30
Postat av: Hanna Persson

Hej Unni!!

Fan vad BÄST du är, nu ska jag läsa din nya bok. Och jag ska till o med köpa den bara för att visa att fildelare inte bara är snåla egoistiska svin. Fler borde vara som du!!!!!!!

Kram:-)

2009-04-26 @ 02:54:50
Postat av: Martin Andersson

Intellektuell kapacitet förpliktar; håller med dig. Jag upptäckte din ljudbok på TPB precis och är inte hemma, men så fort jag kommer hem skall jag ladda ner den, seeda och stoppa in cash på ditt paypal-konto. Hade även tänkt donera lite medel till Piratpartiet. Underbart initiativ som uppskattas från en av alla förtryckta kulturspridare som tyvärr inte har tid för att gå till motstånd. Informationssamhället som sluter sig och skapar kontrollformer över sina medborgare är i särklass det mest politiskt skrämmande jag någonsin fått smaka eftersom incitamentet kan vara maktmisbruk, någonting som alltså tillåts hända i ett av världens mest demokratiska länder.

2009-04-26 @ 02:55:44
Postat av: Momo

Underbart! Hoppas fler vågar ta efter!

Jag är nyfiken på hur generösa piraterna varit :D

2009-04-26 @ 05:41:41
URL: http://www.momojord.se
Postat av: Jenny

Tack för det du har gjort. Jag har ett jobb där jag måste ha hörselskydd. Det innebär att jag kan ha hörselskydd med radio. Men nu är det så att där jag arbetar finns det ingen radiomotagning. Då är lösnngen MP3. Tack för att du lagt ut din bok. Den kommer att bryta tystnaden på mitt jobb och det är det bästa som har hänt på nätet. Tack hoppas andra följer ditt exempel

2009-04-26 @ 06:33:22
Postat av: Mim

Du är min stora förebild! LOVE ditt engagemang vad gäller fildelningsfrågan.

2009-04-26 @ 08:26:23
Postat av: Håkan

Heja på!

Det du gör känns som om man är på en finare resturant och betalar efter man ätit, och är man då nöjd med det man fick så ger man dricks. Det etabilsamanget vill ha är ju snabbmatsmodellen A La Mc etc... Va du inte nöjd? Så synd.... Nej, du får inte pengarna tillbaka eller byta. Du har ju smakat på den. Så tig och håll käft.



Jag älskar att du tar detta steg och är tidigt ute med att utnyttja det fria intenet. De kreatörer som vågar, vinner i längden.

Sen en annan sak till alla som tror att de köper ett orginal då de köper på traditionellt vis i affären. Ni köper en kopia av ett orginal. Ha ha

Ha det underbart Unni

2009-04-26 @ 09:58:45
Postat av: Daniel Ninoa

Tjena!



Jag gillar dig!





Puss & Kram

2009-04-26 @ 10:16:10
URL: http://www.myspace.com/danielninoa
Postat av: fholle

det är väl som å spela av radion med musik....eller banda dallas....men hoppas det går till artisterna...och de som blir rika skattar vi skiten ur...dem.......:)

2009-04-26 @ 10:19:56
Postat av: Daniel

Det är så här det ska fungera!

Varje artist/författare representeras på internet.

Sedan erbjuder de sitt material, och antingen betalar man innan man laddar ned, eller efteråt vad man nu tycker det var värt.

Detaljerna där kan man diskutera, men hur som helst så måste det vara toppen för er att ni får pengarna utan mellanhänder! Behövs inget slöseri på miljöns resurser över att skicka en plastbit över hela jordklotet!

Då jag inte läst något tidigare från dig, så ska jag lyssna på denna bok, och sedan bedömmer jag vad det var värt.



Men hur som helst, bra jobbat Unni!

2009-04-26 @ 10:26:06
Postat av: Kristoffer

Älskar dig för detta. Du har ryggmärg, hjärna, hjärta; kroppsdelar som så många verkar sakna.

Hade nog aldrig kommit för mig att läsa/lyssna till någon av dina böcker, men nu är boken på väg hem.

Och självklart ska jag sätta in pengar på ditt PayPal!

2009-04-26 @ 10:44:40
Postat av: Isadora

Till vilket förlag ska man vända sig om man har ett manus? De stora förlagen eller de små? Det verkar överhuvudtaget vara svårt att få en bok utgiven, trots uppmuntrande små kommentarer av en och annan lektör. Suck.



Kram från Isadora

2009-04-26 @ 12:04:30
Postat av: M

Bra skrivet tillsammans med Josh i aftonbladet.

2009-04-26 @ 12:34:23
URL: http://mazlin.scriptorium.se
Postat av: Emil Oldenburg

Grattis, men tänk på att aldrig ha mycket pengar på ditt PayPalkonto. Överför pengarna så fort som möjligt. PayPal försöker alltid hitta någon paragraf som användaren bryter mot, så de kan stänga av användaren och ta pengarna. PayPal är ingen bank och får göra vad de vill med pengarna enligt lagen.

En koppling mellan TPB och ditt paypalkonto kan vara skäl nog. Överför pengarna ASAP.



/Emmil

2009-04-26 @ 12:35:46
URL: http://moar.su
Postat av: Joe Hill

Otroligt bra initiativ!

2009-04-26 @ 13:03:21
Postat av: Johanne Hildebrandt

Bra gjort Unni!

Det här var det bästa du gjort på länge!!



Hälsningar

Johanne Hildebrandt

(Vars böcker redan ligger på Piratbay, och jag hoppas folk tar för sig.)

2009-04-26 @ 13:30:18
Postat av: Mille

Wow! Du är beredd att ta en ekonomisk förlust för att föra vidare en kultur, en kultur som idag sitter hos okunniga politiker.





Jag kände inte till dig sedan tidigare, men nu har du fått mig att vilja ladda ned din bok.

Givetvis så kommer jag lägga in en slant till dig också.





I ett konservativt tänkande så lyser du upp!



Unni, men blir inte the man bara sådär, men du gör det med finess och med en hel nation i ryggen som lever för kulturen.



Du är the man!



Tack!





2009-04-26 @ 14:17:22
Postat av: Carl Torn

Hej Unni och tack för boken!



Jag har inte läst svensk skönlitteratur på nästan tio år men tänkte ta mig för att försöka hinna lyssna igenom din bok på vägen till och från arbetet.



Ett ypperligt sätt att uppmuntra till läsning och sprida sina alster till nya läsarkretsar.



Tack återigen och mitt lilla bidrag kommer på ditt paypalkonto efter läsning.



/C Torn

2009-04-26 @ 15:23:32
Postat av: Anonym

Tack! Nu ska jag lyssna på din bok, som jag aldrig skulle kommit i kontakt med om det inte vore för den torrent du la upp.

2009-04-26 @ 15:43:38
Postat av: Jonas

Oj, jag hade nog aldrig sett den här boken om det inte va för The Pirate Bay. Otroligt bra. Jag ska köpa en kopia och ge till mamma som haft en liknande upplevelse som du. Väldigt otrevligt.



Ner med förtryck, vare sig det kommer från våldsamma män eller från skivbolagsdirektörer!

2009-04-26 @ 16:39:37
Postat av: Joel

Jag såg att precis vad jag ville uttrycka redan har blivit skrivet av flera andra.



t.ex:



"Wow! Du är beredd att ta en ekonomisk förlust för att föra vidare en kultur, en kultur som idag sitter hos okunniga politiker.





Jag kände inte till dig sedan tidigare, men nu har du fått mig att vilja ladda ned din bok.

Givetvis så kommer jag lägga in en slant till dig också.





I ett konservativt tänkande så lyser du upp!



Unni, men blir inte the man bara sådär, men du gör det med finess och med en hel nation i ryggen som lever för kulturen.



Du är the man!



Tack!"

2009-04-26 @ 16:55:14
Postat av: Mattias

Har också en kraftig känsla i märgen efter jag läst detta. Att de finns författare som du, det får mig att se ljuset i detta politiska spel som internet nu har blivit. Politiker som går till val med att dom inte ska göra det olagligt med fildelning men sedan blir det så. Internet är FRIHET och så ska det vara. Blir det kontrollerat av företag och organisationer så känns internet lika roligt/tråkigt/vardagligt som att gå till arbetet/borsta tänderna/diska eller nått sånt. Från att internet har varit stort blir det bara mindre och mindre ju mer det blir låst av lagar. Snart bara ett litet redskap som en gps. Det känns riktigt skit! Underbart det känns att du kämpar med oss för friheten!!

Ska nu ladda ner boken, lyssna, sedan skicka ett stort bidrag för boken och arbetet runt om.

TACK FÖR BOKEN!

2009-04-26 @ 18:06:07
URL: http://bypass.se
Postat av: Löken

Nu blidde jag nyfiken. Ska raskt ladda ner boken å betalae en slant för besväret. :-)

2009-04-26 @ 18:08:51
Postat av: Suss

Hej Unni fan vad cool du är. Har läst de flesta av dina böcker och alltid tyckt att din kamp mot massan och dina kämpaanda varit jävligt cool. Du är din tids barn men tror nog att detta är det bästa du har gjort att ta ställning mot hela jävla författarsverige o filmvärlden o hela sjuka pengakarusellen. Skall ladda ned din bok och skall även köpa den för dina böcker är bra det vet jag sedan tidigare.Tack för din jävlaranamma atittyd kämpa på du har väckt min gamla punkaranda också haha.

2009-04-26 @ 20:59:48
Postat av: Anonym

@Johanne Hildebrandt: Tack!!! Du är den första författaren som stöttar. Grymt! Och bra det du skrev i Bladet oxå om rätt och fel. Heja!



@Leroy: Hermons historia har iaf blivit ännu en ful plump i LM:s protokoll.



Och massor av tack till er allihop. Luv ya!

2009-04-26 @ 21:27:10
Postat av: Edita

Tack ska du har för din bok och inläsning samt för att du vågar gå mot strömmen.

2009-04-26 @ 22:18:52
Postat av: Anonym

Bra bok !!

Boven i mitt drama kallas kärlek

http://www.ruinsofchaos.com

2009-04-26 @ 22:38:18
URL: http://www.ruinsofchaos.com
Postat av: Sebastian

Tack för att du vågar stå upp och göra något så modigt. Jag har aldrig läst någon av dina bocker tidigare, men nu skall tjejen och jag lägga oss och lyssna på denna (första gången jag testar ljudbok) senaste skapelse. Återigen, äntligen finns det någon som faktiskt vågar gå mot strömmen. Radiohead gjorde det och jag köpte deras skiva när den las ut online. Artister som kan se längre än näsan räcker kommer definitivt gå vinnande ur dessa, ur integritetssynpunkt, mörka tider.



Hälsningar från GBG!

2009-04-26 @ 22:55:03
Postat av: Michael "cybermunk" Carlsson

Vilket helgrymt initiativ att låta ens bok landa på nätet och sen låta oss läsare ge boken ett pris vi tycker den e värd.

2009-04-26 @ 23:15:49
Postat av: Dan Hellman

Hej!



Eloge för att du öppet intar en ståndpunkt för fildelandet! Att folk inte fattar att vi genomgår en omvälvning, inte eliminering, av inkomstbringande konsumtion av kultur och kunskap är för mig otroligt trångsynt. I slutändan kommer vi att se tillbaka på hela situationen och tänka att vi fick fram något nyare, bättre, rättvist och minst lika ekonomiskt hållbart system som innan fast i annan, friare form. Högre tillgänglighet på kultur gynnar kulturen och dess utövare! Stark jobbat Unni!



Grym bok för övrigt.

2009-04-27 @ 00:00:18
Postat av: Raul

Tack för boken, ska bli ett nöje att läsa den.

Respekt!

2009-04-27 @ 00:21:09
Postat av: Leroy

Hoppas att du hjälper en Vingklippt kvinna till möjligheter att kunna få lägga ut en annan sida av verkligheten. : http://elisabethhermon.blogspot.com/



Du har gjort allt så bra och jag vill att de som står upp för idag och den verklighet som råder får kred.





Bra att folk betalar och inser.



Leroy

2009-04-27 @ 00:22:32
Postat av: SolGuru

Nu vill jag inte vara cynikern i sammanhanget, men med tanke på den uppmärksamhet debatten fått i media är det kanske inte så konstigt att en hyfsad andel fildelare nu vill bevisa att upphovsrättsindustrin har fel, och "göra en poäng" av att betala för sig. Men det är inte uteslutet att det faktiskt går att bygga en, låt vara mindre, kulturell ekonomi på frivilliga donationer. Följden blir då att enbart individer och kulturproducenter som folk känner ett behov av att stödja ekonomiskt kommer att finnas kvar, medan det stora, kommersiella maskineriet krymper eller rasar ihop helt. Det är vore nog inte direkt någon katastrofal utveckling, heller.

2009-04-27 @ 11:29:54
URL: http://solguru.motpol.nu
Postat av: Motorcyklisten

Tack Unni för att du fattat vad internet går ut på. Ikväll ska jag lyssna på din bok!

2009-04-27 @ 18:34:54
Postat av: Liftaren

Tack.

2009-04-27 @ 23:37:57
Postat av: Leroy

Tänk så många träd vi kan spara om författare kan få betalt direkt utan att behöva ha mellanhänder och Förlag som påminner om riktigia pirater

och sjörövare som rövar och tar i stället för att ge.



Bättre att dela med sig som en del valt att göra likt Robin Hood.







Leroy

2009-04-27 @ 23:45:58
Postat av: Jenny



Det är mycket, mycket trevligare att veta att pengarna för en god bok går till en människa lika mycket värd ens beundran och respekt som boken själv. Det tar några dagar innan slantarna trillar över från bankkontot till paypalkontot, men det är en väntan väl värd att uthärda när det snarare känns som ett privilegium att få betala för den här ljudboken.

Studentekonomin är inte fantastisk - men i just den finns också plats för bra böcker. Och fantastiska initiativ.

Tack så mycket :)

2009-04-30 @ 07:05:19
URL: http://xhakhal.blogspot.com/
Postat av: Whiskey

Hej där!

Bara för att det är så himla coolt gjort av dig ska jag ladda hem den jag med (håller på för fullt minsann) och lyssna på vad som blir min första ljudbok sedan bamse och pippi långstrump..

Betalning bör också dimpa ner vad det lider ;p

2009-05-04 @ 19:07:08
URL: http://bluewhiskey.blogg.se/
Postat av: Per

Jag tror redan alla ord är använda , som beskriver vad jag känner för din Pirat akt.

Ett stort tack till dig .

Jag har aldrig heller läst en sådan skälvutlämnande och farsinerande bok , du har lärt mig en del om livet. TACK !

2009-05-09 @ 18:07:53
Postat av: Fredrik

Underbar bok! jag vill ha Meeeeeeer :D

2009-05-19 @ 21:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0