TUNISIA REGERAR

Halli hallal! Tunisien är långsamt och jag saknar er redan, folks. Notty och jag bor på ett lyxhotell med fransmaen. Men igår när vi var ute traeffade vi aborigins som ville gifta sig med Notty. De klagade på att det var dåliga turister här, de kom bara från Polen och Serbien och hade inga kulor att spendera på fruktskålar, batikkaftaner, vattenpipor, porträttkonst och fucked Pradaväskor. Och de hatade Algerier, det var bad bad people, sa de. Men jag ville ändå inte gifta bort min dotter till tunisierna. Hon ville inte heller. Hon hatade mig för att jag pratade med dem.

Vi har solat och badat och ätit mazzza vattenmelon...

Förresten ser alla män som låter sig avbildas av gatukonstnärerna ut som George Bush, alltså på porträtten, inte i verkligheten. Och överallt finns det bilder på härskaren. Han bär en Burberryslirre. Jalla!

image26

Kommentarer
Postat av: Solis

Jag hajade till lite först när jag läst: aborigins, men sen anade jag nog att du syftade på lokalbefolkningen, tunisierna.
Men du gjorde väl dom glad och köpte lite saker?
Annars låter lyxhotell, sol och bad inte helt fel...
EN liten stilla undran, erbjöd de kameler för Notty och isåfall hur många?
Ganska häftigt i den moderna värld vi lever i. Hur enkelt man kan hålla kontakt när man är på resande fot.

2007-08-09 @ 23:44:43
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: ola

Åh, mint-te, kefta tajine & bra röka. E avis nu...

2007-08-10 @ 10:47:29
Postat av: G

unnidarling, önskar du var här eller jag var där

2007-08-10 @ 13:47:13
Postat av: unni

Vi blev inte ens erbjudna kameler för Notty. Han trodde att han dög som han var, fräcka karln.
Saknar dig också, G!

2007-08-10 @ 21:12:04
Postat av: Solis

Det var det värsta och fräckast, bra att det inte blev någon deal. All ära åt dej och Notty!
Btw, har jag också på en resa till min (och Mians) old hometown...

2007-08-10 @ 21:49:23
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com/
Postat av: Solis

Svenskan är inte var den borde vara... ha överseende... jag skyller på pingstvännerna ;)

2007-08-10 @ 21:59:28
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com/
Postat av: unni

Vad vore livet utan Solis? Kram / Unnis

2007-08-11 @ 21:01:52
Postat av: Solis

Ett liv utan Solis vore som en fisk utan cykel... eller något i den stilen...
Solis skulle säkert kunna skriva ett helt epos om livet utan Solis. Undantag för det lilla problemet att då ska Solis skriva om sej själv som inte existerar...
Så han nöjer sej med att önska Unnis och Notty en god natt och sömn.

2007-08-12 @ 00:05:42
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com/
Postat av: Martin121

Jag vill också ha en diktator!

2007-08-13 @ 16:15:18
URL: http://ms--online.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0