BANALT ANALT

Antar att jag vid det här laget redan visat mina rätta färger. Jag menar, det här forumet var ju egentligen tänkt som ett ställe där jag skulle ta upp viktiga och angelägna samhällsfrågor, filosofiska grubblerier och andra djupsinnigheter. Sen halkade jag bara in på vardagskuriosa med stark slagsida åt dess rent fysiska uttryck. Och det är ju föralldel en ansenlig del av våra jordeliv. Det här med det fysiska.

Att jag tränar mycket har väl skymtat fram. Och jag kan inte rå för det, men idag måste jag delge er ett inte så sällan förekommande inslag i mina träningspass. Jag lyfte vikter på en Body Pump-klass. Och nån mökade. Ljudlöst såklart. Och detta händer alltså då och då. Irriterat ser jag mig omkring. Och då ertappar jag mig själv med en rent fascistisk ådra i mitt tankemönster. Den blonda slimmade pinglan intill mig, hon kan väl ändå inte ha orsakat denna vedervärdiga odör. Nej, jag börjar rangordna folk i träningssalen. Stanken måste givetvis komma från en karl. Och inte vilken karl som helst, utan ett fetto såklart. Han därborta, det var säkert han, tänker jag. Usch. Jag vill nästan peka på honom och hålla demonstrativt för näsan. Man ser ju på lång väg att han äter ohälsosamt. Och får en massa äckliga gaser som han har mage att släppa ut över oss andra stackars sundhetsneurotiker. Är det ingen man i salen, som vid vissa aerobicspass, då blir det värre att leta misstänkta. Jag kommer på mig själv med att tycka att tjejer ska väl ändå inte släppa varmluft i större sällskap. Då faller mina tysta anklagelser på hon där i röda slafsiga trikåer - att hon inte skäms! Sen slår jag mig själv i skallen och inser att det mycket väl kan vara den lilla ärtiga baben mitt emot som kanske äter vegankäk med massor av fibrer och baljväxter. Därefter har missdoften skingrats och saken är överspelad.

Apropå veganföda, så är ju min roliga väninna Mian hängiven vegan och djurvän. När vi träffas är det ingen hejd på tarmgaserna. Men då skrockar vi självbelåtet åt oljuden de framkallar. Då är det inte alls osmakligt. Vi nästan tävlar om vem som kan åstadkomma de ljudligaste utsläppen. Både hon och jag har förmodligen fastnat i en tidig utvecklingsfas, åtminstone med tanke på vår gemensamma dasshumor. När hon lämnade in sin första roman till förlaget var de överförtjusta eftersom den är väldigt rolig. Men hennes redaktör bad henne försiktigt att kanske möjligen stryka åtminstone ett par av bajshistorierna. Och exakt detsamma har hänt mig. Jag borde nog fundera över varför jag tycker att skithålsskämt är så roliga samtidigt som jag blir riktigt indignerad om nån braxar på gruppträningspassen på gymmet.

Och se där, nu fick ni ännu en betraktelse från den rena fysikens baslagar. Förlåt. Framöver ska jag ge er smakprov på att det även finns högre dimensioner i mitt kringflytande gasformiga liv.

Kommentarer
Postat av: Solis

Ser framemot spörsmål som: "Syndens absurditet ligger i att Gud egentligen inte existerar". Den linen har enligt rykte använts som raggningsreplik... hur det gick förtäljer inte storyn...

2007-07-26 @ 19:55:24
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Cat

Ha, ha... Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Grubblerier, fiserier och knullerier är alltid trevligt att läsa om. Angående avgaslukt så tror jag att de slimmade tajta luktar sämst för att dom håller igen så mycket. Knip, knip, liksom. Det hinner ruttna till ordentligt innan det väl pressar sig igenom skalen. Fettogubben har antagligen en lite friare syn på det hela och därmed lite bättre luftade rör. Hälsa Mian att hon ska börja blogga!

2007-07-26 @ 19:56:20
Postat av: Anne Haavisto

Hej Unni, vet inte om du minns mig? Jag gjorde intervju hemma hos dig för Stockholm City, var det förra året? Hursomhelst blev jag påmind om din blogg av Katerina. Nu ska jag bookmarka dig och du är förstås jättevälkommen in till min blogg också!
Stor kram från mig, Anne

2007-07-26 @ 20:18:06
URL: http://www.foraldrarochbarn.se
Postat av: mana

Jag har redan börjat älska att läsa din blogg!

2007-07-26 @ 20:36:31
URL: http://enhaxastankar.wordpress.com
Postat av: Gabriel

Dagen bloggavsnitt är bra - men skrämmande!
Att bli utsatt för en kvinnas fisande är bland det mest knäckande man kan råka ut för.
Jag tillhör gruppen skötsamma och vanliga män. Jag har haft lite tur med utseendet och ännu mer tur med anatomin och den fysiska styrkan. Det gör att jag kan lägga ribban ganska högt när jag söker efter en kvinna. Men jag är lite för fyrkantig och lite för tråkig för de allra högst rankade hönsen i + 50-divisionen. Sen tänker jag lite för sakta också.
Hursomhelst, jag är inte helt chanslös på kvinnor som både är intelligenta och har skapligt utseende. Ibland har det hänt att jag har kommit upp lite för högt i attraktionshierarkin. Det har funkat i sängen och vips har jag fått fortsätta att träffa en kvinna som jag normalt inte ska ha någon chans på.
Självklart gör jag fel. Istället för att slappna av och ta en dag i sänder, så anstränger jag mig för att behålla henne och knyta henne närmare. Jag lever inte för dagen, utan för morgondagen.
Så en dag, när jag har kämpat i motvind under en månad, så släpper hon sig i min närhet. Det är fruktansvärt, för jag vet att om hon hade varit kär i mig så hade hon hellre tagit sitt liv än släppt sig. En kvinnofis säger mer än tusen ord. En kvinnofis, som kommer när bekantskapen är ny, berättar att det aldrig kommer att bli vi.
Jag har bestämt mig. Nästa gång jag har en fling med en högklassig kvinna, så kommer jag att vara stenhård. Om hon släpper sig i bilen, så stannar jag och kastar ut henne - och hennes bagage. Det spelar ingen roll om vi befinner oss i befolkade trakter eller i urskogen.
Jag slänger inte ut henne för att vara elak. Jag slänger ut henne för att hon ska komma ihåg mig som mannen som vågade stå upp för sitt känsloliv. När ilskan har lagt sig hos henne så kommer hon att respektera mig. Om vi möts i framtiden och hon inte har någon man just då, så kommer hon att tänka att hon aldrig riktigt hann knulla färdigt med mig.
Eftermäle kan vara viktigt, i vart fall så länge man lever.

2007-07-26 @ 22:28:25
Postat av: Vicktoria

Jag köpte en pin åt sonen (12), som han fick i ett påskägg, med texten "Jag vet var Du bajsade förra sommaren". Hysteriskt roligt tyckte jag emedan sonen bara avfärdade mig som "barnslig". Mycket möjligt och det tycks aldrig gå över heller. Analt och fekalier fungerar alltid.

2007-07-26 @ 23:24:21
Postat av: Cat

GABRIEL-Du är skrämmande!

2007-07-27 @ 01:26:27
Postat av: Vicktoria

Gabriel, visst skojar Du?!

2007-07-27 @ 06:48:10
Postat av: Kenta

Garbriel, du sitter som medpassagerare till en kvinna, som du normalt inte har en chans på. Ni har just idkat älskog och nu sitter ni där med en simmig blick och ett fånigt leende på läpparna båda två. Kvinnan bakom ratten, som du normalt inte har en chans på, lutar sig lite till vänster och smyger iväg en fis som likt en fönvind sköljer över din gudabenådade lekamen och in i ditt välformade luktorgan som förövrigt sitter symetrisk välplacerat mitt i ditt maskulint välmejslade nylle.
Nu undrar jag om du kommer att utnyttja denna kvinna och sitta med på resan hela vägen innan du tar adjö, eller om du ber henne att stanna bilen för att ta farväl av henne för alltid där ute i vildmarken?
Hellre en liten fis än mental rännskita.

2007-07-27 @ 10:41:09
Postat av: Lärarinnan

Hahhhha Gabriel... tur du inte känner mig ;) Dock tycker jag lite som du Unni, att man fiser inte så där in public... men hemma så...

2007-07-27 @ 11:14:26
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/
Postat av: Mård

Frågan vi alla ställer oss är naturligtvis om Björn Ranelid är spökskrivaren bakom signaturen Gabriel.

2007-07-27 @ 14:59:34
URL: http://maard.blogspot.com
Postat av: unni

Det blir ju bara roligare och roligare nu när vi äntligen kommit ner på livets väsentligheter, ho ho... även det bästa i livet är försett med slutmuskel. Och ni är ju ekvilibristiska i dessa utsvävningar.

2007-07-27 @ 22:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0