FIN FREDAG

Tränade två timmar, duschade (mannen på taket var inte där idag pga regnet) och läste DN. Det står att det råder jättebrist på rörmokare. Fan, alla borde ju vilja bli rörmokare. Finns det nåt mer tacksamt yrke, åtminstone då det gäller rörmokare som kommer hem till folk som fått stopp i avloppet. De rensar bort bajs åt oss och vi blir så himla glada att slippa den äckliga stanken. Det är värt att sticka huvet i bajs när man sprider så mycket lättnad efteråt. Den där myten om att rörmokare får sätta på kvinnan i huset har nog ett ganska rejält korn av sanning.

Sen läste jag om att kvinnor är rädda att bli överfallna utomhus. Det är inte jag. Jag har bara blivit överfallen i mitt eget hem. Av svin jag levt med. Ute känner jag mig alltid trygg. Samma med sexuellt överförbar smitta. Jag har bara blivit smittad av svin jag levt med LOL. Babs, min yngsta dotter, sa till mig när hon bara var sex, sju år: "Killar ska man bara vara med ett litet tag, för sen blir de dumma." Story of my life. Givetvis för att jag gjort dumma val, men ändå.

Stephanie, som f ö också varit med ett rövhål, kom hem till mig igår. Vi lagade käk (pasta med kronärtskockpesto och sallad) och såg på Blood Diamond. Jag lipade en skvätt. Nu är diCaprio min nya favorit. Fy fan vad han har blivit sexig när han vuxit till sig.

Babs spelar Morrissey, det har slutat regna. Det kan nog bli en ganska fin fredag.

Kommentarer
Postat av: Pug

Hej!
Ville bara skriva att jag läst alla dina böcker och är en stor beundrare! Jätteglad att jag hittat din blogg. Nu har jag blivit en trogen läsare av den här också :-)
Ha en skön dag!

2007-07-16 @ 13:28:25
Postat av: unni

Välkommen, Pug! Vill krama dig!

2007-07-16 @ 13:51:14
Postat av: Solis

Hola,
Jag hittade fram och upptäckte din blogg nu i eftermiddags, trevligt. Jag vet att jag "småsökte" lite efter om du hade en blogg för några månader sedan. Kommer dina nya roman ut till bokmässan? Isåfall man kommer kanske ha två signerade böcker med tituleringar som "sötnosen" och hälsningar i form av "bamsekram" Hahaha.
Tänkte här och nu också passa på att ge ett annat filmtips, inte helt olikt Blood Diamonds; tar också sin plats i den bortglömda kontinenten och har true story-tema: The Last King of Scotland.
Ciao!

2007-07-16 @ 17:03:02
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0