MANSHAT

Många tror säkert att jag hatar män. Men det gör jag inte. Inte alla. Min skrynk är man och han är ett geni. Min snickare är trevlig och superduktig. Mina manliga vänner är många. Och bra. Det finns massor av hankönade med kuk nog att vara bra män.
Men så finns rötäggen. De senaste dagarna har jag träffat tre olika kvinnor med skilda yrken och åldrar som alla haft ett helvete med en skitstövel. De berättar sina historier och man vill bara nita det där kräket. Så hamnar man i ett sällskap och tar upp tråden igen. Om dyngkukarna. Och det slår aldrig fel. Nån snubbe ser sig plötsligt manad att bli talesman för dessa avarter. Han hävdar att män minsann också blir misshandlade och våldtagna. Att det finns jävla bitchar som förpestar livet för hederlga hygglon. Och visst, klart att sånt händer. Men för det behöver man väl inte ta de manliga arslena i försvar. De är dessutom fler, det är bara att kolla statistiken. När en kille får reda på nåt jävligt som en annan kille gjort mot en tjej, då ska han säga: Fy fan vilken sugare, han är en skam för mitt kön, jag ska verkligen göra allt för att ställa såna idioter mot väggen, annars kommer ju ni kvinnor att tro att alla män är såna. De killar som säger så vinner mitt hjärta. Särskilt om de gör vad de säger.

Kommentarer
Postat av: Sandra Christiansen

Kikade in här, författares bloggar är alltid så spännande och välskrivna :)
Det märkliga är att de flesta män försvarar grisarna. I alla fall i min tillvaro. Två av mina manliga bekanta hävdar till och med att tjejer är hemska om dom hånglar upp en kille, "retas" och sen inte vill ha sex. Att det finns en "gräns" och när den gränsen är passerad kan inte en tjej säga nej, utan då får hon skylla sig själv. För vi kvinnor är intrigerande, manipulerande ormar.
Jag säger inget mer.

2007-07-10 @ 13:28:13
URL: http://kaffemedmjoelk.blogspot.com
Postat av: unni

Ja, det är bara så überförjävligt! När ska snubbar haja att de kan bli såna hjältar om de ställer sig på vår sida och kämpar ihop med oss mot förtryck, våld, övergrepp och utsugning? Vill de göra skillnad, som det heter, är det just så de kan göra det. De ska frysa ut svinen. Jag bara väntar.

2007-07-10 @ 19:51:25
Postat av: Lotta

Tack, Unni, du är så härligt befriande!
Det är inte konstigt att manshatet sprider sig med rekordfart i samhället, så som svinen håller på och förpestar världen.
Allt tycks kresta kring kuken och numera låter jag svinen få visa den fullt ut. Jag har efter 40 blivit helfrälst på manliga strippor! Att se en karl kräla på alla fyra, inoljad, i en minimal string, får mig att må bra. Jag skriker "visa kuken" så att lokalen rämnar... Och får jag grepp om kulorna så vrider jag till allt jag orkar! Det är härligt att se hur det svartnar för ögonen på svinen!
Stå på dig, du är bäst!

2007-07-16 @ 16:29:15
Postat av: Ola

Lotta, jag har blivit kränkt vid flertal tillfällen av kvinnor. Men trots det så tänker jag på hur jag uttrycker mig och jag drar inte alla över en kam.
Jag skulle aldrig uttrycka mig om kvinnor, på samma sätt som du uttrycker dig om män.
Du lägger dig på en nivå som jag anser vara ovärdigt och barbariskt.

2007-11-25 @ 18:41:01
Postat av: Katarina

Jag kan grubbla miggalen över varför så många män blir så kränkta över att kaalr en spade en spade och ett rövhål ett rövhål, och att det finns statiskiska belägg för att män är överrepreseneterade bland rövhålen. Den som inte är ett rövhål har juinte minsta anledning att åt sig.

Om det inet just ligger till så som jag misstänker attde är garderobsrövhål som egentligen tycker att kärringdjävlarna får vad de förtjänar men måste lindain det i draineallaöverenkamretorik.



Våldet och övergreppen begås ju till en mäktigt övervägande del av män, även om det inte bara riktas mot kvinnor, utan i synnerhet mot andra män. Det är väl offren och inte förövaren som behöver vår medkänsla och sympati.



Pariarkated äter ju i synnrhet sina söner. Så rövhålen är kanske djupt skadade, sårade män, vi behöver ju inte försvara det sjuka ,perversa onda agerandet för den sakens skull. Vi måste försöka hitta orsakerna, förebygga , bota. Vi gör inte det genom att förneka och projicera!

2008-11-23 @ 11:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0