SE&HÖR&HÄPNA

Det har blivit som ett gift det här. Först hade jag tänkt att jag aldrig skulle hinna med en blogg. Sen tänkte jag att det skulle vara töntigt att skriva för typ ingen. Men nu skiter jag i vilket.

Jag handlade på Metro och det var låååånga köer i kassan så jag nöp åt mig en Se&Hör för att läsa om Pernillas inställda bröllop efter "hot, bråk och otroheten". Sen glömde jag att jag hade blaskan i handen när jag betalade och insåg inte förrän efteråt att jag faktiskt gjort mig skyldig till snatteri. Men då var det för sent att gå tillbaks och betala för denna sanslösa publikation. Så jag såg det som återbäring. Väl hemma öppnade jag en öl och satte mig att bläddra. Det var roligt. Jag har visserligen bläddrat i såna här downmarketblaskor förut. Och stilen är ju densamma. Allt går ut på tvåsamhet, dess uppgång och fall. I nästan varje text står det om hur paren får chansen att "rå om varandra" - urk! Men det var så kul att läsa mellan raderna. Pernilla beskrivs som en housewife som har fullt sjå nu när hennes snut måste jobba hela sommaren. Visserligen pågår förberedelserna inför hennes nya musikal för fullt, men det är snutens jobb som räknas. Hon måste ju ta hand om det stora huset på Lidingö, gubevars! Och så står det om hur galningen Emilio med sin hämndbok sabbade bröllopet. Otroheten gällde hans beskyllningar om att Pernilla varit otrogen. Ho ho ho ho! Alla som varit i krogsvängen vet ju hur det är med den saken. Vem som varit otrogen, alltså. Så bläddrar jag vidare.
Daniel har köpt en "hemlig" kärleksgåva åt Victoria. Jättehemlig.
Robinson-Emma ska flytta till USA med sin hockeylirare. Och så tog hennes "karriär" slut. Men det var den kanske redan.
Därefter "Snygg-Erik" från Idol som inte ser ett dugg snygg ut på bild. Han kysser lesbiska Cissi för att visa att han är singel efter crushen med Linda Bengtzing. Det kallas för sexchock.
Gustaf Skarsgård kommer ut ur garderoben. Fast på film.
Och Robert Wells, detta ständiga skvallerämne. Där står han i sin makalöst omoderna fönade  hårman och talar ut om moderns död vilken fått honom att sätta värde på sin hälsa. Så fint. Att han tänkte på sig själv. Det har han säkert aldrig gjort förut.
Linda Rosing och Fadde. Ha ha ha ha ha... Linda ska jobba för Private, göra sexkalender och film yada yada. Samtidigt ska hon och Fadde ut och föreläsa om baksidorna med att vara kändis. Hi hi hi hi! Gör dig av med Fadde, Linda!
Sen gitte jag inte bläddra mer.

Kommentarer
Postat av: ronja

Du skriver inte alls för ingen, jag läser här varje dag... Älskar ditt språk och att du alltid säger vad du tycker & tänker, oavsett om folk kommer gilla det eller ej.
keep up...
/ R

2007-07-13 @ 20:46:19
URL: http://www.draklunda.se
Postat av: Cat

Du skriver verkligen inte för typ ingen.
UNNI, du är bra, du har en förmåga som är få förunnat, dela med dig utav den, skriv för din egen skull, vafan som helst. Men sluta inte!
Jag vet inte vad det är men det du skriver läser jag flera gånger om för att riktigt suga in orden. Det låter kanske helkorkat, jag kan inte förklara det bättre. Jo, det är som godis. Fast jag äter dock inte godis. Men, men...
Ja, det finns säkert dom som är neggiga också, men skit i det.

2007-07-14 @ 00:19:07
Postat av: unni

Wow, tjejer! Ni är alltså out there. Fan vad mysigt! Och massa tack. Kramar/Bunni

2007-07-14 @ 12:57:24
Postat av: Anette

En fråga komme du ihåg någon tjej som hette Nettan hon umgicks med din syrra när hon bodde hemma hör gärna av dig.

2007-07-16 @ 09:54:53
URL: http://smulan681.bravejournal.com/
Postat av: helena

Jag hittade visserligen bloggen idag men blev oerhört glad så jag hoppas du tänker fortsätta skriva!
Du var en av mina förebilder när jag som sextonåring satt framför datorn med fingrarna på tangenterna redo att förverkliga mina författardrömmar (som fortfarande finns kvar)!
/Helena

2007-07-16 @ 11:07:58
URL: http://haloslippingdown.blogspot.com
Postat av: Nino

Åh jesus va glad jag blir när jag upptäcker att du har börjat blogga! En av mina största svenska favoriter. Hurra! Och fortsätt, snälla!

2007-07-16 @ 11:18:52
URL: http://brevtilldig.blogg.se
Postat av: unni

Hej, Nettan, klart jag kommer ihåg dig! Fast du var pytteliten. Och skitsöt. Nu är du väl värsta puman, va.
Helena: Tack som fan! Ska besöka din blogg nu.
Nino: Jag rodnar av glädje. Ska åka över till din adress oxå nu.
Kramar / Bunni

2007-07-16 @ 13:48:02
Postat av: kellykorv

måste hålla med de övriga här. du skriver ju inte alls för ingen. (du skriver ju för mej haha) jag hittade din blogg idag efter att jag kommit på att du borde ha en blogg. blev tokglad! skriv på!
och sen har jag en idé när du nu nämner värdelösa tidningar... kan inte du fixa ihop ett gäng vettiga tidningsmänniskor som kan ge ut en ny bra vettig tidning som innehåller lite allt av varje och inte bara hjärndöda tips på hur man blir snygg och träffar den rätte. det finns absolut ingen svensk tidning som är värd att läsa just nu. antingen är dom för trista och politiska eller för opolitiska och menlösa. jag vill ha en tidning med vettiga texter. inte bara massa gulligull och smink och skit. och inte bara mainstream-mode och skvaller.

2007-07-16 @ 17:37:08
URL: http://kellykorv.blogspot.com/
Postat av: unni

Håller med, Kettykorv, blaskorna som finns idag suger. Men jag har vänner som verkligen försökt göra nåt vettigt därute på tidningsmarknaden och tyvärr är det just det. Marknaden. Marknaden krossar allt som är sunt. För det som är sunt går inte att köpa. Motståndet kanske bildas bäst här på bloggarna.

2007-07-16 @ 17:51:50
Postat av: Lenis

Jag hittade din blogg idag och har läst massor! Det var på tiden att du började blogga.:-)
Mitt första möte med dina alster var "Heroine", vilken var en stark berättelse som jag sträckläste. Jag har fascinerats av dig i olika intervjuer, din vassa tunga och intelligenta tankegångar. Här är det skönt att läsa om allt mellan himmel och jord, verkligen bra och tankeväckande inlägg. Sen alla härliga kommentarer du får, toppen!
Go girl!
Lenis

2007-08-29 @ 05:14:53
URL: http://my.opera.com/Lenis/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0