TVÅ MÄN PÅ ETT TAK

Herregud, nu är de två däruppe på taket. En av dem har en mössa som ser ut som en strut. Han röker. Jag trodde först att det var "min" takman och hejade från fönstret men han returnerade inte min hälsning. Sen kom Number one. Jag frågade om han skulle bli färdig idag och det trodde han.
Men ärligt talat, det här går ju inte. Två babes mitt framför ögonen på mig som stör mig i mitt viktiga arbete! Det passar sig faktiskt inte att gå runt på det sättet och skylta med sina behag. Blir de bangade får de fan skylla sig själva. Jag är en anständig dam som inte vill få min djuriska lusta väckt av lösaktiga slynglar. Undrar förresten om han är jugge. Det är trevligt med juggar. De har ofta ... nej, nu måste jag sluta. Måste tänka på att jag är mamma. Mammor får inte vara såna. Det är nog därför mina ungar förtrycker mig ibland.
Notty säger att mitt ansikte är bredare än mina axlar. Och Babs vill inte äta glass med mig på Nytan för hon påstår att jag äter som ett barn och har glass runt munnen och att det är vulgärt att köpa fyra kulor och att det kommer att stå om det i Veckorevyn. Mina pojkar skrattar åt mig. Men jag bjuder på det. För jag har varit förtryckt på riktigt. Och ungarna är alltid på min sida när det är allvar. Nu är de dessutom bortresta hela bunten.
Jaha, så gick takmännen på lunch. Nä, jag ska nog lägga ner det här. Eller?

Kommentarer
Postat av: Solis

Tror du att det kan vara såhär att takman nr 1 berättat för takman nr 2 om den vackra damen som bor där borta och med lätt voyueristisk läggning spanar på honom? Kanske har han berättat för takman nr 2 då han själv (takman nr 1) i själva verket är ringmärkt?
Vem är snyggast - om du bara får välja en av dom?
Tell us more!
(är det inte i din roman "meningen med män" som huvudpersonen träffar två "valpar" på ett hotell utan framgång? - revanschlusta? ;))
Förövrigt bra att dina barn står på din sida när det blåser hårt!

2007-07-18 @ 12:13:42
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com/
Postat av: Sandra C

Man får titta hur mycket man vill... :D
Själv gillar jag bägare och sked bättre än strutar, för då kan man äta hur många kulor man vill utan att bli kladdig runt munnen... :)

2007-07-18 @ 12:50:01
URL: http://kaffemedmjoelk.blogspot.com
Postat av: unni

Takman nr 1 är mer i min smak, men båda två med smör på hade ju inte varit så dumt. I mina drömmar alltså. Jag tror att jag snart måste gå ut på krogen.

2007-07-18 @ 14:04:58
Postat av: Ludde Lindsström

Fan också. En ursäkt till...Till Unni Drougge
Ja det är inte lätt att vara kille heller ska jag säga dig. Vackra kvinnor som är destruktiva, hämdlystna, som använder sig av psykiskt istället för fysiskt våld osv finns det också gott om.
Jag har träffat många precis som du träffat motsatsen när det gäller killar.
Jag föll pladask för din bok Andra sidan Alex. Den var rocknrollspråk för mig. självutlämnande och knivskarp. Man riktigt kände vad du gått igenom och eftersom jag jobbat i nöjesbranschen 20 bast så har jag ju också träffat mannen i fråga och insett vilken skitstövel han är.
Din bok gav mig oerhörd inspiration och hjälp för att jag sen gjorde mitt projekt TIO LIV som slutade som bestseller på Månpocket Fakta i juni förra året.
Jag minns så väl dina goda råd om att boken måste ut i pocketversion, rent marknadsföringsmässigt.
Du berättade att du hade sålt 1400 ex av originalutgåvan när ditt förlag gav ut den som pocket och det genererade i att både originalutgåvan och pocketversionen fick ett totalt genombrott.Då hade jag sålt 2000 ex och mitt förlag ville inte ge sig in i pocketbranschen.
Vilken student eller överhuvudtaget vilka unga har råd att köpa en originalutgåva för 267 kronor (jag fick 12 kr :-)?
Men när nu min bok äntligen köptes loss av Månpocket med nytt omslag blev den plötsligt en genombrytande "succé" för mig. Jag har varit nedringd sedan dess och åker hela tiden runt på skolor, lärarkickoffer, föräldraträffar och fans moster och håller föredrag och diskuterar. Det hade aldrig hänt utan att pocketversionen släppts. Jag menar, nu behöver jag inte ta med mig boken till skolorna, när eleverna frågar hur de kan få tag på min bok utan bara hänvisa till Bocus.com att den finns för 55:- inkl frakt.
Nåväl när jag träffade dig, även om jag inte är en snorvalp, så attraherades jag givetvis av din oerhörda framåtanda, skarpsynthet, målmedvetenhet men också din valda kvinnlighet.
Det kan jag gott erkänna. Du har alltid valt att vara "kvinnlig" och attraktiv samtidigt som du också värnat ditt oberoende och gjort det du själv velat och tyckt i diskussioner.
Därför har jag haft dig som en av mina förebilder länge. Är det fel ur en mans synvinkel?
Men som sagt, när jag försökte få med dig i nått slags projekt finansierat av myndigheten Mobilisering Mot Narkotika drog du dig sakta bakåt med argumenten att du värnade om ditt författaroberoende och inte ville hamna i något partis ledband eller få en stämpel.
Jag respekterade och förstod detta. Det finns många sätt att jobba på. När jag ville att vi skulle träffa narkotikasamordnaren Björn Fries för att få ekonomiskt stöd för att ge oss ut på bl a högskolor och gymnasier på turné med böcker och diskussioner om partyknarkandet var det inte för att sätta nån stämpel på mig själv eller acceptera någon annans krav på att gå i ledband.'
Jag har och är fortfarande totalt oberoende och säger vad fasiken jag vill när jag är på skolbesök. Att nu Myndigheten Mobilisering Mot Narkotika och regeringarna (alla)slänger bort miljoner i sjön är en annan sak och jag insåg snabbt att ska det bli något får jag göra det själv.
Så på den vägen blev det. Jag åker hela tiden landet runt, bokad direkt och representerar enbart mig själv och mina erfarenheter och åsikter.
Det känns djäkligt bra. Sen att myndigheterna skiter i att satsa pengar o resurser på skolor o ungdomar i kampen mot helvetets gifter är bara djäkligt beklagligt.
Men jag kör på och skriver för fullt på en ny bok, jag har funnit min egen stil och skriver rockn roll, precis som när en musiker ska göra en låt. Låter inget hämma mina känslor och åsikter eller styra eller censurera dem.
Jag skrev till dig för en tid sedan att jag blev så besviken av att du från din tidigare ståndpunkt om oberoendet som ledstjärna plötsligt sadlade om och propagerade för FI i valrörelsen.
Den besvikelsen var äkta och sann. Jag har samarbetat med många men jag har kvar mitt oberoende och låter mig inte göras till ett partis affiscnamn.
Så därför blev jag så ledsen, arg och besviken att du, som var min förebild lämnade detta viktiga grunfundament.
Men shit. Att vi har olika åsikter i Sverige är bra, liksom jag fortfarande kan se upp till dig men ändå inte dela alla dina åsikter. Jag hatar all svensk dubbelmoral men du står för vad du tycker.
Men Unni: Jag menar, du skriver i din blogg: Linda fimpa Fadde. Jag säger Fadde fimpa Linda.
Är du med? Du är kvinna och jag är man. Vi har genetiskt olika erfarenheter och utgångspunkter. Jag vet inte hur väl du känner t ex Fadde och Linda. Men jag har försvarat Linda i mängder av krönikor bara för att upptäcka att hon är oerhört kändiskåt, själfixerad och är fylld av dubbelmoral. Det är barnen som tar stryk anser jag som delad/vårdnad förälder till världens finaste femårige grabb.
Hon säger ena dagen att hon vill göra upp med kokainberoendet för att alla unga tjejer som ser upp till henne ska förstå.
Nästa dag opererar hon brösten igen och trots att hon har barn som hon inte träffar som en normal ansvarsfull förälder ska hon hela tiden synas på löpen. Ena dagen som mjukporrstjärna, göra slut med Fadde, tjäna miljoner osv.
Nästa dag i samarbete med Sveriges kanske största skithög som manager göra reklamfilm tillsammans med Fadde osv. Jag har storys om hur hon agerade när jag träffade henne i samband med att hon skulle göra "politikerkarriär" som skulle få dig att baxna.
Jag försvarar inte Fadde. Jag bara vill säga att jag är djävligt glad att du börjat verka bli ditt gamla jag och skriva totalt hämningslöst, rakt, ärligt osv.
Jag tycker fortfarande att det är åt helvete när oberoende författare börjar bli affischnamn åt partier, som du själv en gång tyckte. Det är vår förbannade plikt att bibehålla oberoendet och kritiken mot allt det som vi tyckert är fel.
Men jag ber om ursäkt för att jag dissade dig så hårt och upprört.
Alla är vi människor och gör våra feltramp. Ja kanske inte Jan Guillou har insikt om det, som verkar behöva femton kognitiva terapefter för att våga visa sina känslor . Men han var på gott humör på Bokmässan efter succe´n med den formidabla ONDSKAN. Han drack rödvin och gav mig ett signerat ett ex: "Till kollegan Ludde från Jan Guillou". Det är klart att sånt värmer och stärker mitt alterego.
Men jag delar fortfarande inte mängder av hans åsikter. Sen spelar det ingen roll om han öppningstalar på Pridefestivaler eller skulle bli affischnamn för FI. Det är frågan om trovärdighet.
Det är så många hycklare och dubbelmoralister i Sverige så det räcker i överflöd. Folk som lever och anser att vi andra ska leva på ett sätt och sen gör dom tvärtom själva. Förhoppningsvis får du läsa mer om det i min nästa dokumentärroman.
Jag ser med spänning fram emot din nya roman som verkar vara UNNI DROUGGE LIVE och ingen anpassad media/förlags eller politikerstyrd produkt.
Hoppas du godtar min ursäkt, För du är fortfarande en av mina goda förebilder i den korrumperade nöjes, författar, politiker industrin.
Ps. nu ska jag göra världens godaste och mest erotiska rätt. COVICHE!!! t ex Mexicos nationalrätt. Givetvis finns det lika många varianter som paella i Spanien. Men jag garanterar. Bjud rörmokaren på detta:
Absolut färsk , ej fryst lax. Skäres i tunna skivor ungeför som gravad lax. Lägg upp på fat. Dränk det i Lime. jag menar dränk. Då startar hela grundprosessen. Under tiden hacka (absolut färsk) Koriander, Spansk peppar (röd, färsk) och strö över allt för att efter sedvanligt salt och peppar ställa in kylen minst 20 minuter. den ska vara kall.
Ät sen tillsammans från varsin ände sakta skivorna som nu dragit åt sig Lime smaken men är fyllda av den starka kryddan spank peppar. Är man inte nykterist rekkomenderas bubbeldricka. Oj Oj nu vattnas det i munnen så jag måste springa till kylskåpet.
kram
Ludde Lindström

2007-07-18 @ 14:14:24
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/7552644
Postat av: Sandra

Vad är det här för kille, den här Ludde? Andra gången jag läser hans ursäkt som en kommentar... Vad hände med att be om ursäkt personligen?

2007-07-18 @ 15:15:17
URL: http://kaffemedmjoelk.blogspot.com
Postat av: Kenta

Med en jävligt lång stege och en burk målarsoda så borde det gå att hålla liv i "The Takmannen Story" ett tag till. Hehe... Men det är kanske enklare att bränna ner på krogen och se vad som finns på menyn. Simma lugt...

2007-07-18 @ 18:44:23
Postat av: unni

Jag är utbjuden ikväll. Inte av en takman, utan av en gentleman. Det känns faktiskt mer i nivå med en anständig dam.
Kram / U

2007-07-18 @ 19:11:05
Postat av: Kokka

Hej Unni.
Har precis upptäckt din blogg och snacka om underhållande läsning, fick tipset via en kvällstidning! Måste nog skriva och tacka för tipset. Din blogg har underhållt mig en bra stund nu ikväll och det var så skönt att få sitta här framför datorn, aldeles tyst runt omkring mig, lilltösen på 4 år har rymt till grannen och mannen har stuckit till vadstena. Längesen jag hade en sån härlig lugn stun för mig själv. Tack Unni för att du delar med dig av dina tankar och en del av ditt liv!! Lockade fram skratt och ett toppenhumör efter en lång dag på jobbet! Kram

2007-07-18 @ 19:31:59
Postat av: Cat

Gentlemannen kanske får dig att sluta fantisera om takpojkar? Eller helt tvärtom. : ) Önskar dig en trevlig kväll!
Så länge man har ungarna på sin sida när det är allvar så får man nog svälja lite förtryck. Skrattade gott åt Babs glassvägran.
LUDDE, varför skriver du samma sak i TRE inlägg?

2007-07-18 @ 21:04:28
Postat av: Lillstrumpa

Äntligen har jag insett att det inte bara är jag som är svag för hantverkare som bara är så sexiga så man nästan får kåtslag. Det är nog snart dags att söka upp nåt bygge så man kan få stå och dregla en stund och drömma sig bort.

2007-07-18 @ 21:55:29
Postat av: Cat

Äh, hantverkare? Tacka vet jag Piketpolisen! ; )

2007-07-18 @ 22:09:09
Postat av: Makalösa

Men Ludde, va du skriver, å skriver å skriver.... börja blogga vetja.

2007-07-19 @ 10:30:17
Postat av: unni

Yes, vänner! Ni är med, märker jag. Det rockar faktiskt skönt nu. Gillar er som fan. Piketsnutar är inte alls fel heller. På krogen nedanför brukar de komma och äta lunch. Ska kanske börja hänga där då.
Puss / U

2007-07-19 @ 11:12:02
Postat av: Fisso

Ha ha ha ha ha ha! Underbar följetång!

2007-07-19 @ 11:22:00
URL: http://fissosblogg.blogspot.com
Postat av: Solis

Får vi en rapport om hur det gick med gentlemannen igår kväll? För vad ska du annars blogga om nu när takmännen gjort klart taket? ;)

2007-07-19 @ 11:41:51
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: unni

Jo, fortsättning följer. Utan att ha planerat detta känns det som om livet blivit en realitysåpa, lol.
Puss

2007-07-19 @ 15:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0