ALDRIG ENSAM ALLTID ENSAM

Fan, jag vet inte vad jag vill. När jag är i sällskap längtar jag hem och vice versa. Jag kan gå ut ikväll och det kan bli kul. Men i morgon ska jag träffa min klippa och då vill jag vara fräsch. Eller "fräs" som min ryska väninna säger. Hon gillar rosa kukar. Inte gamla bruna surkukar. De ska vara "fräsa". Jag tycker att jag fått nog av att suga kuk. Kanske kommer jag tillbaks till detta ämne.
Men nu sitter jag här och obsessar över lägenheter. Jag vill bo på Skånegatan, så mycket vet jag. Bara två kvarter bort. Men utan minnena, de hemska jävla ångestminnena.
Should I stay or should I go? Jag har en ledsen väninna som jag vill träffa. Men så fastnar jag här. Har hundra tidningsartiklar jag ska läsa. Och böcker. Filmer jag kan se. Ändå bara tänker jag. På Oscar Wilde. Och hur det hade blivit om han inte gett upp. Om han fått uppleva sin egen renässans. Jag skulle aldrig klara av att bara driva runt på krogen, utfattig och ständigt berusad. Han ville inte leva längre. Men det vill jag. Fast inte här. Jag vill bryta upp. Flytta till Skånegatan.
Nej, nu ska jag ringa ledsna väninnan.

Kommentarer
Postat av: Gnutten

Hur kommer det sig att du så ofta tänker på Oscar Wilde? Och läser du de här gamla inläggen du gjort och ev svar du får så här sent tro, jo det måste du väl för du ska väl godkänna inläggen först?

Jag har precis upptäckt din blogg och tycker det kändes mer rätt att kommentera från början...:0)Jag stannar gärna kvar här och följer dig om jag får, vi är nog ganska olika och därför tycker jag det är intressant, Gnutten kanske inte ens framgår vilket kön jag är men jag är kvinna, 38 år med två barn 3 5 plus en 17 som sambon har sedan tidigare förhållande som också bor här, har en mkt känslig man som tycker jag bestämmer medan jag känner att det är nog jag som trippar på tå,vet inte...ha en trevlig kväll!

2008-10-25 @ 22:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0