SKÅL FÖR GROGGHAGSEN!

image131

Jag höll föredrag på mitt stamhak Eriksdalsbadet (ja, man gör även sånt på det stället).

image132

Sen var det raka vägen till tidningen M:s fest. Fina Colettan höll mig om ryggen.  Jag intog min vanliga pose. Och sen - läs och häpna - blev vi GROGGHAGGOR! För vi träffade en hel bunt damer och började smida planer under inflytande av de gratis förfriskningarna.

image134

Jag tänker inte tala om vilka planer och inte med exakt vilka ... eller jo, förresten, jag måste visa Annika.

image135

Snygg, smart och begåvad med massor i kikaren.
Vi börjar bli stora nu. Riktigt farliga.

image136

Vart tog Fittstimmet vägen och var kommer alla Grogghaggor ifrån? Ja gissa. Och vi börjar bli riktigt varma i kläderna.

Kommentarer
Postat av: norrland

trevliga bilder och en bild ljuger ju inte så var säkert lika trevligt som det ser ut som

2007-11-21 @ 18:49:23
Postat av: Tania

Mera grogghaggor åt folket!!!

2007-11-21 @ 19:19:26
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: Tania

Eller säger man flera??

2007-11-21 @ 19:19:57
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: Terese

Haha, underbart! Jag vill ha helg!

2007-11-21 @ 19:20:34
URL: http://tackytess.blogspot.com
Postat av: mia

Uppfriskande med något annat än en massa dravvel från idioter...härligt Unni..fan vad jag gillar dig...skulle faktiskt vilja träffa dig kan man få det?

2007-11-21 @ 19:38:02
Postat av: G

Om Unni bara deletar apans inlägg från och med nu och vi övriga ignorerar denna sorgliga lilla människa så blir nog allt bra!

2007-11-21 @ 20:34:20
Postat av: Ullis

Åh, jag vill oxå parta med starka och roliga tjejer!!! Hemma nu med twins på 1 år och en 3 åring men snälla när barnen är lite större, pls pls pls :-)
Kram

2007-11-21 @ 20:43:29
Postat av: G

hahaha, nu när du deletat apans inlägg ser mitt förra konstigt ut, ser ut som jag pratar med luften och doesn't make sense :-)

2007-11-21 @ 21:51:38
Postat av: Soffan

du som tränar så mycket och så vidare. Hur orkar du dricka? OBS Helt välmenad fråga. Jag är 35 och kommer att sluta dricka ett tag, orkar inte alls med att vara snurrig och bakis och det där. Har i o f småbarn och 100%-jobb. Du verkar vara på fecke varje helg. Tar du hand om dig? Kram Sofia

2007-11-22 @ 10:02:02
Postat av: Anette

Grogg??? Glöm det. Skulle gå på ögonbrynen efter typ två... Här är det vitt vin utblandat med sodavatten som gäller, annars stupar jag direkt. En eländig klenis har man blivit på gamla da'r. Annat var det förr. Det är för sorgligt. Men en hårdfest med ett gäng gamla goda tjejpolare - inget går upp mot det! Det är värt tre dagars bakfylla, som jag drabbas av these days.
Ha en go helg!

2007-11-22 @ 18:52:28
Postat av: Anette

PS Unni på "Karin 21.30" ikväll!! Skål!

2007-11-22 @ 19:02:16
Postat av: glad i hatten

Jaaa! Snart e det lördag igen... Gott med helg! Det blir tjejfest på lördag, vilker brikar innehålla drinkar, bubbel, armbrytning, hemlisar, röka, akrobatiska övningar, pictures, utmaningar och kärlek. (så jädrans roligt!) Förhoppningsvis har man betongkeps på söndag om lördagnattens förväntningar inbringas. Ha en härlig helg allihop!

2007-11-22 @ 20:30:48
Postat av: Solis

Nu förstår jag nog vad G(-abbie) syftat till när hon nämnt herr Janne G och hans syn på Unnis senaste bok.
Förlåt mej - men många av er känner nog samma sak - det var roligt att lyssna till Janne G, kommentarer överflödiga. Han verkade vilja undvika faktumet att Niclas faktiskt är dömd och i normala fall skulle fått sitta i finkan, om inte Unnis varit så förbarmande.

2007-11-22 @ 21:57:52
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Josefin

Hej!
Jag har en fråga till dig:

Visst har du skrivit en bok om en tjej som blev kär i en grisbonde som var från Norge? Jag kan inte komma på vad boken heter (men jag läste utdrag från boken i "Mitt livs novell".)

Eller vet någon annan vilken bok som jag menar?

Tack på förhand!

2007-11-22 @ 21:58:44
URL: http://juliga.blogg.se
Postat av: Anna (med Bengt)

Är mållös. Efter Guillous kommentar. Tyckte han var komisk i sin "självhärlighet" tidigare, men inte att han skulle säga nåt sånt här.

2007-11-22 @ 22:04:16
Postat av: Anna (med Bengt)

Samt blir jag alltid jävligt förbannad när nån som Carin säger "Det får stå för dig". Det är klart att det står för den som säger det, så är det alltid, men det låter jävligt otrevligt och dumt när nån påpekar det. Om du inte håller med så säg det i stället för det fåniga " Det får stå för.."

2007-11-22 @ 22:08:57
Postat av: glad i hatten

Så jädra klockren kommentar från dig, Unni, angående Janne G:s kommentar om domen. Du är jättebra! Skönt att höra att du har ett bra liv nu med goa vänner och familj!

2007-11-22 @ 22:10:08
Postat av: Maria

Jag har tyckt att Guillou ibland har gett ett litet obehagligt intryck men nu är han ju bara så j...a tragisk.
Han verkade ju helt rabiat.

2007-11-22 @ 22:15:45
Postat av: Maria

Carins kommentar "Det får stå för dig" behöver inte betyda att hon inte tror på Unnis historia.
Det kan ju vara Carins
försök att framstå som objektiv, en journalists dilemma.
Nu lät det ju väldigt dumt när hon sa det, speciellt med det tonfallet men uppsåtet kan ha varit något annat.

2007-11-22 @ 22:22:26
Postat av: Liza

Faktiskt känner jag bara spontant att jag skulle vilja kräkas på Jan G. All respekt till dig Unni.

2007-11-22 @ 22:28:24
Postat av: chany

en gång såg jag dig i mitt hus. du var på nåt möte med andra skolföräldrar. Ville gå fram o säga hur mycket jag uppskattade dig, dina böcker, men avstod. kan säga det nu istället. såg dig på tv i kväll o som vanligt är du fenomenalt verbal med substans - huvet på spiken. o cool o härlig o snygg, hoppfullt att du går på denna jord. kram

2007-11-22 @ 22:52:46
Postat av: Raggan

I dagens Aftonblad på webben uttalar sig JG igen.
Han säger att han kände Unni och fanskapet.
Stämmer det?
Han måste haft god insyn i ert privata liv för att kunna uttala sig som han gör.

Trist liten tjockis, han JG.
Han kränker mig.
Han kränker alla misshandlade kvinnor när han kränker Unni.
Men han idiotförklarar sig själv i samma andetag men det fattar han inte!

2007-11-23 @ 09:59:10
Postat av: Jojo

Unni, du var suverän i TV igår, och Herr Pompöse G gjorde totalt bort sig inför hela svenska folket. Nu kommer din bok sälja som smör, ditt ex kommer att sjunka med sitt Agent-skepp ner till Marianergravens botten där han kan ligga och hångla med slemmiga firrar, förhoppningsvis hamnar Guillou där också, så kan de göka med varandra, ingen av de är värda något bättre, du däremot Unni, är värd ett Nobelpris i Överlevnad, Jävlar Anamma och Underbar Människa...

Din vän (genom skärselden)...

2007-11-23 @ 10:04:24
Postat av: Kajsa

Vill instämma helt och hållet med Jojo! Den pompöse Herr G nådde verklighetens vidrigaste botten i går på TV. Vi är många fler som vet sanningen och står på din sida, Unni!

2007-11-23 @ 10:19:11
Postat av: bertie

Josefin, jag tror du menar Knappt Lovlig av Katarina von Bredow. Kan det stämma? Den finns i pocket nu.

2007-11-23 @ 10:22:44
Postat av: Patrik 27

Hej jag missade tydligen det som visades på TV igår. Men med tanke på att tjejer ofta brukar hålla varandra om ryggen och anser att Unni "vann" så förutsätter jag tråkigt nog att det var Jan G som "vann".

Och det är aldrig bra när rika gubbar får MER självförtroende.

2007-11-23 @ 12:19:59
Postat av: Jojo

Patrik, kolla på programmet på webben och återkom sedan med vad du verkligen tycker om vem som "vann". För övrigt håller jag inte kvinnor bakom ryggen bara för att de är kvinnor. Jag stöttar de människor som jag tycker är värda det, oavsett kön. Det finns kvinnliga grisar i mängder också, av Guillou-karaktär, liksom det finns män som är lika modiga, sanna och starka som Unni.

2007-11-23 @ 13:17:44
Postat av: patrik 27

Har sett klippet nu. Jan G verkar iallafall förbannad. Varför är han det?

Jag är förbannad över att han framställer "Erik" i "ondskan" som en övermänniska. En kille som sätter typ världsrekord i simning under en kort träningsmängd. En kille som är extremt verbal och strategiskt mer skicklig än självaste Napoleon. Övermodig och dessutom har killen ledaregenskaper och slåss bättre än Bruce Lee.

Den boken är väl tänkt att vara en återspegling på hans eget liv till viss del. Och då är det väl Jan G som ljuger från första stavelsen till sista. Han kastar sten i glashus när han säger att unni ljuger i sin bok. Han kastar ju berg i spegelsalen till och med.

2007-11-23 @ 14:32:58
Postat av: unni

Ha ha, jag njuter av era fyndiga kommentarer. Och känner ett fantastiskt stöd från er.

Ska skriva ett inlägg senare om det hela men måste nu iväg och jobba.

Men tack och hör av er här hela tiden.

Pussar i massor

2007-11-23 @ 15:35:22
Postat av: Anette

Måste säga att Patriks senaste är klockren!
Unni, goa tjej, tack för stunden framför tv!n igår. Det blev vild diskussion mellan mig o min karl som väl inte delar min beundran för dig (men han är bäst ändå, hur konstigt det än må låta). Det är en av dina bästa egenskaper tycker jag; du väcker debatt! Du lämnar ingen helt likgiltig, ingen som jag råkat på iallafall, och det tycker jag är bra! Finns för få såna människor idag. HEDER OCH TACK!
Smällkyss// Anette

2007-11-23 @ 15:55:59
Postat av: En som hejar på dig

Jag är så otroligt imponerad av hur vältalig och snyggt artikulerad du är när du pratar i direktsändning. Inte en enda snubblande stavelse! Inte ens Jan G. är så rapp när han är på lyset i TV-studion(vilket han ofta är, gissar jag).

2007-11-23 @ 16:50:04
Postat av: Cat

Jag höll på att sätta kaffet i halsen när jag tog min morgonfika med Carin på webbtvn! Vilket otroligt korkat uttalande GrisJan grymtade fram. Varför? Läste senare på Aftonbladet om samma tema. Boytoy, hämd och lögner. Vad vet han om det? Mycket märkligt gjort av honom, man skulle kunna tro att han va Niclas pappa eller något.¨

Ha en bra helg!

2007-11-23 @ 18:12:30
Postat av: ?

Här är chatten med U

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=75144&a=980524&lid=puff_922481&lpos=extra_0

2007-11-23 @ 20:54:30
Postat av: Sandra

Hej Unnie!
Såg dig just på Karin 21:30 och jag vill mest bara skicka en jättestor, varm kram! Önskar dig allt gott inför framtiden och att du landat stadigt med båda fötterna nu och mår bra! /Sandra

2007-11-23 @ 21:00:31
URL: http://www.fashionating.blogg.se
Postat av: norrland

unni du är bara så...bara så ...är svårt att få fram orden när man blir stum av beundran av dig och gör ju inte saken lättare när man är från norrland

2007-11-23 @ 22:16:05
Postat av: G

http://www.expressen.se/nyheter/1.939738/karln-har-tappat-respekten

2007-11-23 @ 23:13:02
Postat av: akuhujan

Jan Guillou har alltid varit läskig, men nu är han rent mardrömsframkallande. Jag är jätteglad att du skrev boken! Så glad att jag skrivit ett tackbrev på min blogg i rena farten. :) Hoppas du känner att du har en massa stöd! Trevlig helg!

2007-11-24 @ 04:09:32
URL: http://akuhujan.wordpress.com
Postat av: Tessan

Hmm tror mig ha hört någonstans att: vin är livets dryck...och gratis är alltid exra gott framför allt i trevligt sällskap ;)

2007-11-24 @ 10:45:35
URL: http://guapo.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Jag har den djupaste respekt för Jan G och förstår inte varför han skulle göra liknande uttalanden utan kännedom. Förmodligen ligger sanningen någonstans i skiljelinjen. Det är inte trovärdigt att samma kvinna ska bli misshandlad av tre olika män. Det luktar hämnd på långa vägar.

2007-11-26 @ 15:59:33
Postat av: G

Tröttsamt med folk som kommenterar utan att ha läst böckerna. För det första är det två böcker som skildrar misshandelsförhållanden och inte tre och för det andra så är det inte alls ovanligt att man blir utsatt mer än en gång. Dels för att kvinnomisshandel förekommer i stor utsträckning och dels för att det kan vara svårare att sätta gränser och man kan ha "högre smärttröskel" (vilket inte betyder att det gör mindre ont utan att man tar mer skit för att man inte är van vid att bli behandlad på ett bättre sätt) om man redan har blvit utsatt för misshandel och fått sina gränser kränkta fysiskt, emotionellt och sexuellt.
Läs på om fakta både gällande Unnis böcker och fenomenet kvinnomisshandel innan du uttalar dig igen Kristoffer!

2007-11-26 @ 23:26:03
Postat av: Stefan

--> Kristoffer:
Jag har också, fram till nu, haft den största respekt för Guillous journalistiska förmåga. Han har varit en av få journalister som skrivit med juridisk kunskap och som i stort sett aldrig kunnat beslås med faktafel (iaf enligt min erfarenhet och kunskap).

Men i det här fallet verkar han ha fått hjärnsläpp eftersom han förnekar hårda FAKTA. Det finns regelrätta BEVIS för misshandel. Det är inte bara lösryckta påståenden.

2007-11-27 @ 09:48:29
Postat av: mln

Våld i nära relationer är obegripligt och väcker av förståeliga skäl en djup motvilja. Att återbörda skulden på offret, och alliera sig med förövaren, är naturligtvis betydligt enklare vilket bl a Jan Guillou utgör ett utmärkt exempel på. Genom förnekandet undslipper vi främst det som handlar om att faktiskt se en annan. Som ett led i förnekandet kan vi även undkomma det betungande i att axla ansvar.

Att Guillou själv varit utsatt ? och med all tydlighet inte förmått bearbeta dessa erfarenheter ? medför en begränsad förståelse inför (alla) andras utsatthet. Den andra blir istället ett hot för den med obearbetad övergreppsproblematik då föreställningen bygger på att offret får fortsätta vara just offer.

Positionen som offer bygger på underordning och generera känslor av dålighet, misslyckande och förnedring, dvs just det som förövaren en gång införlivat hos den utsatte. Här kan ingen stanna. För (psykisk) överlevnad tvingas offret istället identifiera sig med förövaren - makt och betydelse hör ju samman med gärningsmannen! ? varför han intar förövarens position. På ett vis blir han sin egen förnekande förövare.

Att gå i kamp med en person som har så obearbetade erfarenheter som Guillou är totalt meningslöst. Med grandiosa försvar, inbillat överläge och en inre förvirring lägger han ut sin aggression på andra. I stunden Unni Drougge. Det handlar dock inte om Drougge ? i förskjuten form är hon barnet Guillou som trycks ner och betvivlas av (Guillous) förövare.

Genom att demonstrera sin egen förträfflighet i det offentliga rummet lyckas Guillou ändå hålla ihop sitt inre. I förfäktandet är han någon att räkna med och här ligger hans livskraft.

Handsken är kastad. Offret (barnet!) Jan Guillou kräver uppmärksamhet. Frågan är om du Unni gör rätt i att ge honom den?

2007-11-27 @ 12:45:15
Postat av: Josefin

bertie
Ja det stämmer. Varför hade jag fått för mig annat? Känner mig lite dum nu..

2007-11-28 @ 13:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0