BALLARE MED BALLE?

Jag har haft sex med över 3000 män. Hur känns det att få veta det? Att jag som är kvinna knullat skiten ur så många karlar. Vilka fantasier väcker det? Var ärliga nu. Kanske måste vi ta in en bild på mig också. Ihop med en fettad text.

image63

JAG HAR HAFT SEX MED MINST 3000 MÄN!

Är jag het nu? Jag har ju dessutom utmärkt mig med att ha skrivit ett gäng romaner. Jag är med andra ord ganska framgångsrik. Och helvete vad jag har fått ligga. Hur smakar det?

Okej, nu tar vi nästa, som råkar vara kände äventyrsseglaren Roger Nilson:

image64

JAG HAR HAFT SEX MED ÖVER 300 KVINNOR!

Det brölar han ut i pressen idag. Wow! Vilken kille! Svennarna blir avis såklart. Måste läsa - hur fixar han alla dessa villiga damer? Visserligen bekänner han att han är sexmissbrukare, men vaffan. Det måste ju ändå vara grymt att få omkull tjejer på löpande band.

Men jag då? Som har haft sex med tio gånger så många? Då är väl jag tio gånger ballare? Eller? Tror ni mig inte?

Kommentarer
Postat av: Ancha

Frågan är nog lite hur pressen vinklat det där... men nu ska jag läsa din bok! Håller den i handen!
/Ancha

2007-09-04 @ 17:49:55
Postat av: Micke

Jag tycker det är ungefär lika imponerande som en kopp ljummet piss att skrävla över hur många man knullat. Som om det skulle vara en bra måttstock över hur ens sexliv varit. Sära på benen för massa low-lifes klarar vilken loser som helst. Samma sak med den knullglada kåtbocken ovan.
Jag är 33 år och har enbart haft sex med min sambo under de senaste tio åren, och innan dess ett fåtal tidigare flickvänner. 4 pers allt som allt och ojojoj vad olycklig och misslyckad jag känner mig, och vilket tråkigt sexliv sen då. En massa slabbiga krogragg i bagaget, helst hundratal, då skulle man vara lycklig som tusan. Eller också inte.

2007-09-04 @ 18:11:34
Postat av: stina

Rogers 300 kvinoor var inte speciellt mycket.
Vi tar ett räkneexempel:
- Roger är 56 år. Säg att Roger har knullat sedan han var 16 - det är 40 år det. 300 kvinnor totalt dividerat med 40 år = 7.5 kvinnor per år. Det är ju inte speciellt mycket att hurra över!!! Jag vet inte hur man räknar här men om man jämför hans sjukdom med t e x alkoholism så skulle man vara alkis om man drack kanske 7 glas vin om året. Hmn...
- Unni, vi säger att du är 45 år (du ser bara ut som 30 dock). Motsvarande mansförbrukning för dig skulle bli 103.4 män per år. DET ÄR EN NY NÄSTAN VAR TREDJE DAG! DET KALLAR JAG DÄREMOT IMPONERANDE!
RING EXPRESSEN! BUMS!

2007-09-04 @ 18:58:26
Postat av: Micke

: )
Skönt inlägg Stina

2007-09-04 @ 19:06:07
Postat av: ajja

hear hear sina!

2007-09-04 @ 19:41:08
URL: http://www.runthornet.blogspot.com
Postat av: Sandra C

Jag tänker varken dissa eller hylla människor som har haft sex med många män eller kvinnor. Ibland behöver man bara en person, om man lever i en relation till exempel. Ibland kan det vara skönt med omväxling, om man är singel till exempel. Men det är inte direkt material för tidningarnas framsidor. Vad är det meningen att man ska tycka när man läser en sån löpsedel?

2007-09-04 @ 20:42:18
URL: http://kaffemedmjoelk.blogspot.com
Postat av: Jenny w

Det är helt klart ballare om man är kvinna och knullar runt!
Själv vet jag inte hur många jag har varit med för jag har dyskalgyli=räknesvårgheter ha ha .

2007-09-04 @ 20:42:54
Postat av: Freud

Hur många av dessa 3000 snubbar har spöat dig?

2007-09-04 @ 20:49:42
Postat av: Descartes

Skitsnyggt läppstift!

2007-09-04 @ 21:26:50
Postat av: G

Varför är alla som heter Freud idioter?

2007-09-04 @ 22:33:46
Postat av: unni

Ho ho ho ho! Ni är så jävla smarta och roliga! Ni hajar säkert att det är mediernas vinkling jag går igång på. Och att Roger aldrig behöver skämmas över sina (iofs futtigaI) trehundra taskiga ligg.

2007-09-04 @ 22:36:32
Postat av: en provocerande svag man

Salomo hade 700 konkubiner och cirka 1000 fruar, vilket Voltaire anmärkte var ovanligt. De flesta kungar har nämligen fler älskarinnor än fruar. Män och kvinnor kan i teorin knulla hur många som helst, men män kan vilket bl.a. somliga saudiarabiska familjer demonstrerar ha väldigt många barn. Den enskilde mannen har till skillnad från den enskilde kvinnan en oändlig potential att få barn. Denna fruktbarhetspotential är dock män emellan ett nollsummespel; det en man vinner förlorar en annan.
I Norge har jag hört men vet inte om det är sant är det så att många män ovanför 40 är barnlösa samtidigt som
många män har barn med mer än en fru. Är norrmän mer primitiva än svenskarna? Allmänt gäller att en man i snitt har lika många barn som en kvinna, men variationen män emellan torde vara större och denna variation har som indirekt följd att den könliga konkurrensen mellan män är större (men orsakssambandet är inte helt klart). Vi observerar att nästan alla uteliggare är män; vi anar att naturen tar större chanser med män - det föds fler idioter men också fler genier i den manliga skaran.
Ibland undrar jag över den väldiga ström av tyckande som dagligen sköljer över oss i media. Den vanliga medborgaren är boskap. Dum och manipulerad från vagga till grav av media som av löpsedlar och reklam att döma föraktar sina konsumenter.
Mannens (rättare sagt somliga mäns) psykopati är ofta omtalad, men den kvinnliga motsvarigheten talas det mindre om. Vilket är kvinnokönets stora svek? Det är lite suspekt att säga att kvinnokönet inte skulle ha något ansvar...

2007-09-04 @ 22:42:13
Postat av: Cat

Det känns inget alls att/om du har haft sex med 3000 män, kvinnor eller vad det nu handlar om. Det känns med all säkerhet mest för dig själv i så fall.
Kortfattat så handlar det väl antagligen om erövrare, hora osv. Jag har ingen aning om vem den där djävla Roger är och jag skiter i det dessutom. Måtte han segla snett utav bara helvete.
Jo, Unni jag tror dig, alltid

2007-09-04 @ 23:19:18
Postat av: stina


till prov svag man: Du cyklar. Håll dig till ämnet! Man kan knulla utan att det blir barn.
FYI
Roger har inte 300 barn
Unni har inte 3000 barn
så...
tänk om,
tänk rätt,
tänkt roligt,
så pratar vi

2007-09-04 @ 23:33:14
Postat av: Stefan

Ähh, du hittar på, det fattar ju alla. Bara för att provocera.
Eftersom jag vet hur gammal du är så kan jag räkna ut att det i runda slängar skulle vara en ny karl ungefär var femte dag sedan du fyllde 16. Eftersom jag inte uppfattat att du inte levde extremt promiskuöst under åren med N eller under tiden med M så skulle man kunna räkna bort några år. Jag räknar bort ca 15 år. Då blir det en ny gubbe ungefär varannan, var tredje dag. Hur kul det än är att göka, och hur nyttigt det än kan vara, så tror jag inte att du - eller så många andra heller - skulle tycka om det. Fan va jobbigt! Varannan dag! Personlighetsklyvning nära. ?Öhhh, var det Pelle eller Lasse eller Mats eller Niclas jag måste prata med om att jag har fått klamydia ? öhhhhhhh. Kommer fan inte ihåg.?
När man inte ens kommer ihåg om det är onsdag eller tisdag idag så ...
Det finns inte heller någon vettig människa som vill eller ens kan hålla räkning på så många ligg. Jag förutsätter att du inte för "kassabok" som Rasmus' syrras pokjkvän gjorde i boken Rasmus, Pontus och Toker.
Sååååååååååååååå, du hittar påååååå. Det är ju bara ett PR-trick för att väcka uppmärksamhet, för att Aftonbladet skall skriva att du påstår att du har nuppat med 3.000 karlar.
Den egentliga saken är ju dock den där gubben som skrivit om sitt sexmissbruk. Är det motiverat? Är det skryt? Är det macho? Jag tror bara att han är business minded. Mycket PR för boken. Fast jag känner nog inte någon som jag tror skulle köpa den ändå, så han behöver nog all PR han kan få för att det skall gå ihop. Kvasi!

2007-09-05 @ 07:46:55
Postat av: Stefan

Jag tror jag måste fixa en egen blogg istället för att snylta på din och andras.
Såg konsumtionsoraklet von Sydow på TV-nyheterna i morse. Unni, du och jag är lika gamla. Kan du förklara för mig vad det är som är vettigt med att en relativ ungdom idag har som huvudsysselsättning att SHOPPA? Det är ju helt sjukt! Å tonåringar suktar efter att ta efter den där stackaren. Eller är det jag som är ute och cyklar. Ur led är tiden. Jag har tre tonåringar. Måtte de inte ta efter tokerierna. Jag längtar tillbaka till den progressiva antimaterialismen från sent 60- tidigt 70-tal. Även om den också kunde gå till överdrift så fanns det ju logiska, kloka argument för det.

2007-09-05 @ 10:10:24
Postat av: Anna (med Bengt)

Nu är jag i mål. För första gången har jag kunnat säga att en bok var skakande utan att bara rabbla ett klichéuttryck som brukar stå på bokomslag.
Jag tror att den här boken kommer att att bli en klassiker typ ?Århundrades kärlekssaga?. Och ja den var taskig mot din ex- sambo, och ja den var minst lika taskig mot dig själv. Du ska hedras för att du hade styrkan att dra dig själv i dyngan på detta sätt.
(Till mångas och säkert din förtretnad tycker jag givetvis synd om ?Niclas? också. Det är synd om alla förövare som känner vanmakt och sig fångna i sin person.
Men fy fan vad arg jag blir om man påpekar detta för såna som ?förövat sig? mot MIG!!!
Men jag skulle inte dra mig själv för att göra samma sak om jag varit i din situation.
Jag vill inte hamna i din situation. Men jag har upptäckt hur lätt det är att som du säger i Tv-intervjun ?tro att man ska få något mer? till slut än det man verkligen får. Vi tjejer är experter på det, att se våra egna drömmar i stället för den andra personen. Därför var denna bok viktig för mig. Jävligt bra jobbat!
PS. ?Din son? formulerar sig jävligt roligt!
Dessutom ska jag inte glömma uttrycket om den översaltade rådjurssadeln!

2007-09-05 @ 13:13:25
Postat av: unni

Yeah! Det rockar här, dammit!
Till den provocerande svaga mannen vill jag bara säga att jag instämmer med efterföljande talare. Skippa den där biologismörjan, please. Män är människor, inga frögurkor.
Ang räkneexemplen: Man kan ju faktiskt ta flera åt gången, iaf om man är kvinna. Herregud, det finns ju p-mackor där en dam blir påfräst av hundra snubbar inom loppet av en timme. Så, några tusen kommer man snabbt upp i om man ligger på, hö hö.
Stefan. Du tror väl inte att jag vill provocera? Och framförallt: du menar väl inte att jag tror att Aftonbladet skulle trumpeta ut det hela? Eller att jag vill det heller för den delen? Skulle det vara bra pr för ett anständigt fruntimmer?
Anna (med Bengt): You made my day!
Och G: Ja, kallar man sig Freud ligger man jävligt risigt till...

2007-09-05 @ 17:07:14
Postat av: Stefan

Haha! Näe, kanske inte för ett anständigt ...
Å andra sidan, vad är det som säger att man söker BRA pr?
Nu skall jag ut och shoppa

2007-09-05 @ 17:22:06
Postat av: Anna suck med B igen

Haha! Det är alltid lika kul att "vända på steken".
Men om man pratar om att en man har många tjejer brukar alltid många män förr eller senare ta upp hur det är "i djurvärlden". De pekar då med förtjusning på system där djurhannar har många honor (inte så ofta på myrstackarna).
Jag är inte nån anhängare av ett sånt synsätt eftersom människan till skillnad från djuren kan välja, men om man envisas kan man slå fast följande:
I en vargflock finns en ledare som oftast är en hanne, men kan vara en hona. Alfahannen har en hona, alfahonan, som är den enda han parar sig med.
De andra i flocken "idkar inte könsumgänge." Vargar är alltså monogama. Översatt till människa: Endast VD på Ericsson och hans fru får ha sex, resten av de anställda ska leva i celibat och vara nöjda med att sätta ihop kretskort till mobiltelefoner.
I andra rovdjursflockar där hannen faktiskt har ett "harem" brukar honorna vara otrogna när ledarhannen är ute och slåss med andra hannar. Ca en tredjedel av djurvärldens ungar har därför honorna som regel fått med en annan hanne (med ledarhannens ovetskap). På så sätt säkras artens fortbestånd.
Tamhundar är i motsats till vargar polygama och parar sig lite hur som helst.
Så som man är det bara att välja: är du mops eller varg?
Men jag misstänker att många män nu inte är lika pigga på att referera till djurvärlden när de ska ursäkta hur saker och ting ligger till. Eller?

2007-09-05 @ 18:15:05
Postat av: Solis

Solis känner att han måste sätta ner foten och ryta lite - han är ju trots allt född i lejonets tecken - över ett visst rajlerande över den okände läkaren, som jag känner är syftet med inlägget och inte huruvida kvinnor eller män får knulla med flera partners.
Visst kan man tycka det är löjligt att gå ut i nån kvällstidning och en sån rubrik väcker kanske misstro. MEN med tanke på att du, Unnis, själv skrivit en liten skrift om olika typer av missbruk ("Att vara besatt: eller att våga möta vilddjuret inom sig") så borde en mer respekt ges.
Lägg där till denna sensommaren/tidiga hösten där du är i fokus med tanke på tidigare relationen som utmynnat i en bok. Du tar bladet från munnen och talar ut och gör säkerligen många utsatta kvinnor en stor tjänst och ger dom en offentlig röst. Jag säger inte att sexmissbruk och kvinnomisshandel är samma sak men man ska kanske inte blunda den liknade sitution som uppståt. Dvs där en som har personliga erfarenheter av något destruktivit tar bladet från munnen och visar sej stark och ger en röst åt alla som tiger i tystnad och mår dåligt.
Jag känner inte till denne nämnda läkare. och kanske kan det vara en styrka, det visar på att en "vanlig" människa kan åka dit. Samtidigt som han kanske får betrakats som "framgångsrik" då han är välutbildad och har "bra" jobb. Jag tror folk har lättare att identifera sej med honom än med tex Robbie Willams eller Mick Jagger.
Dessutom är ju (del av) titeln på din bok "kallas kärlek" säkert inte omöjlig att applicera på ett sex/relationsmissbruk där människor utnyttjas i namnet Kärlek (själv så tror jag inte på kärlek ;)).
MEN verkar ju som du förstått att du gick på kvällstidningarnas vinkling. När jag läser 3000 undrar jag mest inte om du skulle vilja spräcka den gränsen - solis är voluntär;) *LOL* - nej blev SOlis för snuskig nu!? Sorry... nu ska Solis sitta och skämmas.
By the way var i stan idag och jag såg inte din bok på akademibokhandeln men väl på åhlens - jag bläddrade lite i den... Men köpte inte, beställt den från adlibris med ett par andra böcker som tar lite längre tid.

2007-09-05 @ 20:07:31
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: unni

Anna (m fl), det var ju lysande! Hur vet du allt detta? Myror... vargar... och mopsar - ho ho ho... Vasst!
Och så Solis: nu har du faktiskt varit lite stygg (förutom snusket). Du anklagar mig för att "gå på" kvällstidningsvinkeln när det är just den vinkeln jag vill ifrågasätta.
Sen är det ju liiiite svårt att inte misstänka herr Nilson för att vara ute med snabeln. Tyvärr, kan inte rå för det.

2007-09-05 @ 21:18:45
Postat av: Makalösa

Sex är ett överreklamerat tidsfördriv . HERREGUD, varför måste han visa upp sej. VEM VILL VETA??? Urk

2007-09-05 @ 21:40:09
URL: http://rackartina.space.live.com
Postat av: Solis

Ibland har man (Solis) stygga kvällar... :(
Till mitt försvar kan jag bara säga att min tolkning av dina ord har varit att du snarare vill raljera över honom och förminska hans problem snarare än att kritisera kvällstidningarnas kvällspress. Men när jag läser om ett inlägg/kommentar från dej, står det klarare att kritik mot kvällspress kan vara målet. Och i så fall fungerade det sublima sättet att kritisera press och attityder. Aftonbladet/expressen har inte tagit upp ditt uttalande; det är kanske ballare med balle enligt kvällspressen. Och ditt fiffiga sätt att gå tillväga (även om jag inte förstod till en början...) är briljant och intelligent! Bugar.

2007-09-05 @ 22:11:51
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Suss

Men hallå!
HAN är tuff som knullat 300 brudar. DU däremot är tjej och därigenom äcklig eftersom du öht har knullat.
Lär dig hålla benen i kors och stillasittande se på och tiga som en fin flicka!
(eller var det inte så det var?)

2007-09-06 @ 00:06:53
URL: http://roppedoppdi.blogg.se
Postat av: Lärarinnan

Jag har beställt boken och den kommer fr bokus vilken dag som helst.... men varför luuuuuuuurades du Unni och sa att den skulle komma den 19e september ;-) ?? Nu hade jag ju kunnat läsa den mkt tidigare, jag som markerat med kryss i almanackan och allt på den 19e :-) Och nu vågar jag inte läsa Annas kommentarer här ovan eftersom jag inte vill veta handlingen innan jag läser, lite manisk med sådant! Men snaaaart kommer den!
Vad det gäller ballar så är de alltid ballare, åtminstone om de får säga det själv...ja alltså innehavaren av ballen... de kan sällan tala för sig själva ;-)

2007-09-06 @ 07:34:31
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/
Postat av: Tuva

Haha. Fan du är världsbäst Unni. Som alltid.

2007-09-06 @ 10:13:34
Postat av: Nena

Unni du är bäst!! Tänk att ha dig som morsa, ascoolt det måste vara.

2007-09-06 @ 11:47:33
Postat av: Cat

Nu har jag sträckläst boken i ett par dagar. Men nu får den smälta lite, tuggas om och även rapas. Kan säga så mycket utan att avslöja något i handlingen att den måste läsas. Även om den bitvis är äcklig, skrämmande och rent fysiskt påfrestande. Den känns kan man lugnt påstå.
Unni, tack för att du delar med dig!

2007-09-06 @ 13:44:52
Postat av: Elin Alvemark

Unni för fan! Du är konstnär! 4 real. 4 real. 4 real. Man fattar knappt att du är svensk. Mod, fitta och skönhet i ett. Jag typ ryser. Du är rolig. Vi andra smarta koola frifräsande jävla får energi av dig. Glöm inte. Love.

2007-09-06 @ 14:10:39
URL: http://hellyeah.webblogg.se/makt/
Postat av: unni

OMG... jag blir ju blyg... ni är så snälla att jag snart kommer att få storhetsvansinne. Liket lever! Och ni äger! Puss på dig Solis som kryper till korset så ödmjukt. Tror jag måste dra en taj, ha ha ha ha!

2007-09-06 @ 15:30:44
Postat av: Anna med B

Jag har letat som fan efter den vetenskapliga artikeln i DN el Svd i våras där det stod om haremshonornas snedsteg.Jag vill så gärna hitta den själv, just för att den är så roligt att dänga det i huvudet på vissa!
Kanske förekom artikeln i samband med artiklarna om ymnigt förekommande homosexualitet/bisex naturen som uppvisar. (Svanar är tydligen ofta bögar t ex och uppfostrar ungarna själva sen de kört ut honan!).
Hur en vargflock fungerar hittar man däremot hur mkt info som helst om.
För övrigt är Naturen ett smörgåsbord där man i likhet med Bibeln kan hitta just precis det man är ute efter!

2007-09-06 @ 19:24:26
Postat av: Cat

Anna/Bengan, det finns ett antal artiklar på DN om hurgördjur i bingen. Kan det vara denna du menar? http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=608289&maNo=1 Det finns även länkar till samma ämne på sidan. Här är också lite skoj läsning http://www.aftonbladet.se/nyheter/article123516.ab

2007-09-06 @ 20:02:52
Postat av: Anna med B

Tack Cat! Här kom ju svanarna fram, åtminstone. Men jag letar fortfarande efter den artikel som mkt tydligt klargjorde för däggdjurshonors promiskuitet, och rollen detta hade. Hittills har jag bara hittat några om fågelhonors polyandri (alltså att en hona håller sig med flera män).

2007-09-06 @ 20:14:11
Postat av: Lärarinnan

Nu har boken kommit :-) :-)

2007-09-08 @ 15:14:11
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/
Postat av: Lotta

Det är kanske så här vi borde göra för att bli av med problemet med otrogna karlar. Det lär inte bli några fler barn i alla fall. Det finns 180 sidor på samma tema på länken. Männen får det inte lätt i framtiden, med kvinnorna vid makten, men de får kanske vad de förtjänar...
http://www.clubdomcash.com/fhg/pics/67/p/06.jpg

2007-09-08 @ 23:48:40
Postat av: jens

hejsan nu börjar jag fundera ?????
vill du verkligen att jag skall bjuda på mitt ´cv till dig, men var skall jag skicka det
kram jens

2007-09-09 @ 03:39:10
Postat av: dyingatheist

unni. trodde det var ironi.. men den obekväma tystanden fortsatte... så jag antar att du är på allvar unni.. jag letar efter reflektion i mig själv som säger att jag ska imponeras.. ser väl ingen större skillnad i kvantitet mellan könen, gör du?
stina. bra inlägg!

2007-09-09 @ 11:34:53
Postat av: unni

Hoppas Lärarinnan gillar boken. Vill bara påpeka att den officiellt släpps den 19 men är tillgänglig i butik redan pga efterfrågan.
Vad funderar du över Jens? Om ditt cv skall innefatta den kvantitativa aspekten av ditt tidigare könsumgänge, he he?
Vadan nu detta med ironi kontra allvar, dyingatheist? Vi är väl postmoderna i allsindar...

2007-09-09 @ 13:43:01
Postat av: underdogen Wajden

Jag säger bara Gene Simmons - han med tungan, du vet. Basisten i KISS.
Han som en gång var ihop med Liv Ullman.
PS. Jag gillar dig, Unni. DS.

2007-09-09 @ 23:21:40
URL: http://wajden.sprayblog.se
Postat av: Anette

Tja! Löpte boken i lördags. Sträckläst. Tagit med den till jobbet. Låtsasläser de sista sidorna idag med boken under en hög med papper så folk tror att jag jobbar. Så jävla bra! Blir så lycklig av att du ger fan i att hymla. Fanns det fler som du så skulle inte tillvaron för mänskligheten vara så förljugen.
Nyfiken...är/var du så öppen med ditt sexliv inför
dina tonåringar? Min femtonåring har rummet bredivid mitt och min karl har ett helvete att hitta lägen i bingen där det inte knarrar och hålla för munnen på mig när det är som bäst... Jag menar hur jag än beter mig så är jag vedervärdigt pinsam tycker ungarna, om jag fjässar så dom märker det gör nog ingen större skillnad.
Fan nu ringde telefonen... Puss // Anette

2007-09-10 @ 09:08:52
Postat av: CHINA

SEX VILL VÄL DE FLESTA HA, NYA PARTNER ÄR SPÄNNANDE OM MAN ÄR SINGEL.ATT LIGGA MED 3000 MÄN ÄR FANTASTISKT, TYCKER STAN ÄR RÄTT SÅ MAGER PÅ MÄN, SOM JAG VELAT HAFT SEX MED, NÄR JAG HADE MIN SINGELTID.

2007-09-10 @ 12:24:32
URL: http://Blogg.passagen.se/china_o
Postat av: ebbaws

Hehe... 3000... starkt jobbat! Hoppas det var kul. Hade missat att du skaffat en blogg, jätteskoj, nu får jag läsa den ofta!

2007-09-11 @ 00:52:08
Postat av: Pia Brooks

Unni, babe, jag har alltid gillat dig, mer for din attityd, kanske, an dina alster. Eller, det lat fel, du ar bra alltigenom. Men en grej, fattar att du ar rasande pa "karlar" (som bade min mamma och mormor sager! He-he!) eftersom du gatt igenom otrohet, misshandel etc. Men alla sagor ar ju faktiskt olika! Tycker du att det ar varre om en man slar en kvinna an om en kvinna slar sin man? Jag vill inte ha eller skapa vald (eller, mojligheten finns ju att det kanske ar sexigt, hur sjukt det an kan lata, men jag vet att du vet vad jag snackar om, for att du har bskrivit om det). Sure, min man ar fysiskt starkare an vad jag ar, men I will put up a good fight. Och det ar alltid jag som startar det. Nu sager alla trista feminister: "Oj, vilken offer-tjej, han ar ju sas FEL!". Han ar inte fel, jag ar inte fel. Slagsmal ar naturligt,
om du nu vill snacka om att jamfora manniskan med djur. HATAR alla terapeuter som sager efter forsta slaget maste du lamna honom! What if I did it first? Vi ar djur, ja, kan ingen bara erkanna att otrohet ar smartsamt? Jag tror att du var jattesarad att din make knuppade runt och forsokte misskreditera den instinken genom att forlojliga honom. Granted, han ar en helvetes fjant (och ful ocksa med sina tunna lappar och faniga huvudform, Unni, du som ar sa jakla snygg, kom och halsa pa mig any day in NYC!), men varfor tog du honom in the first place? Jag fattar allt du sager, min make ar standigt omsvarmad av so called "friends". Ar det inte markligt att alla hans tjejpolare ser ut som fotomodeller eller porn stars och aldrig som Rosanne Barr? Och anda instigerar han att det ar VANSKAPEN som betyder nagot. Hey, jag har inte sa manga fula manliga polare heller, men det trakiga ar att killar vill inte vara polare om de inte far knulla. Medan tjejer faktiskt vill lara kanna en gift man aven om de inte har en chans. Latsas vi! Och dem! Kvinnor ar lika javla stora svin som man!

2007-09-14 @ 05:05:35
Postat av: unni

Tack för komplimangerna, Pia! Slickar lystet i mig.
Det här med misshandel är ju ganska dystert. Är en man och en kvinna med på att slagsmål är ok, kanske det är en helt annan sak. Men att leva i ett misshandelsförhållande är hell on earth, tro mig. Det går inte att bevara sin självkänsla under såna omständigheter. Jag tror att vi diskuterar olika saker här. Men jag kommer gärna till NY!
Kram

2007-09-14 @ 16:50:10
Postat av: G

VA? Vadå slagsmål är naturligt? Det är väl ändå inte naturligt att slå den man älskar? Snarare högst onaturligt skulle jag vilja säga. Jag tycker aldrig att våld är ok. (Bortsett från nödvärnsrätten, men det är ju inte våld utan försvar)

2007-09-15 @ 10:55:40
Postat av: Pia Brooks

Unni, du fattar inte hur glad jag blev att du SVARADE! Jag vet exakt vad du menar ocksa med att vi diskuterara olika saker (fan, vad bra du ar som igenkanner detta och inte fraser at mig!), jag ar inte slagen om jag inte kanner mig slagen.
Och du har all ratt att tala om misshandel, min, kanske lite klumpiga kommentar, grundade sig i att jag verkligen ar overtygad om att forhallanden kan ta sig sa manga olikan former. Och det ar faktiskt min vackre make som har behovt anpassa sig! Anyways, kom hit till NYC sa gar vi ut och festar med Michael Stipe och Moby ( ja, nu skryter jag, men min brallis ar deras trummis!). Keep up the good work, Unni. Forlat att jag skrev dumt om ditt ex. Fast vad gor han numera? Hanger med Bingo Rimer? LOL!

2007-09-16 @ 04:05:51
Postat av: Björn

"Svennarna blir avis såklart." Nej, men Svennis blir avis såklart.

2007-09-19 @ 18:11:18
Postat av: Yoda

Angående slagsmål,
sure, på med handskarna och upp i en ring bara!
Seriöst, ett slag är ett slag för mycket - för mig finns inga ursäkter oavsett vad den som slår har mellan benen.

2007-09-22 @ 13:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0