KONTAKTKÅT

image82

"Hej!

Du verkar vara en så stark och verbal kvinna. Men det
enda jag tänker på när jag ser en bild på dig är att
jag vill knulla dig.

Jag är 31 och jobbar åt Försvarsmakten. Hör gärna av
dig så kan vi träffas och ta en promenad.


Kram

xxxxxx"

Jag fick det här mejlet häromdan. Och observera att jag inte lämnar ut hans namn, så sjysst är jag. Han har ju faktiskt inte sabbat mitt liv, utan bara kommit med ett skamligt förslag.

Det är härligt med gensvar och jag rågillar när folk som läst nåt om mig, eller ännu hellre nåt AV mig, kommer fram och hälsar, kommenterar min blogg, mejlar eller facebookar. Men jag är ledsen, jag vill inte bli knullad. Dessbättre är det sällan jag får dylika propåer. Det gör mig bara lite nyfiken. Hur stöddig kan en snubbe tillåta sig att vara egentligen? Men visst, frågan är fri.

Nu ska jag till bokmässan i Götet och dem av er som är där får gärna lyssna på mitt miniseminarium lördag kl 13.30. Eller på duellen i Aftonbladets monter på söndag kl 11.30. Eller så kan ni komma till monter A0242 och kolla när jag signerar. Annars lär ni hitta mig i nån av barerna.

Men i mån av tid ska jag rapportera från messen.

Miss mess

Kommentarer
Postat av: Louise

Intressant! Själv har jag dristat mig till, i nån slags
självförnedrande studie, att skicka liknande mail till två manliga kändisar. Och nog har jag fått knulla dom båda två. Och om vi lämnar därhän vad det säger om mig (helst) så är det ett rätt intressant fenomen att fundera över. Vem utnyttjar vem och framför allt Varför?? Det är ju värre än Lunarstorm liksom. Men de här männen funderar jag mycket över. För min egen del har dom genererat i en sjuhelvetes massa inspiration till mitt eget skrivande och på så sätt var det ett spännande utnyttjande. Men urk vad äckligt. Och Vad handlar det om? Maktmissbruk åt båda håll? Headhunting? Biologi?

2007-09-27 @ 13:47:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/398
Postat av: Ullis

Jag tycker att du är en fantastisk kvinna! Har just läst ut "boven" och blev mkt berörd, jag har själv levt med en psykopat som jag lyckades lämna genom att fly från landet där vi bodde och fast det är drygt 10 år sedan jag kom hem så minns jag vårt förhållande mycket tydligt. Både himmel och helvete! Nu lever jag präktigt småbarnlivs med en jättesnäll man och fast det är lite trist ibland så påminner "boven" mej om att det är fan värt det. Hoppas att du har det toppen på mässan och skit högaktningsfullt i alla knäppisar som är mest intresserade av aspekten att du lämnar ut Niclas namn i boken, screw them! Kram och skål!

2007-09-27 @ 13:47:47
Postat av: Sara

Sätt ut namnet!
Och din klocka verkar vara grymt snygg, kan man få en närbild?

2007-09-27 @ 15:23:30
Postat av: Micke

Tycker faktiskt inte det där mailet var nån big deal. Killen är säkert bara uppriktig. Ett kärleksbrev helt enkelt :) Visst kan man kanske tycka att han uttrycker sig lite väl rakt på sak och kanske på gränsen till oförsiktigt med tanke på att du för inte så länge sedan kommit ur ett vidrigt förhållande, men samtidigt varar nog alltid ärlighet längst.
Det är nog föga förvånande att många män och kvinnor tycker du är ser bra ut, att bilden av ett samlag flimmrar förbi på näthinnan på vissa, tja så är det väl bara, antar jag. Vissa tänker det - andra säger det rakt ut, och andra kanske varken tänker eller säger det. Ärligt eller svinigt. Tja var och en får väl tycka vad dem vill. Nog spånat om detta. Ha så kul i Göteborg

2007-09-27 @ 15:56:11
Postat av: Anna (med Bengt)

Haha! Eller inte.
Sådana som denna person är i vilket fall anledningen till att jag aldrig undertecknar mina kommentarer med "kram".
Jag vill inte vara en som tar sig friheter, nämligen.
Men annars hade jag gjort det!

2007-09-27 @ 21:42:00
URL: http://http://blogg.aftonbladet.se/13177/
Postat av: Mikaela

Micke: Tycker inte att Unni verkar oerhört förnärmad heller. Eller jag vet inte. Har alltid varit dålig på att läsa känslor.
Unni: Du är en grym kvinna. Köpte en bok av dig så sent som idag (dock inte den nya, som fattig student väntar man hellre till pocketversionen...). Ska snart gona ner mig med lite te och läsa...

2007-09-27 @ 22:38:24
URL: http://stalkamig.blogg.se
Postat av: Nathalie

Unni;
tack för en otroligt bra blogg, blev tipsad av en vän/medbloggare.
Igenkänningsfaktorn är hög, och det är så skönt att läsa.
Tack
//Nat

2007-09-28 @ 09:17:23
URL: http://inteforintett.blogspot.com
Postat av: dyingatheist

:) han har iaf tänkt utanför lådan, då han
berömmer din person istället för fysiska
attribut men han har väl någon underlig
idé om vad han tror du går igång på...
men ack så fel det blev..
följde en bild med detta mail lr hade du
varit tvingad att köpa grisen i säcken?

2007-09-28 @ 09:34:21
Postat av: Annaluna

Ang. Mickes kommentar: VAR någonstans är det där mailet ett "kärleksbrev"? För att ordet "promenad" vävts in? Han verkar inte så smooth han den där namnlöse inom försvarsmakten; börja gärna med att vilja knulla, sedan kanske en promenad på det. Det känns däremot som att en sådan kille antagligen aldrig skulle våga komma med förslagat på riktigt, han har nog inte fått sig så mycket i sina dagar (hade han det, hade han nog lärt sig att vägen till en kvinnas säng kanske är lättre på annat sätt) Det är lätt att vara kaxig i skrift.
Önskar att jag hade kunnat vara på bokmässan!

2007-09-28 @ 10:30:16
URL: http://annaluna80.blogspot.com
Postat av: Karma

Vad snackar Louise om egentligen?

2007-09-28 @ 14:30:30
Postat av: unni

Ha ha ha ha!. Ja, han hade väl åtm kunnat skicka en bild. Och nej, vägen till min säng går inte via en rättfram önskan att knulla mig. Det låter faktiskt som om han tror att jag är dum. Att jag vill bli dumknullad.
Men det går alldeles utmärkt, kära ni övriga, att föreslå en kram.
Kram!

2007-09-28 @ 14:31:12
Postat av: g

via långkalsonger

2007-09-28 @ 15:53:23
Postat av: Micke

Annaluna - Såklart att det måste röra sig om ett genuint kärleksbrev. Komplimanger, romantiska promenader och älskog - inte kanske nödvändigtvis i den ordningen. Men kärlek? Definitivt.
"är det ett brott att älska", som någons hysteroida mamma bölade. hehe
:)betyder f.ö: Hej hopp, nu skall jag vara tokrolig och skoja till det lite.

2007-09-28 @ 21:10:31
Postat av: Eva

Uttrycket "Can't blame a guy for trying" poppar upp i mitt huvud i sådana situationer. Är jag inte intresserad av vad personen ifråga erbjuder så går jag bara vidare. Det handlar om honom och inte om dig.

2007-09-29 @ 08:24:34
Postat av: Cat

Han kanske har tolkat din frispråkighet som att du skulle kunna uppskatta ett sådant mail? Men han verkar kunna både kramas och promenera. Ha, ha...jag tyckte att det va ett roligt mail. Hoppas du får skoj i Göteborg!

2007-09-29 @ 09:45:50
Postat av: My

Ett kärleksmail?
Ha ha ha! Nej det kan inte jag heller se att det är. Killen blir kåt av att se bilder på Unni, märkvärdigare är det inte, kåthet och kärlek kan följas åt men de är inte varandras synonymer.
I sin ungdomliga (infantila?) omnipotens så inbillar han sig att presentationen med ålder och arbetsområde borde räcka för att väcka intresse hos den starka och verbala kvinnan han skulle vilja sätta på.
Jisses!
Det är bara patetiskt och motbjudande.

2007-09-29 @ 16:14:54
Postat av: Vera

Varför ska jag läsa din senaste bok?

2007-09-29 @ 16:41:12
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Jess

Okej, Den här snubben tycker du är en "stark och verbarl kvinna. Håller med, har läst alla dina böcker.
Men. Ska det vara något att berätta att han vill knulla dig? Mig veteligen vill alla män knulla alla damer. Big deal liksom?

2007-09-29 @ 21:54:31
Postat av: Malin

Unni,
Jag måste bara säga, efter att ha läst din senaste bok (jag läste ut den på en kväll efter jobbet), kunde inte släppa den, liksom alla dina andra böcker (Andra sidan Alex gillade jag bäst), att jag tycker du är otroligt stark. Du måste haft det oerhört tungt och jobbigt under denna hela denna långa tid, det "lyser" igenom hela boken.
Stå på dig och hoppas för din egen skull att du lyckats lägga allt bakom dig. Om jag inte missminner mig så stod det april 2006, medan boken kom i augusti 2007. Läste i DN i en intervju med dig, och fick uppfattningen om att det var ungefär 1 år sedan förhållandet upphörde. Nåväl, hur som helst tolkar jag det som det är ett tag, och hoppas att du kunnat gå vidare med ditt liv.
Förutom misshandeln och förnedringen, så hade jag nog känt mig mest bitter över att först ha byggt upp ekonomin med Mats, som slutade med att han la beslag på alltsammans och du fick börja om från början. Sedan hjälpt den där Niclas in en bransch som han annars aldrig kommit in i, så han kunnat bli etablerad, skaffa sig en karriär, ekonomi och allt det där och inte få ut något av det själv. Han nog känt mig oerhört bitter av att först gjort det en gång och sedan gjort samma sak en gång till.
Hoppas relationen till dina barn gått att reparera och att du slipper ha något mer med denna person att göra i framtiden.
Stå på dig! Malin

2007-09-30 @ 17:04:29
Postat av: unni

Tack alla. (Ska vi prata eller ska vi knulla, he he?)
Och tack Malin, för din förståelse. Du uttryckte exakt vad jag ofta har känt. Det värmer.
Jag återkommer.

2007-10-01 @ 08:36:08
Postat av: Solis

Tycker ditt miniseminarie gick bra.
Känns som en liten ynnest att fått se den senaste tatueringen:)
Nå finns det några intrikata detaljer om andra författare från barer och efterfester? ;)
Övrigt kan jag säga till andra läsare, att Unnis, beklagade sej lite lätt över att inte hunnit blogga, hon hade tänkt men hade inte hunnit.

2007-10-01 @ 08:43:28
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0