1 APRIL

image223

Det har varit strul på bloggen, de har flyttat till en annan domän typ, men nu funkar den igen. Och det lagom till min årliga bemärkelsedag. Just för att jag är ett aprilskämt är det ju väldigt många som grattar, dan är lätt att komma ihåg. Jag har fått så många mess, samtal och meddelanden att jag faktiskt inte hunnit svara alla. DE som inte fått svar och läser här vill jag därför framföra ett dundrande TACK till. Tack, hemskt mycket tack, att ni är så vänliga och rara och skickar hälsningar, annars hade jag glömt bort att jag fyllade.

I morse stack jag upp och tränade som vanligt, men när jag kom hem fick jag en vattenkokare i present av Babs, och sen har det bara ringt. Det är jättestor skillnad mot hur det var för några år sen när jag ännu levde i jämmerdalen. Då var det alldeles tyst. Men nu ska jag inte jämra mig över det. Nu ska jag istället jämra mig över att kinesiska män anser det vara fullt normalt att gå till prostituerade. Att svenska politiker satte på barn på sjuttiotalet. Att Sarkozy är en åsna och Mogabe ett svin och att de kommer undan med det. Nästan alla. Nästan alltid.

Men samtidigt vill jag glädjas åt all äkta medmänsklighet som också finns. Åt hur härligt det är att flirta helt ogenerat. Åt barnen som ska komma hit och äta. Och åt att D har introducerat mig till det dyra men angenäma Amaronevinet som jag ska dricka ymnigt av ikväll.

Och åt att IGÅR VANN JAG EN MILJON PÅ LOTTO!

April, april på er!

Kommentarer
Postat av: Kenta

Grattis på födelsedagen, som vi säger på landet där kossorna säger muuu... Du är så go Unni.

2008-04-01 @ 14:21:19
Postat av: Lärarinnan

Vilken urgod tårta du har på bilden *suktar* :)

Grattis på födelsedagen Unni!

2008-04-01 @ 20:06:51
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/
Postat av: Agneta

Ett stort grattis på födelsedagen. Du är en helt fantastisk författare, verbal, humoristisk mm.

2008-04-01 @ 20:43:52
Postat av: Jessica

Stort Grattis till Dig och massa kramar. Du förgyller min tillvaro

2008-04-01 @ 21:41:36
Postat av: norrland

lyfter på hatten och säger Grattis Unni och passar på att ta chansen att lämna dig en födelsedags kram

2008-04-01 @ 22:03:19
Postat av: Jenny Å,

GRATTIS än en gång! Hoppas du får lite presenter och framförallt en god middag med dina barn. Vattenkokare är toppen om man dricker mycket te, som jag gör.
Kram på dig Unni

2008-04-01 @ 22:17:29
Postat av: Susie Kate Mela

Stort kalas-grattis till dig, Sveriges yngsta 52-åring :) Vem bryr sig om åldern egentligen, jag är 24 och en av mina bästa väninnor är 53 :)

Kram!

2008-04-01 @ 22:48:55
URL: http://candykate.blogg.se
Postat av: Anonym

grattis på födelsedagen, lite i efterskott.....
Kram
Michelangelo

Postat av: Tamara Pirinen

Du ska ha en försenad grattis även från den som haft ögonen på dig och dina verk. Du är en härlig människa! Ibland är du osäker på din heterosexualitet, ibland hamnar du i kyrkligheten bredvid Jesus och ibland är du en Oscar Wilde... Har inte tanken slagit dig att det skulle vara bra för dig att göra något för att skydda dig mot dig själv? Och att dina svängningar slående liknar borderline- och narcissistiska svängningar (dock ej i klinisk bemärkelse)? Du far och flyger... När ska du landa?

2008-04-02 @ 12:00:25
Postat av: August

Grattis !! :) Läcker tårta. Hoppas du fick en trevlig kväll, och en inte alltför otrevlig dagen efter :)

2008-04-02 @ 16:30:57
Postat av: G

Ja om man har haft andra relationer än heterosexuella, går på en och annan sinnesrogudstjänst eller känner igen sig i en annan människas livsöde, då
är man definitivt narcissist eller har borderline! Precis så är det, bra sagt Tamara! SUCK!!!!

2008-04-02 @ 17:27:57
URL: http://gaborella.blogspot.com
Postat av: Fina Eva

Hej Unni! grattis i efterskott, min mormor fyllde också år 1 april och min son fyller år idag(3 april) och min syster heter Unni. Jag läste i vädurens horoskåp, att en fröken orkar bara ett vädurs barn i klassen, hi hi. Min Onkel fyllde år 5 april och hans fröken orkade inte ens med ett vädurs barn, skämt åsido. Hoppas vinet smakade och att du hade gor roligt. Kram från din vän Eva.

2008-04-03 @ 18:39:40
URL: http://unnidrougge.blogg.se
Postat av: Flower

Grattis i efterskott :-)

2008-04-04 @ 01:48:58
Postat av: anonym

grattis i efterskott!
du tillsammans med carina rydberg, johanna nilsson och maja lundgren ar mina favoritforfattare. speciellt du. ser grymt mycket fram emot att lasa om boven i darmat. den koper jag sa fort jag kommer hem till sverige igen. tack vare den sa vet jag att sommaren kommer att bli lite bra iallafall!

2008-05-06 @ 05:48:23
Postat av: unni

Tack, anonym! Kul att du gillar Johanna Nilsson. Hon är min kompis.

2008-05-06 @ 22:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0