"KATTBLOGG"

image228

"Då jag förbjudit min moder att skriva kattblogg får jag nu i all välmening förekomma henne och upplysa läsekretsen att hon skaffat katt. Men som det anstår en självutnämnd primadonna dög det ju inte med en vanlig bonnkatt. Nej, hon skulle ha en raskatt av så sällsynt slag att priset var hisnande. Som en Fendiväska ungefär. Annars skulle hon inte bry sig om katten lika mycket, förklarade hon frankt.

Nu har en seg dragkamp uppstått mellan min mor och min lillasyster om vem som vinner kattens gunst och om vad den ska kallas. Mammas förslag vill jag av den prydhet min mor saknar inte ta upp här. Min lillasysters betydligt mer rumsrena namn är Artemis, taget från min barndoms favoritserie Sailor Moon. Givetvis ger jag min syster allt stöd. Jag befarar bara att mamma i lönndom kommer att vänja den nya familjemedlemmen vid namnet som inte skall nämnas.

Och det är väl lika bra att kapitulera. Hon hade ju inte ens vett på att ge oss barn måttfulla namn. Tänk på mig som fått heta Gogge. Gogge?!

Men vi får kanske vara glada att hon skaffat en katt och inte en karl.
Om nu inte katten är det definitiva steget in i det lesbiska lägret. De älskar ju katter, har man hört.
Jag föredrar att inte gräva djupare i ämnet.

Tack för mig.

Gogge"

Kommentarer
Postat av: Bloggredaktör Silja Sjödin

Det lesbiska kattnamnet måste vara Pussy. Vann jag en skraplott nu ?

2008-04-11 @ 05:01:29
URL: http://silja.blogg.se/
Postat av: Filifjonkan

Åååå va söt hon e, jag vill komma å mysa med Musen (vilken av dom undrar du nu, hahahahaha) Kram

2008-04-11 @ 07:39:55
Postat av: Mia

Du är för härlig Gogge! Jag förstår att ni har oerhört roligt på era familjemiddagar! Men ärligt talat skulle det vara så hemskt om hon blev lesbisk? Det måste väl ändå vara bättre en ett nytt psyko, för du tror väl inte att hon nöjer sig med katten?

2008-04-11 @ 10:49:08
Postat av: Helena Wiklundh, Securitazz

För alla som nu undrar vad Söta Lilla Ögonfröjd, (eller vad hon nu kommer att få heta)är för ras så kan jag berätta att det är en Bombay. Lycka till nya matte Unni! Hon har fått ett alldeles underbart hem hos dej.
Kram
Helena

2008-04-11 @ 11:21:47
Postat av: Ann

Du, Gogge, katten ser ju ut som en ung Eartha Kitt!! Miss Kitt eller Mrs Kitt, lite senare ...? Eller Katten Kitt.

2008-04-11 @ 16:29:36
Postat av: Tessan

Watch my pussycat....

2008-04-12 @ 11:04:06
URL: http://guapo.blogg.se
Postat av: anette

Gå in o se denna länk
K special: Kerstin Ekman - Drottningen av Svartvattnet
se den på www.svt.se
Kerstin är en så underbar författare o människa, du har mycket att lära av henne
Kram

2008-04-12 @ 17:21:19
Postat av: KW

Söt liten misse. Håller med blogginnehavaren att en raskatt är bäst. Inte för att de kostar utan att för att man vet aldrig vad det för med sej när man blandar raser utan att vara proffs på det. En massa konstiga sjukdomar har uppkommit för den sakens skull. Vissa raser passar ej att para ihop, av både fysiska å psykiska natur. Min syrra föder upp birma, å inte tror ja att hon titulerar sej primadonna för det. På tal om namnval så kan ja gott tänka mej i vilket område vi botanerar, å det skulle nog ge våra mest kända å duktiga psykoanalytiker en djupdykning i ämnet pottträning, å vad som gick fel i den.
Men en frisk fläkt är hon unni, ja gillar henne om nu inte alla är av min åsikt
Lycka till med katten

2008-04-14 @ 17:26:30
Postat av: Jessan

Ha ha! Det lesbiska lägret=)Men det är fantastiskt skönt utan karlar! Men vilken liten goding;)

2008-04-20 @ 19:16:42
URL: http://jessan.se
Postat av: Åsa Karlsson

Haha!

Jag måste ju bara säga att jag älskar din cyniska sida! Jag läste ut din mors senaste alster igår, jag blev lite fundersam först varför hon lät sin son gå lös på sidorna :P Men sen så började jag helt enkelt gilla dig väldigt starkt, boken skulle inte vara den samma utan dig! Det gjorde du bra Gogge! Ta hand om masen nu, jag är tyvärr en lika psykopat-magnet som henne, har precis separerat från min fd sprutnarkomankille som nu har varit ren i 1½ år och utbildat sig och fått jobb, bra betalt dessutom, men jag är som ett utpumpat sjok människokött, jag är likadan på det sättet förstår du, jag är en naturlig sponsrare, fast jag kanske skulle ta och sponsra mig själv lite egentligen. Men jag hoppas att jag har en chans fortfarande, jag är "bara" 30 och utan barn, så jag kanske hinner träffa en "normal" kille :) Det är bara det att jag aldrig lär mig att dom där galenförälskningarna inte finns på riktigt, det är bara till galna män dom finns :/ Tyvärr så finns det allt för många såna, jaaaa, nu menar jag så klart inte att det inte finns galna kvinnor, som en killkompis sa till mig "alla kvinnor har borderline", kan faktiskt stämma till en viss del, eller vad tror du? Ska du inte ta och skaffa en egen blogg? Jag vet att det är lite emot din natur, men jag ser ju att du sååååå gärna vill vara med och skriva :D Eller det kanske bara är min önskan?

Du får ha det gott Gogge!

Kram från Åsa!

2008-04-21 @ 03:46:07
Postat av: Fina Eva

Hallo där! Söt katt, jag älskar katter över allt annat,har aldrig tänt på tjejer, men man kan ju aldrig veta. Här i lilla hålan blev den värsta tjejtjusaren gay helt plötsligt. Så man kanske har mycket gott att se fram emot! Min favorit katt är selkirk rex. Puss på ögat från Eva

2008-04-27 @ 13:28:17
URL: http://unnidrougge.blogg.se
Postat av: Jenny

Är det Gogge som på riktigt skriver sonens texter i "Boven i mitt drama kallas kärlek", eller??
Nyfiken - efter en otroligt välskriven och omskakande bok. Jag gillar Unnis författarskap!

2008-04-28 @ 11:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0