PLÅNBOKSFRÅGA

image225

Vissa saker är bara totalt onödiga och dumma. Ni vet, när man vattnar en blomkruka och råkar hälla på för mycket så att vattnet svämmar över och blöter ner allting och man torkar och torkar men det bara strömmar. Eller när man klumpigt välter ut en kopp kaffe rätt ner i en låda så att allting i lådan sabbas. Eller ännu värre: i datorn. Att inte ha skruvat korken på nagellacket när man ska resa bort, och det är kletigt lack överallt. Ja, det finns mycket skit som händer i onödan. Och det händer ju mig också ibland.

Som igår. Vi ville dansa, inte bara sitta och söla med vin. Således gick vi till Kvarnen. Inte för stället som sådant utan för att de har vett på att spela riktiga dängor. Man slipper en kreddofil deejay som bara lägger på jobbig prettomusik. På Kvarnen kan man dansa och skråla med i låtar man aldrig tar med sig hem. Ibland också med människor man helst inte bör ta med sig hem. Och igår trängdes vi alltså med det svettiga klientelet på Kvarnen.

Sen plötsligt har det där dumma och onödiga hänt. Nån jävla knarkare har stoppat ner handen i min väska och fiskat upp min plånbok, en Gucci dessutom. Säkert medan jag hånglade fast jag inte borde. Hånglar man på ett trångt dansgolv märker man inte andras klåfingriga nävar i väskan. Tack. Antiklimax. Onödigt.

Så fick jag hålla på och spärra kort och ha mig. När vi hade det så grymt. Och ni vet vad man förvarar i en stor jävla plånbok förutom pengar och kort. Foton, kvitton, minnen, adresser, id-handlingar, körkort.

Sen drömde jag hela natten att jag skulle åka utomlands och fastnade i tullen. Och vaknade med hångelångest.
Men nu har jag tränat i två timmar och är nästan lite hög av allt jag måste göra på måndag i detta plånboksärende. Och jag tänker att allt kunde ha varit mycket värre. Märkligt ändå, hur man copar med skiten som händer.

Höpp!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Trist med plånboken men kul med hångel och dans! Bra att du lever livet, för visst - inga plånböcker blir stulna när man sitter hemma och ugglar men va fan - du har gått igenom värre saker än detta! Kram

2008-04-05 @ 19:02:37
Postat av: Wera

jävlar vad drygt det låter! usch!

2008-04-05 @ 19:37:14
URL: http://signalsubstans.blogspot.com
Postat av: Margareta

Åh stackars dig..med plånboken..jag vet precis hur det är...har hänt samma sak med mig...boring kan jag säga...hoppas det löser sig! Kram kram M

2008-04-05 @ 22:22:06
Postat av: Fina Eva

Tjena! Jag hatar oärliga människor! men det ordnar sig och ordnar det sig inte, så ordnar det sig ändå, som vi säger här i värmland. Trist att bli av med din fina plånbok, som att mista ett smycke. det är värre att ha tandvärk, krampuss från din vän Eva.

2008-04-06 @ 11:55:56
URL: http://unnidrougge.blogg.se
Postat av: Bloody Mary

Vad jobbigt med plånboken! Förra året var jag på en efterfest och någon tog både min plånbok och pass. Jävla krångligt allt blev! Hoppas det löser sig för dig..
Kram kram n' Rock on!

2008-04-06 @ 14:18:06
URL: http://www.myspace.com/bloodyfuckingmary
Postat av: Lärarinnan

Det är verkligen irriterande när folk inte kan hålla sina fingrar i styr och snor andras saker! Men som du så bra beskriver: det finns ju värre saker...

Lycka till med allt i morgon! kram fr Lärarinnan

2008-04-06 @ 17:31:08
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/
Postat av: marg

hej unni!
jag undrar vad du har för mailaddress?
skulle vilja bolla ett par frågor av personlig karaktär.

take care!

2008-04-06 @ 22:41:34
Postat av: Mia

Är det någonting som kan få mig hysterisk så är det att bli av med plånboken...hur kan du vara så cool? Beundransvärt!

2008-04-07 @ 11:22:36
Postat av: Jenny Å,

Ja, så jävla irriterande. Jag blev av med min plånbok förra året och det är ett sånt himla bök med körkort, bankkort mm. Känns som man har hela sitt liv i sin plånbok vid ett sådant tillfälle. Sedan klandrade jag mig själv för att jag i princip inte stott och glott på min väska konstant. Det spär på tanken att man inte kan lita på någon. Folk springer omkring och gör så vidriga saker. Tar en plånbok man kanske bara har någon hundring i för att man oftast betalar med kort och idag är det ju helt useless att stjäla ett bankkort i princip.

Och på tal om onödiga saker man ställer till med hemma, jag har en benägenhet att spilla ut syltburkar i bestickslådor. Det har jag råkat ut för massor av gånger sedan jag var liten. Undra om det är något slags öde att just jag ska klanta mig med syltburkar som jag sedan får ägna halva dagen åt att fixa följderna av. Visst det händer nog alla att man spiller ut saker över tangentbord osv, men just när JAG spillt ut ett stort glas coca cola över tangentbordet när jag håller på att skriva något viktigt och tangentbordet sabbas totalt så känns det som att det bara är sånt som händer mig. Eller ett vattenglas på natttygsbordet så att det rinner över den nya tapeten, valnötsgolvet och hela helvetet.

Hoppas det fixar sig med plånboken! Som sagt, i ett perspektiv kunde det varit värre men man måste tänka hårt för att inse det när det just hänt. Håller med Mia om att du är supercool som redan kan ta det så bra. Jag hade fortfarande varit ett vrak. Tror jag. Nu har jag btw slutat med syltburkar och häller över skiten i stora plastbrukar som är större än bestickslådan. KRAM!

2008-04-07 @ 13:33:03
Postat av: unni

Ha ha, tack alla ni som visat sympati inför mitt lilla i-landsproblem! Plånboksfrågan är nu löst, inte så att den återfunnits, men jag har varit på banken och tagit ut pengar så att jag slipper känna mig som när jag var i tonåren.
Och Jenny Å, du får mig verkligen att skratta!

Kram!

2008-04-07 @ 15:10:24
Postat av: Peo

Ja ja ja. Som man bäddar får man ligga.

2008-04-10 @ 14:48:41
Postat av: David

Med föga hopp om att få svar i ett så här gammalt inlägg ställer jag ändå min fråga: Varifrån stammar den där bilden?

2008-07-30 @ 06:10:57
URL: http://teckenochting.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0