FEG SKIT



Hej igen alla ni med ärligt engagemang, ni med både hjärta och hjärna.

Jag vill bara göra er uppmärksamma på att det ibland smyger sig in råttlortar här på bloggen. Det har hänt förut och det händer nu igen. Det brukar inträffa varje gång jag skriver om psykopater, vilket förstärker mina misstankar om att det är just psykopater som hemsöker oss när vi ger denna omänskliga människosort uppmärksamhet.

Sålunda vill jag avslöja att samma lilla förkrympta person döljer sig bakom nickisarna: Karin (den elaka), Pirkko och Maria samt Baika (den senare skrev ett infamt personpåhopp som jag valde att inte publicera). Jag kan nämligen kolla upp sånt.

Därför ber jag dig, som med all sannolikhet är av manskön, att dra nån annanstans. Jag ser dig. Och vi har bättre för oss än att ödsla krut på fega skitar som med rabiat iver vill försvara män som slår kvinnor eller ursäkta andra pervon genom att skuldbelägga deras offer. Om jag vill kan jag ta reda på var dessa råttor håller hus också. Om jag vill alltså.

Ta det inte som ett hot, din lille skit - ta det som ett löfte.

Kommentarer
Postat av: Syster

De brukar komma krälande ur sina hålor under stenarna när man ger dem uppmärksamhet.

2008-08-19 @ 14:02:59
URL: http://vardagspsykopater.blogsome.com
Postat av: Jenny

(O)älskat barn har många ansikten! Raus med tönten!

2008-08-19 @ 14:14:55
Postat av: Jourhavande Ängel

Bara på dom jävlarna som inte kan respektera sina medmänniskor utan måste hela tiden hacka o förtrycka o nedvärdera självkänslorna hos dessa människor...



Men i sanningens namn är det inte bara män som är såna mindre värda existenser... finns många kvinnor också.. men männen dominerar även på det punkten..

2008-08-19 @ 17:28:03
Postat av: Lindelo

Idag fick jag veta att Penetrering är påväg till min brevlåda! Underbart!

2008-08-19 @ 22:38:45
URL: http://www.metrobloggen.se/lindelo
Postat av: Monica

Toppenbra bok!- Boven i mitt drama...suverän läsning måste jag säga!

2008-08-20 @ 11:50:13
Postat av: anna

LINDELO

Penetrering, den boken var den absolut bästa bok jag någonsin läst!

2008-08-20 @ 19:11:42
URL: http://blaoga.blogspot.com
Postat av: unni

Tack, ni är bäst som tröst när livet är tufft. Kram!

2008-08-20 @ 20:19:31
Postat av: Blackout

Lite hövlighet och respekt tycker jag att man kan kräva av de som kommenterar andras bloggar, vi är ju trots allt mnänniskor. Eller kanske inte alla?

Slutar inte trakasserierna tycker jag att du utan dåligt samvete kan publicera namn!

2008-08-20 @ 20:23:52
Postat av: Lee

Hej Unni!

Kommer du till bokmässan i Göteborg i år och pratar?

Hoppas det för du är en av de författarna som man vill lyssna på och som alltid har bra saker att prata om.

Läste klart Boven....härom kvällen och den har gjort att jag inte sovit om nätterna eftersom jag inte kan lägga den ifrån mig.

Man kan nog aldrig förstå hur det kan bli på det här sättet men köttets lustar är starkt. Det var inte så länge sedan urdrifterna fanns och de starkaste männen släpade in kvinnorna i grottan. Kaske kvarlevor från den tiden. Kvinnorna överlevde bara med den starkaste och farligaste mannen som kunde hålla vilddjuren borta...Isolering......Hu iaf....Men en man som är en riktig man har du precis i din närhet. Gogge har det jag vill ha av en man. Klokhet, humor och lots av kärlek till kvinnor...Kram och take care out there...it´s a jungle.

2008-08-21 @ 08:55:56
Postat av: Mia

Psykopater får näring av uppmärksamheten. Varför väljer du att göda ditt ex ego istället för att svälta ut honom? Varje gång han går in på din sida mår han säkert toppen...är han värd det?

2008-08-21 @ 09:45:45
Postat av: Jenny

Hej Unni.



Dina paralleller du gör det gäller mäns våld mot kvinnor är sååå rätta och även lätta att förstå (inte för alla dock har det visat sig här)och det finns otroligt mycket att fortsätta att göra på det här området.



Vi blir inte nedtystade längre av folk som försöker att förstöra. Inte ens musten går ur en trots den satta sucken som uppstår när man läser vissa inslag.



Faktum kvarstår: Nästan varannan kvinna, dvs 46% har utsatts för våld av någon man efter 15 årsdagen! Det är oacceptabelt och måste bekämpas från alla håll. Dessutom är - när det gäller den finska undersökningen - resultatet nästan detsamma -Ligger

t o m något högre. (någon här har således blandat ihop fakta när det gäller procentalen)



56% av alla kvinnor i Sverige har dessutom trakasserats sexuellt (på arbetsplats, i hemmet, på gator och torg osv.)



Nästan var fjärde kvinna mellan 18 och 24 år har utsatts för våld under det senaste året!



Våldet är alltså något som förekommer i vår vardag, här och nu. Siffrorna illustrerar att våld mot kvinnor INTE är ett marginellt problem i vårt sk, jämställda Sverige.



Våldet har definitivt också ett samband med den könsmaktsordning som råder i dagens samhälle dvs. männens överordning kvinnan. Det ska vi helst vara tysta med! Annars...



Året är 2008. Det är dags att bryta upp! Tänk lokalt! På vad du som enskild individ kan göra.



I förra veckan fick jag - återigen- tillskickat ett paket med - ärvda!- men dyra märkeskläder från "sekten" som står bakom just min "psykopat" ( som du Unni pratar om i Hitler-inslaget.) Dels som en erinnran om vad jag enligt sekten "egentligen" har förlorat nämligen deras vackra status och finanser uttryckt i just gamla något slitna märkeskläder, dels för visa på sin godhet inför andra och samtidigt på min otacksamhet, dels för att föröka bjuda in mig ånyo i deras ondskefulla makt- och kontrollspel.



Så här ser min (och säkert flera med mig i olika former) vardag ut - tre år efter uppbrottet.(Vad "sekten" inte vet är att jag har vunnit tillbaka mitt och min barns liv - vilket är värt allt.)



Vad gjorde jag således "locally": Jag skänkte kläderna helt enkelt vidare till bättre behövande. Sådana små förändringar kan förhoppningsvis göra något till det bättre.



Skänk gamla kläder till någon du känner, avvara en liten summa till projekt om våld i nära relation, prata om våldet, måla, skriv, sjung, lyssna - att göra den minsta lilla sak är i alla fall bättre än att göra ingenting.



Även du som läser nu och misshandlar eller direkt eller indirekt ger den misshandlade ansvaret: Det är inte försent att börja om på ny kula. Även DU har möjligheten att "göra bot" - detta tillika om du känner att du ju inte har något ansvar för det som hänt!



En tanke framförallt till barnen som blir eller har blivit vitten till -och därmed fallit offer för- psykisk och fysisk misshandel och som har modet, styrkan och viljan till att ändra det onda till något gott och därmed kan bryta på den onda spiralen. NI ÄR SÅ STARKA!



Våld i nära relation innebär både psykisk och fysiskt våld. Det är ofta de psykiska ärren som består, som tar längst tid att bearbeta. Det är inte normalt att bli kallad för jävla fitta. Det är inte normalt att få sota en hel kväll för att du valde "fel" videofilm, Det är inte normalt att bli skriken på, det är inte normalt att bli knuffad ner för trappan för att du var olydig och "pappa" inte kunde kontrollera sin ilska. Det är våld.



Vi som vågar vända oss mot det goda, vågar gå till handling (av olika slag), vågar prata om det som händer är mycket starka och modiga människor.



Ingen, absolut ingen ska behöva utstå några "slag" (psykiska, fysiska, samhälleliga)- varken kvinnor,män, pojkar eller flickor.



För den som utövar våld är - mer eller mindre-rubbad i sitt sinne!



2008-08-21 @ 12:06:37
Postat av: unni

Grymt bra, Jenny!



Lee, jag kommer till bokmässan, men bara för att signera. Inte prata. Men om du är där kan vi ju prata i en bar ;)



Mia, jag kan faktiskt inte bry mig mindre om huruvida mitt ex är inne och läser här. Det är inte för att göda mitt eller andras ego som jag väljer mina ämnen. Det här är ett enormt samhällsproblem, och det är viktigare att belysa det än att spekulera i vad ett ex kan dra för sinnessjuka slutsatser. Jag utnyttjar min jävliga erfarenhet för att stödja och upplysa mina medsystrar, ingenting annat.

Who are you, anyway?

2008-08-21 @ 14:45:03
Postat av: Jenny

Du Mi(ld)a, du har fortfarande inte förstått något -nichts, nada, nothing och punkt. Eller vill du pocka på uppmärksamhet? Suga på karamellen lite extra? Hellre negativ uppmärksamhet än ingen alls?



Jag tackar dig dock till ditt oförstånd.



Som sista kommentar till dig i alla fall - men det blir min sista till dig:



Vem kan bry sig mindre om ett specifikt ex? Det handlar om att gå ur bild och därefter - först efter att helt ha gått ur bild (privat) - våga bryta på tystnaden och tala öppet om våldet i nära relation (i den samhälleliga diskursen). För det vet ju vi - som vågar tala att det innebär både risker och spott och spe.



"Ex-Mannen" - våldsutövaren in persona är helt oväsentlig i sak - ett avslutat kapitel. Ingår således intet som subjekt i diskussionen. Det handlar om tema våld i nära relation som sådant. Men det verkar vara svårt att - eller som Karlsson på taket uttryckte det: "få in det i din trånga lilla skalle" :-) See my point? Du gör du dig mest löjlig när du - säkert helt avsiktligt i din kommunikation - fabricerar strunt. Vad är det som motiverar dig till detta?



Så Unni, jag skulle hellre vilja ställa frågan: WHAT and WHY are you, anyway?



Gå vidare i ditt liv nu.



Unni och ni andra, satt suckning över.



Musten är mogen att skördas!



Kram och tack till dig och er andra!



2008-08-21 @ 16:19:56
Postat av: ETISK RENSNING!

Idag åkte de ut. Fritt fall ner i den ondskefulla papperskorgen. psykopater är patetiska, medlöpare är en farlig sort. Har inget i min bokhylla att göra. nu är fem olika författare i tunnan. Jag vet vilka. sopor! SÄG NEJ TILL FORTSATT VÅLD

2008-08-21 @ 22:50:39
Postat av: Karin

Jenny (den elaka), ditt jävla pucko. Är du efterbliven eller bara jävligt trångsynt? Självklart handlar det om ett specifikt ex, det är Unnis personliga, unika sambohistoria med en psykopat som gör att människor som befinner sig i liknande relationer kan känna igen sig i det lilla vardagshelvetet. Det är ofta de små detaljerna, de som är svåra att sätta fingret på, som man kan återfinna som huvudpunkter i en beskrivning av en psykopat. Vardagspsykopat. Den historia Unni berättar i "Boven" är ytterst personlig - och just därför blir det inte bara ett tematiserat ämne, utan en verklighet. Som människor kan känna igen sig i och relatera till.

2008-08-22 @ 08:48:06
URL: http://joliann.blogspot.com
Postat av: unni

Etisk rensning är en utmärkt protestaktion, helt rätt!



Karin, tack för dina ord. Fast jag vet inte om det var riktigt så Jenny menade här. Jag tror att hon ville säga att den som råkat ut för en psykopat gärna glömmer just den personen men aldrig den hemska erfarenheten. Det tar tid att reparera skadorna efter mardrömshelvetet, och ett sätt att läka är att upplysa andra. Jag har fått en enorm sympati och respekt för olyckssystrar som kämpar för att gå vidare och göra nåt vettigt av sin historia. Har man en gång öppnat ögonen blir man aldrig densamma. Psykopaten man blivit kvitt ska man däremot aldrig mer befatta sig med om man slipper. Jag är så glad över att jag aldrig fick barn med det där aset. Vågar inte ens tänka på hur vidrigt det skulle vara att tvingas ha kontakt med sin plågoande efter all skit han ställt till med. Hursomhelst är jag djupt tacksam över all den värme jag känner från er som engagerar er. Jättestor kram! / Bunni

2008-08-22 @ 10:07:32
Postat av: Jenny

Hej Karin,

"du Mi(ld) a " var direkt riktat till kommentaren från "Mia" (se ovan och ta bord (ld) ) ej till någon annan. Läs om texten utifrån ett annat perspektiv- du har missuppfattat mig totalt!

alt. läs Unnis senaste kommentar.(Tack Unni)



Kram till er alla! Trevlig helg Och stort tack för denna blogg.



Hälsningar Jenny the Pucko ;-)





2008-08-22 @ 12:33:07
Postat av: Jenny

Hej

Bra initiativ ”etisk rensning”



Samtliga författare föll ur min bokhylla idag:

1. J. Gulliga Jo?

2. Kall och fatti´ (des)

3. Prof. L. WC Person



4. K. Företgen

5. E. Fallgren

6. Uffe Tuff L (ucifer)

7. Anne Hol-la-bakom-ryggen

8. J. Instabilius

9. Car. Spyberg

10. Åsa Nil-sågad



Vilket hån mot alla utsatta för våld i nära relation att ni låtsas som ingenting (och fler med er).



Det är ju som den misshandlande barnläkaren som fick stanna kvar som biträdande avdelningschef på sjukhuset eftersom kollegerna inte ansåg att man ska blanda det privata med arbetet. (barnläkaren hade flera år misshandlat sin sambo). Mitt barn hamnar då inte i dennes befläckade händer!



Hur kan ni vara tysta? Skam till er.

Dags för Etisk RESNING!



Trevlig helg UNNI och ni andra out there



2008-08-22 @ 13:03:13
Postat av: unni

Ha ha! Snyggt jobbat!

2008-08-22 @ 16:55:35
Postat av: Lena

Jaha, samma troll verkar härja på ett mig närstående forum. Det använder iaf samma kvinnonamn där som här, och olika IPn varje gång.

Snyggt Jenny! Läser ändå inte de där.

2008-08-23 @ 22:26:40
URL: http:// ja då
Postat av: JennyÅ

Ja, oj vad många assholes som gillar att husera här bara för att bli arga. Mitt ex t ex har snokat reda på att jag skriver här. Nu känns det inte roligt längre, jag kan inte skriva om det jag vill skriva om, nämligen att han förstört mitt liv, att det tagit år att må så bra som jag mår idag. Men jag vet saker om honom som han inte vet att jag vet... så det så.

2008-09-04 @ 20:36:36
Postat av: JennyÅ

Jag kan tänka mig hur du känner Unni, på ett eller annat sätt. Kräket jag levt med har ändrat sin historia för polisen tre ggr. Först hade han inte slagit mig, när poliserna visade bilderna sa han att han slagit mig men att det var en överenskommelse (min advokat säger att det är orimligt att man GÅR MED PÅ att bli slagen så fruktansvärda som skadorna är). Ändå har hon ju varit med i advokatsvängen ett bra tag och sett sååå mycket. Sedan ändrade sig kräket och sa att vi han smiskade mig för att liva upp sexlivet och att jag även slagit honom då. Vem som helst fattar att det inte gått till så. Jag har haft ganska många pojkvänner och SAMTLIGA skulle kunna intyga att jag inte har några intressen av att bli slagen eller att slå. Alla andra har jag haft ett "normalt" sexliv" med. Om folk gillar smisksex skiter jag fullkomligt i, det är väl okej om båda är med på det. Jag skulle inte kunna tänka mig det. Sista gången kräket slog mig skrek och grät jag, ropade på mamma t o m och när han sedan gick på toaletten tog jag min kamera och knäppte korten. Tänkte att nu är det nog, nu drar jag. Han upptäckte fotona i MIN dator (snokande som han är) och ställde mig mot väggen, ringde till mig i skolan och beordrade hem mig. Fick ljuga för den klasskompis som jag skulle göra grupparbete med och sa att min son inte verkade må bra (han var med mig). När jag kom hem bröt helvetet loss och han slog mig för att jag knäppt de där korten. Ja, J du läser väl det här också, du som följer vart steg jag tar och övervakar mig. Men en sak har du inte tänkt på.

2008-09-04 @ 21:22:10
Postat av: Cissi

Ända sedan jag läste "Andra sidan Alex" när jag var 16 år så har jag beundrat dig för din öppenhet. Beundrar människor som du som lägger alla kort på bordet och inte döljer något. Har nyligen avslutat din bok om ditt liv med skitungen från helvetet och jag vill bara säga att du har en än gång överträffat dig själv underbara människa!

2008-09-04 @ 23:35:56
Postat av: unni

Big hug till dig, Cissi! Tack!



Och Jenny Å: Go girl! Om psykot läser här får han spank. Fast egentligen borde han få fet balle i röven. Det är ju säkert det han egentligen vill.

2008-09-05 @ 13:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0