MUSEN SOM RÖT


Lugnet före kåtslaget

Varför sitter det en bajskorv på dörren? frågade äldste sonen när han gjorde mig den äran en dag.
Åh, svarade jag vant och beordrade yngsta dottern att avlägsna kabeln som kletats fast. Det är bajskatten. Han har bajs i rumpan och dålig andedräkt. Välter vaser och blomkrukor. Äter som en häst. Spinner som en V8. Och ser ut som en gubbe med portvinsnäsa. Fast vi älskar honom gränslöst. Jag steker fan kyckling åt honom! Och kokar fisk!

Okej, jag har utlovat att inte göra om denna blogg till en kattblogg, men behöver nu vädra ut mina känslor för dessa två pikanta husdjur jag införskaffade i våras. En vit siames och en svart bombay. Den svarta (Musen) väste oavbrutet i tre dar när hon fått sällskap av den vita nykomlingen (Stinkis). Därpå gjorde hon en helomvändning och de blev oskiljaktiga.

Men så började de bli könsmogna. Eller de bara var det plötsligt. För ett par dar sen blev Musen en babylonsk sköka som satte ändan i vädret och bara skrek åt Stinkis: Sätt på mig för faan! Han, som är en aning yngre, svarade med sin annalkande målbrottsröst: Men hur gör man då? Hon vek svansen kraftigt åt sidan och uppmanade honom ilsket och otåligt att inte tänka så förbannat - stig på ditt jävla pucko! Han fattade ändå inte, var mest vilsen över att hon inte ville delta i de vanliga tafattlekarna, men igår hörde jag ett gurglande vrål av kättja, rusade in i vardagsrummet, och där står Stinkis och juckar.

Han hann inte få in den. Och jag vill inte ha svart-vita ungar. Så nu måste vi gå brandvakt här hemma och jag vågar mig knappast ut. Är dessutom rädd för mig själv. Hur har jag kunnat bli en kattkärring?

Ändå blev jag inspirerad av Musens framfusiga sexualitet. Det är ju så man gör. Hur har jag kunnat glömma det?
Ikväll ska jag fan ut! Det är inte bara katter som får ha kul.

Trevlig helg, alla!

Kommentarer
Postat av: kaffepulver

:-)



Apropå kattkärring:



Det är egntligen först när du börjar referera till dig själv som "mamma" i förhållande till katterna, som du bör se upp.



"mamma tycker inte om när du kräks på mattan".



Men å andra sidan, det finns värre saker än kattkärringar.















2008-08-30 @ 10:15:53
URL: http://kaffepulver.se
Postat av: Lärarinnan

Hahhha...hört talas om katt-p-piller alternativt sterlisering? ;) Så där kan du ju inte ha det :)

2008-08-30 @ 11:02:39
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/
Postat av: Jenny

Tack!Hoppas det blev en helg med klös.Ja är man en tigrinna liksom du också är och inte bara en katt tant så vet man hur man har kul.Har två katter själv det blir tre med mig själv.Mjau

2008-08-30 @ 15:31:56
Postat av: stina

Haha..Unni, du förnekar dig inte du..

Hoppas kvällen blev lyckad!

Men - eftersom du skaffat TVÅ katter (vilket jag tycker är juste) är det väl meningen att dom ska få ha lite glädje av varann...?

2008-08-30 @ 18:04:52
Postat av: Matilda

Fram för kattkärringar! Här är en till, men mina två ragdollkatter kallar jag helt sonika för "mina grisar". Gör det mig till en sugga då kanske? ;)

2008-08-30 @ 19:16:54
Postat av: w

men du måste ju kastrera dem! eftersom du inte vill ha svart-vita ungar. ;)

2008-08-31 @ 19:05:23
URL: http://signalsubstans.blogspot.com
Postat av: V

:)



njuting!

2008-08-31 @ 23:07:42
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha, detta gjorde min dag.. tack!!

2008-09-01 @ 09:09:23
Postat av: Ingela

Vilken insprirationskälla detta blev. Sitter m skumpa, maken lagar mat. Vi firar 21 års brällopsdag. Ikväll får han se upp.. :D

2008-09-01 @ 19:46:17
URL: http://ridgruppen.blogg.se/
Postat av: Penny Lane

Ha ha! Kattanten, det är ju jag! Men jag har kastrerat mina. Bäst så om man inte vill ha ungar. Lucky hunting!

2008-09-02 @ 17:50:17
URL: http://utsiktfrannedrebotten.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Men vad hade du väntat dig om du har 2 katter av olika kön?!?

2008-09-03 @ 23:27:09
Postat av: mia

härligt Unni, vill också ut på jakt nu;)

2008-09-06 @ 23:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0