FUCK SHOPPING



Miljökrisen har länge varit på tapeten, men det är mycket snack, liten verkstad. Sen - kaboom - så kommer Finanskrisen, och då jävlar, då ska här göras och det bums. Regeringar ingriper, staten träder in. Finanserna måste ju räddas, dammit.

För vad händer om köpkraften utarmas - jo, då blir det depression.
Men det händer nåt annat också.
Vi kryper närmare varann.
Vi som tycker om varann.
Vi shoppar inte. Vi bondar.
Vi bränner inte flis på krogen. Vi träffas hemma och lagar linsgryta.

Och när vi slutar upp med onödig konsumtion skonar vi miljön.

Kommentarer
Postat av: GLennon

Instant Karma !

2008-12-02 @ 23:11:55
Postat av: mia

och vi kan använda internet som lägereld och ny matrix för att gå underground ---- yea! xxx

2008-12-03 @ 00:45:04
Postat av: anki

Äntligen en till som har fattat nåt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

UNNI, DU ÄGER!!!

2008-12-04 @ 14:01:17
Postat av: GLennon

Carolina Rosing - Ha Ha Ha - Årets Blogginlägg alla kategorier !

2008-12-04 @ 19:38:36
Postat av: helena

Då skulle jag krypa nära dig! Vad härligt med nystart i ny lägenhet Unni Bunni! kramar

2008-12-04 @ 21:10:29
Postat av: linda

fiiiiint!

2008-12-06 @ 22:07:20
URL: http://wwwgrodar.blogspot.com/
Postat av: eisa

Japp så är det, egentligen. MEN! Vem känner egentligen av denna finanskris? Jag var hemma med min son och lagade kycklinggryta innan finanskrisen, och jag är hemma med min son och lagar kycklinggryta under finanskrisen.

Känner verkligen normala svenssons av finanskrisen?



Jag är förvisso en hyreslägenhetsmamma utan särskilda ekonomiska fästen eller skyldigheter, så jag är nog inte rätt person att prata finanskris och inte den första som blir drabbad.



Tragiskt dock om en finanskris krävs för att folk ska göra något så nyttigt som linsgryta.

2008-12-07 @ 18:48:26
URL: http://eisasliv.blogg.se/
Postat av: tomascarneheim

Hoppas att krisen varar länge då, om miljön får må lite bättre ett tag...

2008-12-08 @ 22:51:49
URL: http://tomascarneheim.com
Postat av: HOWLING WOMAN

"White Man is messing things up", säger en av indiandernas äldste i TV4:s rapportering från möte i Montana i de äldstes cirkel - en samling av indianer som äger rum årligen,

En av dem som är 94 år gammal säger att nu är Moder Jord arg på honom - och vindarna blir värre, bränderna likaså, jordbävningar, himlen protesterar också - elementen gör uppror mot allt våldet.



Mother Earth is pissed off.

2008-12-09 @ 10:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0