FUCK BELTRAN 2

image196

Tänk att han blev fälld! Känns nästan som en milstolpe. Det har uppenbarligen börjat hända saker med vårt gubbiga rättsväsen. Vi tolererar inte övergrepp mot kvinnor. De blir dragna i skiten när de berättar, men de blir ändå trodda.

Jan, var är du? Ska du inte gå ut och säga att våldtäkten inte har inträffat, att barnflickan ljuger och bara vill hämnas? För att du vet det. Räcker inte det?

Där kan de sitta, gubbsvålarna, och knyta kuk och tycka att det är för jävligt att det går att sätta dit en broder för att han nyttjat sin urgamla rätt att förgripa sig på en liten aningslös kvinna.

Men visst kan de väl hjälpa honom på fötter igen... Sådär gör de ju i det lojala brödraskapet. Man ska ju inte fördöma en man även om hans kvinnosyn är förödande. Det är bara en syn på kvinnor det handlar om ju...


Kommentarer
Postat av: Anonymous

Det är bara att överklaga. Den där domen håller aldrig i hovrätten..

2008-02-12 @ 22:14:22
Postat av: unni

Jaså du.

2008-02-12 @ 22:32:51
Postat av: Veronica Svärd

Janne kommer nog kommentera ska du se. Hans gelikar har hittat till min blogg i alla fall. Det är ett massivt stöd för våldtäktsmän i farten. Så som det alltid varit. Man skall icke rucka på mäns självpåtagna rätt att våldta.

(Det kommer mejl snart om helgen förresten)

2008-02-12 @ 22:46:14
URL: http://veronicasvard.driftig.nu/
Postat av: Eric

Han masserade henne iklädd sidènpyjamas och utnyttjade sitt övertag. Hon förstod inte vad som hände förrän det var över. Han märkte aldrig att hon inte var med på det hela.

Jag har bara följt med slarvigt i tidningarna.
Har jag förstått rätt?

2008-02-13 @ 00:01:31
Postat av: August

Fan vad nice! När jag slog upp domen och såg 2 år... Det trodde jag aldrig. Det kommer nog att göra den där löjliga veklingen gott. På 2 år kanske han till och med kommer kunna lära sig äta fängelsematen.

När jag läste att Carolas vittnesmål var så viktigt att det hade någon form utav avgörande så kände jag att jag uppskattade henne för första gången i livet.

2008-02-13 @ 05:58:42
Postat av: Mia

Jag säger bara...YES!

2008-02-13 @ 09:10:32
Postat av: Stocken

Domstolsutslag har ofta utgjort vändpunkter i våra föreställningar om vad som är rätt och vad som är fel. Få kommer ihåg att det var domstolsutslag som fick fart på kvinnorörelsen respektive HBT-rörelsen.

I början av 1960-talet fastställde Högsta domstolen i USA
att det inte var våldtäkt att rövknulla sin fru mot hennes vilja. Äktenskapet var ett kontrakt (och ett heligt sakrament) som förutsatte att kvinnan måste gå med på att bl a bli rövknullad av sin man. Mannen frikändes alltså.

Vid ungefär samma tidpunkt avgjorde HD i USA ett annat mål rörande rövknull. Denna gång var det fråga om ett frivilligt rövknull mellan två män. Mannen som blev rövknullad fick 15 års fängelse, medan den rövknullande mannen fick villkorlig dom.

Numera har ju detta ändrats i de flesta demokratiska länder. Frivillighet straffas inte, medan tvång kan straffas även inom äktenskapet.

En del förändringar gillar vi och andra tvingas vi motvilligt acceptera. Att kvinnors rättigheter har förstärkts känns bara bra.

2008-02-13 @ 10:22:50
Postat av: Maruschka

Det var verkligen skönt när man såg den där domen ja! Äntligen kanske kvinnor som blivit utsatta för sexuellt våld kommer behandlas "bättre" av rättsapparaten. Känns ju så på sistone iaf.

Gillar ditt sätt att skriva. Det är coolt.

2008-02-13 @ 10:57:16
URL: http://maruschka.blogg.se
Postat av: Ricky

Håller med om det verkligen är glädjande. Som man är
jag i varje fall trött på alla mesiga domstolsutlåtande om "bristande bevis". Och till alla de män som försvarar våldtäktsmännen. Vad skulle de säga om "hon" var deras dotter?

2008-02-13 @ 11:01:46
Postat av: G

Du har så in i helvete FEL eric! Såvitt jag vet är Tito Beltran inte förståndshandikappad eller autistisk, vilket skulle krävas att man är om man inte förstår när en annan människa inte vill ha sex!

2008-02-13 @ 13:58:23
URL: http://gaborella.blogspot.com
Postat av: Jan E

Gud, en så obehaglig bloggpost ? och flera kommentarer om möjligt ännu värre. Skadeglädje på hög nivå. Usch. Men det värsta är nog tvärsäkerheten och nyanslösheten. Själv har jag ingen aning om Beltran är skyldig eller inte, men en sak vet jag ? det går aldrig att fastställa detta efter så lång tid när all teknisk bevisning saknas. Och därför borde det inte vara möjligt att ta upp ett fall som detta till prövning. För rättssäkerheten är det viktigt att ingen blir dömd på så lösa grunder och jag är rätt säker på att hovrätten också kommer fram till det.

2008-02-13 @ 18:02:22
Postat av: Eric

G: Jag sammanfattade bara vad jag läst i tidningarna hittills.

Det är ju uppenbart att mannen ljuger. Det är bevisat att hans sperma var i flickans trosor om jag fattat rätt. Och då faller ju allt han sagt, om sin oskuld, samman som ett korthus.

Och bara en sån sak som att Pelle Svensson är upprörd. Det borde nästan vara ett bevis på att Beltran är skyldig - vilket det är i mina ögon.

Och att en man kan ta en flickas oskuld borde vara ett formuleringsfel, syntax error.

2008-02-13 @ 19:51:32
Postat av: KW

Skönt att domen kom nu, å att dom trodde på flickan. Underligt bara att dom tyckte att Carolas vittnesmål vägde så tungt, tycker att hon gav ett mycket vilset intryck då hon inte riktigt kunde hålla isär begreppen.
Tycker det känns skönt att det lyssna bättre på kvinnan idag. Hennes ord har fått större tyngd. Det som känns tråkigt i detta fall är att det är så många andra inblandade som far illa. Barn, livskamrat å släkt. På nått sätt så blir det många förlorare på kuppen för att sätta åt en förövare.
Hoppas att dom närmaste kan få hjälp nu, så att dom kommer ur förnekelsen å skammen. Ett långt å hårt arbete framför,när man blivit så grundligt lurad av sin närmaste
Förövare har oftast många ansikte, därför kan dom oftast göra sej en god bild av sej själv. Ett barn eller ungdom är ju också lite godtrogna å naiva i mötet med en vuxen den litar på. Man vill ju inte tro att någon ska göra en illa.
Jag har arbetat på psyk, så därför har ja på det sätt mött männen med många ansikten. Fasaden rasar tillslut. Små ynkliga män ligger bakom som inte har något självförtroende.
Ja har även arbetat med ungdomar på ett utredningshem, så ja har sett vad övergrepp kan göra med en själ. Man ska heller inte glömma att nästan 1/3 av övergreppen utförs av kvinnor. Jag blev chockad när ja fick den statestiken till mej.
oavsett vem som förgriger så måste det självklart stoppas, å alla berörda bör få straff eller vård

2008-02-13 @ 23:57:58
Postat av: Jennifer

Unni, jag undrar varför du munkäftar med Guillou? Tror du inte han njuter av att du ger honom den uppmärksamheten? Förstår om du hatar fanstyget,men är det inte plågsamt att den jäveln poppar upp i huvudet titt som tätt?

Så grymt skönt att se att det finns människor (KVINNOR) MED RYGGRAD, som står upp för de som råkar illa ut. TACK TACK, till kämpande åklagare för att Tito-äcklet äntligen åkte dit. Han är ju
dessutom misstänkt för fler övergrepp!PÅ BARN!
Den lilla skiten borde bli utvisad! Hans hustru borde kanske ha koll på sina egna kids.
Man blir lika förundrad varje gång det händer....människans förmåga till total förnekelse. Hustruns fullkomligt obefintliga ifrågasättande av sin makes handlingar och attityd. Tito själv tror jag inte ens förnekar för sig själv. Han ljuger nog bara rätt upp och ner. Han sätter nog en ära i att aldrig erkänna olagliga och omoraliska handlingar, hur vidriga de än må vara.
Var rädd om dig Unni Drougge...vill att du ska leva länge...Du är BÄST...

2008-02-14 @ 08:35:35
Postat av: johnny

Robert D. Hare beskriver psykopater som "Mänskliga rovdjur som använder charm, manipulation, provokation och våld för att kontrollera andra och tillfredsställa sina egna själviska behov. Med en brist på samvete och medkänsla för andra, tar de kallblodigt vad de vill ha och gör som de själva vill, och bryter mot sociala normer och förväntningar utan den minsta skymt av skuld- eller ångerkänslor"
Psykopatens karaktär är i allmänhet mycket manipulativ. Eftersom psykologiska egenskaper är abstrakta kan det vara mycket svårt att iaktta, förstå och klarlägga tillståndet. Att "bot" saknas för det är helt jämförbart med att en person som föds färgblind inte kan "botas" och läras att se färgerna han är blind för. Däremot kan han lära sig att hantera sin färgblindhet så att hans vardag fungerar utan att hälsan påverkas. Psykopater kan på motsvarande vis lära sig att andra människor har känslor och uppfattningar, som han måste ta hänsyn till för att han inte själv ska råka illa ut och för att hans eget liv ska fungera mer glädjefullt och harmoniskt. De psykopater, som inte kan hantera sin personlighetsstörning, kan vara mycket farliga för sina medmänniskor och samhället, utöver den tragik deras eget liv ofta är förknippat med. De till synes många gånger väletablerade psykopaterna kan klara att i arbetslivet följa normer, regler och lagar åtminstone på ett ytligt plan. Däremot kan familjelivet vara en etablerad katastrof med partners som fallit för charmen, skrivit alla sina ägodelar på den store charmören och lever mer eller mindre i daglig skräck för nya hot eller utövat våld. Psykopatitillståndet är inte klassindelat utan finns i alla socialgrupper och är väl förenligt med högre studier, även om den drabbade kanske inte alltid är duktig på att fullfölja sina studier utan ofta studerar på låg nivå för att sedan manipulera sig till oförtjänt höga nivåer i arbetslivet.

2008-02-14 @ 12:12:31
Postat av: Jennifer

Kommentar till KW.
Innan du påstår att "kvinnor står för 1/3 av övergreppen i samhället", måste du nog lämna en äkta källhänvisning. Det finns så mycket okunniga människor som läser påstådda saker och gör om det till "sanningar".

2008-02-14 @ 12:40:48
Postat av: Tina

Äntligen......han e en jävla fåntratt, försöker att få det till någon slags "rasistisk komplott".Tänk att de alltid hittar nått att gömma sig bakom. Synd bara att knäppskallen Carola är ett starkt vittne,tror han får lägre dom efter överklagandet :(

2008-02-14 @ 13:04:49
URL: http://mammakaos.blogs.se/
Postat av: unni

Håller med om det mesta här, förutom Jan E. Vadå skadeglädje? Det handlar om att känna lättnad över att en ung kvinna blir trodd när hon berättar om övergrepp hon råkat ut för. Hur ska kvinnor annars våga berätta?
Jennifer, jag vill att vi ska minnas Jan som Förövarnas Försvarare och då och då påminna oss om det. F ö är han aldrig här och läser och blir därför inte uppmuntrad. Han har nämligen ingen dator, han står över cyberrymden.

Kram

2008-02-14 @ 15:30:55
Postat av: Jan E

Unni, jag förstår att du håller med alla men inte mig. Du gillar nämligen inte kritik.
Och så kan jag berätta för dig att jag också tycker att det är bra att tjejer idag vågar träda fram och berätta och det är bra att domstolarna tror mer på kvinnorna än de gjorde tidigare, men det innebär inte att rättssäkerheten får äventyras. I Stureplansfallet var jag nöjd med den fällande domen, men bevisläget var också helt annorlunda.

2008-02-14 @ 17:42:09
Postat av: Thomas Engström

Denna följetong lär gå vidare, är därför sparsam med fördömanden.Ordet "världsartist" fick mig att le i småmjugg,CNN darrar säkert!

Hoppas rättvisan segrar.

2008-02-14 @ 22:17:10
Postat av: T

Såg just Debatt på SVT. Förutom att Stina är ganska kass på debatter, var det verkligen Beltrans flickvän son var med i programmet?
En mer hunsad och "jag gör som min man säger" brud har jag sällan sett.

Hoppas Beltran får sitt straff flera gånger om.

2008-02-14 @ 22:44:25
Postat av: starfruit

Ja, där fick han!

De pratade ju lite om det I Debatt, svt.
Skrämmande att höra vissa människors åsikter. Och Pelle Svensson som tycker att "man kan inte minnas allt efter 6 år". Nej, man kanske inte minns vissa saker eler ord som sas för 8 år sen, men en våldtäkt är ingen vanig sak! Hon har antagligen upplevt det om och om igen i
tankarna och i mardrömmar. Att Beltran OCH hans fru nu attackerar det svenska rättsväsendet är ju liite pinsamt. Jag förstår heller inte hur frugan kan vara så säker på att han är oskyldig? De hade inte ens träffats då väl vad jag förstod. Och hans "förlåtelse" till ofret, han bad om ursäkt...OM han hade gjort något "dumt" mot henne så var det inte meningen. Suck.

Och oavsett om Jan blir uppmuntrad eller inte så är det bra att någon säger emot honom och sätter karln på plats!

2008-02-15 @ 00:34:54
URL: http://starfruitbaby.blogs.se
Postat av: Terese

Jan E: Men det gör uppenbarligen du. Gillar kritik alltså.
Gud en sån obehaglig kommentar....

2008-02-16 @ 15:43:57
Postat av: pontus

Mia skrev: "Jag säger bara...YES!"

Är detta privat för dig Mia? Är det inte en lite konstig reaktion annars?

2008-02-16 @ 19:04:07
Postat av: KW

Jennifer.
Bra att du ifrågasätter, som du sejer så gör allt för många allt de läser i media till hela å riktiga sanningar, man bör alltid vara kritisk till det man får till sej å kolla källan. Det ser ja som ett ansvarstagande i en värld full av inf.
Mina källor kommer från statens institutions (SiS). Min förra arbetsgivare.
Sen vill jag tacka Unni för en bra blogg. Mycket intressanta människor här
MVH/KW

2008-02-17 @ 14:39:19
Postat av: Rodenback

Härligt att han blev fälld. En utmärkt symbol för manlig hjärndödhet. Alla hans uttalanden är så genomskinliga. En lögnare och en riktigt dålig sådan. Och sååå patetisk. Herregud, karln sjöng ju i rätten. Ingen man vill ju försvara en så komplett idiot. Utom Jan E, då förståss. "Teknisk bevisning", men hallå, Tito är ju helt hopplös. Men skit i honom.
Tänk på kvinnan som orkade sätta dit honom. Modigt, starkt, underbart. Kan inte ha varit lätt att föra den saken så långt. All heder till henne.
Förhoppningsvis blir det om 100-200 år inte så jävla pinsamt att vara man.

Och som KW vill jag också tacka Unni för en bra blogg. Och för en otroligt bra bok, "Boven i mitt...." som jag just läser. Oerhörd. Jag tror jag börjar återfå tron på människor.

2008-02-18 @ 04:58:16
Postat av: Jennifer

Till Unni. Jag förstår.
Antar att han alltså är en fullblods-narcissist.

Tar emot din kram med värme och återgäldar en puss på nosen...

2008-02-20 @ 13:50:43
Postat av: Solrak

Låt dom döda begrava dom döda!

2008-03-10 @ 20:59:17
Postat av: Asgeirline

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2008-09-24 @ 12:23:14
URL: http://asgeirline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0