TUNG & KÅT



Allas vår Jack Nicholson, aldrig långt från de nakna cynismerna
att sväljas ner med Alfa



Colette bröt handleden i nyktert tillstånd, men var (nästan) lika glad ändå



Solnedgångar - bara övergångar



Kan jag gå ut så här? Ja, tydligen



Ung & kåt ...



Sisters are doing it for themselves



Och på morgonen utanför mitt fönster börjar allting om

Guess who's back!

Nu äntligen kan vi snacka igen. Jag har varit på vuxenkollo, vilket inneburit vilt festande, avlöst av sorgfri strandtillvaro bland nakna karlar med piercade dingelidongar. Ja, inte bara den sorten, men det var de som var mest iögonenfallande. Jag har faktiskt aldrig fattat hur man ... jag menar - med en stav i apparaten, borde inte det göra ont?

Nå, som med det mesta här i livet vänjer man sig. Man vänjer sig vid att se nakenfisar på en strand, vänjer sig vid att vara smålullig dygnet runt, vänjer sig vid att ha sand i bingen och salt i barret och metall i könsorganet. Man garvar käkarna ur led och pogodansar till Ebba Grön i den heta natten vid Medelhavet och skiter i att bli generad över att skråla UNG & KÅT tillsammans med andra medelålders svenskar i exil på en ö där även Tom Hanks semestrar.

Man är tung & kåt, helt enkelt.

Men nu börjar det svenska tungsinnet sätta in. Återkommer snart som bitterfitta.

Pözz!

Kommentarer
Postat av: linda

härligt att se dig tillbaks i bloggen igen.

festa på du och njut i härliga solen.

och du är definitivt välkommen som bitterfitta sen!

2008-07-16 @ 11:47:30
URL: http://wwwgrodar.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag tog en paus från "boven i mitt drama" och läser din blogg:) Vad du varit med om alltså, fy sören! (syftar på boken; egentligen inte bara den här, utan även tidigare)

2008-07-16 @ 14:08:51
URL: http://annaluna80.blogspot.com
Postat av: unni

Tack, Linda! Ja, nu när jag är hemma i den nordiska svalkan lär bitterfitteriet snart göra sig gällande.



Anna, det är så skönt att få den sortens bekräftelse som läsningen av min bok ger. Tack för att du förstår, och för att du tar dig tid!

2008-07-16 @ 15:25:37
Postat av: Lotta

Plöjer dina böcker från A till Ö just nu. Inte i turordning men nästan. Du väcker känslor, i olika nyanser.Känner just nu glädje över att inte leva vid Klas-Åkes pöl i Skåne. Är verkligen ingen giftfri människa, men äckelkänslan du fångar i boken gör att jag känner mig genuint ren.

Du fångar Tomkins alla grundkänslor enligt affekteorin.

Intresse,glädje,förvåning,rädsla,sorg,ilska,äckel och avsmak.Kanske inte allt i samma bok, men i spridda skurar i olika böcker.

Dessutom har du din oförskämda framtoning som "triggar" och lockar.

Som om inte det vore nog är du också vacker och verkar ha roligt.

Jag vill nog ansluta mig till kvinnor över 45, som inte har en tanke på att " ta ner skylten" och börja knyppla.

Lotta



Dessutom är du vacker och verkar ha roligt

2008-07-16 @ 17:34:48
Postat av: Tessan

Inte en chans att du blir en bitterfitta. Livsnjutare blir inte det ;)

Vilka härliga foton du delar med dig.

Fortsätt njut & ha det bra :)

2008-07-17 @ 09:59:37
URL: http://guapo.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för att du tar dig tid att svara!



Jag läste ut "boven i mitt drama..." idag, och nu står den fint i bokhyllan bredvid de andra (jag har köpt alla av dig, utom en som jag lånade för typ 9 år sedan, tänkte bara meddela det med tanke på vad du skrev i din bok; att vad bra det skulle vara om alla KÖPTE dina böcker...) :)



Jag håller på med en bok själv, vilket har tagit mig flera år. Jag vet inte riktigt hur jag ska få till det, hur mycket jag ska skriva, utelämna, ändra, berätta...Jag önskar att jag hade samma flyt som du, orden passar alltid så bra med varandra och känns så naturliga.



I vilket fall; håller du på med någon ny bok? Can´t wait!

2008-07-18 @ 13:33:30
URL: http://annaluna80.blogspot.com
Postat av: Åsa

Det såg ju super härligt ut på bilderna.. =)

Och har jag inte sagt till dej att du får sluta upp me datt vara så oförskämt snygg ;) haha

kram på dej

2008-07-18 @ 18:29:41
Postat av: Vicktoria

Hej!



Det är Du och Sunta "man vill ha det bra liksom" Sundell som är tunga och kåta ihop alltså. Det är ju underbart!



Välkommen hem!



:)

2008-07-20 @ 19:37:35
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Cam

Skrot i dingelidongen eller inte - ge oss SOL här hemma nu istället!!

2008-07-20 @ 22:55:18
URL: http://camscorner.se
Postat av: Mark.P

Fy fan vad grekerna måste störa sig på turister.



För övrigt är grekiska tjejer väldigt vackra. Där ligger ni i lä kära svenska blekfisdamer.



/Mark

2008-07-26 @ 15:23:20
Postat av: mia

Underbart vid medelhavet ja, precis hemkommen från en vecka i Tunisien och en vecka där ja plöjt din "boven..".Har sällan läst något så hemskt med rappt och härligt språk- släng dig i väggen Marklund! På två dagar har jag nu läst Hella Hell också och är alltså i färd med att läsa allt av dig Unni! Jag har blivit stärkt i mitt beslut att lämna mitt ex- och Tunisien var en del av min nya självständighet- tänk jag kunde ta en drink och gå i kort kjol utan sur blick från Honom. Istället få uppskattande blickar av supersnygga killar WOW- och jag är 40!!!Tack Unni för att du vågar beskriva verklighten- och det var meningen antar jag att jag köpte din bok på flygplatsen, det skulle ge mig mod att våga stå på mig när jag kom hem också./Mia

2008-09-06 @ 23:52:02
Postat av: unni

Tack, fina Mia!

2008-09-07 @ 20:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0