MUSOLINI & FITTLER?



"Min moder behagar nu gnälla över att min yngsta lillasyster kallar henne barnslig och omogen. Varför skulle hon inte göra det? Vår mamma ÄR barnslig och omogen. Och nu har dispyten om kattnamnen fått ny aktualitet.

Mor vill kalla den svarta för Musolini och den vita för Kitler. Eller Klitler, som hon tyckte var ännu roligare. Fittler fanns också med på listan över "kul" kattnamn. Min kloka lillasyster hävdar sin vetorätt och har sedan länge bestämt att de små kapitalvarorna ska bli uppkallade efter Sailor Moons katter Luna och Artemis. Därför beskyller hon med all rätt mamma för att vara barnslig.

Mor utbrister då sårat att hennes dotter hatar henne. Jag hade hatat dig hundra gånger så mycket om du inte varit min mamma, svarar då min syster. Och där har hon en klar poäng. Vi hatar inte vår mor av den enkla anledningen att hon är vår mor. Blod är tjockare än vatten.

Eller hur?

Hälsningar från Gogge"

Kommentarer
Postat av: Au´gust

Måste ge din mamma rätt här, fast fittler eller klittler, nja. Finns väl andra diktatorer som är roligare, Idi(J)amin. nja, något ryskt gammalt kommunistsvin att göra festligt kattnamn på?



Får fundera vidare

2008-06-16 @ 06:08:16
Postat av: Cat

Blev sugen på att se "Svart katt, vit katt".

2008-06-17 @ 10:05:13
Postat av: lena

unni, tycker att du är en sjukt grymm författare och dina böcker har gjort ett väldigt starkt intryck på mig (hhm nu blev det filosofiskt), men det har inget med kattnamn att göra, behövde bara skriva det/lena

2008-06-17 @ 17:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0