FÖR VIT FÖR ETT FUCK



En kvinna jag känner satt en morgon mittemot sin svärmor och åt frukost på det mysiga lantstället med sjötomt. Hon såg ut genom fönstret och upptäckte att nån stod på bryggan, en blekfet, tunnhårig man med isterbuk. Hon frågade sin svärmor: Vad är det för ett fult fetto där ute på bryggan?

Det är min son, svarade svärmor. Och din man.
Kvinnan satte kaffet i vrångstrupen.

Men tänk så det blir. Nån gång uppåt fyrtio, när småbarnsåren lagt sig, börjar skilsmässorna hagla. Paren hävdar att de glidit isär (i bästa fall). Men jag undrar om det inte är så att de helt enkelt slutat tända på varann. Och då måste ju nåt vara fel, inte sant? Men jag undrar: Tror nån på fullt allvar framför altaret att de ska hålla på som kaniner livet ut? Är det vad de lovar varann? Att pöka i nöd och i lust.

Borde man inte istället förvarnas om att äktenskapet i regel är en erotikdödare, att avsugningarnas tid nu går mot sitt slut och framför de lyckliga tu ligger en ocean av kroppsvätskor, fast inte deras utan avkommans. Och när de slutat torka är det vitt, vitt, vitt ...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Man kan gör något åt det! Sexlivet behöver inte dö för att man varit gift länge. Fantasin sätter gränser. Har själv ett bra samliv efter 25 år m samma man. För kvinnor kan det nog behövas att bejaka sin egen sexualitet för att sexlivet skall bli bra. Det tjatar jag om till "mina" kvinnor jag träffar för rådgivning! Men ett väldigt bra inlägg för övrigt!!

2008-06-24 @ 17:08:21
URL: http://ridgruppen.blogg.se/
Postat av: Marika

eller så kan man bli asexuell, helt ok... ett tag - tills man inser att det är KVINNOR som är de vackraste och mest intressanta. Då börjar livet!

2008-06-24 @ 19:07:56
Postat av: Fjäderlös Tvåfoting

Det är klart att letar man fel så hittar man dem.

Vilket kön som hittar mest, det låter jag vara osagt.

:-)

Postat av: Rockyboy

Eller så kan man bli asexuell för att man inte ens orka anstränga sig tillräckligt för att få det där sexet och då är man bara 29 liksom, man vill ju inte vara en stalker liksom =)



Jag tror dock att det går att vara sexuellt attraherad av någon under en väldigt lång tid, om personen i fråga är en martyr.







2008-06-26 @ 00:02:56
Postat av: Anonymous

Unni har själv skrivit om en man som tycks helt ointresserad av sex i boken "Penetration". För övrigt en intressant bok

2008-06-26 @ 09:22:48
Postat av: Skånepåg

Här i Skåne är det väldigt vanligt med 55 åriga män som är gifta med unga thailändskor. Dessa män kan vara hur feta som helst men dom får ändå knulla 22-åring varje kväll. Sen sitter mannens 55 åriga ex-tant och pratar skit med sina väninnor om detta. Gud så hemskt! Jag tror bara dom är bittra för att deras ex-karl, fet och ful som han är, mår gott och knullar skönt. Jag tror att detta fenomen som iofs är några år gånget, kommer att bli allt vanligare i Sverige. Svenska kvinnor blir helt enkelt utkonkurrerade.

2008-07-06 @ 16:08:16
Postat av: Annelie

Hej!

Kikade in här lite så där i efterhand. Måste bara få tycka lite. Så här anser jag att det är: när du är ung och söker en partner så brukar det första vara att du attraheras av personens fysiska förutsättningar (exempelvis en person som är smal,vältränad,sexig med en snygg frisyr). Sedan går tiden och du kommer till att älska personen för hur han/hon är som person-dennes egenskaper osv. Allteftersom åren går försvinner de attribut som du från början fann attraherande och fram växer en oattraktiv, kanske rent avtändande, person. Hade du mött denna person för 25 år sedan så hade du inte ens tittat åt honom/henne!Sååå: attraktion, åtrå osv är något helt annat än att älska en person för hans/hennes godhets skull. Äktenskap/förhållanden där båda parter behåller sin figur och vårdar sitt yttre gör ju att båda finner varandra attraktiva och vi "tänder" på varandra. Jag skulle inte för mitt liv kunna tända på en blekfet flintis hur god o gla o omtänksam han än är-därför tror jag att sexlivet inte funkar för många som hållt ihop så länge o väljer att separerar på äldre dar-så de så! Tack för ordet!:)

2008-08-25 @ 18:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0