ALLT ÄR FÖRLÅTET - UTOM RUNAR

image211

Hade tänkt låta bli att kommentera Carola-hejtet, men gör det ändå. Och blir väl den sista som reagerar. Alla sympatier lär ju vid det här laget ha regnat över vår fallna schlagerdrottning. Det finns en magisk gräns för hur mycket skit man kan kasta på en person. Några mockor åstadkommer ofta en ordentlig kreddkris. Man sår tvivel. Det är skvallrets egen maktfaktor. Skvaller kan fläcka en människas anseende betänkligt. Det spelar inte så stor roll varifrån det kommer eller hur trovärdig källan är. Elaka rykten lägger sig omedelbart som en droppe gift i bägaren. Det krävs en god portion självständigt tänkande för att återgå till den bild man hade av en människa innan skvallret spräckte den.

Jag försöker låta bli att lyssna på onda tungor, små antydningar, viskningar och rop. Men även jag går i fällan ibland. Aha, är det på det viset? tänker jag, och nästa gång jag träffar personen i fråga sitter skvallret där som ett filter.

När det gäller Carola håller jag dock stånd. Jag skiter i hennes stockkonservativa utsagor, divalater, krukväxtkastningar mm.
Jag säger bara Runar!

Det enda jag inte förlåter Carola är att hon gav oss denne plufsiga vaniljpudding utklädd till kyrka. Undrar just om hon förlåter sig själv. Eller om ens Gud gör det.

Kommentarer
Postat av: norrland

*s* ja finns det nu nån gud eller nått däruppe så hoppas han tar sitt ansvar och leder hem pastorn över gränsen hem igen för han verkar ju inte hitta hem själv trots att han bevisligen har lätt för att gå över gränser

2008-03-11 @ 18:30:07
Postat av: Malin

Kan du sammanfatta vad "Carola-hejtet" innebär för en som inte hänger med?

2008-03-11 @ 19:00:55
Postat av: Thomas Engström

Malin:Finfint att Du inte slösar bort penningar på kvällsblaske-nojor.

Det tar vi en spette-kaka på!

2008-03-11 @ 21:44:09
Postat av: John Reed

Kära Unni!
Jag tror tyvärr att vi får dras med Runar ett tag till, mig veterligen har inte Kongsvinger gjort några anspråk om att få honom tillbak. Och jag förstår dom.

Allt vårt hopp står nu till Holywood, mentecknad som han är vill väl inte ens de ha honom.

Hatkampanjen gent emot Carola förstår jag verkligen inte. Hon fäller visserligen helt ogenomtänkta uttalanden i pressen titt som tätt. Men är det skäl nog att föra en hatkampanj. Fan, tänk om folk kunde lägga sin energi på viktigare saker. I veckan är det t ex fem år sedan USA gick in i Irak.

Kram

2008-03-12 @ 01:33:35
URL: http://www.blindstyret.blogg.se
Postat av: Mia

Ha ha ha "plufsiga vaniljpudding utklädd till kyrka" Du är ju bara för skön Unni!

2008-03-12 @ 09:08:01
Postat av: Mia

Var det ett skämt om runar? Han slåss nog inte iallfall.

Aftonbladet osv hade gått i skola hos the sun, news of the world etc och lärt sig om uppgång och fall. Det provar väl den grejen på carola nu, men du funkar inte lika bra som i uk för svenskarna börjar vrida sig lite i obehag när någon blir uthängd. Undra om det gäller tonåringar också, hoppas det så vi inte får en helt störd ny mediageneration i framtiden typ "next" whateva like

Jag läste 100 frågor och svar om livet igårkväll. Jag ska printa och sprida, man blir alldeles lugn i anden efteråt.

www.users.bigpond.com/theabbotts1/100questions.htm

man börjar tillochmed gilla runar om man inte gjorde det innan !

2008-03-12 @ 10:03:51
Postat av: En kille i blått

Runar är en "jägare" och Carola en "bimbo" och "hejtet" är nog mycket ett glogg-fenomen som sköljer över mig när jag är ute och läser nojorna.

2008-03-12 @ 10:18:18
Postat av: Jenny Å

Haha! Han känns faktiskt inte "på riktigt" den karln. Det är för hemskt för att vara sant. Möjligen har hans hybris lugnat sig för han har väl inte gjort några dramatiska saker kring sin uppenbarelse den senaste tiden. Det är svårt att missa när något händer kring honom för av någon anledning finns det i alla tidningar i flera dagar. Men jag missade inte att han nyligen förlovat sig - med en småbarnsmamma från förorten. Hoppas han inte kommer på (!) att han, Runar är för bra för det.

2008-03-12 @ 15:22:33
Postat av: August

Jag gillar både Runar och Carola.

Att de hoppar grodor ur deras munnar gör mig bara glad. "adam och eva, inte Adam och Evert", "Muhammed var en förvirrad pedofil", "Homosex kan botas med förbön." osv, och i nästa tag ber dem om ursäkt och menar att det rör sig om feltolkningar, missförstånd och så vidare.

Festligt! Jag gillar överlag när kändisgrodor hoppar. Har för mig att Orup sa att det kunda vara ascoolt med en näsa cocain då och då, för att i nästa andetag gråta ut och ta tillbaka allt. Listan kan göras lång. Hehe..

2008-03-12 @ 17:36:27
Postat av: Rund & go.

Nä, Unni. Det där med "plufsig" var elakt.
Alla kan väl inte vara silikoninjicerade träningsnarkomaner som du, heller?

2008-03-13 @ 13:03:39
Postat av: annakajsa

Jag kan inte se vad ont Runar skulle ha gjort för att förtjäna att bli hånad. Han har uttalat sig om en sagofigur. Det var modigt gjort tycker jag. Särskilt när man i Sverige till skillnad från t.ex. Danmark inte vågar öppna käften vanligtvis.

Carola däremor har uttalat sig om vanliga levande människor i vårt samhälle. Och antytt att de är "sjuka" eftersom de kan "botas". Det är tusen gånger värre eftersom de här människorna verkligen existerar och kan ta illa vid sig.

Om någon inte tror på vad Runar predikar då slipper han ju lyssna på honom. Han trugar inte sin
tro för någon. Och hotar inte någon till livet.

Men det kanske sticker i ögonen på vissa att han kan leva ett materiellt sätt gott liv utan att ens behova ta en ton.. han är väl smart helt enkelt. Eller sedan är folk dumma. Men det kvittar eftersom alla får vi välja om vi ska sätta våra pengar på att lyssna på evangeliet eller schlager. Eller låta bli båda två.

2008-03-17 @ 08:46:45
Postat av: Lagers tabberas

Tidningen Dagen hade för en tid sedan en uppmärksammad artikelserie om den kyrka som Carola och Runar rekryterades till. Så växlas Gudstron till klingande pengar.
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=148068

2008-03-24 @ 14:24:16
URL: http://tabberaset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0