FEJK OFF!



Har just kommit hem från Susanna Alakoskis  och Amanda Mogensens releasefest för antologin "Fejkad orgasm" (Ordfront). När vi begav oss till denna lyckade tillställning, hade jag redan funderat på varför de valde att ta upp detta sååå nittonhundratalstema. Tills jag kom på hur avslöjande och pinsamt fenomenet är.

Jag började titta på mig själv. Att jag fejkat orgasmer i decennier. Ju sämre skjut, ju sämre relationer, desto mer har jag tjoat och stönat som en porrstjärna. Tillochmed när det gjort så ont att jag borde ha skrikit av smärta.

Det är patetiskt. Och jag har inte bara fejkat orgasmer - fontänorgasmer, multimultipla, karavanorgasmer, oceanorgasmer osv - nej, jag har fejkat allt annat också. Hur väl utrustad han är - o ja, den största jag sett (LOL)! Hur bra och smidig han är  i sängen (NOT)! Hur lycklig jag är i förhållandet (Hilfe!).

Numera vet jag bättre. Varje gång en kvinna går ut och kvittrar om hur lycklig hon är med sin kille, då kan jag vara ganska säker på motsatsen. Jag känner nämligen damer som är lyckliga i sina relationer pga att jag träffat dem tillsammans med sina snubbar massor av gånger. De yrar aldrig om hur lyckliga de är. För, om man är det, då behöver man inte bevisa nåt.

Fejkade orgasmer och fejkad kärlekslycka är till för att skyla över allvarliga problem. Och ett hopp om att bli godkänd. För att man inte tror att man är värd att få sina behov tillgodosedda.

Idag fejkar jag ingenting. Folk får take it or leave it.

If you don't wanna fuck me baby - fuck off!

Kommentarer
Postat av: Alice B. T

Snyggt!

2008-10-07 @ 14:05:37
Postat av: Okej

Hur stor är den största du sett då? :D

Spelar det någon roll och vad är lagom?

(oj är inte detta aftonbladets sex&samlevnads avdelning?)

2008-10-07 @ 14:22:04
Postat av: Anonym

Om du så gärna vill veta det, Okej, den största tillhör en kille kallad Herman. Den var både grov och lång. Brödkavel. Ha ha!

2008-10-07 @ 16:54:19
Postat av: Jan E

Lite orättvis är du allt. För det första är det fråga om ett samspel om huruvida det ska bli lyckat eller inte. För det andra så har kvinnor åtminstone en fördel som vi män inte har – ni behöver inte leverera ;-)

2008-10-07 @ 17:08:57
Postat av: net

Du har skrivit det innan, att om någon säger att de är lyckliga i en relation så är de inte det......Stämmer inte. Du vet lika lite hur lyckliga de är både dem som kvittrar o de som inget säger. Sluta dra alla över en kam, alla är inte som DU och alla KARLAR är inte som dem du träffat. Jag har varit lycklig med min man i över 20 år...tills han dog av cancer, inget jag kvittrade över om ingen frågade, men frågade någon sa jag att vi var lyckliga, för det var vi. I min nya relation som jag mycket försiktigt gått in i ÄR jag inte lika lycklig för jag har en stor sorg som tynger mig, frågar någon säger jag som det är så med, svårare är det inte. Men båda männen är snälla och älskar mig för den jag är, jag önskar alla fått uppleva den kärlek jag fått göra, både med min döde man och med den nye tålmodige, underbare man jag träffar nu.

Kram på dig och försök att inte dra alla kvinnor o män över en kam.

2008-10-07 @ 17:38:27
Postat av: Emeli

Att fejka àr verkligen det mest onòdiga och lòjliga som finns!



Kanske om det skulle vara sà pinsamt dàligt och du gillar snubben ifràga och inte vill sàra honom (làta honom behàlla ansiktet) sà kan man vàl fejka lite lite men sen aldrig upprepa misstaget att hamna dàr igen...



2008-10-07 @ 17:45:12
Postat av: Anna

Visst. "Lyckan tiger still", heter det ju.

2008-10-08 @ 00:10:56
URL: http://exilkullan.blogspot.com
Postat av: HOWLING WOMAN

Det här är ju så bra! att ta upp den här frågan.

För det handlar ju om makten över våra kroppar. Att som Jan E säga att "det handlar om ett samspel" skulle man ju möjligen kunna göra i ett jämställt samhälle där kvinnan hade makten över sin egen sexualitet. Men kvinnor har inte det och det är tragiskt och mycket sorgligt. Ända från tidig ålder dresseras flickor och kvinnor till att förstå att det killarna som bestämmer. Därför är det ju inte så lätt att "återerövra" något som man knappast aldrig haft. Så kvinnlig sexualitet är fortfarande i grunden något skambelagt (och det är ju praktiskt för då blir det ju lättare för män att använda kvinnokroppen för sina egna behov). Och i botten ligger att kvinnlig lust är förbjuden. När omskärelsen sker psykiskt på det här sättet genom dressering via media, omgivning, skoltrakasserierna, grupptrycket, så blir den ju dessutom helt straffri.

Sen när kvinnan då så småningom vaknar upp ur denna koma - fram emot fyrtio och uppåt då får hon mycket att ta igen. Och mycket sorg och många övergrepp på den egna självkänslan att bearbeta.



2008-10-08 @ 11:33:17
Postat av: unni

Heja, Howling woman! Det där var det bästa jag läst på länge. Mental omskärelse, fy fan så mitt i fittan!

2008-10-08 @ 13:28:09
Postat av: miomallan

Så bra!!!!

Du är en hjältinna, Unni! Beundrar dig enormt och vill tacka för "Boven"-boken... öppnade mina ögon då jag insåg att en man jag varit gift med men hade vett nog att skilja mig ifrån var (är?!) av samma skrot och korn som skithögen i din roman.



Nåväl. Fejkade orgasmer. Kommer att tänka på en date jag hade för något år sedan. Vi träffades ett par gånger och hade sex. Det var mysigt och absolut nice men jag fejkade INTE nån halleluja-orgasm. Då säger karl-fan: "jaha, du är en såndär tjej (eller om han sa kvinna) som inte kan få orgasm".

Vilket självförtroende!!! Nä, jag brukar inte fejka orgasmer av den anledningen att jag kan få underbara sådana. Men hans kommentar gav mig en tankeställare: har han bara träffat fejka-orgasm-kvinnor tidigare? Har tanken aldrig slagit honom att de samlag han deltog i inte gav orgasm, helt enkelt.

Naturligtvis dumpade jag honom.



Kram och ha det bäst!

Maria

2008-10-08 @ 15:56:34
Postat av: Gabriel

"Va stooor den ee!", är en stämningshöjande ritual som fungerar! Men jag håller med Unni att man inte ska missbruka fina, klassiska, kärleksritualer. Författarinnan Erica Jong har sagt att hon reserverar just den kommentaren till män med särskilt fina och tilltagna behag.



Till alla välutrustade män vill jag ge följande råd:



Släck inte mysbelysningen och lägg Er på vänster sida om kvinnan. De flesta kvinnor är högerhänta!



Till alla skånska kvinnor vill jag lämna följande uppmaning:



Försök inte arbeta bort dialekten. Den magiska meningen lyfter allra högst om den framförs inlevelsefullt på långdragen skånska!

2008-10-08 @ 17:18:48
Postat av: HOWLING WOMAN

TACK FÖR STÖD!

Jag tycker det är viktigt att diskutera den kvinnliga sexualiteten - ja öht sexualitet eftersom detta ju är ett område där såna här typ resonemang om nedärvt, biologiskt typiskt kvinnligt typiskt manligt beteende kan hävda sig felaktigt väl.

Jag menar sexualiteten är ju det absolut mest reglerade område som finns i alla civilisationer - i synnerhet vår. Människor dresseras via den här porren till att definiera den manliga sexualiteten si och den kvinnliga så - man är ute efter att skapa betingade reflexer men det går ändå inte att lura kroppen. Jag menar porrfilmer dom har ju ett uppgjort schema - först hetsas det hela upp - sedan bryts hela det eggande skeendet med fullständigt avtändande förnedring av kvinnan - det kan vara med något ord eller någon fruktansvärt kränkande vändning av hela skeendet - eller så pågår det hetsande och sjuka samtidigt hela vägen - och det är då man förstår att de gör den här sjuka kopplingen mellan lust och skräck som de försöker inplantera som normal - typ kvinnan ler eller ser ut att må toppen när hon samtidigt utsätts för något fysiskt och/eller psykiskt vedervärdigt, som aldrig skulle gå att le eller må väl av i verkligheten.

Det är så här dressyren går till.

Och det finns ju generellt vad gäller kvinnligt beteende inom litteraturen också - det är ofta män som skildrar kvinnors sätt att tänka, känna, vara, uttrycka sig, på ett sätt som är helt svårt att leva sig in i för man känner inte alls igen sig.

Så definieras kvinnor av män - och det fungerar som läroböcker, för det är ju så att manliga författare läses av kvinnor i mycket större utsträckning än vad manliga läsare läser kvinnliga författare (i den mån män nuförtiden läser skönlitterärt), dessutom är det så att ganska få kvinnliga författare verkligen vågar sig på att skildra en man inifrån - utifrån sitt synsätt på hur hon tycker män är, och bestämmer sig för att män skall vara, tänka, känna, prata. Och ifall hon gör det och män inte känner igen sig, då kan lätt ramaskri utbryta.

2008-10-08 @ 22:37:41
Postat av: helena

Puttinuttiga Unni. jag hittar ej din mail adress.Vad tjatig jag är.. Skulle behöva fett med stöd.Det är väldigt akut.Jag hittar inte mailen någonstans och jag får panik.kramar helena

2008-10-09 @ 08:43:54
Postat av: unni

Här är min mailadress: [email protected]

2008-10-09 @ 09:15:17
Postat av: Mr Moon

Det är inget fel på fejkbröst!!

2008-10-09 @ 20:01:07
Postat av: Jack

Unga kvinnor knullar runt som aldrig förr, skriver erotiska berättelser typ slash/yaoi,pratar öppet om sina sexuelle preferenser,majoriteten av alla sexbloggar skrivs av tjejer, Sex and the City går för fulla hus, dildos kan köpas i närmsta Apotek. Alla ungdomsfilmer som berör sexualitet har kvinnliga huvudrollsinnehavare.Lilly Allen, Amy Winehous, Peaches, Uffie, Lindsay Lohan, Paris, Britney och många andra kvinnliga stjärnor skäms inte ett dugg över sina sexuella eskapader. Så hur mycke mer frigjord kan den kvinnliga sexualiteten egentligen bli? Hur resonerar den som säger att kvinnlig lust är förbjude egentligen?

2008-10-14 @ 13:44:11
Postat av: Anonym

Visst är det jobbigt. Vet inte hur många gånger jag fått fejka orgasmer, och svårt är det, att hitta på nya knep hela tiden....

Michelangelo

Postat av: Sassy

Du är grym!!

2008-10-21 @ 13:03:08
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: mikael mallat

Svårt att svara enkelt hur jag hamnade i den här kommentatorshytren, men, sedan en tid tillbaka funderade att jag skulle kolla din blogg, tog intryck av ditt beteende i Debatt för någon tid sedan. Blev påmind av ditt språk, och eleganta sätt att säga några sanningens ord så där bara. Inte första gången.Du är en improvisatör i sanningens bemärkelse, vet precis i vilket sammanhang du befinner dig i, knappast någon Placebodebattör. Fejk? Nej det tror jag inte är din läggning egentligen alls. För att avrunda här i kommentatorhytten; bra talat. Nu menar jag inte direkt orgasmens värld, överdimensionerad i media.

2008-11-21 @ 15:52:17
URL: http://zagolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0