MAN-UAL: DIT KUKEN PEKAR




På många mingelpartyn blir man vid hemgången försedd med en goodiebag i vilken de sponsrande företagen bidragit med ett varuprov på nån av sina produkter. Min goodiebag brukar i regel länsas redan på tröskeln till mitt hem där min närbesläktade sambo girigt plockar åt sig hårmousse, krämer, smink, godis, bälten, mobiletuier, nyckelkedjor, hårband mm. Kvar till mig brukar finnas nagellack i hopplöst omodern färg (se mina naglar), nåt tacky smycke (se mina smycken) och nån publikation av damtidningsmärke (se min idioti;-).

Tidskriften hamnar på badrumsgolvet, och innan fukten har ätit upp den hinner jag läsa några sidor. I den senaste goodiebagen låg ett nummer av Cosmopolitan, som nu upplyst mig via sin avdelning "man-ual" om hur snubbar är funtade.

Såna sidor finns i de flesta dammagasin, så det är inget häpnadsväckande med det. Bara en aning avtändande. Än en gång får vi lära oss att en man aldrig skulle tacka nej till sex med Scarlett Johansen (typ) även om han hade en fantastisk flickvän som han älskar, att en kille egentligen vill ha sex med sina (snygga) tjejkompisar, att han helst värmer upp en ny tjej samtidigt som han har ett fast förhållande (ifall ifall) och att han gärna har sex med sitt ex (hon är ju van). Hej faderullan, oj vad man kan knulla.

I nästa inlägg får ni läsa om en hondjävuls liv och lustar.

Kommentarer
Postat av: Gabriel

Ibland händer det att någon bloggläsare förfasar sig över Unnis åsikter. Enligt min uppfattning har de i så fall inte förstått hur man bäst förhåller sig till Unnis texter.



Det verkar ju faktiskt vara så här:



När Unni levererar åsikter så är hon inte särskilt överlägsen oss andra, amatörtyckare. Det är istället när hon presenterar sina iakttagelser som hennes professionalism kommer till uttryck. Dagens bloggtråd saknar åsikter. Men iakttagelserna presenteras så övertygande att jag som läsare känner att "precis så är det nog". Och då har jag ändå inte fått någon godispåse under de senaste tio åren.



Som ni säkert har förstått gillar jag dagens trådstart!

2008-10-27 @ 15:34:48
Postat av: Larz Gustafsson

Jag tycker att du är underbar, Unni. Har just avslutat läsningen av "Boven i mitt drama kallas kärlek" och tyckte den, liksom "Penetrering", som jag läste innan, var helt fantastisk.

Vi har säkert inte samma åsikter om allt (fast vi varit punkare båda två) men jag gillar dig skarpt.

Ditt sätt att skriva är helt underbart.

OCH du är dessutom väldigt snygg.

2008-10-27 @ 21:36:32
URL: http://myspace.com/zluggo_pop
Postat av: Howling Bertil

Visst stämmer detta in på många män.



Framför allt på de män ni träffar, på krogen.



Det finns en hel del av oss andra också, men vi märks inte så mycket ute i verkligheten. Vi raggar inte på er, vi håller oss för oss själva med våra stora glas med fatöl från något mikrobryggeri. Och vi inriktar oss enbart på musiken som framförs live.



Alla är naturligtvis inte som jag och mina vänner men det finns en hel massa andra sorts män som lämnar er ifred på krogen och överallt annars.



Kvinnor brukar istället klaga på att vi är tråkiga, att vi är rädda för relationer (tro fan att vi är) och att vi inte dansar.



Scarlett Johansson skulle jag inte kunna ha sex med, jag är inte pedofil. Däremot skulle jag gärna sitta uppe en hel natt och dricka Laproaig och diskutera den store gudens texter med henne. När unga kvinnor gör skivor med hans låtar då värmer det i hjärtat på medelålders gubbar.



Låt mig aldrig få reda på att Tom Waits är kvinnomisshandlare. Men risken torde inte vara så stor, tänka sig att den friaste av alla män levt under tummen i snart trettio år. Kathleen Brennan måste vara ett helvets fruntimmer som lyckats med den bedriften.

2008-10-28 @ 09:18:44
Postat av: Mia

Ser fram emot nästa inlägg!

2008-10-28 @ 10:56:17
Postat av: Hanna

Det mest fascinerande med allehanda missförstådda män (läs Howling Bertil) är att de alltid a) missförstår och b) inbillar sig att någon bryr sig.



Unni, du är bäst i stan.

2008-10-28 @ 15:42:10
Postat av: emelie

hej Unni! jag är ditt största fan! EVER!!kommer det nån ny bok snart?! lästa alla! twice! behöver nåt nytt! nu!!!

2008-10-28 @ 16:12:51
Postat av: stefan

Vilken rolig läsning det var.

2008-10-28 @ 16:46:45
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: Christopher

Ylberra.



Steffo ringde...

Jag förstår nu varför du inte förstod vad jag skrev härförleden, för sällan har jag skådat mer gubbsjukt snömos än i din kommentar.



Unni.

Ursäkta en grötmyndig småbarnspappa.

Men ledsnar du aldrig på att skriva om kukar, fittor, knullande och lägga in äckelbilder? Jag är fortfarande förvånad över att du kom så lindrigt undan med blowjob/spy bilden(!)

Det börjar bli en smula andefattigt och...tjatigt, du kan bättre, eller hur?

2008-10-28 @ 20:03:27
Postat av: Anonym

Larz, det är DU som är underbar! Varje gång nån läser "Boven" är det en seger. Det värmer i min arma själ. Puss!



Och tack också ni andra som supportar Saken!



Luv 2 U!

2008-10-28 @ 21:41:01
Postat av: Anna med Bengt

Anna: Nej! Detta är inte sant! Så får det inte vara!

Bengt: "Nej verkligen inte! Jag vill inte ha sex med Scarlett, för hon är ful och luktar illa."

2008-10-28 @ 23:13:41
Postat av: Howling Bertil

Hanna:



Jag har har inga problem med att du inte bryr dig om mig och jag inte om dig, när det gäller att missförstå då ligger vi män i lä.



Jag ville bara (ännu en gång) påpeka att inte alla män tänker med kuken även om ni gärna vill tro det.



Att män "tänker med kuken" är precis lika sant/falskt som att "kvinnor är horor"



Det finns män som "tänker med kuken", det är dessa män ni kvinnor väljer.



Sedan klagar ni på hur de är, varför inte bara avstå från män?



Kristoffel::



Läs dina egna inlägg så får du se på snömos.



Värre svammel hittar man inte hur mycket man än letar.



2008-10-29 @ 12:38:16
Postat av: Christopher

Ylberra.



Snappy comeback, wow!



Vilka visdomar, jag skall skriva ut dem och ha dem med vid nästa toalettbesök.



Det är rörande att du försöker stå upp för din gubbsjuka, det hedrar dig inte.

Men klargör.



Jag, till skillnad från dig verkar det som, läser mina KOMMENTARER.

Unni gör inlägg, förstår han skillnaden?



2008-10-29 @ 14:35:32
Postat av: Den Grötmyndiges Enarmade Betjänt

Fan vad jag gillar den här bloggen. Den är helt klart bäst!

2008-11-01 @ 23:24:42
Postat av: Larz Gustafsson

Som jag ser det är det bara impotenta män som behöver sexleksaker.

2008-11-07 @ 09:52:15
URL: http://myspace.com/zluggo_pop
Postat av: WILD WOMEN DO

Till Larz (varför detta z? vad ska det betyda?)



Nej, jag fattar inte alla dessa sjuka grejer.

Varför ska dom ha såna äckliga grejer.

Jag mår fullständigt kräk när jag tänker på det.



Alltså jag kan inte tänka mig något värre - så är man där med en helt underbar man med en underbart levande kropp bredvid sig, och så kommer det plötsligt någon fullständigt konstig obehaglig plast- eller gummigrej, alltså jag spyr bara jag tänker på det.



Om nån skulle utsätta mig och plocka fram nåt sånt, det skulle kännas som en våldtäkt. För det första skulle jag bli rädd, och undra vad det var för en sjuk typ jag fått in i mitt sovrum, sen skulle jag tycka det var äckligt, och fullständigt sorgligt.



Och så håller dom på och pratar om detta hela tiden i tv, massa äckliga tingestar som man ska ha, för att "förbättra sexlivet" - med något fullständigt avtändande? Hur sjukt känns det.



Jag tror att hela det här frigjorda pratet om sex hela tiden enbart alstrar avstängdhet - det är en slags psykiska våldtäkter som vi alla skall översköljas av så att vi till slut förlorar vår naturliga sexualitet.



Nej, jag rekommenderar en segeltur på tu man hand och långpromenad, god mat och bara ha de så bra tillsammans.



Eller bara gå ut med kompisar och sitta och prata och skratta och ha kul - och sen bara gå hem tillsammans och hålla varandra i handen och kramas.



Titta djupt i ögonen är också bra.

2008-11-07 @ 19:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0