EN HONDJÄVULS OLEVDA LUSTAR




Vägen till mitt hjärta går via dammsugarslangen, men det har många män svårt att fatta. De har också svårt att fatta att de bör vara fina att se på. Däremot behöver de inte vara särskilt intelligenta. Hjärnan stimulerar jag i goda vänners lag. Mannen får vara hemma och passa fjärrkontrollen.

Men jag måste ha omväxling, därför kan det hända att jag tar mig ett extra nyp med nån fräsching när jag är ute och reser. Varför inte en kvinna? De luktar ju gott också. Eller så tar jag med mig en ny herrbekantskap hem, så blir vi tre om det.

Hans kompisar bekantar jag mig gärna med. En och en. Provsmakar dem lite. Man kan ju behöva en bakdörr.

Den lustigaste egenskapen hos en man är hans svartsjuka. Han är svartsjuk på både mina gamla ex och på mina killkompisar, och efteråt är han svartsjuk på mitt nästa ex. Han förstår inte att jag faktiskt inte bryr mig. Herregud, det är ju bara karlar. De kommer och går. Det finns så mycket fisk i oceanen. Ibland regnar det tillochmed. Grodor. Det är bara att kyssa en, så blir han en prins. Ett tag. Tills det är dags att kyssa nästa groda.

Ibland får männen för sig att tävla med mig. De säger att de sliter så hårt, att de är ena jävlar på att jobba. Men det vet vi ju, att män inte arbetar tillnärmelsevis så hårt som vi. De är så klena att de inte ens orkar med mer än ett ynka samlag per tillfälle. Det är därför jag kräver två åt gången, så får de turas om. Jag vill nämligen göra det minst en fem, sex gånger.

Så här tänker en hondjävul.
Och för det måste hon straffas så hårt att hon slutar tänka på hur hon vill ha det.

Kommentarer
Postat av: stefan

Detta har du säkert hört 100 gånger men säger det ändå. Du är lite lik Keira knightley på dne där bilden.

2008-10-29 @ 16:31:17
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Jag håller med om en hel del i dagens trådstart. Men jag måste protestera skarpt när Hondjävulen förlustar sig med sig med mannens kompisar. Det är svek av allvarligt slag! Sådana svek kan störa den frihet som en hondjävul bör ges - eller ta sig.



Nu kanske någon protesterar och invänder att en hondjävul inte alls behöver svängrum. Jag tror att hon behöver frihet utöver de konventionella ramarna. Får hon inte frihet så försvinner hon för gott eller så dör hon långsamt, i brist på näring. Någon kanske protesterar och säger att en förälskad hondjävul inte alls behöver någon "okonventionell frihet". Till denne vill jag i så fall säga, läs boken "Meningen med män" av Unni Drougge. Jag tror att bokens huvudkaraktär "Anni", åtminstone delvis, skulle ansluta sig till min uppfattning.

2008-10-29 @ 18:11:45
Postat av: Lars Einar

Unni, jag blir nervös när jag läser dina texter. Varför?

2008-10-29 @ 19:44:10
Postat av: unni

Ja, Lars Einar, varför? Ha ha ha ha ha! Hur tror du att vi hondjävlar känner oss då?



Pözz / Bunni

2008-10-29 @ 22:41:02
Postat av: Mia

Yes, yes, yes...

för att inte tala om dessa unga män...de har ju såna fantastiska stånd!

2008-10-30 @ 08:38:21
Postat av: Johan

Är detta Sveriges sämsta blogg?

Och den som hatar män mest?



2008-10-30 @ 11:23:09
Postat av: unni

Hade alla män varit som de som påstår att jag/min blogg är manhatisk, då skulle jag förmodligen hata alla män. Men de flesta män jag känner är bra karlar. Ni som inte kan komma med bättre argument än "manshat" får väl fortsätta med ert kvinnohat. Men inte här. Fuck U2!

2008-10-30 @ 11:32:56
Postat av: Thomas

är en ren upplevelse att läsa dina rader, karlar och sin ofta maniska svartsjuka kan liknas vid fåfängans hysteri, dom gapar efter mycket och när dom får det dom vill ha så kan dom inte hantera det S buss på du är en fest för en bildad hjärna som min L

2008-10-30 @ 13:09:05
Postat av: Lars Einar

Det här är Sveriges bästa blogg, jag har lärt mig mer av Unni än av alla riktiga karlar jag känner och umgås med.

2008-10-30 @ 14:01:50
Postat av: unni

Tack, ni underbara män som förstår min satir. Puss!

2008-10-30 @ 14:05:03
Postat av: Christopher

Lars-Einar.

Din första kommentar gav mig ett gott, hjärtligt och igenkännande skratt. Tack!

2008-10-30 @ 15:03:50
Postat av: Åsa

Jag bara ler och njuter..

kram på dej Unni

2008-10-30 @ 21:45:14
Postat av: Magnus

Wow!!!...vilken Blogg!...Är ju den oblyga å okyssta (av Hondjävulen) "Storstads-besökande Grodan" och kan bara hoppas på ett nytt tillfälle där denna nobla "skogsGrodan" kan bli uppgraderad till PRINS...om än bara för "ett litet tag".

Underbart är kort!!!.. heter det visst.

Jaaa... det är väl bara att lida vidare tills man stöter på Hondjävulen(igen) och att hon av medlidande friar denna PRINS ifrån Grodskapet...



jaha! så har man då äntligen förlorat sin "BloggkommSvenne" till Sexiga U D`s blogg...finns det en bättre blogg att förlora den på?...una Cerveza?...





2008-10-31 @ 09:18:51
Postat av: net

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3665718.ab



Bra säger jag!



kram

2008-10-31 @ 09:29:30
Postat av: anki





ALLTSÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Njutbar läsning.

2008-10-31 @ 10:01:09
Postat av: Howling Bertil

Var det bara bluff?



Jag som trodde att du var som de värsta av oss och tagit på dig vårt mans-ok att bära.



Själv plockar jag upp era bästa sidor, nu bär det snart hem till dammsugaren, och skurhinken (blir bättre i dagsljus). Efter det blir det till att griljera skinka och baka vört. Gravarna fixade på lunchen och förra helgen. Kompisarna påstår att jag går runt i blommig klänning hemma.



Vilken kärring man är, inte sexig direkt, men varför skall man vara det?



Zölibat Macht Frei

2008-10-31 @ 12:54:35
Postat av: Den Grötmyndiges Advokat

Unnis blogg har kommit att bli en självklar del av min vardag. Och även som i ett studiesyfte också.

Tack till alla er också som skriver så fina kommentarer. Det är fint med människor som brinner av ett engagemang; även om ni inte alltid är helt rätt ute, men ändå. ;-)

2008-10-31 @ 18:36:54
Postat av: M

Ibland går jag in på din blogg när det behövs lite mer "djävlarannama" i mitt liv och här finns det i mängder både i kommentarerna och i inläggen. Även om jag är betydligt mer "bonnig" (kommer ju ursprungligen från landet som min vackra väninna gillar att påpeka ;)) så finns det en hondjävul därinne även hos mig; outlevd för det mesta och utlevd emellanåt.

Inget offer trots allt forna offrande.. eller nått. :)

2008-11-01 @ 17:59:38
URL: http://rodafroken.blogspot.com/
Postat av: InreRum

HAHAHAHA!!! Du är HELT underbar! :o)

2008-11-01 @ 19:37:34
URL: http://inrerum.blogg.se/
Postat av: WILD WOMEN DO

Jaha, så Christopher har en advokat.



Är han här för att tillvarata sin klients intressen eller vad? Man undrar vad denna signatur vill signalera.



Jag tycker att jag vill sända Bertil en eloge här - hoppas du bjuder riktigt många utsläpade husmödrar på din delikata julskinka.

Det är ju inte var dag de får gå till dukat bord.



God jul i förskott.



Och ett gott råd i förskott - låt spriten stå och ta bilen till julottan istället.



Det brukar vara fin stämning tidigt på morgonen.



2008-11-02 @ 01:08:13
Postat av: Howling Bertil

Wild Woman:



Jag gav min mor och min svägerska av Vörtbrödet, vilket dom i alla fall sa att dom tyckte om.



Hade någon knackat på så hade jag självklart bjudit. Men jag hade stressat för mycket innan helgen så jag var i stort behov av själslig stillhet, stressat med att hjälpa min syster.



Jag tog det lugnt med spriten, och njöt verkligen av den. OP och Lysholm till skinkan och en egenkryddad med citron/svartpeppar till den enbärsgravade (egna enbär)laxen dagen efter.



Jag skriver inte sådant här för att jag tror att någon bryr sig utan för att visa att inte alla män är som de Cassanovatyper ni (med all rätt) brukar klaga på här.



Inte för att sådana som jag ger er mer glädje, men vi gör er inte lika mycket skada i alla fall.

2008-11-03 @ 12:25:42
Postat av: Anonym

Jag kan rekommendera manliga strippor. Små hjärnor, stora kukar.

Perfekt!

2008-11-03 @ 15:56:41
Postat av: WILD WOMEN DO

Ja du, 'ylberra', som Christopher brukar kalla dig, maten hade jag ju gärna avnjutit men jag tycker det låter som det gamla vanliga drickandet, och det är jag så less på att sitta och se på karlar som dricker.

Nej, en kall lättöl tycker jag är det absolut godaste till julmaten - men att få den framdukad också det vore inte dumt.

Jag tror jag får sätta in en kontaktannons.

2008-11-03 @ 22:13:43
Postat av: Howling Bertil

WILD WOMEN DO:



Tyvärr finns det inga goda lättöl längre, vad som hänt Falcons blåa har jag ingen aning om.



Det handlade inte om några fylleorgier, utan om en öl (Påsköl) och två stycken snapsar i två glas framställda samtidigt den ena kan ha varit 3cl och den andra 1,5cl. Lysholmen satt bäst till skinkan den har skvalpat i Sherryfat från Norge till Australien och tillbaka i botten på ett fartyg. Efterår blev det en Cognac till kaffet och några timmar senare på kvällen en Maltwhisky.



Jag tycker inte att detta är några fylleorgier och jag blir inte berusad, men efter att ha tvättat på onsdag, helghandlat och hjälpt syrran med radhuset på torsdagen. Samt att ha fixat gravar och storstädat innan jag fixade maten på fredagen så kände jag mig förtjänt av att njuta lite. Om man som jag lever i strikt celibat så ligger väl mat och dryck nära till hands om man vill njuta.





Observera att mina sysslor inte är traditionellt manliga och väl närmast liknar många kvinnors vardag.





Om du inte dricker alkohol (och vill träffa någon) så vore det nog en bra idé att leta efter någon som inte dricker alkohol.



Lycka Till.



2008-11-04 @ 12:44:00
Postat av: WILD WOMEN DO

Ja, det får ju vara en sån som dansar då.



Det är ju så - att dricker dom, så dansar dom inte, och dansar dom, så dricker dom inte.



Sen en sak; Jag FATTAR inte vilket sammanträffande.



Jag blev själv så upprörd - när den ENDA lättölen som jag tycker om plötsligt bara försvann från hyllorna. Jag till och med skrev till bryggeriet och skällde varför den inte fanns längre.



Den var ju så GOD.



Och då fick jag svar att det var danskjävlarnas fel - sen de köpte upp bryggeriet - så har de slutat tillverka den. Det är en tragedi.



För den var verkligen god.



En sorgeskål i apelsinjuice för den.



Farväl.

2008-11-06 @ 01:42:47
Postat av: Larz Gustafsson

Suck...Jaha...Då har man inte en chans...

2008-11-07 @ 09:50:49
URL: http://http:/myspace.com/zluggo_pop
Postat av: Howling Bertil

Nej, dansar gör man inte.



Saknar de DNA som krävs för att kunna Dansa, Krusa och backa med Släp.



Två av de egenskaperna krävs ju om man skall kunna umgås med kvinnor.



Wild Woman:



Ja då kan man sluta leta då, troligen är meningen att man skall gå över till deras 2,8%-öl. Det kostar mer, smakar inte bättre och det är i för stora förpackningar.



Det får bli vatten varannan gång och Danskt Mellanöl varannan.

2008-11-07 @ 15:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0