SCATTERBRAIN



En vanlig vardag som idag löper en mängd tankar huller om buller genom min arma skalle:

• Den där varma koftan jag köpte - är den verkligen snygg? Borde jag kanske byta den?
• Vaffan är det med Glocalnet? Ska jag ringa och gaffla med dem igen om min urkukade bredbandstelefoni?
• Jag är så helvetes kåt på en i-Phone, men alla säger att den har en massa barnsjukdomar.
• Jag såg en jättestor näsa på Götgatsbacken. Hade han verkligen en så ofantlig kran? Eller har den växt för att han ljuger?
• Jag borde städa.
• Den vita katten måste uppfostras så att han inte river ner allt jag äger. Ska jag snoppa av honom?
• Hur ska jag hinna med allting? Hur ska jag orka en vinter till?
• Fetaost är väldigt gott att blanda ner i soppor.
• Ska jag ta ett glas vin nu eller senare?
• En kompis sa att en starköl innehåller lika mycket kalorier som ett wienerbröd. Och jag som aldrig äter wienerbröd!
• Jag måste ro hem kulor. Varför kan jag inte vara en deckarförfattare som tjänar en massa flis och jämt verkar glad?
• Jag är jätteglad att jag hittade min röda nappakappa som jag trodde var försvunnen.
• Fy fan vad jag röker!
• Jag tycker så sjukt synd om Oscar Wilde.
• Jag har sex män just nu. Men det handlar inte om sex.
• Jag har det faktiskt ganska bra,

Och jo, det var ju det jag skulle säga: Stöd Slagfärdiga! Gå in på deras hemsida! Kom igen nu ...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där stora näsan har jag sett flera gånger på sistone... och varit nära på att kräkas varje gång, blä...

2008-09-09 @ 21:26:19
Postat av: Mia

Unni!

Æntligen har jag slitit mej genom boken! - boven i mitt drama!! - just min egen historia på prænt!

Tack!!! Jag ska køpa ytterligare ett ex. Detta tænker jag ge bort! Førsvararen till mitt ex ska få den!!!! Han som såg till att svinet enbart dømdes till "behandling" før misshandel, en ørfil!! Kvinnofridsbrott lyckades jag inte att bevisa. Detta till trots att min historia ær næst intill identisk med din!



Vad jag kænner før att gøra ær att førstora upp varje sida i boken och klistra upp den på Kungstoget i min hemstad!!



Æn en gång!Tack !! Boken har varit stentuff att ta sej genom, den har plockat fram mina sår, ilskan, sorgen.....men æven min styrka....du har sååå rætt!!

Kram

2008-09-10 @ 05:28:11
Postat av: Lee

Jag är väldigt glad över att du inte skriver deckare....Töm och glöm konceptet har aldrig gett mig de bestående läsupplevelserna.

Slyngsta Event däremot är en bok på min topp10 lista. Snacka om humor.....och lite spänningskrydda:)

2008-09-10 @ 08:46:25
Postat av: Åsa

Unni.. Tack för att du är du..

2008-09-10 @ 10:43:45
Postat av: Mummel

Skriv sånt som är sådär fördolt mystiskt...



Är just nu urförbannad på Håkan Nesser, eftersom hans Berättelse om herr Roos berörde mej så inihelvete. Kanske medelålderskris parat med dotterns elände, vad vet jag. En fantastisk bok, iallafall. Och ingen deckare, so help me god, trots mord och kommissarier och sånt.





Du finns, du är, och fri till råga på allt. Med resten löser det sej nog, sa han som sket i vasken.

2008-09-10 @ 11:30:06
URL: http://mummelochmisstag.blogspot.com
Postat av: Maria

Deckare! Nej, nej, släpp de tankarna. Nog för att jag förstår dig men det är det inte värt. Vi vill ha DINA böcker.



Jag förmådde inte kommentera förra inlägget. Jag har stirrat på den vidriga bilden flera gånger och försökt förstå. Men kvinnor kommer nog aldrig att kunna inse vilket mörker, vilka perversa fantasier, som ryms i en mans hjärna.



Läste just Expressen där Karin Olsson skriver i ledaren: "Musikern Jon Jefferson Klingberg berättar i sin dagboksroman "Jag tror vi behöver prata faktiskt" om smärtan att ha en framgångsrik fru som springer förbi honom.

I centrum står mannen som förloraren: ratad och lämnad ensam med sårad självkänsla.

PM Nilsson, som nu driver debattsajten Newsmill, skrev också nyligen i Resumé om de stora uppoffringar "projektet jämställda familjen" kräver. När hans "generations redaktörer lever kvinnoliv" resulterar det i att banbrytande böcker aldrig blir skrivna och de mästerliga publicisterna dör ut. De kvinnliga geniernas situation berör han inte."



http://www.expressen.se/ledare/1.1294661/mannen-borde-sluta-gnalla



När jag läser det där så känns det på ett sjukt sätt betryggande, för hur kan sådana veklingar klara evolutionen i det långa loppet?



Nog för att jag älskar män på ett visst sätt, men de är bara för jobbiga att ha att göra med...

2008-09-10 @ 12:31:08
Postat av: Gabriel

Har du rätt fokus i ditt liv NU?

Är det inte NU, efter succén med "Boven i mitt drama kallas kärlek", som du har ekonomiska möjligheter att gå vidare i författarskapet, på ett genomtänkt och genomarbetat sätt?

Har du verkligen tid att byta från Glocalnet till Telia? Du kanske sparar ett par hundralappar, men du förlorar väl massor av tid?

Hur har du det på lång sikt? Du måste ju vara ungefär tjugo år äldre än din stampublik! Vad händer om tio år, har stampubliken följt med Dig? Har du bra berättelser i pipeline för frånskilda, kvinnliga, läsare i femtioårsåldern?

För ungefär nio månader sedan berättade du att du hade flyt i skrivandet. Blev det nått? Flyter det på? Om inte, varför?

2008-09-10 @ 12:43:00
Postat av: Hanna

Jag ska skriva att fördjupningsarbete-"författarporträtt" och står nu i valet och kvalet om jag ska välja dig eller Oscar Wilde

2008-09-10 @ 14:08:32
Postat av: unni

Tack som bara fan, jag vet inte hur jag skulle klara mig utan er. Pussar & kramar

2008-09-11 @ 19:39:11
Postat av: jess

Jag tror Boven-boken kommer fortsätta sälja i evigheter och jag hoppas VERKLIGEN du vågar skriva fortsättningen med, vad hände sen? Den kommer säkert sälja ÄNNU bättre och snabbt, så blir du rik OCKSÅ. Blev det för jobbigt med att ha riktiga namn så byt dem då...men fortsättningen vill vi gärna, gärna läsa.

xx

2008-09-11 @ 21:42:16
Postat av: Anna-Viktoria

Det kan faktiskt hända att iPhone är det bästa ever. Jag är kär i den och får jag inte en egen snart så måste jag nog sno en av vännernas.

Barnsjukdommar my ass.. inte värre än vilken annan mobil som helst =)

2008-09-16 @ 11:11:16
URL: http://annaviktoria.blogg.se/
Postat av: Kulturhuset Multeum

Låter som helt normala tankar...

2008-09-16 @ 11:39:08
URL: http://multeum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0