RÄTTELSE

Nej, saken angående Papa Dee är inte avgjord. Jag har uttryckt mig klumpigt och tagit bort det stycke där jag anser att frun bör lämna honom. Jag har också avlägsnat bilden på honom.

Jag hänvisade till Flashback för att ange källan så att folk själva kunde gå dit och kolla. Jag skrev att det var honom nyhetsartikeln gällde, enligt Flashback, vilket det ju också var. Men min vinkel var inte att döma den misstänkte. Vinkeln var kommentarerna på Flashback som visade den märkliga benägenheten vi har, att tro att män som slår kvinnor ser allmänt farliga ut och uppträder våldsamt mot alla.
Så är det sällan.

Män som misshandlar kvinnor är ofta riktiga charmtroll, med plyschblick och rara leenden. Det går därför aldrig att avgöra pga deras yttre hur det är ställt med deras inre. MEN detta betyder inte att jag vill hänga den misstänkte eller ha en egen rättegång.

Det jag syftar på är att vi borde sluta döma hunden efter håren. Omgivningen blir ofta chockad när den till sist får veta att en man de tyckt om gjort sig skyldig till kvinnofridsbrott, just för att han verkat så rar och gullig. Detta leder också till att den misshandlade kvinnan i många fall blir misstrodd. Är ni med?

Men i detta specifika ärende vill jag verkligen inte yttra mig i själva skuldfrågan, jag ville bara föra upp reaktionerna till en generell nivå.

Jag ber om ursäkt för att jag varit oklar och surfat på en nyhet i syfte att poängtera ett allmänt problem. I rättvisans namn har jag också släppt in alla kommentarer, även de hatfyllda. Givetvis ska rätten avgöra ett misstänkt brott, det var inte min mening att väcka lynchstämningar.

Kommentarer
Postat av: Howling Wolf

"Män som misshandlar kvinnor är ofta riktiga charmtroll, med plyschblick och rara leenden."



Hur är vi män som blir misshandlade av kvinnor?



Du nämner att 97% av alla som misshandlar är män.



Men med samma logik existerar inget mörkertal när det gäller av män misshandlade kvinnor.



Det finns undersökningar som visar att kvinnor oftare slår män än vad män slår kvinnor. I dessa har kvinnor själv svarat så.



Jag påstår inte att kvinnor slår hårdare eller mer, det kan inte vara så.



Men vore det inte bättre om varken kvinnor eller män slår?.



Det är väldigt lätt att slå någon som har inneboende spärrar att slå kvinnor (vilket de FLESTA män trots allt har).



Ps

är Papa Dee släkt med Papa Doc?

Ds

2008-09-15 @ 10:45:31
Postat av: Mandrake

Kul att se någon som inte censurerar sin blogg efter en sån här grej. Tack för den ryggraden!

2008-09-15 @ 10:46:44
Postat av: Martin

Du borde dömmas för ditt otroliga ryktesspridande! Hade du uppskattat att folk spred denna sortens info om dig? Lägg ner ditt korståg mot män, för det är bara jävligt osmakligt. Kan man inte få utrymme i media på annat sätt än att smutskasta så ska man fan inte ha något utrymme heller! Och där kommer du in...

2008-09-15 @ 10:48:21
Postat av: marie christine olsson

hej

2008-09-15 @ 10:48:29
URL: http://www.metrobloggen.se/futura
Postat av: Sanne

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1299997/har-hittades-hon-blodig



http://andreastockholm.blogg.se/



Hur i hela friden går detta ihop???

2008-09-15 @ 10:53:35
Postat av: unni

Nu ska du bara ta det jävligt lugnt, Martin. Jag sitter nämligen inne med information som du saknar. Den tänker jag inte publicera här eftersom jag försöker hålla mig inom vissa etiska råmärken. Det gör däremot inte du, så dra fett med jävla åt helvete härifrån, du som inte ens pallar stå upp för vem du är.



Och du som yrar om kvinnor som misshandlar män, stick till nåt annat forum med ditt crap. Jag har aldrig sagt att det är ok av kvinnor att slå män, men den företeelsen är inget samhällsproblem.

2008-09-15 @ 10:57:09
Postat av: Fran

Papa Dee är iskall. Sin fullständiga ytlighet slätar han över med lite mysreggaegung och coola musikreseprogram som bekräftar hans ego.

Hur verkar reaktionen i trapphuset? Normal? Men hej älskling hur är det fatt. Han var heller inte råfull, ändå påstår han sig inte minnas så mycket.

2008-09-15 @ 13:00:33
Postat av: Lotta

Heja, stå på dig!

Låt inte manshundar som Martin skrämma dig.

I själva verket är det hundarna som är skrämda över de snart inte är behövda längre i samhället.

De känner hur kopplet dras åt runt deras halsar!

Lär dem lyda, Unni!

2008-09-15 @ 13:42:43
Postat av: Patrik

Men håll då käften tills dess att du har möjlighet att hänvisa till den så kallade fakta du skulle sitta inne med. Idiotjävel.

2008-09-15 @ 13:57:09
Postat av: unni

Håll käften själv, Patrik!



Jag tänker inte hålla käft om att vi har så jävla svårt att tro att de "trevliga" killarna kan slå och våldta. Och jag har f ö info så det räcker för att veta vad jag tror.

2008-09-15 @ 14:04:38
Postat av: Nisse

Nej, unni, du har inte sagt att det är ok av kvinnor att slå män, men du har försökt att förneka problemet genom att bagatellisera omfattningen av det.



Kan vi få en källa på att 98% av partnervåldet utövas av män, eller lämnar du walk over i det fallet? Vi som har läst på vet nämligen att partnervåldet är jämnt fördelat mellan känen.



Och varför är det inget samhällsproblem att 4 män dödas varje år av sin partner? Hade det varit 4 kvinnor så hade det naturligtvis betraktats som ett stort problem av dig och andra feminister.

1460171.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel1460171.svd

653/20080730182503653.dbp.asp" rel="nofollow">http://nwt.se/ArticlePages/200807/30/20080730182503653/20080730182503653.dbp.asp

Postat av: Pim

"Jag ber om ursäkt för att jag varit oklar och surfat på en nyhet i syfte att poängtera ett allmänt problem."



Den meningen fick mig att börja gapflabba. Det är ju nästan lika tragiskt att en person som du, ser första bästa chansen att rida på andras olycka, för att kunna stoltsera med "nyheten" i egen blogg. I sin iver basunerar hon ute en massa skit som hon sedan inte kan stå för. Du är ju för fan lika tragisk som alla de på Fb som gapar om invandrare i såna här fall. Inte undra på att en människa som du häckar på FB och göder sina egna åsikter av andras skadeglädje.

2008-09-15 @ 14:14:07
Postat av: Patrik

Jag tycker att meningen "Och jag har f ö info så det räcker för att veta vad jag tror." talar för sig själv i det här fallet.



Du uppger att du skulle ha någon form av etisk ställningstagande som i det här fallet hindrar dig från att publicera vissa uppgifter, men i samma andetag så yttrar du påståenden där du förutsätter en misstänkt människas skuld i ett fall där du varken kan presentera fakta eller annat stöd för vad du skriver. Det säger mycket om dig, men förvånas gör jag verkligen inte.

2008-09-15 @ 14:14:25
Postat av: jannica

Hoppas du får en bra måndag , allt bra?

2008-09-15 @ 14:20:30
URL: http://blondinh.blogg.se/
Postat av: JennyM

Framförallt mycket ntressant att plötsligen se alla männens kommentarer kring detta fall- som återigen tar parti för en sådan söt gullig liten pingelkringla. För visst ska det ju alltid vara någon kvinna som är skuld. Är det inte frugan så blev det nu ett nytt hatobjekt: Unni. Ty vi får inte glömma den gamla ordningen: Det var ju Eva som gav Adam äpplet... Jag blir så trött på er små stridspittar!

2008-09-15 @ 14:47:20
Postat av: JennyM

För er som kommer med en del osanna uppgifter tagna från färgade kanaler i media: Forskningsresultaten talar svart på vitt:



Nästan VARANNAN KVINNA, dvs 46% har utsatts för våld av någon MAN efter 15 årsdagen! Det är oacceptabelt och måste bekämpas från alla håll.





56% -MER ÄN HÄLFTEN av alla kvinnor i Sverige har dessutom trakasserats sexuellt (på arbetsplats, i hemmet, på gator och torg osv.)





Nästan VAR FJÄRDE kvinna mellan 18 och 24 år har utsatts för våld under det senaste året!





Våldet är något som förekommer i vår vardag, här och nu. Siffrorna illustrerar att våld mot kvinnor INTE är ett marginellt problem i vårt sk, jämställda Sverige.





Våldet har definitivt ett samband med den sneda könsmaktsordning som råder i dagens samhälle -männens överordning kvinnan.



Ack ja, jag glömde: Detta FAKTUM ska vi helst vara tysta med! Annars...



-I helvete heller!



Ni män (och ev. kvinnor) som står här och försvarar, förnekar och flosklerar: Ni är medlöpare - den värsta sorten egentligen.

2008-09-15 @ 14:59:12
Postat av: Suzanne

Ni män som känner er så hotade av kvinnor och försvarar alla män, vad är ni rädda för?

Ingen rök utan eld är ett gammalt talesätt som funkar även 2008.

2008-09-15 @ 15:06:56
Postat av: Lotta

Men vad skjutsingen nu då? Vilken generalisering hon kommer med i sin egen blogg...



"Gör inte mig till en liten tjej som har blivit slagen, fan! Om någon är en fara för mig så är det inte han, utan jag själv."



Vad då liten tjej? Hon skuldbelägger på detta sätt - oavsett det faktum att ¨våldet hänt henne eller inte -alla de kvinnor som blir slagna.. Detta är helt enkelt totalt osmakligt. Usch frugan!

2008-09-15 @ 15:08:52
Postat av: Sara

Hur i helvete lyckas ni (män) som kommenterar här vrida frågan om en misshandlad kvinna och kommentarerna kring förövaren till en fråga om att det även händer att män misshandlas?

När ungarna i Arboga mördades, började ni då vifta med statistik om att faktiskt vuxna är i majoritet bland mordoffren?

Tröttsamma är vad ni är.



Håll er till ämnet istället!





2008-09-15 @ 15:10:02
Postat av: menvaf

JennyM: Snälla, snälla, snälla. Ska du bestämt envisas med att presentera statistik i olika former så se åtminstonne till att presentera en legitim källa, annars framstår du bara som oseriös.

2008-09-15 @ 15:16:41
Postat av: Styrlund

Skrämmade att du kan blanda in dig själv i en situation utan att veta ett skit om omständigheterna.

bara för att du tycks ha nån fallenhet för att få knytnävar i ansiktet, behöver inte så vara fallet här.

Jag känner inte artisten i fråga. Tyvärr har jag läst mera om hur DU är.

Så jag föreslår att du går ut i köket och drar några djupa halsbloss under köksfläkten och tar tag i ditt egna skit innan du mässar om hur andra har det i sitt liv.

2008-09-15 @ 15:21:43
URL: http://www.styrlund.se
Postat av: Nisse

JennyM:

De s.k. forskningsresultat du hänvisar till är högst tvivelaktiga och har i en granskning vid Uppsala Universitet utpekats som vetenskapligt undermåliga. Bl a räknas även "en kram mot kvinnans vilja" och "hot om våld" med som "våld" i Slagen Dam. Det är otrevliga övergrepp, men inte "våld" enligt vårt svenska språk. - Det är då inte konstigt att siffrorna blir höga!



Helt bortsett från detta så har inga jämförande mätningar av hur många män som drabbats av våld från kvinnor efter sin 15-årsdag gjorts. Skulle dessa göras - och samma bagateller räknas med - skulle du få lika höga siffror över utsatthet - minst.



Läs gärna min något längre granskning av den enögda och sexistiska statistik du hänvisar till:

http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10450524



Sedan behöver TEORIN (inte faktum) om att våldet mot kvinnor skulle bero på en s.k. könsmaktsordning inte alls tystas. Ditt och andra feministers problem är bara att det inte finns några fakta eller argument som stöder at partnervåldet skulle bero på den (inbillade) ordningen när kvinnor misshandlar män lika mycket i relationer.

Postat av: bingo

Kom igen nu Unni släpp lite på infon som du sitter inne på.

2008-09-15 @ 15:27:44
Postat av: JA

Jag förstår inte riktigt det här behovet av att poängtera hur "vanliga" och "normala" män som misshandlar kvinnor är. Vad är syftet? Att skapa nån slags paranoia? Eller är det en slags rationalisering av att man själv haft dåligt omdöme i sitt val av umgänge? Rent statistiskt är det i alla fall uppåt väggarna. Faktum är att psykisk sjukdom, låg social status, alkoholproblem och missbruk är starka indikatorer för partnervåld. Saknar ens parter dessa charmerande drag kan man känna sig ganska lugn och inte behöva hetsas upp av människor som är alltför ivriga att generalisera utifrån sina egna begränsade erfarenheter...

2008-09-15 @ 15:29:36
Postat av: Rickard

JennyM: Vem har förnekat mäns våld gentemot kvinnor? Saken är som sådan att även kvinnor slår och är inte bara offer så som ni fittor beskriver verkligheten. Tids nog, när du vaknar ur ditt genusrus så kommer du att innse att verkligheten defintivt inte är svart och vit.

2008-09-15 @ 15:39:23
Postat av: Anonym

Nisse. Först och främst: Gör inte reklam för din egen artikel i sourze... Denna mediatyp kan väl ändå inte anges som formell källa eller hur! Det är dessutom lita osmakligt att hänvisa till sig själv. fult, talar liksom lite för mycket om vem och hur du är... Ja, vilka stora banbrytande fakta du har genom denna källa... Egentligen verkar du ju ha total rädsla för feminism? Vad är ditt egentliga problem frånsett att dina argument inte håller i sak?



Vilka lik har du begravda i din egna källare?



Sluta upp och tramsa nu boys. Återgå till fakta och sluta hacka på Unni nu. Jag gäspar...

2008-09-15 @ 15:44:07
Postat av: Cecilia

Jag gillar din blogg :) och på min har jag en tävling..

http://hotcappuccino.blogg.se

2008-09-15 @ 15:48:41
URL: http://hotcappuccino.blogg .se
Postat av: unni

Nu är jag trött på er hysteriska karlar. Det är samma sak varje gång jag tar upp våld och övergrepp mot kvinnor. Får ni kastrationsångest av att en snubbe är skäligen misstänkt för den här typen av brottslighet? Ni stormar fram i blint försvar av misstänkta män - varför? Har ni komplex över ert kön? Så att ni känner er utpekade själva varje gång en man grips för kvinnofridsbrott? Det är ju ni som tycks så säkra på männens oskuld, ni vill fria lika mycket som ni påstår att jag vill fälla.

Jag bad inte om ursäkt för att jag tog upp ämnet, jag medgav att jag uttryckt mig klumpigt och att jag använde mig av en färsk nyhet för att dra en slutsats som inte blev tydlig nog, då nyheten överskuggade min vinkel. Det var mitt fel och jag valde att nyansera mig i en rättelse. Men det betyder inte att Papa Dee är oskyldig.

Den uppgift jag fick från FB, som f ö är en sajt jag aldrig förr varit inne på, var ju sann, och jag kollade även med en annan källa. Det var Papa Dee som greps, ingen annan. Ovanpå det känner jag till andra uppgifter.



Slutdiskuterat i detta!

2008-09-15 @ 15:56:23
Postat av: TheHowlingWolf

OK!



Jag ser att det inte finns plats för mer crap här.

Jag skall inte lägga mig i kvinnomisshandel.

Lycka till med ditt hat.

2008-09-15 @ 17:04:00
Postat av: Fredlösa Ken

Trackbacken tycks inte fungera här.

2008-09-15 @ 17:29:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25836
Postat av: Nisse

Unni: Orsaken till att du får bemötanden från män när du skriver om partnervåld beror troligen på att du sprider lögnen att män skulle stå för 98% av misshandeln, och kvinnor bara 2%. Du utgår dessutom i din beskrivning och generalisering av frågan från denna missuppfattning.

Skulle det vara konstigt om någon bemötte rasismen i påståendet att invandrare begår 98% av brotten i Sverige? Varför blir kvinnor så hysteriska när man bemöter sexismen? Varför är ni feminister så rädda för att sanningen ska komma fram?



Har någon en formell källa på att män ens misshandlar mer?



(Sedan är det förstås typiskt för feminismen att man går till personangrepp (med insinuationer) när de feministiska myterna och lögnerna avslöjas, även de från högsta ort. Brist på sakargument och källor? Jajamensan!)

2008-09-15 @ 17:30:26
Postat av: Ballong

Citat Unni: "Den uppgift jag fick från FB, som f ö är en sajt jag aldrig förr varit inne på, var ju sann, och jag kollade även med en annan källa."



Har du aldrig tidigare varit inne på Flashback? Du har ju en hel tråd som handlar om detta ämne och dig där! Finns några trådar till där ditt namn förekommer närmare bestämt 17 st bara i skvallerdelen.

Postat av: Peter

Jag tycker det är bra att du publicerat en rättelse och förklaring kring hur du menade. Men drevet går mycket snabbt numera och ännu snabbare tack vare forum och bloggosfären. I människors ögon är Papa Dee skyldig och kvinnan ett offer (oavsett vad som hände eller inte hände). Papa Dee kommer troligen aldrig mer att bli bokad och är förmodligen körd som artist. Andrea kommer också för alltid att vara förknippad med den här händelsen. Domen har alltså i praktiken redan fallit Och som författare, offentlig person och populär bloggare tycker jag att du har ett visst ansvar (långtifrån allt såklart) för att folkets dom blev fällande. (Vad rättsväsendet har att säga om saken tror jag inte är så relevant längre, i detta fallet)



Dessutom; Att länka till flashback för att illustrera vilken typ av reaktoner (det kunde man aldrig tro, han som verkar så snäll) som brukar följa på uppdaganden om misshandlande "schyssta"män, tycker jag är lite tveksamt. Många av reaktionerna på flashback handlar ju faktiskt om att detta var precis vad man kunnat vänta sig av en man av jamaicanskt ursprung utan respekt för kvinnor. Att det hör reaggekulturen till att lappa till kvinnan ibland. Så jag tycker inte flashback illustrerar din poäng så bra helt enkelt.

2008-09-15 @ 19:08:06
Postat av: v

Förfärligt vad synd det är om alla er anonyma män. Om nu mansmisshandel är ett så stort och nedtystat samhällsproblem kan ni väl uttrycka detta på era egna bloggar, starta mansjourer, studiecirklar eller liknande? Ingen här har hävdat att det är okej för en kvinna att slå sin man, ni är bara jävligt tröttsamma.

2008-09-15 @ 19:11:33
Postat av: Eva

Unni det känns som du saknar förmågan att vara rationell då det gäller ämnet kvinna-man. Dina känslor verkar göra dig "korkad". Kan förstå det, men då får man väl tänka till 2ggr innan man hänger ut folk och uppviglar en argsint mob. det är bra att du tagit bort fotot men skadan är ju redan skedd. eller varför tror du att våra kvällstidningar valt att inte uppge namn...? nu är det faktiskt du som gått i täten av denna lynchning. du är en ytterst ynklig människa med ett kraftfullt vapen i form av ditt kändisskap. usch.....

2008-09-15 @ 20:20:02
Postat av: Anonym

Hej Unni!

Tycker du bidrar till en massa bra saker för andra människor med språkets gåva som du har. Detta är bara en smaksak förstås men du har ett aggressivt språk och för min del tar det lite fokus från innehållet du försöker förmedla. Om du vill bli ännu bättre på det du gör föreslår jag ett försök att anpassa språket en aning, till en bredare skara. Kanske några snabbt skräms också av alla svordomar och könsord. Personligen tycker jag inte de har mycket med saken att göra, eller inte alls. Ibland kan jag till och med tycka att aggressionen i språket inte är mer ok än aggressionen i nävarna. Våldet har jag fått nog av i alla vrår. De där orden hindrar ibland all klokhet du har att ge, röj undan dem och budskapet blir klarare. All lycka till dig.

2008-09-15 @ 20:21:12
Postat av: Pressrummet

Jävla märkligt att sitta och märka ord istället för att se på de faktiska omständigheterna. Nu sitter/satt en man återigen anhållen för kvinnomisshandel. Det är DET inlägget handlar om.

2008-09-15 @ 20:59:14
URL: http://pressrummet.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Ojojoj..

Vad är det med er män?

Känner ni er hotade?

Eller vad är det frågan om??



Och jag har då en fråga, hur kommer det sig att ni läser Unnis blogg om ni nu verkar tycka att allt hon skriver är bullshit?



2008-09-15 @ 21:32:35
Postat av: Råttan

Det är visst inte bara Pappa Dee det skvallras om på FB. Det här hittade jag på Flashback i skvallerforumet. Unni kan du berätta om händelsen? Är den sann?



-------------------

Ursprungligen postat av Chopper Read



"Unni Drougge slog Mats Drougge med en flaska danskt öl emot skallen så den krossades."



"Vilket krossades? Flaskan eller skallen?"



"Flaskan, den händelsen gjorde att han fick namnet "Terminator" av Unni och ungarna."

2008-09-15 @ 21:32:38
Postat av: helena

Fan asså,jag ska få lika mkt skinn på näsan som du har nu unni :) Du e fantamaj underbar!Stå på dig!! kramar ps. finns det någonstans dit man kan skriva ett hederligt vanligt brev till dig?Genom ditt förlag eller ngt? Har lusläst din bok och skulle vilja skriva lite till dig. Många kramar från helena

2008-09-15 @ 21:59:36
Postat av: anneli

Vi som själva blivit misshandlade och som träffat på dessa män som Unni beskriver, vi vet vad hon pratar om.Det är precis som om de är stöpta i samma form faktiskt. Inte klokt egentligen !

2008-09-15 @ 22:18:05
Postat av: Anonym

för det första.uppsala universitet är källan för den empiriska forskning kring temat. två. lundgren blev friad från samtliga felaktigt och ovetenskapligt riktade anklagelser mot hennes forskarteam. den häxprocess man utsatte forskningsgruppen för är sorglig. vad kan nu detta bero på? för det tredje. vem av er har rätt att säga vad gränsen för våld går? jo rädda hanar som inte har hjärna och hjärta att förstå vad detta egentligen handlar om. nisse o company. get a life sluta lita på förvansklingar från media. alt. dra. jennym har rätt

2008-09-15 @ 22:18:59
Postat av: unni hade rätt först

unni hade rätt. Tyvärr har hon fått backa lite pga allt tryck från folk som tror sig veta sanningen trots att de befunnit sig mil från händelsen. Men vi som varit betydligt närmare vet bättre.

2008-09-16 @ 00:05:19
Postat av: Kitty

jag läser din blogg och skakar på huvvet när jag sedan läser vissa kommentarer från din blogg.

Jag håller med dej till 200 %.

Kvinnomisshandel för mig är lika med a ej acceptabelt. En man ska veta bättre.

Ibland önskar jag nästan att man läser i tidningen,

"kvinnomisshandlare grovt misshandlad av en kvinna"



Your blogg rocks.

2008-09-16 @ 01:21:20
URL: http://thekittycats.blogg.se/
Postat av: anna

Sugen på att hitta nya spännande artister? Kolla då in min blogg, jag lägger upp nya låtar så fort jag hittar något nämnvärt! Kanske har jag lagt upp just din favorit?

2008-09-16 @ 02:22:12
URL: http://annaahlvin.blogg.se/musik
Postat av: Lotta

Värst vad manshundarna gläfser här. Låt inte dessa ynkliga djur förpesta din dag, Unni!

2008-09-16 @ 08:53:30
Postat av: Catarina

Egentligen är det ingen annans ensak att skriva om det. SJälvklart har man bloggen för att man ska få skriva sina åsikter. Men finns det inte en gräns?



läs min blogg om mig och mina elva syskon: www.imittenblandelva.se

2008-09-16 @ 10:22:48
URL: http://imittenblandelva.blogg.se/
Postat av: unni

Det tycks som om många av dem som är aggressiva mot mig inte står ut med att män begår övergrepp mot kvinnor och därför måste förneka det genom att demonisera den som berättar om dessa brott. Jag tycker att ni ska söka hjälp för det.

2008-09-16 @ 10:27:28
Postat av: C h r i s t i n e -

Godmorgon :) allt bra med dig idag ?

2008-09-16 @ 10:38:41
URL: http://christiinek.blogg.se/
Postat av: Martin

Unni, är du på riktigt? Du har min mailadress, bara att höra av sig så skall jag berätta precis vem jag är! Varför skulle jag inte våga stå för vem jag är??? förvirrad Jag vet mycket väl vem jag är. Vet du vem du är? Jag vet också saker som inte du vet, och oavsett vad sanningen är så är det hur du väljer att behandla den som är det osmakliga. Äckligt snarast!

2008-09-16 @ 10:49:31
Postat av: Bitterfitta

tack för att du finns Unni!

2008-09-16 @ 10:51:23
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/
Postat av: unni

Martin "soremac", berätta vem du är här! Sätt gärna in en bild på dig också som jag har gjort. Så kan vi snacka här i ljuset. Fegis.

2008-09-16 @ 10:58:14
Postat av: Sven

Martin, Nisse, Patrik mfl. Fan, att ni skämmer ut oss andra män på detta sätt som faktiskt tar avstånd från våld mot kvinnor- i dess alla former och nyanser. Vad är ert egentliga problem? Håll er för fn. till sak istället. Det övergripande temat här är "våld mot kvinnan" här i bloggen. Försök vara konkreta i stället för att gå in på personer. Kom istället med förslag hur våldet ska bekämpas. Idag skäms jag jävligt mycket för att vara man - stå på er ni andra. Förstå att fakta ur forskningssammanhang talar klarspråk. Att vissa fortfarande vill dölja, förtala och av andra orsaker hävda att uppgifterna är oriktiga visar bara på extrem dumhet och ett jäkla oförstånd. Antagligen pekar det också på egna problem. Bra att du unni och ni andra drabbade belyser problemet. Kämpa på. Det finns riktiga män och vi står bakom er.

2008-09-16 @ 11:31:21
Postat av: Anja

Jag gillar din blogg!

2008-09-16 @ 11:51:15
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: JennyM

Men, "Rickard" hur tänkte du nu?



1.

"JennyM: Vem har förnekat mäns våld gentemot kvinnor?"



Det är det som det här blogginlägget ursprungligen och egentligen handlar om - mäns våld mot kvinnor. Men det har du förstått? Håller du kanske själv på med att just förneka? Vad vill du egentligen säga? Eller var det en retorisk fråga?





2.



"Saken är som sådan att även kvinnor slår och är inte bara offer"



Du har rätt. Men vem har någonsin hävdat annorlunda? Se även svar under punkt 1 , första meningen.





3.

"så som ni fittor beskriver verkligheten. Tids nog, när du vaknar ur ditt genusrus så kommer du att innse att verkligheten defintivt inte är svart och vit."



Starkt jobbat PG! Vilken fin kommentar. Svar: För dig verkar livet vara så i alla fall med tanke på ordval. Vilket problem du än må ha så ger det dig inte några som helst rättigheter att uttrycka dig så plumpt. Reflektera över dig själv och vakna själv ur ditt genusrus!



2008-09-16 @ 11:55:01
Postat av: Åke

Män i bloggen - skärpning! Förändra istället för att kasta smörja.

Unni - bra att du diskuterar ämnet. Synd bara att så många är så jävla korkade här.

kvinnor - alla män är inte så här. Även fast det finns alldeles för många som fortfarande inte hajat ett enda dugg.

Upprop till alla (riktiga)män i Sverige: Stöd kvinnorna och deras rätt till jämlikhet och visa stake: nolltolerans mot våldet som drabbar dem.



en man och självklar feminist









2008-09-16 @ 12:10:03
Postat av: Katja

Hej, Skulle verkligen vilja säga: Underbar blogg!!

Och även belysa vanliga människors våld i vår närhet.. Min vän var gift med en skitstövel(förövrigt även nominerad till måandens skitstövel på http://frianyheter.wordpress.com/manadens-skitstovel/#comment-1012). Här har en en kille att belysa med allt sin skit och förödelse. Frågan är hur rättsväsendet fungerar i vårt land, för såna som honom borde inte få gå fria. Klicka dig bara fram till Veijo Hedman och läs..

2008-09-16 @ 13:21:40
URL: http://recetpionistensklagan.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag förstår inte...

Är det jättesvårt för vissa att fatta att ämnet här just handlar om män som misshandlar kvinnor? Inte tvärtom. Det finns ju ingen härinne som hävdar att det skulle vara okej med kvinnor som misshandlar män?!



Hejsan...



2008-09-16 @ 13:43:39
Postat av: Kenta

Unni, dessa ettriga små skadedjur som infesterar din blogg och angriper din person tycks få mentala orgasmer var gång du ger dem svar på tal.



Det är väl så att allt tas personligt av ett ettrigt skadedjur när denne läser något som är generellt och riktat mot så kallade "män".



Skadedjur, lägg en gnutta av er missriktade aggression på problemet istället för att gå in i försvarsställning så fort någon påvisar hur det ser ut i samhället, när det gäller våldet mot kvinnor. Annars förblir ni bara små ettriga skadedjur, och vad gör vi med skadedjur?

2008-09-16 @ 13:45:49
Postat av: Nisse

"för det första.uppsala universitet är källan för den empiriska forskning kring temat."



Uppsala universitet är också källan för t.ex. rasbiologin. Gör det att den är sann och främjar jämlikhet? UU är också källan för kritiken mot Eva Lundgren. Borde inte den då tas på allvar om det räcker med en universitetsstämpel som garant för kvalitet och sanning?

- Vad säger denna forskning? Har du en källa till påståendet att män utövar 98 % av partnervåldet? Jaså, inte.



"två. lundgren blev friad från samtliga felaktigt och ovetenskapligt riktade anklagelser mot hennes forskarteam."



Nej!! Eva Lundgren friades vid prövning av MEDVETET forskningsfusk. Uppsåt kunde inte styrkas. Hon fick saftig kritik för bristerna i Slagen Dam. Bl a konstaterades att hon dragit RAKT motsatt slutsats mot vad materialet sade.

http://www.genus.gu.se/Aktuellt/Nyheter/2005/?articleId=668769&languageId=100000



"för det tredje. vem av er har rätt att säga vad gränsen för våld går?"



Det språkliga tecknet är konventionellt. Så om du kallar stolar för bord i syfte att ge sken av att antalet bord i landet är mycket högre än vad man tidigare trott, så ägnar du dig åt bedrägeri. Så här säger Bonniers Svenska Ordbok:



"våld - det att FYSISKT angripa el. skada person el. sak" (emfas här)



Eva Lundgren ägnar sig åt bedrägeri när hon påstår att 46 % av kvinnorna utsatts för våld och män står för 100 % av våldet i nära relationer, efter att enbart ha undersökt ena sidan av saken:

http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10450524

2008-09-16 @ 14:05:40
Postat av: mamma mia

Jag orkade inte läsa igenom alla kommentarer. Jag vill bara säga till dig UNNI. Du har SÅÅÅÅ JÄVLA RÄTT. Har själv råkat ut för den mest bedrägliga svin man kan tänka sig. Så jävla sockersöt charmig svärmorsdröm... tills dörren slog igen bakom oss. Resten är tyvärr en klassiker historia. Fortsätt blogga!!

2008-09-16 @ 14:39:05
Postat av: Mee

Nu är han häktad på högsta misstankegraden för TVÅ fall av misshandel av henne den kvällen.

2008-09-16 @ 15:34:23
Postat av: Caroline

Det är hemsmk med hustrumisshandel och det förekommer och är ett problem samhället behöver ta tag i det är alla här inne överrens om. Alla håller även med om att det förekommer kvinnor som misshandlar sina män. Men det är även fel att läga sig i människors liv som man inte känner. Spelar det någon roll att han råkar vara känd? Vad ger oss rätt att sitta här och dömma en enskild människa?

De enda som kan veta vad som har verkligen hänt är den eller de inblandade!

Unni jag tycker det är rätt att ta upp problemet men det ska väl inte behövas att en känd människa begår det för att vi ska ta upp det? Ingen personlig kritik utan du ska ha creed för att du tog upp problemt med hustrumisshandel.

2008-09-16 @ 18:05:05
URL: http://rosafe.blogg.se/
Postat av: Robert

Enda positiva i den här soppan är den stora genomslagskraften som en sån här kändisrelaterad händelse får. Och debatten kommer förhoppningsvis att leva vidare. Den här gången finns vittnen och vi kommer med stor sannorlikhet få se en fällande dom. Vanligtvis läggs denna typ av brottmisstankar ned direkt då båda parter nekar, även om det är helt uppenbart hur skadorna uppkommit. Hoppas också att fler i samma situation (kvinnor som män) kan repa mod efter en sån här händelse och börja inse det galna i deras situation. Man ska inte heller glömma att de psykiska åkommorna är långt värre än de fysiska. Hur ska man bete sig för att få ett förnekande offer att inse?? Det är en vedervärdig och hopplös situation även för närstående...

2008-09-17 @ 00:20:36
Postat av: Kalle

Unni säger: "Jag hänvisade till Flashback för att ange källan så att folk själva kunde gå dit och kolla"



"Vinkeln var kommentarerna på Flashback som visade den märkliga benägenheten vi har, att tro att män som slår kvinnor ser allmänt farliga ut och uppträder våldsamt mot alla.

Så är det sällan."



¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨



¨

Det var väldigt få sådana kommentarer. De allra flesta kommentarerna handlade om Papa Dees ursprpung. Att det var hans afrikanska gener som spökade och fick honom att begå misshandeln. Om du inte känner till flashback så kan jag berätta för dig att majoritetn av medlemmarna är rasister och "hobby rasbiologer" som älskar när "rätt" person begår ett brott så de får gotta sig i sina rasistiska åsikter. Värre forum får man leta efter.

2008-09-17 @ 19:02:52
Postat av: MissRockNRoll

Fasligt så upprörda karlarna på denna sida blev helt plötsligt...

Är det inte konstigt? :P

2008-09-18 @ 12:59:23
Postat av: Mimi

Vad är det som driver hans fru att skydda honom? Är det att han stod för drömmen och hon vill inte att den ska ha spruckit. Man tror sig få den fantastiska kärleken till slut? Blir räddad? Den man ska ha till sig själv men inte har?

2008-09-18 @ 20:42:37
Postat av: Syster

Det här är lysande!



Mycket intressanta kommentarer från karlar (eller manshundar kanske?) som tydligt visar deras svagheter. Här flyttas fokus ska jag säga! Vi utmanas att gå in diskussion om hur många kvinnor som minsann klår sina karlar, hur många kommentarer på FB som är rasistiska och allt de kan komma på.

Allt för att vi inte ska fortsätta diskutera det som ursprungligen togs upp i bloggen.



Jävlar vad de ligger i för att försöka tysta kvinnor som berättar! De är som små illrar på amfetamin.





2008-09-18 @ 22:59:38
Postat av: von anka

du kan inte må bra din stackare,bitter som fan eller?

bara så du vet, du kan faktiskt bli stämd för det du gjorde, det kallas för smutskastning och ärekränkande handling

2008-09-27 @ 16:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0