BORTOM LIVSPUSSLET



På påskmiddagen hos modern ville hon dryfta fildelningsdebatten. Givetvis har hon sällat sig till piratlägret för att fjärma sig från dem hon kallar stofiltöntarna. Hon tvingade mig också att se Lords of Dogtown, en film om de unga idioter som dessvärre skapade skateboardhysterin genom att det rådde torka på amerikanska västkusten under mitten av sjuttiotalet. Torkan förbjöd villaägarna att fylla sina pooler, och tråkigt nog upptäckte brädåkarna att det gick att utveckla den bullrande konsten på poolbottnarna.

Jag har väl inget principiellt mot unga människor, men jag föredrar de äldre, även om jag inte nödvändigtvis vill se dem utan kläder. Den ålderskategori jag konsekvent undviker är livspusslarna.

Men mor min, som lämnat livspusslet olagt, har gått i barndom och vi är inte ens jämnåriga längre. Jag är äldst, för att inte nämna klokast. Så, om ni ser min mor komma åkande på en bräda, var vänliga och ring polisen genast. Hon är för omogen för att hantera en skateboard och skulle således utgöra en allvarlig trafikfara.

Det är till och med bättre att hon twittrar med livspusslarna.

Själv läser jag en god bok, som det anstår en stofil.


Tack för mig / Gogge

Kommentarer
Postat av: Leroy

Härligt att läsa att mamma är vital.



Kollat om du sett Odd Mollys grundare i videon, han var väl där och körde som proffs några år.



Klart morsan din skall ha en skateboard!



Kunna få åka kite i sommar och twittra.



Kul. :-)



Leroy

2009-04-12 @ 17:13:50
Postat av: cellenellen

hahaha! =) ... jag skulle älska ett klipp med Unni göra backflips! Ska ladda ner filmen till ungarna (skojar...ska hyra den såklart)



Glad påsk igen! xxx

2009-04-12 @ 23:03:27
Postat av: Åsa

Unni, har just läst "Boven i mitt drama..." Har tre kommentarer:



1) Glad att du är tillbaka snygging!

2) Nog att jag aldrig gillat Liza Marklund men hon är ju en total idiot. Hon har ju hela facit.

3) Din son är fantastisk. Längtar efter hans romandebut.



Puss och Kram



Åsa

2009-04-12 @ 23:49:48
Postat av: pg

måste bara få såga att du är en av dom klokaste bloggarna!



2009-04-13 @ 02:16:51
Postat av: unni

Ha ha, var inne och kollade Gogges missnöjesyttring. Skönt att ni försvarar mig ;)



@Åsa: U made my day! Kräm!

2009-04-13 @ 08:38:53
Postat av: sven abrahamsson

jag fattar inte, vad har det med mig att göra?

2009-04-13 @ 11:12:07
Postat av: Maria

Gogge, jag blir snart religiös. Du är bara för bra. Jag tror på treenigheten Jesus, Buddha och Gogge. Bok snart. Jag saknar evangelium. Låt inte det gamla barnet komma åt tangentbordet så ofta. Det är du som skall skriva.

2009-04-13 @ 11:34:04
Postat av: Carina

Härlig mamma du har =) Hon verkar klok hon också, precis som du.

2009-04-14 @ 22:46:40
Postat av: mia

Och Oi till Unni! Såg grillad på svt24 just av en sån där bra slump...mycket ödmjuk smörjning av Gudrun som förövrigt Äger! Fan vilken skön människa, hennes slutord fick tom min unge att se storheten.

Vidare jag ... "kolla, det är hennes blogg jag läser! Det var hon som en gång bloggade om vad jag sa!"

"Ofta!?" säger 11-åringen. "Ja, det är hon!"

Kändiskåt som få ...(blir röd) tur är att mina idoler är smarta iallafall va..! XXX



just de .... Gordon Ramsey på telly ..varför är den svärande mannen så mmmmmmmmmmmmh? =)

2009-04-14 @ 22:50:25
Postat av: Linn

Älskade bästa Unni, var får man tag på din bok Jag, jag, jag!, har försökt lägga vantarna på den men finner den ej någonstans, var bör man leta?

2009-04-14 @ 23:51:12
Postat av: sofia

Unni, du är ju för bäst (såg också grillad).

2009-04-15 @ 11:49:49
Postat av: unni

Tackor och kramar till er!



@Linn: Jag, jag, jag! är utgången, men jag får väl försöka lägga upp den som torrent snart. Mitt förlag kanske återutger, vet dock inte när.



Kräm / Bunni

2009-04-16 @ 14:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0