KRISHÖNAN



När jag igår besökte modern ville jag gärna berätta om Gustaf Mannerheims näringsrika levnadsöde som marskalk i Finland, men mor min ville bara låta sig skrämmas av finanskrisen.

Jag förordade då att hon bytte ut sina på tok för köpstarka raskatter mot en hund och en höna, de perfekta husdjuren i kristider. Kattkött lär inte smaka gott, och katter kan varken värpa ägg eller skydda sin husbonde.

Men med en höna och en hund klarar man sig långt. Skulle hunden dö går det bra att lägga kadavret över ett nät och täcka över det för att hindra stanken. Snart kommer likmaskarna att trilla ner som föda åt hönan.

Och kan mor min ömma för en vit siames med egendomliga läten går det säkert lika bra med en vit höna. Hon hamnar helt enkelt i gott sällskap.

//Er Gogge

Kommentarer
Postat av: Sol

Men Gogge då!



En höna är då visst inte detsamma som en siames! En höna kacklar emedan en siames skriker. Faktiskt stor skillnad, även om skillnaden för det otränade örat kan te sig obetydlig ("oljud som oljud", resonerar vissa). Och dessutom är siames betydligt större individualister än hönor, vilket måste ses som positivt i finanskriser. Kan man ha en bättre inspiratör i hemmet än en streber till siames? I synnerhet jämfört med en virrig höna.

2009-02-08 @ 21:51:19
Postat av: GLennon

Hönan suger.

/Agda

2009-02-08 @ 21:58:48
Postat av: Mia

Oj...krisen ja, den hade jag glömt bort! Säg till mor att satsa blogg. Här får man inte ofta inbakad reklam i inläggen men det är kanske dags?



Bloggen testar pepparspray, överfallslarm och självförsvarskurser? Vidare sex-hjälpmedel för dem som fått nog av män? (detta är en stor business!) Sist men inte minst pusha ett av alla dessa företag som trycker upp amatörers böcker för en liten penning så finns det lite för alla här på bloggen va! Sen är det bara att kackla på medan kulorna rullar in, soft! (om det nu var kris på person nivå som menades...)



Så. Gogge sluta uppfostra din mamma nu ! =) Nyfiken...om den här relationen finns på riktigt och hur den känns ut? Vad svarar du Unni? Hur känns det att ha en son som hela tiden lite suckar åt vad du gör?



Min storebror är så här, och min älsta son. Ibland är det komiskt, dom får mig att skratta åt mig själv.Ibland är det befriande, men ofta jävligt irriterande också.



2009-02-09 @ 09:53:45
Postat av: Howling Bertil

Varför inte en grillad mansgris?



Eller en Silverrygg i tvångströja?

2009-02-09 @ 10:20:37
Postat av: emelie

snälla snälla snälla Unni!! kommer det ingen ny bok snart!? jag har läst alla dina böcker! twice! minst! behöver något nytt!

2009-02-09 @ 10:38:00
Postat av: micke term

fan jag gillar dej

2009-02-09 @ 21:20:05
Postat av: Howling Bertil

micke term:



Tack!

2009-02-10 @ 12:43:11
Postat av: Marco

Hej



Är bara desperat av att få en åsikt...jag har bokat en resa till Kanarieöarna...Jag, min Sambo och vår son, samt min biologiska dotter som jag har delad vårdnad av har bokat en resa som jag stämt av med mamman till min dotter vid bokningstillfället och var överens...nu är det så att vi bokade preliminärt...kollade med mamman i god tid att det var ok.....nu 4 veckor efter att det var ok så är det stopp enligt mamman...hon vill plötsligt INTE längre att dottern...mitt barn....som VILL följa med på semesterresan ska få följa med...min dotter vill följa med men mamman i fråga kan inte acceptera detta och jag känner att jag inte vet hur jag skall göra...när jag har mitt barn så är det bara positivt att följa med på semester...men då jag pratar med henne då hon är hemma hos mamman,får jag tvetydiga svar...nämnas kan att mamman i fråga har haft/har stora bekymmer med att överhuvudtaget åka buss, tåg, flyg. båt....i och med sin ångest över att inte ha kontroll...vad kan jag som Pappa till en dotter som VILL följa med på semester...men där dottern (10år) ifrågasätter både flygsäkerhet och risken för att krascha då mamman är den pådrivande orsaken göra...hjälp önskas då jag faktiskt inte vet mina egna rättigheter...om vi pappor nu har några.



//Marco

2009-02-11 @ 00:55:28
Postat av: Matte

Bring Back Unni!

Inget illa menat Gogge men det är Unnis blogg jag bokmärkt i webbläsaren.

Uuäääeeii vad elakt, förlåt. Ha det bra

2009-02-12 @ 17:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0