DÅLIG PUBLICITET ÄR DÅLIG


OBS! Det är inte jag som satt denne man i skampålen!

En av de mest korkade mediemyter som finns är att all publicitet är bra publicitet. I en tid när vi konsumerar media under en stor del av vår vakna tid borde de flesta ha genomskådat den villfarelsen. Ändå dyker den upp här och var, nu senast iom det nya Marklundmagplasket om polarna med det därmed minuscoola bandet (vars intervjuade medlem förordade kinesiska censurmetoder).

Av egen erfarenhet kan jag direkt hävda att större delen av den publicitet som omgett min person har varit skadlig. Inte så att jag ömkar mig, det är smällar man får ta.

Jag upprepar vad Harry Schein en gång sa till Åsa Moberg (som berättade det för mig): Antingen är man med och vad som helst kan hända, eller så är man inte med och ingenting händer.

Det betyder givetvis inte att man står helt utan inflytande. Idag har det uppenbarligen blivit lite svårare att ljuga offentligt.
Det tackar vi särskilt för.

Kommentarer
Postat av: GLennon

Alla som ljuger suger !

"Penny Lane"

2009-03-25 @ 16:21:28
URL: http://glennon-on.blogspot.com/
Postat av: Sara

Media är vad det är. Tyvärr.



Detta är inte relaterat på direkt vis men ändå kanske nöjessamt för dig att läsa=)



Detta var vad som stod i tidningen BLT idag (obs nätupplagan):





"Rättelse



Bärsärk är beteckningen på en gammal nordisk krigare som kunde bli vansinnig och få utbrott med övernaturliga krafter. Detta kallades för bärsärkargång. 16-åringen gick alltså bärsärkargång.

Tyvärr så ökar detta beteende bland missbrukare och frågan är om dessa ska få vistas i frihet. De är lika farliga för allmänheten som en aspackad bilförare i rusningstid vid en skola.

Samhällets flata lagstiftning måste ändras så vanliga laglydiga medborgare skall skonas från dessa drägg. "



Denna person menar alltså att missbrukare ska spärras in. Hur länge då? Hjälper det att spärra in dom? Skulle inte tro det. Möjligtvis skulle han som skrev inlägget spärras in för idioti.





Trogen konsument av Unni-verk



Sara



2009-03-25 @ 16:21:57
URL: http://saraaxelssonsblogg.blogspot.com/
Postat av: Leroy

Bra Unni! Lite har man gett sig in i leken får man leken tåla och har man skaffat sig fel focus eller rådgivare då får man stå sitt kast.



Jag har hittat till Second Opinion och tycker det är en bra sida. Eftersom det handlar om eftertänksamhet. Väga stå upp för ideal och inte bara tänka på kapitalet.



Tur att du e vaken och hänger med. Men fattar att du sett en hel del varit medom både det ena och det andra.



BRA.

Keep it up!

Det handlar om trovärdighet.



Leroy

2009-03-25 @ 23:59:18
Postat av: Annaluna

Jag skiter fullständigt i om du får dåligt publicitet, jag har för länge sedan bildat mig en egen uppfattning om dig och den står år efter år fast vid samm sak; en stark jävligt bra författare!



Ps. fast jag förstår såklart att det inte är särskilt trevligt med dålig publicitet.

2009-03-26 @ 11:02:07
URL: http://annaluna80.blogspot.com
Postat av: K Wered

Det myckna sladdrandet i elektroniska medier och de upprörda reaktioner det leder till bekräftar väl bara att integritet är en lika sällsynt som nödvändig egenskap för den som vill "vara med". Tyvärr tycks alltför många i första hand vilja vara med utan att ens ha frågat sig om de har något att bidra till leken. Grafomani och allmän narcissism är knappast tillräckligt.

2009-03-26 @ 16:41:37
URL: http://www.weredsvadligheter.blogspot.com
Postat av: RockStrongo

Annaluna: Så underligt, jag skulle precis skriva samma sak :)

Och denna blogg har ytterligare stärkt min positiva bild av Unni.



Fedoran av!

2009-03-26 @ 18:19:09
Postat av: GLennon

Maskulism.

Sug på den !

2009-03-26 @ 19:09:51
URL: http://glennon-on.blogspot.com/
Postat av: unni

Tack, ni är sköna. Men GLennon ... skärp dig. Har du uppfunnit hjulet nu igen?

2009-03-26 @ 19:19:41
Postat av: GLennon

Ok, jag ska skärpa mig. Förlåt.

2009-03-26 @ 20:34:54
URL: http://glennon-on.blogspot.com/
Postat av: Malla

GLennon..



Den där jävla maskuklismen har vi sugit i så många år.. Kom med något nytt och vettigt!



Unni... Har läst dig sen du var "nyfödd" författare.. Du blir bara bättre ( å snyggare också) med åren.. Bloggen generar dig inte heller!



Pok



Mallakeepupthegoodworkingbralla

2009-03-26 @ 21:55:22
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag har aldrig uppfattat publicitet runt dig som dålig Unni! Senast jag såg dig var i ett program när du talade om Wilde och du var så jäkla charmig, sen på debatt när du sa i en flyktig kommentar angående nätmobbing till Alex Schulman "om man är ett taskigt ligg" eller liknande och du smurked samtidigt som Alex gjorde en "vapratarduomva!" min ...lol. Han fick liksom inte tid att besvara det och såg pressad ut., eller kände sig träffad helt enkelt, den lilla hamstern. =)



Kollade igår igenom inlägg på din blogg som du skrev 2007 och 2008 och du är en underbar person Unni som fattar mycket och upplyser oss andra om vad vi varit med om, tex hur man lämnar en psykopat m.fl.



God Helg till dig /// hoppas dina barn förstår vilken supermamma dom har. xxx

2009-03-27 @ 22:58:39
Postat av: unni

Tack, jag blir verkligen glad av snälla och kärleksfulla kommentarer. Världen är så stor och jag är så liten. Men ni gör min värld bättre.



Kräm!

2009-03-28 @ 20:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0